- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak tenhle článek mě opravdu zvedl ze židle!Pracuju ve Škodovce už deset let,na lince.Nikdy jsem neviděla na účtu těch zminovaných 42 tisíc! Všichni by si měli jít vyzkoušet jaká je tady práce a stres! Myslím si že by ste nedaly ani týden a to za polovičku peněz
Nechápu nenávistné reakce níže, co by ještě v MB nechtěli...článek je napsaný chytře. Vše je otázka chytrého výpočtu - jak jsou započítány jednotlivé benefity? Co znamená obecné vyjádření "bez managementu"? Neznám nikoho, kdo by měl tyhle platy..
Odbory jsou především vyjednávací partner pro zaměstnavatele, ne banda bolševických korytářů, kterým jsou zaměstnanci u zadního konce, žééé?
Vidím-li průměrnou mzdu táži se, zda-li se v tomto státě vyplatí studovat a následně se někde mořit jako doktor, inženýr atd...zejména ve státní a obecní sféře.
Vzdelani slouzi k tomu aby clovek ziskal o danem oboru vedomosti a naslednou praxi se z nej stal v dane profesi mistr, dalsim krokem byva vlastni spolecnost. Pokud nekdo studie s tim ze pak mu nekdo da automaticky vice penez, nebo je tak naivni ze zbohatne jako zamestnanec tak tomu nepomuzou zadna studia ani svecena voda. Neschopnym dnes doba uz tolik nepreje.
Kdo chce moc nedostane nic! (VW taky muze odtahnout dal na vychod a budou mit po ftakach Muzou to levicaci pak hodit na Klausa a zly kapitalisty a podnik znarodnit...)
Kam, na vychod, jako do Japonska ? V Rusku nebo Slovensku SA uz roky vyrabi.
Výdělky v amerických automobilkách jsou značně vyšší. Ve Fordu jsem pracoval do loňska než jsem odešel do dobrovolného důchodu a jako každý řemeslník jsem se základním platem 35 USD/hod hravě s přesčasy vydělával dost přes 100,000 USD ročně hrybého. A to Ford platil méně než GM nedbo Chrysler.
Lidé na lince a ostatní pomocné práce včetně uklízečů podlah měli platy kolem 24 - možná 26 dol/h. Na těch 65 - 70,000 ročně si přijdou. Odbory UAW hájí zájmy zaměstnanců a jednou za 4 roky vyjednávají s firmou podmínky. Kontrakt. Samozřejmě s ohledem na ekonomickou situaci firmy. O vydírání rozhodně nejde. UAW je partner Forda.
Na cestu jsem si vzal odstupné 100,000 USD a samozřejmě výborné doživotní pojištění pro mne a ženu. Také penzi od Forda 1000.- měs a 2000.- od státu (SSA). Nepracující ženy mají nárok na 50% manželova důchodu. Bez ohledu jestli vůbec někde pracovaly. Tedy 1000.- má i žena a Čechům (ČSSZ) touto cestou děkuji že mi letos přidali k důchodu jeden celý dolar a dolar mé ženě. Oba jsme to oplakali. tedy 600.- z Čech dohromady potěší za 25 let práce.
Ve Fordu jsem pracoval jako řemeslník - programátor robotiky a prům automatizace přesně 16 let. Poslední velmi intenzívní školení trvající měsíce, jsem obsolvoval ve věku 66ti let. To už bývá Čech 16 let odepsaný pro jeho "dlouhověkost".
What a country... (dík ani na dovolenou ne)
Ale jděte vy brepto . Při průměrné mzdě ve Státech asi 45 K bude mít dělník u pásu bez high school diploma 100 K . Nebalamuťte tady neinformované čecháčky .
Zdá se, že obory ve škodovce fungují. Asi vědí, že jejich účel je zastupovat zaměstnance ve vyjednávání s firmou a ne blokovat v Praze dopravu a žádat něco na vládě.
Přeju si dvě věci. Víc takových podniků v ČR. A aby se ve Wolfsburgu nerozhodli, že Škodovku přesunou do Rumunska (Mladé Boleslavi to nehrozí, ale Kvasinám a Vrchlabí docela reálně ano).
Souhlasím, že takovýxch podniků by bylo potřeba více.....jinak myslím, že to nehrozí ani jednomu z těch jmenovaných poboček, protože němci vědí, že by prostě šla kvalita dolů a to si můžou dovolit v asii, ale ne v evropě.....
Zajímalo by mě, co kdy předseda odborů Jaroslav Povšík vymyslel, zrealizoval, kolik zaměstnal lidí a vůbec jak byl prospěšnej krom vydírání zaměstnavatele.
No prospěšnej byl snad těm zaměstnancům , kterým vyjednal nadstadardní platy .
To je propaganda komunistů. Škodovku zrušit
Vy těm lidem ty výdělky nepřejete ? Každá práce má být náležitě zaplacena .