Diskuze

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0 0
možnosti

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

1 0
možnosti

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

2 5
možnosti
Foto

I57v42a50n 81M26a95r11e51k

24. 1. 2014 21:53

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

4 10
možnosti

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

9 1
možnosti

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

17 1
možnosti

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

1 5
možnosti

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

4 10
možnosti

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

10 0
možnosti
Foto

I13v65a80n 57M75a37r39e24k

24. 1. 2014 18:22

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

6 6
možnosti

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

3 0
možnosti

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0 4
možnosti

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

1 0
možnosti

J94a22n 44Z70b94o23ř45i70l

24. 1. 2014 18:00

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

2 2
možnosti

Ono mu zatím stačí i těch 7 vozů, když přijíždím do Prahy tak Regiojet odjíždí a moc neprásklý to tam tedy není.

2 0
možnosti
Foto

No jeden vagon by mohl byt spaci, tam by se spalo se stevardkami. V deseti vozech tam bude holek tam uz si kazdy vybere. ;-D

4 2
možnosti

Pár poznámek:

1. Prodloužení souprav RJ je logický krok. Pokud kvůli konkurenci tří dopravců nemůže zvýšit ceny, může tímto způsobem snížit náklady na přepravu jednoho cestujícícho. Většina výhod železnice - ať už ekonomických, nebo třeba ekologických, je svázána s hromadností přepravy.

2. Normativ hmotnosti soupravy lze teoreticky aktualizovat k plánovaným termínům změn, kterých je několik do roka. Pokud by zůstala stejná lokomotiva, bude to znamenat prodloužení jízdních dob. Tomu zase nemusí odpovídat přidělená kapacita dráhy, pomalý vlak "překáží" ostatním vlakům víc, než rychlý. Muselo by se hýbat se spoustou vlaků ostatních dopravců i technologie stanic. SŽDC by nemusela vadit varianta s přípřežemi (dvě lokomotivy v čele vlaku), ale pak může ekonomika provozu vycházet zase jinak, o potřebném počtu lokomotiv nemluvě.

3. Vlaky ČD s vyšší hmotností tahají na trati Praha - Ostrava obvykle podstatně výkonnější lokomotivy.

18 0
možnosti

Zjednodušená ilustrace kapacity dráhy: Představte si v na stejné trase metra dva dopravce, každý bude jezdit jinak rychle a zastavovat či projíždět v jiných stanicích... A kdyby se to už povedlo nějak skloubit (za cenu prodloužení intervalů mezi vlaky), tak by najednou jeden chtěl začít jezdit rycjleji nebo pomaleji...

4 0
možnosti