Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější

Ředitelství silnic a dálnic chystá změnu na vybraných silnicích I. třídy. Na nejvytíženější úseky, kde jsou dosud jen dva pruhy, chce přidat třetí pruh. Ten by měl umožnit řidičům bezpečnější předjíždění na místech, která jsou nyní riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i58c75h60a84l 89M34i39l91l98e15r 9986542269112

treti pruh ve stoupani je velmi uzitecny a osvedcuje se uz dlouho v rade zemi. Ze pruh bude koncit se obvykle oznamuje ceduli "500metru do konce pruhu"

Srazky vozidel pri predizdeni v techto mistech nejsou vinou pruhu, ale nedisciplinovanosti a arogantnim prasecim chovanim nekterych ridicu. Nektere staty maji disciplinovanejsi a slusnejsi ridice nez jine staty.

+1/0
28.1.2014 4:42

P63a35v74e35l 49O54d29r80a63z77i33l 6594329597460

Super, hlavně že na dálnici se z cíle "trojpruh" udělalo zcela zbytečné a nesmyslné rozšíření odstavnýho.

0/0
27.1.2014 9:03

J51i52ř68í 82S33y53n65e43k 6123155209869

Není to úplně zbytečné, jde o to že se aspoň při výlukách jednoho směru dají v druhém směru nalinkovat 2+ 2 pruhy...

Samozřejmě že si též myslím že by bylo lepší mít plné tři jízdní pruhy, třeba i za cenu redukce odstavného (anebo odstavných míst každých X metrů), ale holt v našem banánistánu jde taky na to kolik konkrétně je na to peněz (bohužel se stává že třeba jen o 10% víc se nesežene, tak by se spíš neudělalo nic) a/nebo jestli je patřičná příprava projektová/výkupy pozemků...

0/0
27.1.2014 13:20

O83l52d63ř79i92c41h 63K45a45d30ě32r56a 2622265973538

Přesně, a zajímavé je, že se to udělalo v tichosti. Jenom mne napadá, jestli někdo nezinkasoval peníze za trojpruh a udělá se v tichosti je rozšířený odstavný. Možná blbý, ale ve zdejším zlodějském chlívku to člověka musí napadnout i kdyby se bránil ...

0/0
27.1.2014 13:28

J10i48ř48í 81S70y19n75e60k 6423205239959

Naprosto nejpravděpodobnější řešení je že se podle nových (dost luxusních) norem obvykle "nevešli" s třemi jízdními pruhy pod existující mosty/zářezy, takže by se to docela prodražilo. I tak ovšem ten třetí pruh mohli udělat aspoň někde kde s tím není problém... anebo alternativní řešení odstavného... skoro všechno jde když se chce, ale když se nechce stačí zamávat normou a rozpočtem a je vymalováno :-(

0/0
27.1.2014 13:37

M53i48r90e82k 84R73a36d48o98s42t87n39ý 5980137821346

Když přidají pruh, silnici nerozšíří, tak to mám nechat stát v tom pruhu? Nedej Bože, aby to byl ten samotný.

0/0
26.1.2014 22:32

M53a24r81e83k 15H83r72u92b39y 6587542721398

Parada, dalsi zasadni zmena na ceskych silnicich, ktera lze udelat stetkou a barvou. ;-) Jsem zvedav, jestli nekdy dojde i na ty ostatni zmeny, ty opravdu dulezite - zatacky na horizontu, neprehledne krizovatky, nenadala esicka na rovnych usecich apod. Jenze to uz by vyzadovalo nejakou praci, a v podani RSD nejspis balik penez vetsi nez Temelin :-/

0/0
26.1.2014 22:24

O67l35d54ř49i80c59h 70K93a82d56ě29r38a 2682535963648

Pokud nebudou pruhy odděleny dvojitou nepřerušovanou čárou, a budou pruhy odděleny pouze čárou  přerušovanou, budu se hrozně bát jezdit. To bude smrťáků jak na běžícím páse.

0/0
26.1.2014 18:17

J23i37ř55í 36S90y54n57e46k 6293655949939

Doposud to tak všude kde jsem měl možnost jezdit bylo... tedy že kde jsou 3 pruhy tak jsou směry oddělení dvojitou plnou čarou...

+1/0
27.1.2014 13:22

O27l52d27ř48i80c97h 27K82a26d44ě26r55a 2632955843698

Potom je sice ještě otázka, jak to bude vypadat při sjíždění pruhů, ale budiž , za pokus to stojí.

0/0
27.1.2014 13:26

J84a29n 90F56i26a65l47a 7134957355199

"Řidiči nebudou muset nebezpečně předjíždět, když budou vědět, že je blízko třetí pruh." To jsem nevěděl, že řidiči předjíždět musí, a to nebezpečně. Kdo je nutí?

Podstatný přínos bezpečnosti by mělo zrušení hlubokých příkopů a hlavně betonových můstků přes ně, tak jak je to jinde v západní Evropě. Proč jinde příkopy nepotřebují?

+1/0
26.1.2014 15:45

V11á40c59l31a37v 42J32e23b83a39v46ý 8210339373506

Podstatný přínos by byl odebrání řidičáku všem agresivním hovádkům a mnohem tvrdší tresty. Asi by na silnicích byla tak polovina aut co teď, ale to by nebylo k zahození.

+1/0
26.1.2014 22:54

J11i27ř51í 85S51y70n63e11k 6303625289909

Nesouhlasím, osobně si vzpomínám na jedno místo v Rakousku kde je naprosto normální hluboká škarpa jako u nás, včetně betonového mostku (s rourou jako průtokem pod ním) přes ni - ze silnice do brány přilehlého hřbitova... Určitě těch míst bude víc, ale na tohle jedno si vysloveně vzpomínám.

Škarpu nepotřebujete pokud je silnice vyvýšená nad terén (volný odtok vody), ale to není zdaleka vždycky...

0/0
27.1.2014 13:26

P96a91v43e26l 17O30d76r88a50z92i31l 6414269267830

Asi by bylo možné udělat šikmé "česle" pro vyvedení auta ze škarpy před mostkem, ale vzhledem k působícím silám při bouračce těžko říct, jak silný materiál by musel být použit, kolik by to stálo a kdo by to čistil.

0/0
28.1.2014 8:17

J61i41ř43í 28S73y14n40e24k 6753495949159

Třetí pruh obzvláště ve stoupání je velmi užitečná věc (neříkám že všelék) a přitom (záleží na konkrétním místě) nemusí být vůbec drahý, někde dokonce stačí přemalovat vodorovné značení...

Ale i tam kde to nestačí by stačilo rozšířit vozovku o poměrně malý kus, maxmálně do dvou metrů (pokud toto nestačí tak původní silnice se zcela neprávem označuje za první třídu). Toto se samozřejmě dá nejlevněji udělat přitom když už se stejně "do toho kope", čili při jakékoliv větší opravě/rekonstrukci. Chce to jen být na to připraven, mít "vyřízené papírování" a pochopitelně o něco víc peněz na tu reko, ale rozdíl opravdu většinou není zásadní...

Prostě si rozumně uspořádat priority, je sice hezké že se snažíme stavět nové dálnice (které jsou čím dál tím širší, někdy až pomalu zbytečně, s více než luxusními poloměry odbočovacích pruhů atd.), ale když pak zjistíme kolik takový kilometr luxusní dálnice stojí tak je to docela hodně peněz za ne až tak moc muziky...

Domnívám se že by to chtělo opravdu přehodnotit kategorii R (rychlostní silnici) tak aby ji bylo možno stavět citelně levněji (soustředit se na ty dva pruhy pro jízdu každým směrem, odstavný minimalizovat případně řešit místy na odstávku, střední pruh úzký se svodidly akorát tak pro příslušnou povolenou rychlost) než dálnici (dnes obvykle šířky 26,5m! OPRAVDU je to všude nezbytné když nemáme prachy??) s tím že na Rkách bude generálně povolená přiměřená rychlost (což si myslím že by mělo být 110kmh - tedy jen o 10kmh víc než je jinak povoleno jezdit na každé (i té nejzapadlejší) okresce v Rakousku...

V tomhle ohledu připomínám výsměch v podobě 80kmh na mnoha místech čtyřpruhové silnice Vyškov - Olomouc, ta silnice není zdaleka tak nebezpečná, jen se tam občas vyská někdo kdo jede mnohem víc a tak se to úředně "řeší" snížením rychlosti pro všechny... kdybysme takto prošly všechny silnice nižší třídy tak máme na mnoha místech padesátku, protože "za jistých okolností by rychlejší jízda mohla být nebezpečná"

+1/0
26.1.2014 13:18

J55a82n 49M61a39l93e25n25k91a 6173495953

Třetí pruh vzniká na úkor krajnic. A to mi nepřijde vůbec jako příspěvek k bezpečnosti. Například ta silnice na ilustrační fotce musí být pro cyklisty a chodce naprosto děsivá.

+3/−2
26.1.2014 9:05

J12i95n34d83ř42i89c53h 17Š51k88o95p88e48k 4515501120855

chodci na takhle dopravou exponovaných komunikacích ? Snad jedině sebevrazi

+2/−1
26.1.2014 13:59

T86o42m67á67š 46Z94e34m77a39n 3345768294655

Jako cyklista si myslím, že na takové silnici nemám co dělat, ač mi to zákon umožňujě.

+3/−1
26.1.2014 19:57

J59a45n 19M43a41l23e86n16k33a 6603975253

Souhlasím. Předpokládám tedy, že s úpravou silnic na 3 pruhy budou současně budovány nové chodníky a stezky podél takovéto silnice.

+1/−1
26.1.2014 23:22

Ř17e40h97o59ř 53V17l81a56s33á70k 2544714481716

Protože vy jste, když přijde řeč na dopravu, především řidič motorového vozidla, a jízdní kolo máte jen jako sport.

0/0
31.1.2014 21:51

P71e57t64r 75H40o17r97á18k 1579813129414

Porucha auta v tom jednom pruhu musí být zřejmě skutečně zážitek.

0/0
26.1.2014 22:33

J27a89n 14M69a79l12e68n18k92a 6863515303

No nevím. Ty dostihy, které vznikají před zúžením ze 2 do 1 (kde chce každý ještě stihnou předjet), a pak následné hromadné brždění - to mi nepřipadá, že by přispívalo k bezpečnosti.

+4/−1
26.1.2014 9:00

R15o62b31e56r26t 86A73d60á78m64e82k 1787173253130

Kdyby tam jenom tak seděli a nic nedělali, vyšlo by nás to sakra levněji...

+2/−1
25.1.2014 21:18

P25e23t74r 23J18a54r82o36š 2794871255767

To ve vetsine firem nad 1000 zamestnancu.

+1/−1
25.1.2014 21:27

P66e30t27r 66J18a35r18o58š 2534431475397

V kazde velke firme se zamestnanci deli na "tazne" a "chovne". A neni pro tu firmu nic horsiho, kdyz chovni zacnou dostavat napady, nedej boze prostor k jejich realizaci.

+2/−1
26.1.2014 10:52

P91e98t32r 34J11a85r87o56š 2144881595627

a muzete nam rict, ktera studie vedla k tomu, ze se pri opravach v poslednich letech zuzovali silnice a to i ty I. tridy? Za tohle patrilo nekomu vyliskat.

0/0
25.1.2014 19:33

M20a59r70t42i89n 85K64a35r98á29s65e34k 1698164389454

Pěkné by to bylo, mít pomalé stoupací pruhy, ale to aby se ke každému ještě postavil policajt, aby se v něm chovali řidiči slušně. A teď nemyslím ty co se snaží předjíždět, ale naopak ty, co se táhnou v pravém pruhu a na jeho konci hodí blinkr sekundu před tím, než tam přednost nepřednost vjedou tomu rychlejšímu v průběžném pruhu. Na běžných silnicích se to nestává tak často, ale na dálnici se mi za poslední dva roky snad ještě nestalo, že bych za cestu Praha Brno a zpět neviděl jak řidič náklaďáku ve stoupacím pruhu tam mě nebo někomu přede mnou natvrdo a bezohledně vjede, namísto aby dal blinkr s předstihem alespoň deseti sekund a tím i čas ostatním reagovat a pak se zařadil. A to sedí pěkně vysoko a vidí jak mu bude stoupací pruh končit. Když totiž jedete v běžném pruhu 130 a pár metrů před vámi si to tam nějaký dobytek našněruje osmdesátkou, musíte ubrzdit o padesát kiláků na fakt krátké vzdálenosti a nebo mít to štěstí, že v levém pruhu nic nejede a vy to bezpečně víte protože jste se před okamžikem dostatečně věnoval provozu za sebou. Protože v té kratičké chvilce co vám zbývá na rozhodování, jestli do něj vjet nebo ne, se obvykle nelze bezpečně přesvědčit, včetně kontroly slepého úhlu mezi zrcátkem a přímou viditelností. Musím teda říct že tuto praxi nejčastěji vídám u řidičů z východu (Polsko je taky východ), ale najdou se i čeští a něměčtí řidiči, co mají pocit že náklaďák má nějaké výsady oproti osobáku automaticky a poměrně nevybíravě (chování na přesdržku) si je vynucují. Řešením by samozřejmě bylo, aby průběžný pruh na konci stoupání byl ten pravý, ale z nějakého důvodu se to moc často nevidí.

+3/−1
25.1.2014 16:43

T69o85m20á25š 89Z50e21m31a66n 3355318904375

Nově jsou ukončeny ty rychlejší pruhy a zařazují se do pravého pomalejšího.

+1/0
25.1.2014 16:51

M61a66r16t59i84n 75K32a70r81á59s33e76k 1228684859704

No sláva, už to někomu došlo. Bohužel asi ne všude, protože jsem teď viděl i nově postavený stoupací pruh co byl nahoře ukončený. Jen teď přemýšlím kde to bylo.

0/0
25.1.2014 16:53

T86o63m25á75š 71Z65e63m77a37n 3955838374795

Upřímně řečeno nevím co je lepší či horší. oboje má své klady.

Podstatné ale je aby pomalý pruh začínal jako průběžný a natahoval tak do sebe ignoranty, kteří by jinak jeli v levo.

+1/0
25.1.2014 19:42

M14a38r28t58i75n 23K53a43r63á87s55e14k 1678564279344

Mluvíte mi z duše s tím začínáním, ale i ukončení je podle mě lepší když je průběžný ten pomalý. Chceš-li předjíždět hlídej si jestli můžeš. měl by být ale dostatečně dobře značený že končí.

0/0
25.1.2014 19:48

T54o13m85á94š 55Z93e69m67a22n 3105648824775

Zase bych řekl: "jedeš-li pomalu, tak si počkej a nezdržuj".

0/−2
25.1.2014 19:57

M78a80r47t13i22n 15K46a79r43á58s79e39k 1658284169974

Asi záleží na tom, co je myšleno tím "pomalu" pokud jede řidič osobáku na dobré silnici osmdesát, tak asi mají další řidiči právo po něm chtít nějaký ústupek, protože není objektivní důvod zdržovat. Většinou to ale bývá tak, že řidič osobáku co jede na pěkné silnici devadesát, bývá považován za brzdu a tam ať se závodníci co chtějí jet kilo, snaží sami. Navíc jak už tady v jiném místě zaznělo, náklaďáky, které jsou nejčastěji předjížděné, se hůř brzdí a rozjíždějí, takže zbytečně je zpomalovat, není žádoucí. Bývám taky spíš ten, kdo na pěkné silnici jede víc než tachometrovou devadesátkou, spíš tak kilo nebo kilo deset, ale je potřeba to brát tak, že já jsem tam ten, kdo není v právu. Úplně naopak to beru ve chvíli, kdy někdo jede bez objektivního důvodu sedmdesát. Dokonce jsem se tu v nějaké diskuzi dočetl od další přispěvatelky, že by nemohla jet devadesátkou, protože je to na ni moc rychle. Tak jsem se zděsil, komu to taky dají papíry a jak se asi řidička co se bojí jet devadesát zachová v krizové situaci, kde se velice hodí zažité rychlejší reakce, i když zrovna jedete pomaleji.

0/0
25.1.2014 20:14
Foto

I50v27a61n 77K81o81p12t23a 5697662141727

A nevidíte náhodou už z dálky že se to zůžení do jednoho pruhu blíží? Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion, kterej než se pak zase rozjede tak to chvilku trvá, by neškodilo. Prostě když je potřeba a už by to bylo na knop tak dám nohu z plynu a ty z pomalejšího pruhu tam plynule pustím. Takže i vy můžete reagovat s předstihem aniž ten např. kamion už bliká.

Ovšem máte pravdu že hlavně polské kamiony to šoupnou na dálnici do levého pruhu takřka neočekávaně.

+3/0
25.1.2014 17:47

M45a79r96t42i15n 39K51a82r19á34s34e97k 1468944889844

Pokud vidím že se to zúžení blíží, nebo to tam znám a vím kde bude stoupací pruh končit, tak si samozřejmě hlídám volnost rychlého pruhu a nebo do něj rovnou vjedu. Bohužel dost často jezdím v čase kdy je na dálnici dost aut na to, abych se tam nesnažil někomu nacpat, protože bych mu udělal to samé co ten kamion mně. Ale zkoušel jste někdy dávat pozor, jestli se v mezeře mezi kamiony v pruhu vedle vás nemihle modrá cedule s informací že se budou sbíhat pruhy? To bych nesměl koukat nikam jinam a mít štěstí že ji budu míjet ve chvíli, kdy bude vedle mě zrovna volno. Navíc je to především jejich odpovědnost a ne moje.  Pokud si představujete, že o 50km/h za těch pár sekund co na to v takových situacích bývá zpomalím jen dáním nohy z plynu, tak to budete asi taky pilot k pohledání. Nebo myslíte případ mimo dálnici, kde je pouze jeden plus jeden soupací pruh? Tam se tyto případy tak často nedějí, i když jedno místo směrem z Brna na Svitavy, kde je ukončení pomocného pruhu za horizontem, tam to fakt musíte znát, aby se pak v případě překrytí značky náklaďákem nekonalo překvapení s auty z pomalého pruhu, co vám vjíždějí před nos. Nepochopil jsem tuhle větu "Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion" teda tu část o o tech co jedou za mnou, protože ty nespomaluju, pokud vím,  ale o zpomalení kamionu jsem taky nemluvil, Mám praxi i s náklaďákem a představu o zpomalení a zrychlení mám. Nicméně abych nemusel zpomalit, musím se o to dostatečně starat především já a tím nemyslím někomu tam natvrdo vjet, ale dát mu včas vědět že tam vjedu a případně to naznačit přibližováním k druhému pruhu.

0/−2
25.1.2014 18:13
Foto

D78a96v15i75d 17K88r40á27s62e68n17s22k75ý 7747670417

Sto milionů na přemalování jízdních pruhů. Dvacet milionů za studii proveditelnosti, dvacet milionů na projekt, padesát milionů do kapes, a za deset milionů to necháme udělat Ukrajince, kteří za to koupí i bílou barvu.

0/−1
25.1.2014 16:07

M18a13r73e13k 16V96e29s40e92l17ý 1607548380764

Jen by ty predjizdeci pruhy mohly byt namalovany tak, at se predjizdi Z KOPCE DOLU. Myslenka predjizdet pomalejsiho do kopce je sice fajn, ale velmi casto zacne v takovem  miste pomaly predjizdet pomalejsiho (nedej boze kamion kamion) a na toho s rychlejsim vozem se uz nedostane nebot pruh skonci. Z kopce dolu to jede kazdemu, kdyz chce !!!

+1/−14
25.1.2014 13:46

P97e84t75r 35H15o79r36á85k 1199753729834

Tak to je ale pořádný nesmysl. Z kopce pojedou všichni jako smyslu zbavení, včetně nákladních aut. Daleko bezpečnější je předjíždět do kopce, tam je to i nejvíc potřeba, protože nákladní auta zrovna tam jedou pomaleji.

+15/−1
25.1.2014 14:06

M65a40r71e20k 73V16e59s30e91l49ý 1747578900704

At si jedou jak chcou. Porad lepsi nez se tesit na predjizdeci pruh do ktereho pak na zacatku vjede kamion a zaradi se zpatky az na jeho konci. Z kopce ma vykon kazde osobni auto. Kamiony z nej jezdi pomalu, brzdi hlavne motorem a prekazi.

+1/−1
25.1.2014 14:27

M45a59r47t40i90n 54K51a37r62á36s84e88k 1648904689334

Z toho si nic nedělejte, Váš nesmysl je o pořádný kus větší. Předjížděcí pruh do kopce fakt dost často znamená, že první kdo začne předjíždět, ať už je to další jen o kapku rychlejší náklaďák, nebo osobák se slabým motorem, nemá motoricky na to, aby předjel za rozumnou dobu a dostalo se i na další auta za ním. Náklaďáky z kopce brzdí krom jiného i z toho důvodu, že mají tachograf a mohou dostat pokutu za rychlou jízdu i dodatečně, takže z kopce je předjede skutečně každý a ti slabší o mnoho snáz než do kopce. Jasně že běžná situace je taková že pomalý náklaďák je do kopce předjížděný všemi těmi co se za ním už několik kilometrů táhnou, ale to by se z kopce dalo snadno taky, jen by to znamenalo rychlosti 90 a 100 namísto 80 a 90. Přičemž stovka je běžnou povolenou rychlostí třeba v Rakousku, takže na vybraných rovných a zrekonstruovaných úsecích českých silnic by žádnou škodu nenadělala.

0/−1
25.1.2014 16:13

J46i43ř41í 95S32y23n79e72k 6253215789799

Tak to souvisí taky s tím k čemu si principiálně řekneme že jsou ty "třetí pruhy" určené - jestli jsou hlavně proto aby se mohlo předjíždět, anebo proto aby se co nejmíň zbytečně snižovala plynulost provozu... to není tak docela to samé!

Je sice fajn že z kopce dolů se dá (ovšem po překročení max. povolené rychlosti, bez toho to prakticky nejde protože zanedbatelné procento vozidel nejede dolů rychlostí kterou jim umožňují pravidla) snadněji předjet, ale bezpečnější (z hlediska fyziky především) je to opravdu do kopce, navíc tu taky máte ne až tak zanedbatelný počet vozidel (především nákladních) které třeba ani nejsou nějak výrazně slabé, ale přesto do prudšího kopce za žádnou cenu povolenou rychlost neudrží - a takový náklaďák v padesátce do kopečka je mnohem větší pálka pro plynulý provoz a obvykle ho v tom místě ani rozumně bezpečně předjet nejde :(

Takže ta spousta lidí co už se nad tím zamýšlela a v naprosté většině případů došla k tomu že víc pruhů má bý do kopce má pravdu...

0/0
26.1.2014 13:36

M84a36r49t26i87n 74K88a80r44á81s22e45k 1988754749794

Je pravda, že náklaďák táhnoucí-se do kopce bude asi vždycky pomalejší, než většina osobních aut a že je brzdou v provozu. Protože ale na českých silnicích neznám mnoho řidičů. kteří by bylo dobrovolně ochotní držet se za náklaďákem když nemusí (a je celkem jedno jeslti ten náklaďák jede sedmdesát nebo devádesát), tak za důležitější považuju, aby se před náklaďák dostalo víc aut, než aby se před něj dostali v místě, kde zdržuje nejvíc. Teda ono to asi souvisí s vytížeností silnice. Pokud pojedu po silnici, kde je to samý náklaďák a já předjetím jednoho jen získám výhled na další, tak asi budu preferovat to předjíždění do kopce, kde mě bude zdržovat nejvíc. Bezpečnější předjíždění bude určitě do kopce, jen si myslím že i to předjíždění z kopce vyhrazeným pruhem, je pořád bezpečnější, než kdekoli bez vyhrazeného pruhu přes protisměr.

0/0
26.1.2014 13:58

J50i50ř68í 26S87y94n26e61k 6763275559339

Souhlasím... jenže když si to složíte, tak mi z toho vychází (pokud nechápu blbě) že pruh z kopce dolů se vyplatí na méně frekventované silnici (tam se ovšem dá předjíždět i jinde, třeba po rovině) a že mnohde by měl být z kopce i do kopce (což je sice fajn, ale pak nám z toho tak nějak vzniká dálnice).

Jestliže vyjdu z toho že jsme relativně chudí tak mi z toho vychází ty stoupací pruhy na nejfrekventovanějších silnicích...

0/0
26.1.2014 14:38

M79a66r55t64i15n 35K49a87r47á13s54e82k 1788334349694

V mém okolí je několik silnic, které by potřebovaly předjížděcí pruh jak koza drbání a přitom nejsou tak frekventované aby se dalo říct že tam jedou auta ve štrůdlech. Bohužel vedou dost členitým terénem, takže je tam velký nedostatek přehledných rovinek. No a když máte na šedesáti kilometrech asi tak tři místa na bezpečné předjetí, tak jste fakt rád když se vám nestane situace, že ten kamion před vámi začne sám předjíždět Ávii v místech kde jste se těšil, že jej předjedete vy. To byste pak byl vděčný za pruh z kopce, nebo minimálně na rovině, abyste se za ten kamion nebo lépe před něj vešel i vy, namísto koukání jak kamion končí předjíždění něčeho ještě pomalejšího zhruba s koncem místa k předjetí vhodnému. Jak píšu výš, je to podle situace, ale extra pruhy z kopce bych určitě nezatracoval.

0/0
26.1.2014 17:44

J68i61ř54í 81S54y63n84e30k 6943275139669

Situaci kterou popisujete by uspokojivě vyřešil i ten druhý (třetí) pruh ve stoupání, teda pokud onen delší úsek není téměř neustálé klesání v jednom směru (jako že by se to skoro vůbec nestřídalo), anebo že by se ten třetí pruh dělal jen někde vyloženě zřídka...

0/0
27.1.2014 13:34

I80v25a 45K30r28i33s75t19o42f33o96v94á 7315903112272

Jo, tomu tak věříme.... zahyne to na nedostatku peněz. ;-D

+2/0
25.1.2014 13:33

J26o97s57e36f 49P44o16ž23i42v35i38l 8624636877830

Akorát že se bude muset zasahovat do zemní pláně a bude se to muset dočasně řešit kyvadlově.

0/0
25.1.2014 12:59

J88o88s28e68f 23P37o44ž50i54v35i38l 8484766607360

Mě se to líbí...kdyby neseděli v těch křeslech samý odborníci, tak už to tu máme kolik letRv:-P

+2/0
25.1.2014 12:58

K64r56i16s57t79ý59n20a 88Š33e54n86k81o66v40á 5495850292237

Dobrý nápad....R^

0/0
25.1.2014 12:43

P64e82t66r 85N50e55c91h86a58n79i74c23k78ý 7593166848540

To je na mnoha místech dostatečné řešení. Ale pokud chteji zvyšovat bezpecnost, tak by to chtělo zaměřit se na obchvaty měst a obcí. Mnohé z nich by se staly bezpečnějšími a obyvatelnějšími.

+1/0
25.1.2014 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.