Diskuze
Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů
Děkujeme za pochopení.
O67l76d74ř41i85c94h 23J85a89n91e52č18e91k
Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)
Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...
M23i73r81o13s89l77a31v 36Z24i22k81m53u76n84d
Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216
Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...
A36l39e90n59a 66F66u20s82z93t19e95i57o52v66á
ŽLUŤÁSKOVÉ se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích
I22v53a63n 92M86a19r20e86k
Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky ? ! ? !
R56a98d41e84k 50J80a39n78a72t17a
Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).
Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.
V35í63t20ě69z54s22l93a94v 92K57l73o14z26í75k
Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.
M18a97r39e40k 26K18r48o42l79l
Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.
J67a54n35a 82M18o11l61á98k91o78v10á
To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.
Č94e11s82t18m79í92r 23D27o38č81e94k25a19l
Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.
I41v81a10n 47M56a98r93e91k
"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ?
Z83b51y25n28ě38k 84P93o40p58o81v34s25k20ý
To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...
Z23d96e55ň31k45a 25Z34a25m51a84z59a19l73o75v28á
A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...
M60i60r45o79s16l72a20v 58Z67i89k51m17u29n85d
Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.
J79a10n 69Z10b98o28ř84i54l
A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.
V26l20a82d68i76m41í66r 65F18i64b18i75g78e96r
Ono mu zatím stačí i těch 7 vozů, když přijíždím do Prahy tak Regiojet odjíždí a moc neprásklý to tam tedy není.
J18i46ř12í 47I86n41c92z17é15d38y
No jeden vagon by mohl byt spaci, tam by se spalo se stevardkami. V deseti vozech tam bude holek tam uz si kazdy vybere.
R70a84d88k19o 74K57ř42i16v44á34n95e46k
Pár poznámek:
1. Prodloužení souprav RJ je logický krok. Pokud kvůli konkurenci tří dopravců nemůže zvýšit ceny, může tímto způsobem snížit náklady na přepravu jednoho cestujícícho. Většina výhod železnice - ať už ekonomických, nebo třeba ekologických, je svázána s hromadností přepravy.
2. Normativ hmotnosti soupravy lze teoreticky aktualizovat k plánovaným termínům změn, kterých je několik do roka. Pokud by zůstala stejná lokomotiva, bude to znamenat prodloužení jízdních dob. Tomu zase nemusí odpovídat přidělená kapacita dráhy, pomalý vlak "překáží" ostatním vlakům víc, než rychlý. Muselo by se hýbat se spoustou vlaků ostatních dopravců i technologie stanic. SŽDC by nemusela vadit varianta s přípřežemi (dvě lokomotivy v čele vlaku), ale pak může ekonomika provozu vycházet zase jinak, o potřebném počtu lokomotiv nemluvě.
3. Vlaky ČD s vyšší hmotností tahají na trati Praha - Ostrava obvykle podstatně výkonnější lokomotivy.
R78a91d12k80o 86K97ř52i16v82á62n25e90k
Zjednodušená ilustrace kapacity dráhy: Představte si v na stejné trase metra dva dopravce, každý bude jezdit jinak rychle a zastavovat či projíždět v jiných stanicích... A kdyby se to už povedlo nějak skloubit (za cenu prodloužení intervalů mezi vlaky), tak by najednou jeden chtěl začít jezdit rycjleji nebo pomaleji...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...