Diskuze

České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody

Tři nehody vlaků Českých drah odhalily, že státní dopravce porušil předpisy a výrazně překročil dobu, po které musí vagon či lokomotiva na kontrolu. Dráhy přitom za údržbu a opravy svých vlaků platí ročně stovky milionů korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

to by snad mělo být trestné

1 0
možnosti

Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou...:-( Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“  Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě,  jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu...X Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...

10 0
možnosti

To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.

Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel. ;-€

0 0
možnosti

T16o49m79a49s 60M23a56r34e75k

20. 1. 2014 11:17

Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.!

0 0
možnosti

Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.:-)

0 0
možnosti

J17a89n 25P40i93r93k73l

20. 1. 2014 10:32

Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.

0 0
možnosti

I59v85a48n 63H40o38l32a55s

22. 1. 2014 20:56

> Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.

Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody 8-o

0 0
možnosti

Uff, to ale vykopávka! 8-o  (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)

0 1
možnosti

Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.

Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.

0 1
možnosti

Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.

2 0
možnosti

[>-] Karle jste naivní.....

1 1
možnosti

Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.

3 6
možnosti

Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.

2 0
možnosti

tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD  pise.Zamestnanci  a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.

3 5
možnosti

Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.

2 0
možnosti

To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.

4 0
možnosti

Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.

5 1
možnosti

Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.

4 0
možnosti