Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají první railjet. Cestující začne vozit v polovině roku

České dráhy ve středu představily první ze sedmi jednotek railjet, které mají od prosince zásadně zlepšit cestování mezi Prahou a Vídní. Sedmivozovou soupravu dokončili ve vídeňském závodě společnosti Siemens, po nutných zkouškách a schvalováních začne cestující vozit do poloviny letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a37n 59B74a31r37t13u30š64k15a 7256181611133

yly doby, kdy se v Československu ( a nejvíc na Moravě a v Praze na Smíchově)) vyráběly vagóny a mot. vozy a mot.vlaky pro celý svět.....

+1/−1
13.2.2014 21:26

M34a18r71t79i92n 76K38y52p96r 2552365804234

Pro celý svět? Pro východní blok. A rychlíkové vagony v rámci RVHP dělala NDR.

+2/0
13.2.2014 22:09

D35a10v29i24d 92Č45e39r85n98o18h59o77r17s37k85ý 1786164556216

Web Wagon Bautzen ;-D

0/0
13.2.2014 22:10

J76i17r70k17a 82D46v85o72ř38á88k 4105780613958

Ne tak úplně ;-D

VEB Waggonbau Bautzen a VEB Waggonbau Görlitz.

0/0
14.2.2014 17:18

M37a82r16t71i69n 85R31u62z93i73c39k64a 1522178976317

No oboji je tak nejak v Luzici ne, :-p, tak ty ja taky ppovazuju za soucast koruny ceske... :-) :-D

0/0
18.2.2014 16:27

J96i85r77k29a 20D16v51o63ř43á50k 4635560383168

...a proto u nás výroba rychlíkových vozů nemá moc tradici. Leda v bývalé Studénce.

0/0
14.2.2014 17:32

A47d22a32m 93J10a64k25l 3928836913269

"Super", ale kdy konečně budou nové vlaky i jinde? Přiznávám, že se ve vlacích zase tolik nevyznám a nechci na vše jen nadávat, ALE jezdit po....... Regionovou..kdyt to není ani vlak..to je horska draha..teda s tim, ze horska draha je snad jeste mene hlucna.. a nebo treba jet 45km motorakem někde z 60.let. Tak kde to jsme ?

0/0
13.2.2014 17:03

O13l76d15ř64i75c47h 63J75a52n20e80č68e54k 8539726493641

...až kraje na ty "couráky" vypíší tendry??? Liberecký kraj to už před lety udělal a Regionovu už tam takřka nepotkáte a motoráky ze 60. let už teprve ne

+1/0
14.2.2014 9:18

J17i22ř56í 24S24y81n51e44k 6633865909159

Když oni kraje raději podporují "národního dopravce" tím že na něj "zbytečně" netlačí výběrovkama... ty co už měly být se oddalují, ruší a všelicos jiného pokaždé se něco najde aby se to nějak "zvládlo" :(

0/0
17.2.2014 2:45

J46i14r68k74a 51D15v51o75ř25á78k 4745210453568

Nových vlaků je už hodně přes sto. A to nepočítám Regionovy. Ještě pár set jich to ještě potřebuje.

0/0
14.2.2014 17:20

J47a92k67u58b 53Š45a57f12a45n68d77a 7445607411501

Zaráží mě, že (alespoň podle komentáře) je ve vlaku více sedadel v 1. třídě (42?) než v business třídě (6). Většinou to bývá obráceně.

0/0
13.2.2014 16:24

D76a83v42i26d 70Č83e45r38n63o13h77o57r70s88k95ý 1766984766316

není to tím že v letadle je bussines horší než 1. třída a ve vlaku obráceně ?

+2/0
13.2.2014 16:45

J23a91k90u28b 38Š88a68f76a36n33d23a 7205637731901

No asi ano ale proč? Business je v překladu obchodní třída (pro lepší obchodníky). 1. třída je prostě 1. třída (proto se jmenuje 1.)

0/0
13.2.2014 16:48

D81a61v13i36d 10Č28e83r89n88o11h82o56r61s35k45ý 1916554306676

že by to bylo dané historicky dělením tříd ve vlaku které je jinak než u letectví ?

+2/0
13.2.2014 16:57

J50i31r48k94a 72D49v44o59ř31á28k 4985380863748

Dopravci prostě nazývají své nejlepší třídy různě.

0/0
14.2.2014 17:23

R19a84d68e76k 80J92a41n34a90t17a 9715766624332

Ano. Business třída u railjetu je totiž vyšší (dražší) než třída 1.

Narozdíl od letadel.

+2/0
13.2.2014 16:46

O84l79d12ř54i68c41h 35J95a18n22e68č76e77k 8109836603121

btw. ÖBB má 16 v business a 76 ve first. a business nejezdí prázdná jen díky tomu, že v ní uznávají roční jízdenku pro 1. třídu

0/0
14.2.2014 9:27

P35e72t70r 91V58i63n98t24r95l75í42k 3596704411

třikrát hurá pro české dráhy, nedávno jsem viděl dokument České televize z doby, kdy se teprve zaváděly pendolina, no byl to hnus, bylo to někdy okolo let 2006 tuším, česká nádraží nenabízela skoro žádné služby, když někdo přestupoval a musel čekat někde mimo prahu či brno, neměl vůbec možnost teplého přístřeší, otevřené nádraží musí být třeba pro rodinu, či děti utrpení hlavně přes zimu, byly tam také točeny ty pajzly, které měly být jako jedné stravovací zařízení místních stanic, všude automaty, zahulený, no hrůza... trochu se to změnilo, ale žádná sláva to teda pořád není, třeba tyhle vláčky jsou v německu, či rakousku běžný standard desítky let a jezdí i přes česko jako rychlíky, jenže češi si je většinou nemůžou dovolit, konečně je tu konkurence, která tohle všechno změnila

+1/0
13.2.2014 16:04

R49a63d64e56k 75J58a66n13a90t65a 9955266914972

railjety nejezdí v Rakousku "desítky let", ale od jízdního řádu 2008/9.

a nemyslím, si že za nákupem railjetů stojí "konkurence". důvodem je jednoduše to, že ÖBB udělaly přiliš velkou objednávku, kterou si nemlhly dovolit a zároveň by rady, aby railjet byl produkt jezdící z Vídně na všechny světové strany - takže dotlačily ČD k dohodě.

+2/0
13.2.2014 16:20

P79e18t79r 32V65i43n10t83r14l68í84k 3646164771

reagujete na něco, co jsem vůbec nepsal a ohledně toho Německa a Rakouska to pochopil snad každý...

0/−1
13.2.2014 17:53

O36l81d63ř63i68c57h 13J29a11n51e27č57e20k 8689766533101

já to teda nepochopil - jestli Vám jde o nádraží nebo o 'rolling stock'. matláte tam několik věcí dohromady.

co se týče nádraží, tak to je problém kulturní vyspělosti českého národa - resp. některých jeho skupin. on by nebyl zas až tak problém ta nádraží jednorázově zrekonstruovat - to by snad často rády udělaly i obce - jenže v Česku je nemůžete nechat otevřená a nehlídaná.

a pokud jde o vlaky, tak to asi vůbec není třeba rozebírat - prostě kombinace zanedbávání po celou druhou polovinu minulého století, obrovského vozového parku ČD, jeho obtížného přístupu k financování a neochoty politiků nahradit ho subjekty, které by financování měly.

0/0
14.2.2014 9:37

O59l83d89ř43i73c20h 97J58a86n37e79č77e98k 8509966313841

neznám podrobnosti smlouvy ÖBB se Siemensem, každopádně spíše než "udělaly příliš velkou objednávku kterou si nemohly dovolit" bych řekl, že zjistily, že soupravy, na něž si vymínily opci (tj. nemusely je odebrat!), vlastně nepotřebují (ony by je nejspíš nějak zaplatily, kdyby musely) - a tak je jako všestranně výhodný obchod nabídly (či spíše alespoň částečně vnutily) ČD. co si budeme povídat, výhodné to je pro ČD (kvalitní vozy za výbornou cenu), Siemens (má zakázku se kterou stejně počítal) i ÖBB (i kdyby jim z nevyužití opce neplynuly žádné sankce, tak přinejmenším dosáhly zkvalitnění a standardizace služby na spojích, které spoluprovozují - a i toho přání, aby Railjet obsluhoval všechny důležité tratě z Vídně)

0/0
14.2.2014 9:46

A48l36a96n 48Ř23e71p96k38a 4905326

Btw. ČD by si měli zkratku RJ zaregistrovat jako ochrannou známku, aby to pak neudělal Jančura a ČD by pro RailJet museli hledat jiný název/zkratku :-) Když může Apple a spol. každou volovinu si zaregistrovat pro sebe, tak proč ne ČDR^

+1/0
13.2.2014 10:08

D21a95v66i56d 82Č54e84r94n30o42h67o38r32s75k36ý 1876784136786

v klidu tu zkratku mají u nás registrovanou kluci z ÖBB :-)

+2/0
13.2.2014 10:49

A13l29a41n 19Ř82e71p37k40a 4385626

Tím líp.

0/0
13.2.2014 11:06

D54a98v21i62d 23Č40e12r13n81o94h82o78r18s39k92ý 1626714106186

btw ... myslim ze ji mají registrovanou po celé Evropě :-)

0/0
13.2.2014 11:09

J68a19n 92S92ů18r58a 4235373333392

Jste si tak jistý? Podle ÚPV je u nás registrována značky railjet, nikoliv však zkratka RJ...

+1/−1
13.2.2014 21:38

J26i54ř91í 39S94y19n79e53k 6963295729539

Jenže tu by si asi registrovali docela s obtížema, když ji už několik let používá ve stejném oboru někdo jiný... prior art se tomu tuším říká v oblasti duševního vlastnictví...

0/0
17.2.2014 2:50

A92l95a34n 69Ř73e36p78k46a 4825636

Proč tu nejsou fotky interiéru? 8-o Na ŽelPage jsou.

+1/0
13.2.2014 10:05

J68a30n44a 68M46o50l97á34k88o11v85á 7587896646874

Hm. Stejne je vsude trapnejch 160kmh omezeni u nas....

0/−4
13.2.2014 9:04

S68t38e84p95a42n 98T56o24t72h 8838329285808

Hmm. A ted nejak česky. Tvuj vykrik vypada jak z prekladace googlu.

+1/0
13.2.2014 9:52

A78l75a54n 69Ř69e94p19k32a 4915536

Protože české koleje a zabezpečení víc nedovolují;-)

A vůbec, kam pořád všichni spěcháte?;-D Si jeďte autem a schválně, jestli na některých trasách budete v cíli rychleji a pohodlněji.

+1/0
13.2.2014 10:06

M20a54r63t94i42n 24K63a38r17á64s41e87k 9408453478358

No vlak se casove vyplati jen v nekolika malo hodne specifickych propadech...

+3/0
13.2.2014 10:32

A49l94a45n 22Ř49e64p71k31a 4795296

A pak je tu i otázka pohodlí- ve vlaku během cesty můžete pracovat na ntb, číst si knihu, koukat na film, jíst, prospat se (když máte druhého, co bude vzhůru a hlídat :D), v zamčeném kupéčku i sexovat R^...

A v konečném důsledku to je (možná) i lepší než auto, i když někdy dražší a delší cesta, ale plusy to vyrovnají.;-)

0/0
13.2.2014 10:42

D40a90v48i66d 71Č44e58r82n30o10h98o84r92s84k64ý 1296894396506

v zamčené kupé to umí každej ale co nenápadně ve velkoprostoru ? ;-D

+2/0
13.2.2014 10:57

A42l38a28n 29Ř73e58p96k82a 4375806

No pokud tam nenarazíte na nějakou citlivku co má oči všude a pokud tam není kamerový systém se záznamem;-D

0/0
13.2.2014 11:06

D87a73v44i64d 51Č74e95r65n71o16h57o67r40s45k61ý 1426634396266

pokud je tam kamera, tak at se ostatní podíaj ale jestli na tom budou chtít vydělávat tak ať to řeknou a nemaj z toho prachy jen oni ;-D

+1/0
13.2.2014 11:10

A31l19a24n 38Ř92e61p98k65a 4425516

Vydělávat nevím, ono to nejspíš skončí na nějakém free porn serveru :-)

0/0
13.2.2014 11:22

D83a44v62i69d 19Č85e44r57n19o95h29o92r22s42k71ý 1206964756856

tak třeba to bude mít nějaké výhody ;-D

0/0
13.2.2014 11:23

A65l43a41n 75Ř72e22p52k94a 4225446

Jo, třeba ohlas mezi kamarády a možná i mezi rodiči (spíš u táty);-D

0/0
13.2.2014 11:31

D97a19v33i22d 31Č19e46r48n80o94h87o51r45s44k46ý 1146884466146

a co neznámé slečny .... třeba začnou skákat ke mě do postele samy od sebe ;-D uviděj toho slavného z toho videa ve vlaku .... ;-D

0/0
13.2.2014 11:32

R41a26d74i43m 32F10e75d20o31r20o73v96i51č 7469471855838

Např. v těch zmíněných Budějkách rozhodně. A nemám rád otevřené vlaky, raději pojedu starším kupéčkem než tímhle.

0/0
13.2.2014 14:22

L96u82k74á92š 90V24a18ň33u50r30a 1965364853353

Škoda, že už neumíme vyrábět takové vlaky v ČR. Neříkejte mi, že by byly dražší než za uměle předražené EURO kupované z Rakouska.

0/0
13.2.2014 8:17

M18a20r78t46i10n 75K18y57p11r 2982985724514

Byly. To je jednoduché. Siemens je dělá jak Baťa cvičky, u nás by to byla kusovka. I lokomotivy řady 380 ze Škodovky jsou dražší než Taurusy.

+2/0
13.2.2014 9:57

D38a58v49i65d 60Č46e63r38n94o55h88o32r91s34k23ý 1346724886846

109e (380 ČD) bych s Taurusem moc nesrovnával ..... spíš s Vectronem :-)

+1/0
13.2.2014 10:50

J22i98r93k59a 51D70v39o37ř82á96k 4835120513618

Spíš s oběma.

0/0
14.2.2014 17:29

J68a67n 88S82ů42r96a 4905783293872

Jistě. Kdyby je český výrobce uměl nabídnout.

0/0
13.2.2014 21:39

J86i22ř85í 50S44y68n26e86k 6983775909869

To by mu napřed někdo musel (nejlépe ze státní kasy, viz granty na "výzkum" a/nebo předražená první série) zaplatit "vývoj"...

0/0
17.2.2014 2:54

L86e20o38š 77N48a78v36r52á93t33i63l 9343440395915

zaplatí zhruba 100 milionů euro. Kvůli oslabení koruny je nyní nákup vyjde o 130 milionů korun

euro, střední rod vzor město... takže "100 milionů eur"... taky nepíšete "130 milionů koruna"

+2/0
13.2.2014 7:59

V74i97k15y92r 20B17o46h64u30m93i68l 66S20t83r33a60n73s77k58y 9397218446639

já spíš koukám, jak šicí stroj v cenrální bance FAKT úpravou kusu všem pomohl...

0/0
13.2.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.