Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Květinová tramvaj z Plzně začala vozit obyvatele maďarského Miskolce

Obyvatelé maďarského Miskolce se na konci ledna začali po městě vozit tramvají z Plzně. Nízkopodlažní vůz, jehož květinový design si vybrali sami cestující, vyrobila Škoda Transportation. Ta městu dodá celkem 31 souprav, za něž získá téměř dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O64t76o 85P26a35l70d45u26s 1973758840304

Pěkná tramvajR^R^R^

+1/0
31.1.2014 22:45

O24t19a 87B36a54r75t24o21s 7896697251

Musím teda říci, že design 15T ForCity je mnohem zdařilejší než toto. Lze dokonce říci, že design 15T je téměř dokonalý - především to zasklení čel soupravy, to se opravdu moc povedlo. Také koncept otočných podvozků se mi zdá lepší, než toto, hlavně ty minimální převisy za krajními podvozky jsou moc pěkné a také napojení karosáže otočných podvozků na karoserii skříně pomocí kartáčů ... mnohem hezčí, než karoserie skříně, spuštěná přes podvozky. Trochu mínus jsou ty překližkové sedadla v 15T, celkem to na nich klouže, ale zase je to asi hygieničtější, než sedadla látková ...

+2/0
30.1.2014 22:27

L13u64k76á82š 20Š16l31e87h37o66f85e54r 1103459105929

Ona taky cena 15T ForCity je trochu jinde ;-) Bez klimatizace, bez LCD displejů atd., ale přesto o cca 8-10 milionů za kus dražší. Netvrdím že jsou předražené, ale právě ten vámi vychvalovaný koncept otočných podvozků je prostě drahý...

+2/0
31.1.2014 10:24

R76a41d36o21s73l62a92v 49K23l83a83u75d63a 5894308304942

Na druhou stranu to neničí koleje a neřve jak žebřiňák:-P  Otočné podvozky měla i T3. Pochopitelně u nízkopodlažních tramvají je to daleko náročnější, ale zase nikde není psáno že nízkopodlažní musí být celá tramvaj. Třeba T3R.PLF  (vana) je dokonalá. Není nad to využít do dobré kde to jde přidat nové.

+1/0
31.1.2014 14:49

K61a81r61e58l 86B34a19r76t86á56č63e38k 9642879902545

milyen kulonseg a regi es uj villamos kozott...az uj sokka szebb...

0/0
30.1.2014 21:45

M81i46l79a62n 57Š50v50a71g36r69o36v32s54k34ý 9472469655598

Igen, telemetlem.

+1/0
30.1.2014 22:23

K47a62r48e44l 88B16a26r44t86á15č39e21k 9572949912315

jo tele Milan....

0/0
1.2.2014 19:46

J81i52ř49í 66M46o20l40o 9899326271977

V cizině se jim daří, protože neví, co je to za svinstvo neotočné podvozky jako u 13T a 14T. Škodovka měla zůstat pouze u lokomotiv a ne se cpát do tramvají.

0/−9
30.1.2014 21:23
Foto

B86r32o61n19i26s72l14a50v 37G16a47b57r72y45š 2232639451

Škoda vyráběla i celé trolejbusy, dnes už se na nich jen podílí.

+1/0
30.1.2014 22:43

J41o25s21e40f 39Č32e52r94v95e97n23i36c32k58ý 9219714171393

Co to znamená to "jen podílí"?

Pokud vím, tak jsou schopni pro výrobu trolejbusu použít téměř několik typů (značek) autobusového skeletu. Což samozřejmě dává výhodu pro splnění přání zákazníků na různá provedení. Na tom je něco špatného? Nebo snad "zpátečnického" od výroby celých trolejbusů, tedy včetně chasis?

+1/0
31.1.2014 6:17

J22o34s94e22f 47Č53e54r63v25e43n94i76c31k32ý 9559934571163

"... použít téměř několik typů ...". To se mi povedlo.

+1/0
31.1.2014 6:19
Foto

B15r67o56n98i19s24l30a73v 90G23a15b56r35y84š 2652159111

Neměl jste to pochopit jako jejich nevýhodu. Škodovka až do typu 22Tr vyráběla trolejbusy celé (pokud nepočítám experimenty s unifikací), od té doby dodává jen elektrickou výzbroj. Je otázkou, zda je to výhoda nebo nevýhoda, osobně na tom nic špatného nevidím, ale vezměte si, kolik kusů 9Tr nebo 14Tr bylo vyrobeno a jak jsou ještě dnes na ně dopravní podniky hrdé. Ale souhlasím, že z praktického a ekonomického hlediska je vhodné mít jednotný vozový park kvůli údržbě a náhradním dílům.

0/0
31.1.2014 9:16

J39o50s29e76f 67Č84e75r17v18e10n29i76c89k79ý 9379114151663

Škodovka nedodává jen elektrickou výzbroj. Škodovka dodává kompletní trolejbusy. Protože (jak už jsem psal) je jejich výzbroj modifikovatelná do různých autobusových chasis různých výrobců. Škodovka totiž zástavbu výzbroje provádí sama svými vlastními prostředky ve svých dílnách.

+1/0
31.1.2014 9:51

J49a82n22a 24M80o90l73á61k41o57v67á 7187196216254

Rozhodne je to nejhezci tramvaj u nas. V porovnani s tema starejma uz nemuze byt rec vubec.

0/0
31.1.2014 9:14

S31v26a53t37o39p46l81u79k 91S10i24l11n96ý 4112426779558

Jako dobrý, ale nechápu, proč pořád škodovka dává do těch svých tramvají ty bodová světla bez zasklení. Jak vidno, velice dobře se na nich usazuje sníh...

+1/0
30.1.2014 21:08

P30e28t25r 32D87v24o68ř38á13k 9164537272480

Jak tam přesně funguje kontrola při výstupu/nástupu, když chybí zpětná zrcátka?

0/0
30.1.2014 20:09

M10a89r18e61k 68F63l82e72k74a29č 1677122300241

Kamery?

+6/0
30.1.2014 20:36

V65á89c76l59a97v 79K21r87č89m94á91ř 1425118832985

Tramvaj má kamerový systém, kterým je monitorován prostor vozu. Kamery zároveň slouží i jako zpětná zrcátka.

+2/0
30.1.2014 22:45

M35i39l38a62n 52Š10v33a92g44r42o77v93s82k54ý 9972579305678

Hezké. Jaký tam mají rozchod ti Miškolci?

0/0
30.1.2014 20:01

S10v12a48t35o55p54l46u37k 22S10i22l68n36ý 4612986739498

Rozchod bývá v Miškolci skoro vždy plný slz a zklamání...

+23/0
30.1.2014 21:06

J89i38ř48í 76E24r42b95e41n 1273304856387

Tak to nejen v Miskolci...

+1/0
30.1.2014 21:13

M42a91r47e70k 73V11y80m59a10z83a82l 5258256862330

[>-] Úspěch Škody v cizině [>-]  Jen tak dál...škodováci....

+15/0
30.1.2014 18:45

R79a75d15o26s94l18a15v 18K28l80a90u84d69a 5514938374342

Tak hlavně aby jim to brzdilo. V Praze být klimatizace v tramvajích nemůže, protože by to prodloužilo brzdnou dráhu:-)

0/−1
30.1.2014 18:17

V60l97a78d18i74m96í61r 59F27i23b49i15g55e33r 5604361191254

Nějaká výmluva se vždycky najde jak jinak. Co  na tom že do ciziny to objednávají snad všichni ale u nás to nejde. Zajímalo by mne jestli ti co to objednávají v tramvaji někdy vůbec jeli.

+5/0
30.1.2014 19:54

J65i22ř13í 90K30r37e82j28č89í81k 2257218184156

Proč by to nešlo ? Jde to vždy, akorát to stojí finance, který nemáš...

+1/0
30.1.2014 22:48

R55o58m63a26n 18P25o15l77á53č65e76k 1930656120725

R^Mám hummer, ale nemám na provoz, protože žere 30 litrů/100 ;-D[>-]

0/0
30.1.2014 23:06

J57i39ř58í 60K35r37e25j30č68í77k 2517348554176

Tak tos udělal větší chybu než Praha... ;-)

+1/0
30.1.2014 23:28

M78i44r16o15s43l59a96v 68J44a28n92o20u87š68e47k 9234351717

Paráda. Jen tak dál!

+14/0
30.1.2014 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.