Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet vyfoukl Drahám vlaky od ÖBB. Dráhy křísí plán na modernizace

České dráhy znovu křísí plány na modernizaci svých starších rychlíkových vozů. Důvodem je neúspěch při pokusu o nákup více než osmdesáti vozů od rakouských státních železnic ÖBB, které drahám "vyfoukl" konkurenční RegioJet. V praxi to znamená, že pohodlnějšího cestování se lidé dočkají později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a13r14t86i37n 13P87r72i23m27a83s 4927987101871

No nevim, není to tak dlouho, kdy byl RegioJet cílem posměchu ze strany ČD právě pro nákup ojetých vagonů a lokomotiv...

0/−1
9.2.2014 23:40

J74a56n 95Š68p81e15c19i66á95n 2460190849639

ČD by mohlo modernizovat ty své osobní vagóny. Místo aby hnily po nádražích. Takhle zas jen odtečou prachy z česka.

+1/−2
9.2.2014 0:47

Z39d30e28n18ě72k 75O28r78š68u39l98í98k 1295370217432

a jen tak na okraj.na těch jejich railjetech je velikým písmem napsáno odkud kam a za jak dlouho to vláček ujede.párkrát jsem s ním jel a čas sedl skoro přesně.plus mínus pár desítek vteřin.;-)

0/0
7.2.2014 18:19

R85o50b93e38r30t 87K27r18o43k 2843752362924

Ostudné je, že vůbec nakupují ojetiny z Rakouska... jako nejaký Tádžikistán.

+9/−10
7.2.2014 13:50

D46a90l89i93b13o19r 82R95o65z84s35y33p68a95l 7870663686829

Kdyby jen nakupovali, oni se o to skoro perou. To už není ani Tadžikistán.

+4/−5
7.2.2014 14:08

D84a81n 55M61a59c68h89o35l19d42a 8107982394892

v tadzikistanu by se poprali i o nase kozenky, tak si hodte nohy do lavoru se studenou vodou, ok

+12/−2
7.2.2014 14:42

D52a52l75i92b18o18r 35R34o11z60s88y83p18a13l 7950283316309

Tak leda na šrot, ale o to by se pral úplně někdo jiný.

0/0
7.2.2014 16:33

R76o25b91e50r21t 89P38r39a35ž22á83k 4728636655850

To by museli převazovat podvozky;-D, takže kupují ojetiny z Ruska, v Kazachstánu (ten je bohatší) z Finska.

+1/0
7.2.2014 16:37

R94a43d26e52k 21J72a60n74a58t57a 9535116694832

Pokud budete ochoten (a s vámi i ostatní Češi) platit za jízdu vlakem jízdné ve výši rakouského jízdného, pak budou moci i naši dopravci schopni nakupovat masivně nové vozy a staré prodávat na východ.

Mimochodem, stejná situace je i v silniční dopravě. Myslíte, že se více ojetin vyveze od nás do Německa/Rakouska nebo naopak?

+13/−1
7.2.2014 14:48

H81o32n23z23a 77B78o61b73u60l11a 9646139793779

Pokud bud brát tolik, co Rakušáci, tak klidně budu i tolik platit. Je na tom něco nejasného?

+5/0
7.2.2014 15:17

R10o21m27a86n 35P28o32l17á61č12e77k 1180136640275

Ale nemůžete potom očekávat Railjety, které jsou cenově trochu jinde, než ojeté vagony z Rakouska;-)

+2/−1
7.2.2014 15:24

H91o62n45z36a 68B50o39b61u58l50a 9866179423699

To ani neočekávám. Ale očekávám, že ti hodní kapitalisti by už konečně mohli nahradit to, co jim po sobě zanechali ti zlí komunisti.

Jinak řečeno - skoro by mi stačilo, kdyby na mě v zimě nesněžilo a v létě se dala alespoň otevřít okna. Trať 090.

+2/−2
7.2.2014 15:48

D65a50l56i69b80o95r 57R45o36z23s44y64p59a24l 7610213986699

Díval jste se ne ceny? Asi ne, jinak by jste tady nepsal ty nesmysly.

+1/−1
7.2.2014 16:26

D58a18l42i19b11o66r 52R18o58z81s65y38p83a41l 7250733916469

Myslím tím ceny jízdenek, které tady neustále omíláte.

+1/0
7.2.2014 16:38

J36a60n 42P83š30e43n27i19č23k33a 2840798463962

Trochu zacarovany kruh ne?

Koukni se na platy.....

A jaka je vlastne cena jizdenky? Cela cena tedy to co cestujici zaplati na pokladne + to co drahy ziskaj na ruznych dotacich a pod.

0/−1
8.2.2014 19:52

R39a86d46e83k 60J32a41n55a13t37a 9875976634692

Takže nejste ochoten. A o tom to je.

+4/0
7.2.2014 15:26

H84o60n33z43a 50B68o73b71u19l25a 9346229753829

Jsem, za stejných podmínek, za kterých to jsou ochotni platit rakušáci. Máte problém s logikou?

0/−3
7.2.2014 15:48

H56o39n83z73a 11B28o40b54u53l78a 9886409233949

Copak, Čestmíre? Myslíte si, že by to Rakušáci byli ochotni platit, kdyby měli průměrnou mzdu 888 euro hrubého?

+2/−1
7.2.2014 20:25

Č15e39s55t42m44í63r 48D37o72č61e45k95a38l 3645252362683

Plácáte hlouposti. Znám jedno pěkné pořekadlo na "kdyby", ale to by mi tady smazali příspěvek. Uvědomte si, že se na žádné "kdyby" nehraje. Rakouský stát dává do železnice podstatně více peněz než náš a Rakušané k tomu platí ještě vyšší jízdné. Nemůžete tedy logicky čekat, že si budete vozit zadek stejně kvalitně jako Rakušané.

+8/0
7.2.2014 20:42

H35o19n64z71a 55B97o13b34u61l51a 9546169793649

Vy vidíte v některém mé příspěvku slovo "kdyby"?

Možná si přečtěte v tomto vlákně všechny moje příspěvky, abyste viděl, co očekávám. O můj zadek se starat nemusíte, spíše o to, abyste byl schopen pochopit psaný text.

0/−4
7.2.2014 21:43

Č60e37s60t76m14í84r 77D79o41č29e18k12a21l 3215642322123

Ano, hned v tom na který reaguji. Možná byste si měl přečíst svoje vlastní příspěvky předtím, než budete reagovat, rozumbrado.

+3/0
8.2.2014 0:03

H88o38n51z29a 14B14o39b42u82l57a 9386199113969

No ano, akorát to není "kdyby" ve smyslu, jakém jste to napsal. Je to jen otázka, žádné tvrzení co by kdyby.

0/−1
8.2.2014 20:45

O81n66d81r80e44j 10K14a48l32m83a57n 1390336524472

Problém, je že žádná firma nebude prodávat nové vlaky pod cenou jen proto, že v dané ceny nemají dostatečně velké platy. Takže nám nezbejvá nic jiného, než se spokojit se slušnými ojetinami

+1/0
8.2.2014 18:06

O95n91d23r96e28j 52K26a51l23m41a32n 1550466704112

*dané zemi

0/0
8.2.2014 18:06

D30a51l32i28b21o29r 53R39o83z87s11y84p88a28l 7450563746169

Vienna - Innsbruck 19€, to se mi nezdá až tak drahé, opravdu nevím čím tady argumentujete.

0/−4
7.2.2014 16:24

R89a45d61e45k 94J13a77n39a49t39a 9665136764572

To je akční cena, omezený počet, nákup hodně dopředu. Normální cena, když přijdete na nádraží, je 66 EUR. U nas stojí podobna vzdalenost v zakladnim jizdnem 25 EUR.

+5/0
7.2.2014 16:53

Z12d60e81n36ě86k 10O34r36š75u47l82í23k 1395500417612

je to tak jak píšete.taky jsem tam něco vlaky pojezdil a není to zrovna na český poměry laciný.ale bylo to hodně příjemný svezení.kam se hrabe jančura, oč d ani nemluvím. leoše neznám.a jejich příměstské lokálky u vídně bychom jim mohli závidět.ovšem vídeňské tramvaje jsou snad z muzea.

+1/−2
7.2.2014 18:23

P94e94t75r 80R39i80h65a68k 7151368248426

Pouze nektere. Maji i moderni vozy.

+1/0
7.2.2014 23:30

M88a14r98t27i84n 34V36á86v66r63a 6295864152644

Ale zase na rozdíl od Rakouska, naše modrá armáda plnila závazky pětiletky na 110 a více procent. Navíc po listopadu 1989 soudruh Dušek a jeho odboráři nedali ani jedno pracovní místo jen tak zadarmo.

+3/−3
7.2.2014 16:11

R19o84b96e22r89t 47P88r17a77ž70á17k 4118756715780

V r. 1989 pracovalo u ČSD cca 60000 lidí, dnes ani ne 20000. Víte o jiném podniku, kde se tak masivně propouštělo?

+5/0
7.2.2014 16:36

T25o67m81á73š 20K93n86a42i83f94l 6543250157730

Jo. Jenze v roce 1989 ceske dráhy zahrnovaly dnesni ceske dráhy, cd cargo, szdc, a jejich soucasne slovenske protějšky. Tudoz ten pokles není ani tak tím, ze by se propoustelo, jen se ty duse nyní vykazuji jinde.

+1/−2
8.2.2014 20:07

J37a40n 55P93š33e26n56i82č17k24a 2330938103962

Spatny argument... jednak jich je neco pres 26000 a potom dcerine spolecnostti napr. CD cargo 8900 a ve finale zcela vyclenene casti jako napr. SZDC 17300 + outsourcovane prace

Takze to nevidim na masivni propousteni, ale spis rozpad.

(cisla jsou za rok 2012)

+3/0
8.2.2014 20:09

Z30d55e76n33ě59k 25O86r47š60u15l41í54k 1245970637382

to sice máte pravdu,ale jel jste někdy v rakouským vagoně?já dost často.stačí v Břeclavi přesednout do jejich lokálky která vás vyklopí na meidlingu. najednou je ve voze ticho.celou dobu z přerova do břeclavi to bezmála z vás duši nevytřese, kravál kdykoliv to přibrzdí a najednou ticho.aspoň to bychom si mohli užít nemyslíte?a to nepíšu o jejich vlaku s lasičkou.bezmála příměstský vlak,ale zcela se vyrovná pendolinu.zkuste to někdy.;-)

0/−2
7.2.2014 18:16

M93i92r72o12s14l43a76v 54Z81i48k62m68u84n73d 7599863984853

V každém EC/IC vlaku jedoucím v Rakousku jsou tytéž údaje v papírovém provedení, bez nutnosti vybavovat vozidla podobnými informčními hračičkami, které jsou náročné - především finančně na údržbu - a vlaky jedou i podle těch papírových údajů.

0/0
9.2.2014 18:29

M45i62r49o76s91l54a58v 50Z91i93k88m91u70n41d 7849523844383

Jenže ty ojetiny poskytují cestujícímu mnohem vyšší komfort než RailJety. Ve voze o 10 cm delším než klasický vůz máte výrazně méně prostoru než v ojetině, nehledě na to, že sedačky v kupátkové ojetině jsou posunovatelné, ve velkoprostorové ojetině jsou sedačky pohodlnější.

Minulý týden jsem jel do Salzburgu z Vídně raději klasických vozem Bmz a z Innsbrucku jsem trpěl v RJ, při zpáteční jízdě jsem si raději v Innsbrucku hodinu počkal na klasický vlak z Bregenzu, než jet RJ ....  Pan Jančura není hloupý, když si ty ojetiny taky kupuje.

Na straně vedení ČD bych se za podraz od ÖBB odvěděčil tím, že ruším jejich opci na RJ a ÖBB by se dostaly do problémové situace.

+1/0
9.2.2014 18:36

R11a36d94o26s21l10a77v 77K75l33a78u75d40a 5804678254212

Hlavně Rakušáci vědí, že ČD šéfuje každý půl rok někdo jiný, co se řekne v lednu, v červenci už neplatí.

+11/−3
7.2.2014 12:38

Č28e74s54t25m80í56r 55D91o83č60e92k55a91l 3375102302733

Od roku 2008 je v ČD teprve druhý ředitel, tomu rozhodně není "každý půl rok někdo jiný"

+8/0
7.2.2014 13:17

R57a97d59o50s45l37a76v 24K76l81a26u23d28a 5574208134252

Žaluda, Zelený, Kurucz:-P

+3/−4
7.2.2014 13:38

H72o34n19z82a 84B55o47b69u29l26a 9276839293419

Takže vám jich ještě cca 10 chybí, ne?

+4/0
7.2.2014 15:19

Č50e75s20t17m19í26r 60D77o39č26e48k65a79l 3725752692423

Kurucz tam ještě není.

+2/0
7.2.2014 15:25
Foto

J45i45ř88í 21I36n94c63z73é23d13y 2124755181599

Takova velka firma jako je Regiojet vytahne ze strozoku par set mega a cvakne to. ;-D[>-]EUV

0/0
7.2.2014 11:44

J95a91n 61Č83e71k51a46l 7139925984224

Vážně myslíte, že se železniční vozidla kupují jak housky na krámě?

+8/0
7.2.2014 12:33

D56a79n 66M46a88c67h96o52l55d84a 8487832524392

to asi ne, ale u extremne zadluzeneho RegioJetu je to divne v kazdem pripade

+3/0
7.2.2014 14:43

V49í24t 52G44a13b57r74i62e17l 5874693866217

Ty "modernizované" budou mít zas kupé pro osm nebo pro šest?

0/0
7.2.2014 11:38

V97í89t 97G41a94b22r24i48e82l 5174763236447

Aha, tak Bdt jsou "velkoprostory"...

+3/0
7.2.2014 12:06

P78a65v14e21l 53O77d41r41a12z31i59l 6574949637800

Pche, nevíte, co dokáže šikovnej kutil a pár tabulí sádroše;-).

+2/0
7.2.2014 14:49

M26a58r57e29k 79V84y60m57a93z49a51l 5568276352740

[>-] Je jen trochu divné kdo tomu Jančurovi půjčil, když je samý dluh.Dodnes ty vagony s kterýma jezdí nejsou jeho. Stále jsou vlastníkem Rakouské dráhy a on si platí pronájem....asi na tom, co se říká, že pere špinavý prachy něco bude.Jinak je to škoda, mohli jsme se i my, co nebydlíme na koridoru svést kvalitními vlaky. Ale ČD se nedivím, musí postupovat podle zákona a tak se stalo, co se stalo. Nový ministr bude stejně podporovat silniční lobby, takže ČD bude navždy popelkou mezi dopravci. Ostatně lidé to asi tak chtějí.Rv

+6/−17
7.2.2014 11:34
Foto

J68a37k36u43b 40S83o51b83o58t43k43a 6584658877756

Autobusy se kterými jezdí také nejsou jeho. Taxíky které má provozovat taky nejsou jeho. Většina služebních aut, které firmy provozují nepatří firmám...

5 let platíte leasing a následně auta střelíte a kupujete nová. Běžná praxe.

+14/−1
7.2.2014 11:37

J80a47n 26H59a66v65r57d28a 4930636929149

achjo, to jsou zase vymazené hlavy... 8-o

Představte si, že já jsem si "koupil" auto a několik let s ním také jezdil, že nebylo moje... Nechám na vaší inteligenci, jestli si po tomto revolučním zjištění najdete, jak je to možné....

+8/0
7.2.2014 11:54

J55a26n 13H35a84v24r76d56a 4900306689309

už mě to idnes štve - toto byla reakce na M.Vymazala a zase se to neřiřadilo správně

0/0
7.2.2014 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.