Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0 0
možnosti

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

1 0
možnosti

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

2 5
možnosti
Foto

I22v53a63n 92M86a19r20e86k

24. 1. 2014 21:53

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

4 10
možnosti

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

9 1
možnosti

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

17 1
možnosti

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

1 5
možnosti

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

4 10
možnosti

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

10 0
možnosti
Foto

I41v81a10n 47M56a98r93e91k

24. 1. 2014 18:22

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

6 6
možnosti

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

3 0
možnosti

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0 4
možnosti

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

1 0
možnosti

J79a10n 69Z10b98o28ř84i54l

24. 1. 2014 18:00

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

2 2
možnosti

Ono mu zatím stačí i těch 7 vozů, když přijíždím do Prahy tak Regiojet odjíždí a moc neprásklý to tam tedy není.

2 0
možnosti
Foto

No jeden vagon by mohl byt spaci, tam by se spalo se stevardkami. V deseti vozech tam bude holek tam uz si kazdy vybere. ;-D

4 2
možnosti

Pár poznámek:

1. Prodloužení souprav RJ je logický krok. Pokud kvůli konkurenci tří dopravců nemůže zvýšit ceny, může tímto způsobem snížit náklady na přepravu jednoho cestujícícho. Většina výhod železnice - ať už ekonomických, nebo třeba ekologických, je svázána s hromadností přepravy.

2. Normativ hmotnosti soupravy lze teoreticky aktualizovat k plánovaným termínům změn, kterých je několik do roka. Pokud by zůstala stejná lokomotiva, bude to znamenat prodloužení jízdních dob. Tomu zase nemusí odpovídat přidělená kapacita dráhy, pomalý vlak "překáží" ostatním vlakům víc, než rychlý. Muselo by se hýbat se spoustou vlaků ostatních dopravců i technologie stanic. SŽDC by nemusela vadit varianta s přípřežemi (dvě lokomotivy v čele vlaku), ale pak může ekonomika provozu vycházet zase jinak, o potřebném počtu lokomotiv nemluvě.

3. Vlaky ČD s vyšší hmotností tahají na trati Praha - Ostrava obvykle podstatně výkonnější lokomotivy.

18 0
možnosti

Zjednodušená ilustrace kapacity dráhy: Představte si v na stejné trase metra dva dopravce, každý bude jezdit jinak rychle a zastavovat či projíždět v jiných stanicích... A kdyby se to už povedlo nějak skloubit (za cenu prodloužení intervalů mezi vlaky), tak by najednou jeden chtěl začít jezdit rycjleji nebo pomaleji...

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty

24. dubna 2024

Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...

Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice

24. dubna 2024

Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...

Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů

24. dubna 2024

Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!