Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha poprvé soutěží vlaky. Na deset let osloví jen tři firmy

Po více než roce se na české železnici začíná soutěžit o to, kdo bude za veřejné peníze provozovat osobní vlaky. Soutěž na provoz linky S34 mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi vypsal Ropid, organizace zřízená hlavním městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a35n49a 73M57o29l53á72k65o22v10á 7377436986724

400 lidi denne? To je velkej kseft.

+1/0
28.1.2014 8:30

Ř70e75h45o29ř 58V42l35a11s77á90k 2694494271876

1) dotace

2) potenciál - KŽC tam provozuje nějaký ze svých "nostalgických" motoráků, což každého nenaláká

0/0
28.1.2014 8:53
Foto

J37a15c73h16y56m 88B62r64z72e25z87i38n49a 6839719922933

iDnes nepoprvé psát perla.

0/−1
28.1.2014 2:04

L85u20k79á92š 21K53r28á34l 8958741787600

"Praha poprvé soutěží vlaky." Než vypustíte článek do éteru, zkontrolujte i jeho titulek!

+1/0
27.1.2014 21:19

H20o92n56z37a 83K36a72r25á65s49e15k 1865601942518

Naprosto zbytečná a nesystémová městská linka. Toto má existovat dalších 10 let? Škoda slov.

+3/−6
27.1.2014 14:48

M18a15r24t11i15n 13W21a18l38l34n41e98r 6315470434400

Pro obyvatele Satalic, Kbel a i těch Čakovic je to zajímavé spojení. Zkus být ze Kbel za 15 minut na Náměstí Republiky jinak.

Já tohle vítám.

+8/−1
27.1.2014 14:50

H33o23n59z85a 64K91a85r40á78s56e91k 1885821972708

Když už ne jinak, tak by se toto dalo případně řešit přesměrováním vlaků (změnou konečné stanice) od Neratovic z Prahy hl. n. na Masarykovo n. Nikoliv další, ze značné části duplicitní, linkou.

+1/0
27.1.2014 14:53

M63a85r22t28i12n 58W41a47l37l95n42e69r 6715900504420

tuším, že vlaky od Neratovic jezdí ob hodinu a tahle linka ji doplňuje, aby interval byl snesitelných 30 minut.

+1/0
27.1.2014 14:55

H46o18n57z25a 13K61a34r86á31s92e94k 1975551702728

Pokud má každá z té dvojice linek odlišnou konečnou, pak lze těžko hovořit o vzájemném doplňování.

+1/−2
27.1.2014 15:30

M80a41r90t70i36n 39W96a10l93l24n65e44r 6815130674970

A nenapadlo tě třeba, že lidem je jedno jestli vystoupí na Hlaváku či na Masaryčce, když je to vzdušnou čárou asi 300 metrů?

0/0
27.1.2014 15:37

H18o85n61z92a 42K21a34r88á32s94e50k 1915711612408

V tomto směru jízdy se to dá zčásti akceptovat. V opačném směru jízdy už o dost hůře.

+1/0
27.1.2014 15:43

M53a22r40t97i87n 68W33a51l33l59n56e63r 6815910364440

Budu-li vědět, že mi to v 35 jede z masaryčky a v 05 z Hlaváku, pak nevidím problém. Většina lidí, co vlakem jezdí, si tohle pamatuje.

+3/0
27.1.2014 15:46

J64i36ř51í 13E36r93b40e29n 1683114916817

Na Masně máš tramvajovou zastávku hned před nádražím, z Hlaváku to je pěkných pár minut pěšky. Metro je u obojího, ale ne každému se hodí pro jeho cestování.

0/0
28.1.2014 19:56

S66e16i55d76l 43P66e11t61r 1881751325424

No jistě!!! Proč nebýt z Čako za 24,-  kaček za 20 minut v centru Prahy, že?:-)

Malinko "problém"  však je, že při 400 lidech denně se vybere na jízdném cca 13000,- avšak na dotacích jen této jediné pidiltratě zaplatíme  nějakých  120 000,- denně , jinými slovy každý  pasažír na téhle trati nás z daní stojí v průměru skoro 3 stovky každý den ... :-/ To se jim to jezdí za cizí peníze! ;-D

Vozit je po dvou/třech taxíky by bylo levnější ...:-/

+1/−2
27.1.2014 15:03

M81a44r57t66i48n 79W15a30l30l13n68e34r 6655160634200

Nevím jak jsi došel k těm číslům. Trať z Čakovic na Masaryčku má hrubým měřením na Mapy.cz cca. 18 km (bral jsem ručním měřením, přidávám 1 km navíc, protože občas jsem nemohl zatáčku správně pobrat. Denně v jednom směru na lince jede 15 vlaků, obousměrně tedy 30 vlaků (dle jízdního řádu). Za kilometr se platí 84 Kč. To je 19 km*30 spojů*84 Kč = 47 880 Kč, což je cca. 40 procent tebou uvedených peněz.

Možná jsi to bral i neratovickou linkou, pak je ovšem potřeba navýšit i počet cestujících, které Drápal uvádí jen pro tuto linku.

Ale možná to je celé úplně jinak a já to počítám špatně.

+1/0
27.1.2014 15:21

S54e39i46d97l 92P10e18t51r 1251981965424

Počet spojů jsem bral i s neratovickou linkou samozřejmě. Ta se dotuje zcela jistě zcela stejným způsobem. Těch 400 lidí bych věřil spíš pro všech těch cca 70 spojů denně (tedy i s Neratovicemi) protože kdykoli stojím v Satalicích  u šraněk mimo ranní/odpo špičku nikdy v té 810  víc než 4- 5 lidí včetně mašinfíry a průvodčího nesedí ... :-/

+1/0
27.1.2014 15:31

M31a24r44t33i82n 78W69a87l76l19n23e70r 6555830734150

Já jsem se to snažil najít, ale marně... :-) Jediný, co jsem našel, že  linka S3 Neratovice - Praha - Dobříš měla v roce 2009 průměr 2000 osob na 24 hodin, ale bohužel netuším v jaké fázi tito lidé jezdili (zda více do Dobříše nebo na Neratovice).

0/0
27.1.2014 15:50

J46a35n 28H67o13r28a 6777541186

Kde jste přišel na to,že cestující na této lince neplatí daně?

+2/0
27.1.2014 17:55

V97a58c60l77a95v 60P12e95r17o58u56t83k59a 6598687374911

to musi vsechno jit pres Ropid?

0/0
27.1.2014 14:47

Z85b35y27n30ě47k 91J19a92n63d30a 7113812185341

Takže aby se trasa zaplatila bez dotací, muselo by tam jezdit cca 2000 lidi denně? Tedy 5x víc?

0/−2
27.1.2014 14:04

M16a84r75t97i29n 20W28a48l27l36n45e37r 6625360234370

jinak porovnej s tímhle:

Metrobusová linka dnes jezdí v trase Dejvická – Vozovna

Střešovice – Vypich – Motol – Sídliště Řepy – Zličín a každý

všední den přepraví průměrně cca 12 000 cestujících.

(jedná se o linku 180)

+2/0
27.1.2014 14:17

V41i63k47t12o46r 68N29á11r23o81ž62n58ý 3859412638

2000 lidí tou linkou přepravit nelze..

Pokud motoráček o kapacitě nějakých 48 míst (?) jede ve špičce obsazen na 90 % , cestuje v něm nějakých 43 lidí. Pětinásobek činí 215 lidí...tj. souprava 854+2 x vagón. A tato souprava je už nákladově zase někde jinde , než samotná 810.

0/0
27.1.2014 14:32

S78e79i23d28l 30P33e46t40r 1941371485334

Ne, hranice rentability je až někde na  4 tis lidí, což jsou zhruba 4/5 všech  obyvatel Čakovic i Satalic dohromady  ...:-/   Anebo by jednosměrný lístek musel stát 330,- Kč ...:-)

0/0
27.1.2014 15:20

M80a61r28t89i94n 20W11a71l25l49n54e55r 6355700564760

Čakovice 10 026

Satalice 2023

a přidávám i Kbely 6 808

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cakovice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Satalice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kbely

+1/0
27.1.2014 15:24

M95i72r86e52k 88Z86á21v56o11d17n32ý 7412317610748

A Regiojet nic? Tak to bude brzo u soudu :D

+8/0
27.1.2014 13:10

A86l95a23n 72Ř74e52p35k84a 4615226

No, to mě taky napadlo :D A stejně tak mě překvapuje, že tam chybí Jančurův přílepek v článku (když je to navíc Sůrovina);-D

+1/0
27.1.2014 16:05

F53r20a88n92t12i71š29e25k 24L97u73k74e73š 7468830475546

Regiojet by se take mohl ucastnit......Hned by tam pristalo desiro nebo talent :)

+3/−2
27.1.2014 12:37

A24l52a84n 25Ř19e12p94k44a 4655426

Jen jenstli by se Desiro nebo Talent tam vyplatilo.. Neznám tu trasu, ale nemyslím si, že je nějaká dlouhá.. By tam jezdila 810ka obarvená nažluto s kávovarem a audiovizuálním informačním systémem ;-)

0/0
27.1.2014 16:07

S68t84e57p79a58n 88T78o23t23h 8748719625628

Arriva... modernizovane, lec MOTOROVE. Na plne ELEKTRIZOVANE TRATI.

Na tak husty provoz je motorak pritezi navic.

+1/−2
27.1.2014 12:23

R17a88d46e45k 65D83o10l78e16ž42a82l 2499373810620

Arriva jezdila na elektrifikované trati, ale soutěží se ta do Čakovic, ta není.

+1/0
27.1.2014 12:29
Foto

J64i41ř75í 79Š36r98á65m61e16k 3198377399181

A hodně dlouho nebude

0/0
27.1.2014 13:00

M62i83c68h47a81l 68V44o87t37a49v40a 9133893621416

elektrická lokomotiva nemá MOTOR? nějaká novinka ne?

+2/−3
27.1.2014 13:12

R84a90d28e52k 78J51a83n15a22t87a 9935256354302

Ano, i elektrická lokomotiva má motor. Ale "motorový vůz" je terminus technicus pro vozidlo na naftu.

+2/0
27.1.2014 14:31

K11a56r37e44l 69N75a26s79t51o64u45p62i20l 3840881900731

Odkdy je cakovicka trat elektrizovana?

+7/0
27.1.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.