Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám přibyli pasažéři, loni jich cestovalo o půl milionu víc

Českým drahám loni mírně narostl počet cestujících. Za celý rok jejich vlaky přepravily 169,3 milionu pasažérů, což je o půl milionu víc než v roce 2012 a je to již třetí meziroční růst v řadě. Dráhy o tom informovaly v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i69r49k57a 20D51v79o54ř78á39k 4935270773158

Takže ČD roste počet cestujících a osobokilometrů i za minulý rok. Fajn, zhruba řečeno čím víc, tím míň veřejných peněz na jednu jízdu.

0/0
3.2.2014 14:22

M90a11r96e24k 78K73o53š69n25á36ř 7291251464355

českým drahám přibyli černí pasažéři

+1/−4
28.1.2014 19:28

A78l83a53n 83Ř63e73p53k35a 4555716

Nojo, romové taky ;-D

+1/0
28.1.2014 19:30

J86i57r57k18a 97D52v48o28ř91á91k 4615180353818

Černí pasažéři v tom samozřejmě nejsou.

0/0
3.2.2014 14:20
Foto

V65l62a25d14i54m22í38r 93V14o54l75k94o 6840192637149

o půl milionu víc? A nepočítali ty, co byli ve zpožděných vlacích přes půlnoc na 1.1?

Čtvrt milionu cestujících by to vysvětlilo. To musel být provoz.;-)

+1/−9
28.1.2014 17:04

J61o64s55e34f 37K30o25z44e71l 1726866105335

To je nějakých 1000 cestujících, kteří začali denně dojíždět do práce,škol a zpět.

260 (prac.dnů) * 2 cesty denně * 1000 cestujících. To není nic moc. Škoda, že není uvedeno co musíme hradit z našich daní na přepravu jednoho cestujícího formou dotace drahám .   Ještě zajímavější by byl údaj počtu vydaných režijních jízdenek. Ten je o jeden řád vyšší, než je počet zaměstnanců ČD.

+2/−10
28.1.2014 17:00

Č54e72s69t57m71í28r 10D57o49č80e43k43a91l 3535122412133

Škoda, že jste tak líný a nenajdete si to. Všechny tyto údaje jsou známy. A mimochodem - celé ČD za kraji a státem objednanou dopravu dostávají zhruba asi tolik peněz jako pražský dopravní podnik. A s tou režijkou - je to benefit ČD pro svoje zaměstnance. Komu jej dají nebo nedají, do toho už vám opravdu nic není. Můžete ji mít taky - běžte pracovat k ČD.

+12/−1
28.1.2014 17:13

J66o39s63e86f 40K96o62z11e54l 1446466795425

Díky za info, takže z našich daní platíme cca 56 Kč každému cestujícímu. S těmi režijkami jste mě nepochopil, mě spíš vadí, že je mají  ti, kteří s ČD nemají vůbec nic společného. Pokud je firma ročně ve ztrátě 10 mld. Kč nejsem si jist, že ČD mohou rozdávat téměř bezplatné režijní jízdenky dle vlastní úvahy. Nesnižují tím tržby z přepravy na úkor nás daňových poplatníků?

+1/−10
28.1.2014 17:30

Č81e34s37t70m59í81r 15D46o23č89e63k56a21l 3835222902443

8-o jakých 10 miliard ztráty, kde jste na takovou částku přišel? Benefity jsou věcí firmy a jejího majitele, komu je dají je jejich věc. Musíte si uvědomit, že pracovat na dráze není žádné velké finanční terno a tento benefit je docela důležitý proto, aby udrželi zaměstnance.

+9/−1
28.1.2014 17:51

J76o23s13e67f 15K57o46z45e23l 1756176565265

zkuste vygooglit např. "České dráhy v přepravě osob ani kilometr bez dotace" . Samozřejmě že se mi jedná pouze o  provozní dotaci, která je každoročně přidělována ze státního rozpočtu. A ještě jednou, režijky zaměstnancům OK, ale firma, která dosahuje roční ztráty 10 mld. Kč by neměla rozdávat mimo vlastní zaměstnance nikomu dalšímu. Mezi lidem českým je cca 280 tis. režijních jízdenek.

+1/−7
28.1.2014 18:16

Č63e77s16t97m18í15r 31D92o30č35e65k53a48l 3105402282223

To je fakt nesmysl, co píšete. To, že stát a kraje hradí ČD služby, které si u nich objednali, přece nemůžete nazývat ztrátou. Stát řekne, co chce odjezdit, jaké má být jízdné a za to následně platí. Říci pak, že je to je ztráta ČD je opravdu nesmysl.

+4/0
28.1.2014 18:52

J50a20n 20N66e33š75p73o76r 4766908346452

To jim nevymluvíte, mezi lidem je zažité,  že platba za základní dopravní obslužnost je "dotace"... Ale nikomu nevadí, že tutéž "dotaci" tím pádem dostávají všichni přepravci, kteří se na ní podílejí.

+3/−1
28.1.2014 19:01

J15o97s89e95f 16K98o78z14e84l 1146846235825

tržby - náklady = zisk když je výsledek záporný, je to ztráta a ta u ČD ročně činí 10 mld. Kč. Kdyby dráhy tyto peníze nedostaly, nemohou dopravu provozovat. Ano, máte pravdu, že ekonomické jízdné by bylo asi tak 4x vyšší. Nevím, kdo by pak do vlaku kromě režijkářů ještě nastoupil. To by byl definitivní konec ČD a velká příležitost pro Jančuru.

Zkuste googlem ještě tohle - "Režijní průkazy potichu končí. V rychlících už nemusí platit"

0/−8
28.1.2014 19:07

A91l76a12n 60Ř19e45p14k94a 4625666

A on by snad Jančura jezdil bez dotací? Pár tratí se u nás uživí na komerční riziko bez dotací, ale většina ne. I ten Jančura by ty dotace chtěl, jen za ním žádné výběrko nevyhrál (nebo spíš z některých odešel).

A režijky neplatící v rychlících se týkají případných tendrů, ovšem myslím, že pokud daný tendr vyhrají dráhy, tak by platnost režijek zachovat mohli. ;-)

+2/0
28.1.2014 19:29

K46r16i26s40t11i42á31n 40M24a95r56č25í37k 3753565413103

Vám asi nedochází že veřejná hromadná doprava nemá být zisková. Zisková nikdy nebude, stejně jako zdravotnictví budou se tam cpát naše peníze.

+2/0
28.1.2014 19:32

J61o23s37e45f 34K95o82z41e98l 1716256675545

No Jančurovy autobusy ročně ujedou více jak 5 mil. km bez jakýchkoliv dotací. Jeho doprava je veřejná a dokonce i hromadná. Někdy až moc, občas se mi stane, že jízdenku už nekoupím.

0/−4
28.1.2014 19:40

V29a50c52l41a52v 89H88a68j76e71k 3636729709

Až na to, že mu stát doplácí studentské a žákovské jízdné, že??

+5/0
28.1.2014 20:15

J36o76s49e35f 13K76o44z52e81l 1356306215195

To si poručil stát, ne Jančura. Tuto povinnost mu zákon nařizuje.

Kdyby měli žáci a studenti ze zákona slevu na rohlíky, nebude to jinak .

0/−3
28.1.2014 21:01

V42a98c11l69a15v 72H68a75j16e71k 3956329669

No ale u ČD to takto nevnímáte, není to poněkud zaujaté??

+6/0
28.1.2014 21:19

J51i41r83k51a 72D72v63o79ř56á63k 4585450213898

Není to tak. Vedle "dotovaného" jízdné už ČD za tyhle trasy žádné další peníze za studentské a podobné slevy už navíc nedostává, je to v tom jaksi tiše zahrnuto.

0/0
3.2.2014 14:26

J19i76r67k27a 20D41v80o56ř69á75k 4115570103128

Jenže Jančura z toho dost slušně žije, protože mu to plní automusi líp než nějaká akce. ;-)

0/0
3.2.2014 14:17

Č49e29s14t53m13í46r 34D13o67č40e61k57a57l 3385852442523

Tak ještě jednou a jinak, abyste to konečně pochopil:

Stát > Hele ČD my chceme, abyste nám tady jezdili mezi X a Y, pětkrát denně a chceme, aby jízdenka stála maximálně Z korun.

ČD> OK, klidně budeme jezdit, ale jízdenka bude stát 4 * Z korun, za těch Z korun to nelze provozovat, prodělávali bychom na tom.

Stát> Jo, ale pro mě je to fakt důležité. Tak víte co, já vám těch 3 * Z korun doplatím a přihodím 5% abyste na tom měli nějaký přiměřený zisk

ČD> OK, to by šlo, jsme domluveni

Okolojdoucí J. Kozel> Hej ČD, ale vy jste ve ztrátě! ... to je divný, ne?

+4/0
28.1.2014 19:44

J34o92s81e58f 98K47o54z84e90l 1846946715185

Hospodářský výsledek nejsou je tržby ale i náklady. Jen generální Žalud měl příjmy v desítkách mil. ročně (včetně benefitů, pojištění...)

a jeho blízké okolí také nouzí netrpělo j. Opět google napoví..- to jen na okraj.

Jak zlevnit ? Dráhu v regionální dopravě nahradit autobusy, které jsou 5x levnější , ekologičtější (EURO 5), dostupnější, operativnější.

Stát ušetří a občané budou spokojenější.

Jinak díky za slušně vedenou diskuzi.

0/−5
28.1.2014 20:30

M49i25r71o60s40l36a59v 15G42r73o65s16s18m37a64n62n 8822519694

Jen dojmy.

+2/0
29.1.2014 0:29

J35i32r76k63a 27D52v50o81ř58á67k 4215610383418

Autobusy by sice v několika případech levnější, ekologičtější, dostupnější, a operativnější vyšly, ale zdaleka ne tak často jak si leckdo myslí. V těch nesmyslných ale občas zveřejˇˇnovaných 20 korunách nejsou zahrnuté věci, které na dráze zahrnuté jaksi automaticky jsou.

0/0
3.2.2014 14:29

V59a89c45l84a95v 97H58a83j47e90k 3286269529

Kdo bude a nebude mít režijku není až tak v rukách ČD. Řídí se to tarifem, který vydává ministerstvo dopravy. Víme??

+2/0
28.1.2014 20:18

Č89e19s88t32m17í43r 34D45o84č72e60k54a18l 3895542112463

No a? Ministerstvo v tomto udělá to, co budou chtít ČD. MD nepůjde proti ČD.

0/0
29.1.2014 16:43

D30a22v36i73d 58P47e29t77r 7850526210505

Čím více lidí cestuje, tím méně se hradí z daní.

+3/0
28.1.2014 20:52

J84o84s45e11f 98Š59e71m68e45l14í28k 7149941730277

Auta stojí, vlaky jedou. ;-)

+7/0
28.1.2014 13:52

L40u87c18i13a82n 10P70a16p88a77z41i71a69n 5544307891235

To ale manažeři podle všeho nepředpokládali, jinak si nedovedu představit, proč jsme na www.jarmek.cz do Valašských Klobouků cestovali jako dobytek v přeplněném celém vlaku. To, že se v tom či onom regionu cosi koná by mělo být manažery vlaků sledováno a podle toho operativně zařazeno více vagónů toho či onoho vlaku. Chybí operativní zálohy a vychází se jen z průměrných čísel bez ohledu na výkyvy poptávky. Alibisticky sice vyjel onen den i vlak na páru, ale do něj se vešel zlomek cestujících, kromě toho to byla spíše atrakce pro děti a ne každý na jermek cestoval s dětmi nebo na tento luxus s vláčkem na páru prostě neměl. Místenky, resp. jízdenky byly vyprodány velmi rychle na onen vlak na páru, takže to jasně naznačovalo velkou poptávku pro cestu sem vlakem. Ale holt vlakový dopravce, kterého si zatím vybral Zlínský kraj na této trati to holt ignoroval, jen lidi na stanici popoháněl, aby se do narvaného vlaku narvali opravdu všichni. Tak by se asi slušelo poděkovat, že jsme si to mohli zase užít a připomenout si dobu temna.

+3/−6
28.1.2014 13:47

O94n10d86r25a 52Z18d39r82a41h11a26l 4935320785841

jojo, urcite lidi v CD nedelaji nic jineho nez projizdi cesky internet a zjistuji, kde by mohlo jet kolik lidi. myslim, ze kdyby mesta/obce/obydlene zatacky/mista poradajici akci jen alibisticky (vase slovo) necekali az si jich ceske drahy vsimnou a napsali CD "bude tady tolik a tolik lidi, jinak se sem nemaji jak dostat, bud by tam prijel dalsi vlak nebo byste si tady mohl stezovat opravnene, ale takhle to je trochu scestne...

+11/0
28.1.2014 14:43

R30a43d46e97k 44J18a67n83a24t39a 9215306284982

Ano, důvod ke kritice by byl pouze tehdy, pokud by pořadatel akce / město / kraj infromovalo ČD kolik návštěvníků očekávají a ČD se na to vykašlaly.

Navíc je zde otázka, jak je to smluvně ošetřeno. Delší vlak může znamenat i výrazně vyšší náklady, které směšné české jízdné nemusí pokrýt ani kdyby byl vlak plný. Takže jde o to, zda ty vícenáklady dle smlouvy s krajem pak má hradit ČD nebo kraj.

+6/0
28.1.2014 14:49

P98e89t82r 37Ž89á10k 1728392695869

no nevím, u nás když jede škola třebo do divadla, tak si objednaj a zaplatí a ráno přijedou míste jedné regionovy dvě.

+5/0
28.1.2014 15:25

J78a78n 29N51e98š53p21o66r 4986558516362

No to je právě ono, jenže je to něco jiného než posílení vlaků při předpokládané zvýšené přepravě z důvodů pořádání kulturní či sportovní akce... K tomu posilování běžně dochází, i bez upozornění pořadatelem, pokud je ona akce dostatečně mediálně prezentována, někdy vstupenka na festival platí i jako jízdenka, ale týká se to vesměs jen větších akcí...

+1/0
28.1.2014 19:23

J17i31r54k15a 36D25v72o84ř40á86k 4215820413208

Nechcete nám jistě namluvit, že vstupenka platí jako jízdenka, a pořadatel na to ČD ani neupozornil... ;-)

0/0
3.2.2014 14:32

J42a65n 41S77o21u89k73u59p 1294654876265

Tak se měl pořadatel domluvit s ČD na navýšení kapacity. Zajímavé, že někdy a někde to jde (např na Moru ve Vizovicích)

+3/0
28.1.2014 16:09

M84a69r27i54o 31P71e57t72r82ů 9607823841721

Ať se jedou podívat do Německa, Francie, Švýcarska, apod., aby viděli jak mohou vypadat a fungovat dráhy včetně carga. Mohly mít klidně desetinásobky cestujících, kdyby to nevedla banda břídilů. A nebýt Žlutých, tak se pořád ještě vymlouvají :-/

+3/−8
28.1.2014 13:39

D56a65v83i56d 90Č66e45r19n88o20h54o34r31s44k60ý 1626574126886

a budeš platit Německý, Francouzský nebo Švýcarský ceny ?

+16/−2
28.1.2014 13:43

R26a20d40e12k 67J85a65n48a35t68a 9375816824562

Pokud by železnice u nás měla desetinásobek cestujících než dnes, tak bychom byli s náskokem světová špička.

Dnes je u nás podíl železnice na přeprave osob cca 8%. Žebříček vede Japonsko se cca 25%.

+3/−1
28.1.2014 13:45

M14i63r33o88s12l38a97v 51Z17i94k59m72u29n98d 7369953204353

Kolik je v Japonsku dálkových autobusových linek ?????

0/0
28.1.2014 18:29

R58a92d67e62k 26J63a26n69a34t28a 9205496614382

A to je proč důležité? Údaj modal share železnice v Japonsku jsem uvedl proto, aby bylo vidět, že zdesateronásobení počtu cestujících je u nás nereálné.

0/0
28.1.2014 20:08

J71i77r26k80a 37D72v54o73ř90á74k 4135440523948

V Japonsku samozřejmě jsou normální dálkové autobusové linky. To jste nevěděl?

0/0
3.2.2014 14:19

M65i65r22e39k 58Z12á33v89o87d51n47ý 7692727410138

Tak toto je samozřejmě hloupost. Zálěží totiž na sociální situaci obyvatel a pokud by železnice skutečně fungovala tak, jak píšte, nepojede s ní nikdo, ani kdyby to řídil Žluťák.

+2/0
28.1.2014 13:48

M79a41r66i43o 30P10e50t82r55ů 9687463791831

Vážení, Žluté vlaky jsou na úrovni zmíněných železnic a jde to. Chcete to rozporovat? Takto fungují výše zmíněné, a to na všech úrovních. V Německu se mi divili, proč tady jezdíme smradlavými autobusy po přeplněných dálnicích. Zejména vyzdvihovali možnost brát si s sebou všude kola. Já když chci jet s kolem s ČD, musím vybírat z jednoho přeplněného vagonu na 10 jízd a ještě se s někým dohadovat, že to musím mít rezervováno tam i zpět s dostatečným předstihem

0/−12
28.1.2014 14:01

R11a92d59e80k 20J31a14n67a15t80a 9905596144802

V dálkových vlacích DB nebývá přeprava kola běžná a když je, tak je téměř vždy s povinnou rezervací.

Pokud mluvíte o osobních a spěšných vlacích, tak u těch nepotřebujete rezervaci ani u ČD - naložíte kolo do CityElefantu, Regionovy a jedete.

+8/0
28.1.2014 14:08

M89a74r43i66o 10P22e69t21r42ů 9457113311931

Mluvím zrovna o dálkových vlacích, kterými mí bývalý kolegové z Leipzigu jezdili na výlety do Francie na kolech. Že je u těchto vlaků rezervace, je zřejmě nezbytné. Nicméně Vámi uváděné příměstské vlaky znám pouze z okolí Prahy, příp. na některých frakventovaných trasách (např. Kolín-Pha, apod.). V roce  2009, kdy jsem v Leipzigu byl, tak Regionovy ani současné cyklovlaky ČD ještě nebyly. Je to určitý progres, ano, ale stále pouze velmi malý. A znovu opakuji, že kdyby si SA nevybojovali vstup na železnici v roce 2011, tak je to tady pořád stejný. Stále jen vytáčky "nejde, nebude fungovat, bla bla ... "

0/−8
28.1.2014 14:36

R25a82d65e69k 21J31a48n87a94t90a 9655586504372

Nasazování CityElefantů a Regionov (což jsou nejpoužívánější vlaky pro cyklovýlety, ještě spolu s cyklovozy na motorácích na trati 070) opravdu není zásluha SA, jak jste na to přišel?

Jednak to bylo mnohem dříve, na jiých tratích, navíc SA kola ani nevozí, nejen v autobusech, ale ani ve vlacích. Proč taky dělat místo pro kolo, když na to místo dáte dvě sedačky a utržíte více, že ....

+12/0
28.1.2014 14:41

M44a73r60i75o 83P26e29t60r17ů 9227113461671

Zásluha SA je v rovině zkvalitňování služeb a komfortu. Podstata mého srovnání s SA je ta, že pokud se ČD bude podobně snažit i na méně frekventovaných tratích, přitáhne zpět cestující, kteří naprosto nesmyslně jezdí autobusy. Současný souboj o D1 je až trapný, ale v důsledku přinutil ČD zamyslet se nad tím co nabízí

+1/−3
28.1.2014 14:44

R23a89d60e23k 79J87a37n87a84t49a 9205786374652

Ne. Problém "méně frekventovaných tratí" není "kvalita služeb" (co byste taky chtěl na lokálce poskytovat za služby? ani ve Švýcarsku vám v osobáku kafe nedají), ale dlouhá jízdní doba, mnohde i nesmyslně umístěné zastávky.

+8/0
28.1.2014 14:52

M92a93r82i76o 18P58e83t35r47ů 9807693261151

Ne. Problém je v obojím dohromady. Zeptejte se Němců, jak se jim líbí cestování do ČR. Překvapím vás, líbí se jim. Jsou nadšeni, že u nás přesedají do starých herek z 80. let, kde se netopí, větrá se okny, apod. Berou to jako výlet do historie. Akorát my s nimi jezdíme běžně. A tohle neberte jako můj vtípek, to je skutečný zážitek několika mých německých přátel

+1/−6
28.1.2014 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.