Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta na plyn zažívají v Česku boom. Spotřeba stoupla téměř o polovinu

Vozidla na stlačený zemní plyn CNG lákají čím dál více obyvatel Česka. Jeho spotřeba loni vyskočila o 44 procent oproti roku 2012 a aut s tímto pohonem výrazně přibylo. Prudký nárůst však může mít negativní dopad na státní kasu: CNG je totiž na rozdíl od benzinu či nafty zvýhodněn nižší sazbou spotřební daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i42ř76í 55K49o46u15t39n67ý 7809599965576

Nyní již v prodeji nový GOLF se spotřebou 3,5 kg CNG. Prostě nádhera. R^

0/0
25.1.2014 12:06

J28a13r68o24s36l34a15v 83Z65a13h98r34a89d67n49í31č69e86k 7145270714751

Bez plynu, ani ránu a už si nedokáži představit jezdit na něco jiného. Nikdy mě nezklamal už od 90 let a cena stále dobrá.

+1/0
25.1.2014 9:55

P49e35t93r 59M96i83c95h17a24l 2490104731142

To je nějaký PR článek Gazpromu nebo RWE? :-)

Jinak jak už tu pár lidí psalo - pokud spotřeba CNG výrazněji vzroste, tak na něj určitě bude zvýšená daň. Erár si žádný výpadek líbit nenechá.

Mimochodem, jezdím na naftu a v palivu mě vychází kilometr cca na 1,70 - 1,80 Kč. Natankuju kdekoliv, na jednu nádrž ujedu s rezervou 1000 km. Nevím, proč bych přecházel na plyn.

0/−6
22.1.2014 23:44

S68v82a31t27o57p63l14u39k 58S20i52l50n22ý 4252706279598

Žádnej PR článek, dneska byla přesně o tom samém reportáž v ČT.

0/0
23.1.2014 14:11

S88v20a53t10o41p92l74u10k 40S54i85l81n16ý 4912206509668

Jinak já bych na ten plyn přecházel třeba proto, že tam km vyjde tak na 1 - 1,3 kč a to je už docela dost velký rozdíl.

0/0
23.1.2014 14:13

P75a27v10e14l 81O98d24r21a45z95i44l 6484549437830

No já jezdím na benzín asi za 3,90/km v palivu, na nádrž ujedu jen asi 650km a taky nevím, proč bych měl přecházet na plyn.

Najedu totiž docela málo km.

0/0
24.1.2014 8:10

S90v52a31t50o83p93l24u81k 89S34i81l62n72ý 4832726389458

Tak jestli najedete málo, tak to samozřejmě smysl nemá, Já ročně najezdím cca 20 000 km a pro mě by to smysl mělo velký.

0/0
24.1.2014 17:27

P57a12v73e14l 51O41d88r15a70z11i27l 6804399147940

JJ, najedu jen asi 10-12 tkm.

0/0
27.1.2014 8:54

J15i40ř47í 32S10c66h28w26a90c32h 5846329917744

počet aut na CNG letos (tedy už loni) překročil 1 promile registrovaných aut, tak tomu říkám boom. ;-D

Náklady na zdanění by násobně převýšily výnos....

0/0
22.1.2014 23:06

S41v57a71t21o71p19l18u84k 81S27i48l79n18ý 4942876539808

Počkej tak 2, 3 roky a bude jich tu možná desetkrát tolik. A to je opravdu boom.

0/0
23.1.2014 14:10

P72a52v52e57l 77O78d41r90a23z57i44l 6554869607190

Teda, celý 1%. No to je úžasný.

0/0
24.1.2014 8:13

S13v82a78t35o84p32l66u92k 33S94i32l62n49ý 4822286489178

Úžasný je hlavně ten rychlý nárůst. Za 10 let už tu může jezdit třetina aut na plyn. Samozřejmě za předpokladu, že zůstane stále takhle cenově zvýhodněn.

0/0
24.1.2014 17:28

P94a43v41e51l 29O32d87r10a93z41i39l 6284949367460

Tak proč ne, výhoda je, že méně smrdí, ta auta na plyn. Plyn je zvýhodněn daňově, ne cenově (i když to má samozřejmě vliv na cenu). Pokud by byl zdaněn ekvivalentně ropným produktům, tak nevím, jestli by byl konkurenceschopný (tj. základní cena by se musela snížit, což asi prostor je), ale z hlediska lepší ekologie není důvod zátěž zvyšovat, spíš kdyby se málo vybralo na spotřebce na ropáky.

0/0
27.1.2014 8:56

S70v60a28t98o90p15l73u54k 86S29i85l64n53ý 4822196379728

Je zvýhodněn daňově i cenově. I po odečtení spotřební daně je stále litr benzínu dražší než m3 CNG (což je z hlediska spotřeby ekvivalentní).

0/0
27.1.2014 14:11

L74u25k16a78s 64B74u70c41h59t12a 8969320724607

Žerou víc wafky nebo fáčko na plyn?

0/0
22.1.2014 20:23

M92i75r36e35k 12T21u66r29e18č14e38k 4673952420122

Boom ? No tak je cas to zdrazit.

0/0
22.1.2014 19:26

P12e44t49r 58H30a90r31i61p31r64a80s63a33d 29H72a24j52i88č 8953220134597

Dobrá zpráva. Emise z CNG jsou mnohem čistší, mám dojem, že to nepotřebuje tak komplikovaný katalyzátor. Jako další výhodu vidím v tom, že se z dá metan, který je hlavní složkou CNG vyrábět i ekologicky (z vodíku vyrobeného elektrolýzou za přítomnosti CO nebo CO2). :-)

0/0
22.1.2014 18:48

S81v11a69t62o57p85l70u60k 45S13i45l26n10ý 4942866339128

No, to už je jednodušší ten metan vyrábět jako bioplyn. I když i ten se musí čistit od CO2 a sirovodíku, tak pořád je to energetičtěji méně náročné než elektrolýza vody. Nicméně CNG je opravdu oproti LPG obnovitelný zdroj a dle mě v tuhle chvíli jediné perspektivní palivo budoucnosti.

0/0
23.1.2014 14:25

T15o73m80á55š 85Z64e83m83a65n 3525538524155

Čas zdanění plynu přichází..

+3/−1
22.1.2014 15:59

R86u31d76a 37S88l17a71v30í85k 5753798606911

Řekl bych, že dlouho už osvobozen od daně nebude...:-/

+5/−1
22.1.2014 15:30

J73i93ř15í 55K43o59u34t95n53ý 7749189765756

Pokud v mém Passatu se spotřebou 4 kg/100km budu mít stále náklady kolem 1kč/km nemám jinou alternativu ;-) Dojezd kolem 500 km, 150 k výkonu.. Prostě ideál. R^

+4/0
22.1.2014 15:28

P61a95v66e38l 55M11a59r95e11š 7402121306712

To by ten plyn musel být zadarmo, abys jezdil za korunu.

Počítáš pojistky, olej, servis, gumy, amortizaci auta?¨

ze sebeúspornějším naftovým autem se nedostaneš pod 3 koruny/km,2/3 nákladů ti plyn rozhodně neušetří

+1/−7
22.1.2014 15:35

J60i71ř90í 10K57o33u36t17n65ý 7449339575866

Aha, pan chytrý. Tak samozřejmě nebudu zmiňovat další náklady na provoz, které samozřejmě platí za svá auta všichni. Ale pokud se budeme chytat za slovo, tak samozřejmě se cena pohybuje výše. A je to u všech aut jiné, dle hmotnosti, použitých pneu atd......Ale všichni tomu jinak rozuměli, co jsem měl na mysli. Takže tak jako já jezdím, přepočítáno na spotřebu paliva, za 1kč/km tak například úsporný diesel jezdí za 1,5 kč/km... Ano , i ten úsporný diesel sjede gumy 8-o8-o8-o8-o

+11/0
22.1.2014 15:40

P63a54v50e62l 34M32a61r79e39š 7952681896192

Já akorát, že právě většina tyhle náklady tak nějak zanedbává, nejraději při srovnávání s cenou jízdného v   MHD.

Pokud počítáš v příspěvku tu korunu JEN jako náklady na vlastní palivo, tak to pak jo.

0/0
22.1.2014 15:49

J51i15ř90í 23K96o14u24t40n39ý 7629449815836

Tak jo, takže si rozumíme. Je to článek o plynu, tedy palivo. Proto to tako píši. Takže v poho. Nicméně fakt to potěšilo, když jsem projel v létě kus Itálie a za pohonné hmoty jsem za celou dovolenou zaplatil 3.000,- I díky podpoře CNG stanic v Itálii. Je to pak takové příjemné cestování a člověk se vůbec nerozmýšlí jestli si zajede tam či onde.

+5/0
22.1.2014 16:06

S17v29a52t34o88p11l92u31k 52S71i42l55n89ý 4492946489978

A mají tam stejné konektory pro plnění?

0/0
22.1.2014 16:57

J91i60ř14í 88K42o27u65t59n53ý 7199599825486

CNG je v celé Evropě stejné. Tudíž i plničky což je velké plus oproti LPG. Nicméně vyzkoušené Rakousko, Itálie, Německo.... Vše stejné .

V Itálii mimo dálnice, v každém městě hojně, za super ceny CNG.

+1/0
22.1.2014 19:24

4230219108893

Já jsem mírně pod 3 Kč/km, z toho polovina je palivo (LPG), polovina zbytek (gumy, amortizace, pojistky, servis, ...).

+2/0
22.1.2014 16:10

J49a77n 71S20l53a44d11k17ý 1578823470511

Jezdil jsem od revoluce 20 let jen na LPG asi v 6 autech co jsem vystřídal. Stát to poté zdanil takovou měrou, že jsem přešel na diesel. Když se to spočítalo s revizema a cenou plynu tak nula od nuly a to nepočítám pořizovací cenu LPG

+3/−7
22.1.2014 15:19

L64u58d34v90í43k 23G45a89j32d13o40š19í16k 2325503494222

To je zase žonglování s čísly. :-/

Ovšem že je to laciné, když to nikdo nepoužívá a není na CNG uvalena spotřební daň. 6000 aut nemá asi smysl danit.

Až tu bude jezdit 7 milionů aut na CNG, tak na plyn spotřemní daň pochopitelně bude a bude to stát úplně stejně jako dnes benzín nebo nafta. Takže by se neušetřilo žádných 200 miliard. Stálo by to stejně.

Je to naprosto stejné jako s elektromobily.

+6/0
22.1.2014 15:07

Z91d88e92n41ě77k 49J15o97n30á29š 9501609546410

Njn.. když se s tím nesmí do podzemních garáží, tak to prostě pro mě není no.

+2/−1
22.1.2014 15:01

J20i17ř76í 16K67o94u33t24n32ý 7769859535596

Auto které není pro schopingové typy ? ;-D;-D

+2/−1
22.1.2014 15:06

V54i67k79t43o37r 77V65e18s70e54l62ý 5705263554505

Je spousta firem s takovym parkovistem a zadnym jinym.

+2/−1
22.1.2014 15:11

J37a24n25a 69M81o52l85á77k94o24v73á 7437546956644

Ja bych treba nemohla do prace.....

+2/0
22.1.2014 15:12

J78a18n11a 62M60o48l74á60k70o26v26á 7627546986154

A defakto ani domu,mpokud bych nechtela stat pred barakem....

+1/−1
22.1.2014 15:14

V60í15ť34a 17N67o80v48á71k 1388893725251

Už jste slyšel o bydlení v domes podzemní garáží ?? A tam zákaz Lpg/Cng ??

0/0
24.1.2014 0:07

S93t65a41n62i90s74l26a58v 96S90v17o54b87o76d75a 1493183206358

Proč by se s tím nesmělo do garáží? Plyn přece není zeď....

+2/0
22.1.2014 15:22

R68i24c50h24a67r81d 49L71e57s21k37l61ý 6908325577117

;-D

0/−1
22.1.2014 15:24

J44a76n 60S83t10e62h34l88i12k 9175437986231

V cizině mužete s cng do podzemí .To jen my si myslíme ,že se chová jak LPG(drží se u země)

0/0
22.1.2014 15:55

S92t71a94n87i80s62l89a34v 51S90v47o32b91o76d85a 1493793796928

Mám LPG a jezdim bez problémů do všech garáží.

+3/0
22.1.2014 16:03

P95a54v27e48l 72O43d74r84a23z86i89l 6784799417380

To je možné, nicméně existují garáže, kam nesmíte.

0/0
24.1.2014 8:13

K57a97r43e88l 94H43a76u48p54t51v18o91g61e40l 3423222254674

To je sice hezké, ale budoucnost bude patřit elektromobilům. Ať již čistě bateriovým či kombinovaným. Čím dřív, tím lépe. A to přesto, že ropná a plynová lobby dělá co může, aby tomu zabránila.

+4/−8
22.1.2014 14:49

S63v29a29t96o27p77l49u17k 28S25i49l37n14ý 4572536219448

A nejlépe plug-in hybridy a motorem na CNG ;-)

0/0
22.1.2014 14:50

J57i90ř80í 45E14r10b21e50n 1983284916657

Budoucnost patří aluminiu.

+6/0
22.1.2014 14:54

P91e61t56r 56J66u64r73a74č37k77a 3464703279924

Dřív než někdo vyvine pořádné baterie, budou tu auta s thoriovým reaktorem. Lehčí, spolehlivější, bez nabíjení.

0/0
22.1.2014 14:59

S68v30a39t12o80p87l14u85k 30S76i67l75n81ý 4822256959168

Zatímco thoriový reaktor k pohonu aut, to bude vymyšlené raz dva...

+2/0
22.1.2014 15:41

A36l49e88x36a58n56d75r 56K10o86s56t70k82a 5629136989426

Ehm, vymyšlený už je a pokusné provozy (tedy nikoliv laboratorní) se staví.

0/0
22.1.2014 18:52

S82v27a80t78o88p88l84u14k 57S69i36l88n95ý 4962916549628

Opravdu? Tak to mi dejte nějaký odkaz, kde se pokusně používají thoriové reaktory v dopravních prostředcích. Že totiž o ničem takovém nevím a to se o alternativní pohony dost zajímá...Jo, bylo tu už pár takových pokusů v minulosti (doslova pár), ale dál než k nějakému prototypu se to nedostalo.

0/0
23.1.2014 14:29

T50o64m90a52š 79P93o79k54o14r40n13ý 6988735152833

Budoucnost patří jiným alternativním pohonům. Baterie jsou pouze přesunutí lobby jiným směrem nic víc.

+5/0
22.1.2014 15:01

T22o77m82á82š 22Z87e54m70a10n 3465738524275

Jo, díky ropné lobby ještě neudělali funkční elektroauto.

Tím to určitě bude.

+1/0
22.1.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.