Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tisíce dispečerů v EU stávkují. V Praze zpoždění nebudou, říká letiště

V desítce evropských zemí včetně Česka začala stávka letových dispečerů. Zapojí se do ní až 14 tisíc zaměstnanců. Cestování v některých destinacích se může prodloužit, Letiště Praha i Řízení letového provozu však tvrdí, že cestující v tuzemsku žádné dopady nepocítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z54d77e38n82ě83k 85J68o84n40á68š 9551549616700

Hlavně, že toto varování chodí od společnostní již týden a Idnes a ostatní média o tom napíšou až v půlce dne, kdy to probíhá. Hamba vám.

+5/0
29.1.2014 14:41

I75v82o 42J42a91n95á20č71e74k 8863253301492

Celý tento systém je v dnešní době zastaralý, letadla by mohly létat mnohem efektivněji, ale dispečeři tomu brání, protože pak by jich už nebylo tolik potřeba a co si budeme říkat, každému jde o to, aby si udržel dobrý flek...

+3/−2
29.1.2014 13:15

R77u98d54a 78S14l21a65v81í93k 5133908396551

Jak efektivněji by mohli létat?

0/0
29.1.2014 16:13

I61v24o 46J74a37n23á71č87e11k 8673293141722

Jsou to technologie, které má dávno hotové např. NASA, letadla komunikují spolu navzájem, plánuje se kdy která kam doletí, aby byla volná přistávací dráha např. Létá se skutečně rovně a ne jak dneska, že se zbytečně dělají zatáčky, prostě přímo z místa na místo. Výsledkem je vyšší bezpečnost a nižší spotřeba paliva a menší časové prodlevy a zpoždění.

+1/0
29.1.2014 16:18

P72a51v81e13l 51M67o63r46a89v85e84c 3882509422948

Jenže než se takové technologie schválí pro denní použití, je kolem toho šííílená spousta verifikace. A strašně dlouho to trvá. A neskutečně moc ten proces stojí. Zkuste se pozeptat třeba v brněnském Honeywellu, tam takové systémy vyvýjejí a testují.

Takže počkejte pár let a i na vaše technologie dojde.

0/0
29.1.2014 21:58

I88v81o 79J51a13n45á44č94e35k 8983583111582

No však jo, ale oni protestují proti tomu, aby se vůbec šlo tímto směrem a přitom na rovinu, jde i o bezpečnost.

0/0
29.1.2014 22:59

P60a75v40e35l 74M40o47r24a98v90e61c 3322749192708

Oni teď stávkují proti již zaváděným pravidlům ale jinak souhlas. Jen jsem ragoval na to, že existence nějaké technologie ještě neznamená, že hned zítra je v leteckém provozu používána a pokud ne, dispečeři se svými stávkami jsou tím vinni.

0/0
30.1.2014 8:25

I37v60a85n 85J80i75r98e29š 6873762111368

Kdyby ti dispečeři, místo nesmyslů, jak jim jde o bezpečnost a účinnost systému na rovinu přiznali, že si zuby nehty brání místa, tak bych si jich vážil.

+2/0
29.1.2014 12:33

J38a55n 55M13a91z65ů14r84e23k 2558594248195

další euronesmysl....fandím jim

+3/−3
29.1.2014 12:23

J93a80n 88M90a28z28ů37r36e72k 2678744238715

tomu co dává mínus....dispečeři vědí nejlépe jak by to mělo fungovat, dělají v tom....fakt mě baví, když eurobyrokrat se rozhodne pro něco, ikdyž lidé z praxe říkají, že ne

+2/−2
29.1.2014 12:29

M30a81r60e56k 52T57u72r14n19o67v53e86c 7685662700336

Euronesmysl? Už se takhle stávkovalo vloni, tak jsem se snažil si tehdy o tom něco zjišťovat. Prý na zajištění provozu nad Severní Amerikou, kde je objem letecké dopravy přibližně stejný jako nad Evropou, stačí tak polovina lidí a při polovičních nákladech.

EU to tedy chce zleevnit a zefektivnit - umožnilo by to i kratší trasování některých letů (by se létalo víc bez ohledu na hranice států), tím pádem i nižší spotřebu letadel. Ale jak už tu padlo - bylo by na to potřeba méně letových dispečerů - a to se jim asi nelíbí...

+4/0
29.1.2014 13:46

P56a81v11e70l 76M85o93r20a38v69e57c 3732109642868

Soihlas až na to že v USA je dispečerů zase málo, tam to ořezali až na kost.

0/0
29.1.2014 21:59

M80a88r29e45k 31T33u66r12n11o50v15e84c 7235442130586

Ok, může být. Takže to bude chtít nějakou zlatou střední cestu. :-) Každopádně ne to, co předvádějí tady v Evropě, kde se o tom nechtějí ani bavit a hned protestují...

0/0
29.1.2014 22:02

M61a66r12t26i85n72a 52N94o44v86o50t27n82á 1984972137548

no to mám radost. Po 10 letech zítra sedám do letadla a oni zrovna musí stávkovat :-P

0/0
29.1.2014 12:07

M79a72r96e49k 30T48u98r88n78o98v29e70c 7115802740346

Si z toho nic nedělejte, tentokrát to asi bude ve větším klidu. Vloni protestovali kvůli tomu samému - a v některých státech dokonce tak, že půlku letů zrušili. Zůstat kvůli tomu viset v Paříži, to také nepotěší. A ČSA se na Vás vykašle, protože prý "zásah vyšší moci". Hlavně že o tom protestu (a jeho formě) věděli minimálně 2 týdny předem...

+1/0
29.1.2014 13:48

N20i94k17o96l48a11j 17K46r33e11č44e82v 5482296113525

Bez letových dispečerů nemohou letadla létat. Letový dispečer je pro posádku každého letadla naprosto nezbytný. Tito lidé zachránili stovky letadel a tisíce životů. Práce těchto lidí je neustálý stres, proto dostávají žaludeční vředy a mnozí se nervově zhroutí. Jejich práce je nedoceněná!R^

+3/−2
29.1.2014 11:29

M12a40r42t71i15n 18P41l28z12á36k 2167739328344

Samozřejmě. Ale o tom stávka vůbec není.

+8/0
29.1.2014 11:31

N42i16k74o92l71a14j 90K15r16e78č64e60v 5262296143265

Pokud pane Plzák píšou, že se stávka u nás letového provozu nedotkne, tak je to nesmysl. Dispečeři si letadla přebírají od svých kolegů, když se dostanou do jejich letového koridoru.

+1/0
29.1.2014 12:05

A49l59e97x76a68n70d48r 13K29o12s63t88k93a 5219936439246

A o tom to je. Nedostanou, takže U NÁS žádné zpoždění nevznikne.

0/0
29.1.2014 13:28

J98i67ř37í 18J55a56n96e60č95e33k 2625164547917

Proč myslíte, že je nedoceněna? Pokud je mi známo, tak dispečeři mají mzda vysoce nad běžným průměrem. Narozdíl např.od lékařů....

+1/0
29.1.2014 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.