Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nástupištích chybí výpravčí, vlaky jezdí na červenou

Množí se případy, kdy vlaky odjedou ze stanice, i když svítí červená. Loni jich bylo pětadvacet, dvakrát víc než o rok dříve. K žádné nehodě sice nedošlo, vlaky však měly i mnohahodinová zpoždění. Podle drážní inspekce za to může i omezení počtu výpravčích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i20r87o45s72l40a33v 82Z21i43k95m70u20n62d 7319793224583

Výpravčí "na nástupištích" chybí nejen v Česku, ale také ve Švýcarsku, Německu, Rakousku, Dánsku, Norsku apod. Ve Švýcarech nebo Němcích je na vlaku jen strojvedoucí ...

A  k nehodovým událostem tam dochází taky.

 Strojvedoucí je prostě člověk jako každý jiný ... mnohde je příčinou nevhodné umístění návěstidla (ale v souladu s normou), které vede k omylu strojvedoucího - müslí si, že návěst dovolující jízdu platí pro jeho kolej a ona platí pro sousední kolej ...

+1/0
30.1.2014 20:19

P35e16t54r 42K22o43r49a46n61d91a 3282387541352

Nechápu članek ani diskuzi,strojvedoucí který jede na červenou má být vyhozen případně souzen za obecné ohrožení.Pokud si nejsem jist že jsem normální,že poznám červenou tak pak se do vlaku necpu.A vy s tech diletantů děláte přepracované chudáky.8-o

+1/−4
30.1.2014 7:24

T66o76m69á37š 58C32h88r38a46s48t41n39ý 2468669649661

Pane Koranda, zkuste si to na mašině taky :-)

+1/0
30.1.2014 16:28

P65a78v28e45l 61O28d57r38a75z48i97l 6204489147540

Nechci se dotknout vašeho otce, ani nesouhlasím s panem Korandou, ale není možné na selhání někoho paušálně říct try walking in my shoes, že.

0/0
30.1.2014 19:09

J65i18r38k92a 49D34v72o56ř32á30k 4885670233138

To nebyla reakce na selhání ale na nesmyslný názor pravděpodobně pramenící z nezkušenosti. A co vy, myslíte si, že každému řidiči by se po překročení rychlosti nebo projetí červené měl sebrat řidičák natrvalo a každý semafor a patník by to měl hlídat?

0/0
3.2.2014 9:42

P75a76v83e78l 95M22a10c92o91u17n 4187479932886

Vážený pane, z příspěvku je vidět, že vůbec nic nevíte, co tahle práce vůbec obnáší. Řídil jste někdy aspoň auto? Jak se cítíte v autě po ujetých 300 km? Soustředíte se stejně dobře jako při prvních najetých km?

+1/0
30.1.2014 16:35

P59a22v50e33l 91O81d33r10a52z26i40l 6934199557970

Proč bych se měl za dvě hodinky cítit nějak jinak, ve svém pohodlném voze?

0/−3
30.1.2014 19:10

J56i93r14k54a 62D97v63o28ř24á35k 4145600733118

Vy byste měl spíš bručet (průměrná 150 km/h).

0/0
3.2.2014 9:40

P29a54v54e44l 22O44d81r95a95z84i88l 6124339597530

A to už jako proč?

0/0
6.2.2014 12:45

M84i85r65o11s46l97a12v 62Z84i95k35m40u96n24d 7299403184323

Zajímavý nápad, ale v rámci "každému stejným metrem" pak musí být každý řidič, který projel na červenou křižovatku nebo přes přejezd se staženými závorami či nerespektující světelnou signalizaci na přejezdu souzen taky za obecné ohrožení ...

+2/0
30.1.2014 20:12

P79e96t71r 94N81o73v73o12t59n18y 3259522399472

Toto spíš ukazuje na tristní kvalitu strojvedoucich. Chápu, že na ně ted navalili spoustu povinnosti. Ale v okamžiku, kdy udělá všechny úkony spojene s odjezdem, zaklapne okynko, tak je tam jen on, jeho stroj a odjezdove návěstidlo. Jak ho muze prehlednout?

+3/0
29.1.2014 23:57

P19e43t37r 68N13o24v74o98t66n69y 3589192809462

A není to ani oddilove návěstidlo autobloku s bílým klandrem ani privolavaci navest na hlavním návěstidle. Aby se tu místní experti nehadali, co je to vlastne Stůj.

+1/0
30.1.2014 0:20

P66e76t64r 76K66o31r35a87n58d12a 3222917981852

Že nám tady s pár návěstí nechcete dělat vědu? Cvičená opice za žlutý banán by problem neměla.

0/−3
30.1.2014 7:26

J89i86ř20í 55E57r25b96e69n 1553254266427

Cvičená opice s banánem nemá šanci ohrozit desítky životů tím, že rozjede dvě stě tun železa plného lidí tam, kam nemá.

+2/0
30.1.2014 8:53

I33v23a37n 23M84a10r37e16k 6354938412

Z darmošlapů pozašívaných v kancelářích  DI , RBŽD, SŽDC , ČD , ČD Carga nadělat výpravčí a poslat "do výrovby" ! ! ! 8-o R^

+2/−4
29.1.2014 17:46

I57v30a13n 59M60a40r25e76k 6134378842

oprava . . . . . .do výroby. . . . .omlouvám se za překlep R^

+1/0
29.1.2014 17:47

M21i55r23o10s93l83a76v 21Z60i48k43m43u18n97d 7749723124833

A vy to jako daňový poplatník budete platit ve formě zvýšeného poplatku za použití dopravní cesty, který se promítne do ceny vlakového kilometru. Něco zapltí stát (rychlíky), něco kraje (osobní vlaky), něco cestující ve zvýšeném jízdném ...

A když nebude mít kraj peníze, tak vlaky zruší ...

+1/0
30.1.2014 20:23

P84e72t90r 58N38o88v52o97t63n65y 3539772219872

Já teda nevím, jestli to nějak souvisí s výpravčíma. Pokud strojvedoucí projede stůj po "samovýpravě", tak je schopen to projet kdekoliv jinde.

+5/−2
29.1.2014 15:27

J57i21r66k23a 22D89v25o60ř94á74k 4555960233228

Samozřejmě že to souvisí s výpravčími. Zmizela druhá pojistka, takže víc případů padne do horší kategorie.

0/0
3.2.2014 9:44

P14a83t86r38i40k 90D40o46b36i82a65s 9707127403282

Možná by bylo dobré, vysvětlit ještě na jeden aspekt. S doporučením DI výjimečně souhlasím. Ve většině stanic by výpravčí mohl dále vypravovat výpravkou (oproti kritizované výpravě návěstidlem), jenže to by musela být dráha jeden podnik. V souladou s direktivou EU, které se ale ani všechny země EU nedrží, byla unitární ČD rozčleněna a toto je výsledek. Proč by zaměstnanci SŽDC měli riskovat nějaké problémy při výpravě vlaků výpravkou, když se to všechno může nechat na zaměstnancích ČD (aj.)? 

Manažeři SŽDC, prosazující výpravu návěstidlem, se chovají správně ( z pohledu řízeného podniku). Snižují riziko spoluzavinění nehody vlastními zaměstnanci. Chyba byla už v tom dělení.

+4/−3
29.1.2014 13:57

B32e42n 48P60a85v32k50a 1847613827861

Je to kravina a jestli někdo ve vedení SŽDC opravdu takto přemýšlí, tak by si měl asi zabalit věci. Snad SŽDC poskytuje komplexní služby pro dopravce, ne?

+3/−1
29.1.2014 14:10

V33i89k97t45o60r 25N76á47r23o75ž37n22ý 3869802518

Vinu za toto opravdu , ale opravdu nenese rozdělení železnice na dva podniky .

Apropo toto rozdělení považuji za krok správným směrem.

Vina a odpovědnost dle mého názoru leží na často bezhlavém šetření na nesprávném místě.. Tyto optimalizace se dle mého názoru měly provádět pouze  na tratích vybavených odpovídajícím zabezpečovacím systémem.

A nikoliv ve stanicích , kde strojvedoucí při rozjezdu ani pomalu nevidí na odjezdové návěstidlo...

+5/0
29.1.2014 14:35

J31i38r10k51a 19D59v96o37ř61á36k 4945210893708

Smysl toho, že SŽDC je státní a ne soukromá/akciovka je právě v tom, aby její vedení NEpřemýšlelo takhle.

0/0
3.2.2014 9:47

M29i31l14d51a 17J11i41l10o74u66s 1889327878634

Tam kde to nepřináší žádnou úsporu by měl výpravčí dávat odjezd vždy a to je ve většině obsazených stanic. Tam je pak projetí návěstidla zbytečné.

Generální STOP na tratích co jezdím, není nikde. Dokonce jsou stanice v Praze kde dodnes nemají ani přenosnou vysílačku!

K čemu mám na lokomotivě zabezpečovací zařízení které mě za červenou nepustí když SŽDC nemá kódované tratě ze kterých by toto zařízení návěsti četlo. Tam kde toto není by měl být výpravčí vždy. SŽDC ušetřila ale nic neudělala pro zachování alespoň stávající úrovně bezpečnosti.

Vzhledem k tomu co se navalilo strojvedoucím na hrb od 1.7.2013 je pak řízení vlaku spíše až druhořadou záležitostí. Strovedoucí už musí přemýšlet dopředu co kdy kde a jak bude posunovat, opravovat či přeskakovat z vlaku na vlak, objednávat opravu či ND pro opravu svépomocí, moderní vlaky jsou totiž plné poruch, třeba i bezvýznamných, na které ale musí fíra reagovat okamžitě za jízdy.

+5/0
29.1.2014 12:13

R89a19d55k66o 18K63ř93i50v42á52n33e88k 7940373715500

Celkem dobrej článek. Rušení výpravčích se v Čechách dělá poněkud kontroverzním způsobem. Ve vyspělých zemích je to trend, ale předcházejí mu odpovídající investice do zabezpečovacího zařízení, včetně zřízení návěstidla pro výpravu na konci každého nástupiště. Není to problém ČD, ale SŽDC, potažmo státu.

K tomu, že výpravčí jen "sedí" - ono je to jak kde:

1. Dobrá varianta:

Desítky stanic byly v posledních letech zapojeny do dálkového zabezpečovacícho zařízení. Tam žádný výpravčí není a návratnost z ušetřených mezd je obrovská - každé pracovní místo v nepřetržítém provozu je třeba pokrýt cca čtyřmi zaměstnanci. Tam se díky modernímu zabezpečení bezpečnost zvýšila.

2. Blbá varianta:

Ve stanicích s jedním výpravčím ve směně "dříve" i "nyní" je úspora nulová, při nepřehledně uspořádaných návěstidlech nebo selhání strojvedoucího může dojít k problémům, které by dříve nenastaly. 3. Kombinovaná varianta: Ve velkých stanicích jsou "černí" a "červení" výpravčí, černí nadále řídí dopravu, část červených se může ušetřit. Někde naprosto v pohodě, někde za cenu takových problémů, jako byly kvůli nepřehlednému návěstnímu styku v Brně hl.n. 4. Varianta šetření na nepravém místě: V mnoha stanicích jsou dosud signalisté (v prosklených budkách na koncích stanic) nebo výhybkáři, protože zab. zař. "neumí" výhybky obsluhovat centrálně. Výpravčí jsou ta poslední úspora, protože modernizace zabezpečovacího zařízení ušetří dvojnásobný počet lidí jinde. Odstrašujícím příkladem je Plzeň hl.n., kde se ve východní časti stanice musí před jízdou každého vlaku vyslat do kolejiště smečka výhybkýřů, kteří odemknou výměny, postaví je pro plánovaný vlak, zamknou a přinesou klíče dozorcům výhybek příslušných obvodů, ti zkontrolují, že vlak pojede opravdu tam, kam má a vlaková cesta je volná a ohlásí to výpravčímu. Může to trvat pět minut, ale taky dvacet, podle toho, jak vzdálené výhybky je třeba obsloužit. Přitom zabezpečovací zařízení to umí rychleji, bezpečněji a s úsporou desítek lidí.

+5/−1
29.1.2014 11:46

R48a34d16k28o 90K71ř85i15v84á49n50e55k 7700213295310

Variantu 3. a 4. to z neznámých důvodů "schovalo" do textu a zrušilo odstavce. Omlouvám se za nepřehlednost, nemůžu za to.;-€

0/0
29.1.2014 11:59

J94i16ř28í 16E68r85b56e95n 1303864786807

Diskusní příspěvek umí nejvýše 10 odstavců a dokonce malým šedým písmem ukazuje v okénku, kolik znaků/odstavců lze ještě udělat.

0/0
30.1.2014 8:57

B61e21n 73P68a59v36k42a 1817143967911

Tohle bývá často, a u státu vždycky, takový začarovaný kruh. Investice se provádí z úspor (nebo tak se to aspoň učí, že). Úspory se oblíbeně dělají tak, že se ušetří na personálu. A mezi tím jako co?

Samozřejmě jediné řešení je, aby to financovali banky úvěrem. Masivně. Tj. že se tam nalejí ohromné peníze a zároveň se propustí třeba 50 % zaměstnanců.

Už vidím ty pouliční bouře zaměstnanců.

0/−2
29.1.2014 12:06

Z14u13z69k27a 66D18o33s38t23a30l37i82k76o30v12á 7632919388843

Mě by spíš zajímalo, kterej chytrolín vymyslel tu změnu čísel ( to je normální diletant ), hlavně, že se jim to tabulkově dobře zpracováváRv

+1/0
29.1.2014 11:26

B40e21n 90P34a93v20k79a 1907283387381

Koukám, že u dráhy je to furt ta samá flákárna. Ono je to v této zemi ale všude stejné. A nikdy za nic nikdo nemůže.:-)

+1/−16
29.1.2014 10:59

R24a33d13k12o 24K45ř51i28v48á72n90e72k 7570523775430

Někteří lidé se dokonce flákají už i u počítače a z dlouhé chvíle komentují věci, kterým nerozumí. Ale oni za to, jak správně píšete, nemohou.

+12/0
29.1.2014 12:05

Z53u66z94k44a 13D96o73s84t10a79l19i59k46o75v88á 7942109988953

Asi tak nějak - na mnoha úkonech v ČR je vidět, že je rozhodovali lidé, kteří nnemají praktické zkušenosti s ničím

+7/0
29.1.2014 12:16

B34e80n 62P83a60v45k52a 1657933667621

To víte že jo paní Dostálíková. Všichni jsou úplní blbci, jenom pan mašinfíra, to je pán. Ale takhle to je i jinde, to zase nemějte obavy. A většinou je to O. K., dokud to lidi platí. Už tady mám napsáno, že budu platit krachlé Cargo. Pak si k tomu píši ještě pár motoráků do Horní Dolní, atd.

0/−7
29.1.2014 12:48

Z48u55z59k66a 23D94o83s34t41a50l48i12k31o14v85á 7152529588763

Vy to budete platit? To jsem ráda, že jste se přiznal. ;-) Tak se z toho Slamečka s parťákem Žaludou vyvlíkne.

Až budete zvládat tolik úkonů, co třeba výpravčí nebo fíra při výlukách, pak budete opravdu prověřenej. Nevím, jestli pracujete v kanclu nebo ne, ale v každém případě vaše chyby se vyhodí do koše  a naškrabou znovu - u nich to je třeba projetí návěstidla na stůj nebo vjezd na "obsazenou kolej " nebo mimořádná událost.  Po výrpavčí nebo stojvedoucí to znamená dost velký pracovní problém ( škody, přezkoušení, možnost výpovědi ).

Jen trochu doufám, že stavy úředníků v ČR Babiš trochu pročistí (alespoň to by mohl zvládnout ). I když směrování EU je spíš takové, že to bude za chvíli sám úředník a žádnej rozumnej s praxí v daném oboru ...

+4/0
29.1.2014 13:07

B90e73n 60P27a96v79k68a 1167593907471

To víte že jo! Hlavně aby pak ti mašinfírové vůbec měli kde a na čem pracovat. Protože to nejdříve musí ti lidé z kanclu jaksi odšéfovat. I když představa, jak si mašinfíra za barákem staví lokomotivu, kterou si sám naprojektoval a pak si sám pokládá koleje, atd., je velice zábavná.

A práce na železnici je práce jako každá jiná. Všude jsou komplexní pracovní úkoly. Pak už jsou jenom utahovači šroubků v továrně.

0/−1
29.1.2014 14:08

Z12u16z31k61a 34D58o91s33t79a14l69i67k58o57v32á 7582589978543

Odšéfovat ;-D. To třeba mašinfíři jistě dobře znají, když jezdí na lokomotivách důchodkyních ( opravy si dělaj často za povozu sami ). Pak je takovej fíra, jak píše kolega dole, docela dobrej, protože si umí ledasco udělat sám a nikoho z kanclu na to nepotřebuje.

+1/−1
29.1.2014 14:27

P92a93v87e12l 92O11d30r57a79z97i17l 6444929857380

Jasně. A to, kam pojede a co tam bude dělat, to si fíra taky zařizuje sám, že? ;-D

0/−1
30.1.2014 9:03

V43í27t49e96k 54V92a80l71a53c17h 7324250135945

Tak to u nás chodí, hlavně, že zbohatlíci a podnikatelé vydělávají a nezáleží jim na lidech.U nás taky zrušili stanici ČD a neprodávají se u nás ani lístky na vlak a proto, musí kontrolovat a prodávat průvodčí ve vlaku. Ubývá všeho včetně zaměstnaných, ubývají i průjezdy vlaků a mnoho lidí ani nejezdí vlaky neboť je to předražené a výjde jim to levněji autem :-)))):-P:-P

+6/−1
29.1.2014 10:43

J48a31n 69K60l66i95m59a 7980233290412

u nás už zrušil dopravce ČD i průvodčího,jízdenku si koupíte v automatu ve vlaku.

+1/0
29.1.2014 10:52

Z75u78z93k26a 45D21o83s39t24a40l81i60k14o14v73á 7302509808793

hlavně neubývá lidí v kanclu ;-)

+5/0
29.1.2014 11:27

T76o97m34á19š 58C37h56r77a96s36t39n30ý 2968179319741

Taky by mohli ČD-OD/Cargo trochu ubrat a zpravidelnit šichty. Viděl jsem to na svém otci u Carga.

1. týden - 3x 24h, 4 dny volna

2. týden - 2x ranní 12h, dva dny volna, 3x noční

3. týden - ranní, noční, volno, záskok 24h, volno 2x, 24h šichta

4. týden - volno, noční 3x, volno, ranní, záskok 12 ranní, 12h noční

atd. Na to že mu bude tenhle rok 60, ho obdivuji, že to zvládá. Na mašině od 22.

+11/0
29.1.2014 10:28

J98i64n36d42ř32i92c11h 72Š22k86o26p65e85k 4455551780295

slušný, tohle vypadá, že šichty snad losují

3 x 24 je masakr, to se dá ?

+4/0
29.1.2014 10:37

T45o31m17á65š 30C65h69r66a24s56t98n92ý 2428739399381

Tak ono to není 24h na trati. 

8 hodin dělá na trati, 8 posun a 8 pohotovost pro mimořádné výjezdy, ale musí být na depu.

+1/0
29.1.2014 10:44

P14a18v93e18l 57K86e74l35n21a32r 7419700690

trochu nepřesná informace co? ono se může být v práci u čd cargo/čd  24hodin?, tam bude určitě nějaké přerušení či dělení směny co? kolika hodinová týden dělá asi 36, tak ti počty nějak nesouhlasí ;-)

0/−1
29.1.2014 10:46

T41o51m57á19š 83C75h10r64a54s43t94n68ý 2278759929171

Viz výše - 8 hodin z toho je "pohotovost pro mimořádné výjezdy", kdy tedy jakože máte volno, ale musíte být do určité doby na pracovišti a jet.

A další osmička posuny, což taky není "8 hodin neustálého ježdění", ale jen manipulace s přijíždějícími vlaky, kdy se dělí, přepřahá, rozpojuje atd.

+1/−1
29.1.2014 10:50

P39a47v56e87l 60K76e50l46n30a42r 7709940940

a poslední osmička přečti si PKS, ale jinak souhlasím mnohdy mají hrozné nástupu, každé 2 hodiny přerušení apod. mnohdy ještě rg jízdy, nezávidím jim, peníze mají zasloužené

+2/0
29.1.2014 10:56

T43o88m93á98š 35C72h98r89a18s66t73n74ý 2838709239351

Tak uznávám že tomu úplně nerozumím, ale tak vím co vidím na lednici a už tak nějak chápu ty šílené zkratky rozpisu služeb. 

Má to do práce 2h, a pokud třeba má 8h jízd, 4h pohotovost, 6h posun, 2h pohotovost, 4h jízd, 2h posun, 5h pohotovost, pak zase jízdy atd.; tak to je prostě 24h směna x počet dní kdy se prostě nedostane domů, je ve službě (tj. ví že si nemůže dát ani pivo, že musí odpočívat každou chvíli co to jde, že buď jezdí, nebo mu může zazvonit mobil a jde z minuty na minutu) a musí být na depu/ubytovně. To samé máte u záchranky či hasičů.

Taky klidně 24h směny, ale 24 v zápřahu nejste, jen prostě domů nemůžete, protože přijde případ pro směnu, vy jako záloha jste povoláni do služby, do 15 minut musíte být na stanovišti a tak místo toho aby jste šli domů, jste nejdál naproti v sámošce a jinak vzadu na lehátku či ve spolce na stanovišti.

+3/0
29.1.2014 11:12

B89e81n 92P67a94v72k74a 1537193917891

No já z vás padnu pane Chrastný na zadek. A vůbec je to fakt vtipná diskuse celkově. To jsou perly, že by se to mělo učit na VŠ.

Váš otec dělá u Cargo. Cargo je placené za přepravu nákladu. A tu přepravu platí klient. Jestliže klient neplatí, tak mašinfíra nemá penízky. Chápeme?

Nikdo nedrží vašemu otci v 60 pistoli u hlavy, aby to musel dělat.

Podobně je to i u ČD při přepravě osob. Klient platí, mašinky jezdí. Když klient neplatí, mašinky nejezdí.

0/−12
29.1.2014 11:24

Z14u36z76k23a 79D15o31s64t48a94l42i54k75o13v97á 7712739818133

A co by jako tak měl jít dělat ??? V šedesáti. Bavíme se o tom, že jsou ty směny na houby a proti zdravému rozumu, jak u mladého člověka tak u staršího člověka.

Pokud se týká Carga, kdo byl za jeho zlikvidování potrestán? Nikdo!

+6/0
29.1.2014 11:33

B89e63n 24P56a48v48k13a 1107313677441

Nevím, proč by směny měly být na houby a proti zdravému rozumu. Jsou tak, jak je to potřeba.

0/−5
29.1.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.