Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O30l41d89ř37i68c65h 76J94a97n68e78č95e52k 8979606733601

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0/0
26.1.2014 1:11

M78i61r27o56s75l67a95v 54Z19i14k27m17u77n50d 7419863734493

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

+1/0
26.1.2014 19:11

O16l76d48ř62i26c61h 14J65a58n96e38č74e91k 8379296493441

Railjet na trase Praha - Břeclav - Wien - Graz je od prosince tohoto roku hotová věc. Pak už se taurusy na jiných vlacích v Česku nejspíš moc neobjeví - snad ještě tak EC Vindobona z Villachu a EC Polonia + Sobieski. Jo a těch pár Wiesel zajíždějících přes Bernhardsthal do Břeclavi :-)

Prý pak EC / railjety v trase Praha - Wien mají zrychlit - předpokládám, že tak, aby do Vídně nedojížděly 21 minut po odjezdu vlaku do Grazu jako teď, ale aby do Grazu plynule pokračovaly v současné časové poloze. Ovšem na to stačí odbourat dlouhé stání v Břeclavi a "zreálnit" jízdní dobu z Břeclavi do Vídně a hlavně průjezd Vídní, což (dohromady) EC pohodlně zvládají o 20 minut rychleji než teď mají v grafikonu. Jízdní doby na českém území počítané na tu krysu s 650 tunami zkracovat netřeba...

S pohodlím railjetů máte pravdu - na rozdíl od všech těch zdejších diskutérů, kteří se mu klaní, aniž by v tom kdy seděli. A od kterých já vždy sbírám mínusy, kdykoliv si dovolím cokoliv proti railjetům napsat ;-) Sám je akceptuji teprve od doby, co jsem z economy přesedlal do business :-)

A co se týče počtu vozů, které peršink utáhne, tak je samozřejmě řeč o standardních rychlíkových vozech s hmotností kolem 35 tun, teoretizovat tu o prázdných plošiňácích by bylo poněkud mimo mísu ;-) A jde tu výlučně o hmotnost umožňující dosahování v grafikonu stanovených jízdních dob. V délce mají ještě velkou rezervu - pokud se dobře pamatuju, před 15 lety jezdil noční Vihorlat z Prahy přes Ostravu na Slovensko se 17 vozy a všude se vešel. Počet náprav je irelevantní zcela - ten určuje zatížení na nápravu, tady čtyřnápravové osobní vozy problém nemají

+1/0
26.1.2014 21:23

P67e59t24r 61F45o44l28t63y48s 7685271570378

Jen doplním (nijak zásadně to neovlivňuje to, co jste napsal), že taurusy ještě uvidíme na vlacích z Lince na České Budějovice.

A pak ještě na nákladní dopravě, ale to už je daleko od tématu...

0/0
16.2.2014 18:08

A90l32e12n91a 83F35u96s62z98t23e90i26o70v66á 1789277769973

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

+2/−5
25.1.2014 9:28

J67i42n82d81ř72i21c14h 71Š58k83o24p56e44k 4565371670735

normální vlak

+3/0
25.1.2014 18:23

I36v82a18n 12M31a85r45e54k 6674968902

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

+4/−10
24.1.2014 21:53

R78a64d10e85k 50J10a84n73a54t28a 9205976304342

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

+9/−1
24.1.2014 22:38

M50a82r15e64k 65K62r58o95l40l 5951182740750

Při pohledu na grafikon je jasné, že osobních vlaků s podobnou jízdní dobou, se na vícekolejnou trať vejde poměrně dost. A pokud se nákladní,dnes v podstatě marginální doprava přesune do nočních hodin, tak tu kapacitu jen tak nevyčerpáme.

+2/0
25.1.2014 6:15

D81a96v37i24d 74F30r35e16i57m97a73n 8567586816823

zdroj?

+1/0
25.1.2014 9:39

V48í63t37ě62z82s60l48a79v 79K87l14o48z93í47k 3681919214737

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

+17/−1
24.1.2014 21:01

M28a87r46e40k 52K89r71o24l76l 5521192580160

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

+1/−5
25.1.2014 6:08

Č83e79s19t42m12í42r 35D23o37č11e26k49a19l 3365352862463

Jenže u těch vlaků ČD se s  tím počítá, že 650 tun tahají, takže jej nezasekají. U RJ se s tím při sestavování jízdního řádu nepočítalo. Lidi, vy jste ten článek snad vůbec nečetli ...

+7/0
25.1.2014 11:14

R65a86d98k37o 70K44ř51i95v72á65n48e16k 7180393305720

Dnes jsou na ty vlaky u ČD nasazeny nové lokomotivy řady 380, nebo staré 151, obojí mají až do aktuálních 160 km/h slušnou dynamiku a jsou výkonově někde jinde, než Jančurovy peršingy. Pokud ČD z důvodu mimořádnosti na své těžší a rychlejší vlaky peršing nasadí, tak se to při potřebě krátit zpoždění taky negativně projeví.

+2/0
25.1.2014 15:08

O13l33d39ř61i45c35h 65J96a46n26e70č95e31k 8269636843761

151 ČD má výkon jen o trochu vyšší než Jančurova 162 (tzn. o trochu lepší dynamika při vyšších rychlostech), maximální tažnou sílu má ale nižší (!) a tedy i horší dynamiku při nižších rychlostech.

jenže ty doby, kdy banány tahaly 10-vozová IC jsou dávno pryč - na 7 vozů stačí stejně dobře jako peršingy

+1/−1
26.1.2014 0:23

R20a65d19k31o 44K48ř38i23v68á46n93e28k 7150973805530

Výkon 151 je o čtvrtinu vyšší, tažná síla je v oblasti trakční charakteristiky omezené adhezí srovnatelná. Nad omezením adhezí je u 151 vyšší. Rychlost jen 140 km/h Vám u 162 nevadí? A jak dlouho se na ni bude s 10 vozy rozjíždět?

Jistě, pokud si na to nechají od SŽDC udělat jízdní řád s rezervami i pro vlivy na další vlaky, je to O.K.

0/0
26.1.2014 8:58

O45l84d96ř73i51c20h 98J88a62n20e98č48e30k 8789186793701

podle wikipedie má 151 výkon 4 MW, 162 3,48 MW - tedy rozdíl cca. 15% (záleží na tom z kterého čísla ;-)). pokud je to jinak, tj. pokud jsou na wiki bláboly, tak sorry, fíra ani jejich konstruktér nejsem.

rozdíl v maximální rychlosti mi samozřejmě "vadí", ale o tom tady řeč nebyla. já jen konstatoval, že peršink má (soudě dle mně známých parametrů) do 140 km/h podobnou dynamiku jako banán, bez ohledu na počet vozů.

že pak s 10 vozy nemůže stihnout svůj jízdní řád spočítaný na 400 tun zatímco expresy ČD počítané na 650 tun ano, o tom se nepřu.

0/0
26.1.2014 21:36

M94i52r29o98s38l63a94v 25Z91i97k41m47u90n47d 7459273604453

Jen o trochu ... lok 16x, 36x mají trakční výkon 3 MW, 15x mají výkon 4 MW...

0/0
26.1.2014 19:15

V29l89a42d66i21m75í55r 20F44i10b18i43g59e65r 5324321611774

Ale ČD má k dispozici také lokomotivy které to zvládnou. Těmi co jezdí Jančura koridor Praha Ostrava nezasekávají. Jezdí tam 350tkami, Novými 109 a Siemensy.

0/0
25.1.2014 19:31

O80l24d80ř89i80c80h 52J78a61n96e24č74e81k 8869836583281

Ještě jednou: nejde o to, že by nějaké vlaky byly pomalejší nebo se pomaleji rozjížděly. To by pak trať "zasekávalo" cokoliv s rychlostí pod 160 km/h a výkonem pod 5 MW. Jde o dodržování jízdních dob spočítaných na nějaký výkon a hmotnost souprav - bez ohledu na to, jestli jde o "couráky" nebo "expresy". Protože trať "zasekává" jejich nedodržování. A tak nelze tolerovat provoz něčeho, co svůj jízdní řád nikdy nemůže splnit. Pokud SŽDC Jančurovi jízdní doby přepočítá na 500, 600 nebo 1000 tun a vejde se jí to do grafikonu, není důvod, aby tak nemohli jezdit.

+1/0
26.1.2014 0:31

J47a14n83a 76M72o88l92á63k86o81v42á 7427186246394

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

+4/−10
24.1.2014 18:48

Č69e64s12t78m55í48r 19D89o87č58e77k41a44l 3625222332833

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

+10/0
24.1.2014 19:48

J41a28n 28S47ů84r14a 4905313273122

a vlaky ČD jezdí vždy tak, jak jsou nahlášeny? Nikdy se nenasazují místo pendolin klasické soupravy bez naklápění, nikdy nejezdí místo vozů na 160 vozy na nižší rychlost?

+3/−9
24.1.2014 20:24

J97i48ř19í 69P46r67ů54š20a 7795182385209

Ano i ČD občas nedodrží řazení vlaku (ohledně rychlosti,hmotnosti) ale to samé předvádí RJ když v čele jede lokomotiva Metransu bez schváleného vlakového zabezpečovače,čili s rychlostí 100 km/hod. Jde spíš o mimořádné případy nikoliv o pravidlo.

+14/0
24.1.2014 20:34

P18e56t25r 35F97o41l53t39y50s 7635961100248

Přesně jak píšete, navíc díky dříve zmíněným vatám kolikrát nevadí, když se jede pomaleji (samozřejmě ještě je na tom závislý styl jízdy)...

0/0
16.2.2014 17:55

R88o76m53a64n 72P79o60l52á49č70e79k 1270226190855

Tohle je právě to co mě na dnešní společnosti vytáčí do běla... On krade, tak já můžu krást taky. On něco porušuje, tak proč ne já...

Takže když ČD něco porušují, tak je SZDČ, Drážní inspekce pokutuje, aby si tím někdo hájil je mi na zvracení.

+10/0
24.1.2014 21:36

J34a81n 14S93ů73r32a 4705123223852

On se tím ale nikdo nehaji....

0/−2
24.1.2014 21:38

P72e46t90r 76M48a11r47š94o80u69n 5235888466986

evidentně v tom příspěvku vy, přitom v clanku to mate napsano a da se to pochopit dobře (nebo to je tim ze ho psali dva?)

+2/−1
25.1.2014 0:26

O56l85d69ř47i76c97h 22J88a54n29e56č46e69k 8339776533851

naprostý souhlas

+1/0
26.1.2014 0:35

R63a67d91k35o 87K83ř13i48v33á83n46e52k 7950963875820

Podstatné je, že to tak nemůže jezdit pravidelně. Je to mimořádnost a tam má dopravce své povinnosti vůči SŽDC. A především o tom musí výpravčí a dispečeři při řízení dopravy vědět, aby se nepozdily jiné vlaky. Vím o konkrétním případu, kdy RJ nenahlásil při použití polské nákladní lokomotivy snížení rychlosti a ke zpoždění vlaků dvou jiných dopravců skutečně došlo.

Tady byla řeč o tom, že chce RJ se soupravou "přes normu" jezdit pravidelně a snižovat pružnost grafikonu na úkor ostatních dopravců.

PRAVIDLOXMIMOŘÁDNOST je rozdíl.

+5/0
24.1.2014 22:01

J56a17n 13S84ů92r14a 4985963273272

Kde čtěte, že chce jezdit přes normu?

0/−5
24.1.2014 22:15

R43a39d78k77o 69K51ř93i15v55á96n21e20k 7720823315240

Že bude od března jezdit s 10 vozy. To by legální cestou nestihl. Vždyť to v tom článku docela dobře vysvětlujete. Článek se mi líbil a reagoval jsem na něj normálně. Tak na co je tato Vaše žlutá šaškárna v diskuzi? Bojujete proti svým čtenářům? Oni si Vás platí. Tedy doufám, že oni a ne někdo jiný.

+3/0
24.1.2014 22:43

J91a61n 69S92ů57r41a 4735893613292

V tomto se asi neshodneme,každopádně díky za názor :-)

0/−1
24.1.2014 23:04

P91e59t81r 63M69a73r17š53o54u33n 5705638426516

já mám pocit ze js je pod článkem jen podepsán, ale asi ho necetl, jinak jeho reakce zde nechápu (si tu vlastne protireci)

+5/0
25.1.2014 0:28

J46a49n 98S75ů71r83a 4335813703112

Ja také Vaše reakce nechápu :-)

0/−1
25.1.2014 11:53

O52l39d14ř68i85c69h 49J26a57n76e91č22e51k 8849326133661

Tady nikdo netvrdí, že RJ opravdu chce jezdit přes normu.

Nicméně paní Moláková se pohoršuje nad tím, že má vůbec nějakou normu. Tak jí na to pan Dočekal vysvětluje, proč nějakou musí mít a co by se stalo, kdyby neměl, resp. kdyby ji systematicky porušoval. A na to Vy dost nesmyslně reagujete konstatováním, že ČD ne vždy jezdí tím, pro co mají nastavený grafikon (ovšem z důvodu provozních mimořádností!).

Už je to jasné, v čem je rozpor?

+1/0
26.1.2014 0:55

J28a58n 59S59ů58r19a 4335523573642

Je otázkou, jak časté ty mimořádnosti jsou a zejména ještě nedávno byly: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zpozdeni-mohou-za-nej-pomale-vagony-tvrdi-drahy-954119

0/−1
26.1.2014 13:58

O12l15d37ř46i31c57h 38J34a65n14e31č83e14k 8169226853501

je poněkud rozdíl mezi provozní mimořádností a permanentním (dopředu cíleně naplánovaným) nasazováním souprav, které fyzikálně svůj jízdní řád nikdy nemohou split

+1/0
26.1.2014 0:39

O39l93d64ř76i72c15h 65J74a31n20e51č43e16k 8609216313661

klidně i se 17. jenže těm to taky z Prahy do Ostravy trvalo 5 hodin.

problém není v tom, že je vlak "těžký a pomalý". problém je v tom, jak má nastavený jízdní řád - aby ho reálně dokázal stíhat a neblokoval jiné vlaky tím, že se v daném úseku vyskytuje v době, kdy tam podle jízdního řádu nemá co dělat.

(pozn. pro ostatní: záměrně píšu "jízdní řád" místo "grafikon", aby to pokud možno pochopili i "laikové" :-))

0/0
26.1.2014 0:46

I43v88a20n 55M43a82r27e28k 6274818812

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

+6/−6
24.1.2014 18:22

Z23b51y47n73ě18k 79P38o87p80o90v96s49k62ý 9246208167943

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

+3/0
24.1.2014 20:29

R27a14d92e98k 26J69a27n11a40t17a 9555766454582

Ano, tahala, ale menší rychlostí a především s menšími požadavky na akceleraci (to je okamžik, kdy se výkon lokomotivy nejvíce uplatňuje).

+4/0
24.1.2014 21:19

M90a32r51t32i83n 46K43y63p76r 2722395394694

A rychlík z Prahy do Ostravy jel skoro pět hodin (tedy přesněji čtyři a třičtvrtě). Dnes to pendolíno dává za 3:10 a Jančura za 3:20.

+4/−1
24.1.2014 21:40

R92a35d95e44k 36J87a98n23a33t81a 9655526344452

Přesněji pendolíno za 3:07 a Jančura za 3:30.

+3/0
24.1.2014 22:40

O43l11d33ř61i52c31h 98J74a97n39e40č73e72k 8419506413631

Problém s tím, že je vlak "těžký a pomalý" mají leda cestující, kteří pak mohou zvolit jiného dopravce nebo cestu po silnici, nikoliv SŽDC - ovšem za předpokladu, že ten těžký a pomalý vlak má odpovídajícně nastavený grafikon!! To ten se 14 vagony s bobinou v čele na rozdíl od RJ s 10 vagony měl. Anebo neměl ale v tehdejším bordelu na ČSD to nikdo neřešil.

0/0
26.1.2014 1:01

Z68d55e76ň90k15a 94V79e67s76e31l35á 8199655977970

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0/−4
24.1.2014 18:04

M48i12r41o39s25l30a18v 40Z94i94k95m64u70n63d 7559583814693

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

+1/0
26.1.2014 19:22

Z22d19e75ň42k39a 47V30e65s83e30l95á 8899185987410

Děkuji. :-)

0/0
26.1.2014 19:28

O90l70d40ř11i35c21h 54J38a60n80e94č49e33k 8269216283491

Mě vždycky pobaví, když čtu o posilování vlaků ÖBB v době zvýšené poptávky - spolu s poznámkou, že víc posílit je opravdu nejde, mj. proto, že žádný vlak nemůže být delší, než nejkratší nástupiště, u kterého staví. Vždycky si při tom totiž vzpomenu, kterak jsem kdysi jel posledním EC do Vídně, seděl v posledním voze a před Vídní vozem prošel průvodčí a upozornil nás, že pokud jedeme až na Praterstern, musíme vystoupit přes předchozí vůz, protože ten náš (poslední) nemá kontakt s nástupištěm :-P

0/0
26.1.2014 21:44

J64a96n 56Z32b64o19ř63i21l 3739417989

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

+2/−2
24.1.2014 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.