Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí za railjety zaplatit penězi za nádraží. Převod ale není jistý

České dráhy počítají s tím, že získají během čtyř let přes šest miliard korun za to, že převedou na státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) svá nádraží. Generální ředitel drah Dalibor Zelený dokonce tvrdí, že celá transakce je už připravena a souhlasí s ní i nová vláda. Ministerstvo dopravy i financí se ale zatím k plánu staví rezervovaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52l22a91s18t52i60m95i73l 15M66e24d28ř42i61c30k75ý 8134714778600

Další ztráta peněz ?

0/0
22.2.2014 8:44

M62i59r76o40s43l81a49v 40Z72i79k60m92u64n60d 7479933584743

Celé je to pitomost. Mnozí mají plná ústa kvalitní železnice ve Švýcarsku, kde železnice funguje jako celek kvalitně, protože tam na podobné debilní nápady oddělení provozu od dopravní cesty nerealizovali.  Na tom, že po kolejich jednoho dopravce jezdí jiní dopravci se nic nemění. Všichni jezdí za jedno jízdné, s výjimkou turisticky atraktivních tratí a Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. Vůbec v zemi s vyspělou tržní ekonomikou  nechápou, k čemu je třeba vytvářet konkurenční prostředí na železnici, když základem je uspokojování potřeb zákazníka a nikoli konkurenční boj. Představa, že by jeden dopravce tvrdil, že jiný jezdí za dumpingové ceny a dokonce ho žaloval za údajnou ztrátu protože zlevnil jízdné je na hranici návrhu na zbavení způsobilosti k právním úkonům.

+1/0
17.2.2014 21:24

D84a77n96i58e21l 98S40c39h81a57c59h48e58r87l 9863695212746

Prej ----> Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. ;-D

Švýcarským občanům je celé Česko u p#dele. To jen aby bylo jasno ;-D

+1/0
18.2.2014 7:56

M61a38r58t75i29n 62M91u65r35c51i48n81a 5678646256645

statna kasa si prehodi peniaze z praveho vacku do laveho a mame tu nedovolenu statnu pomoc jak z velkej knihy...

0/−1
14.2.2014 12:26

J77i29r84k77a 80D79v80o31ř82á19k 4115890313108

Jestli to bude nebo nebude nedovolená pomoc, o tom jistě definitivně rozhodne soud, protože to určitě někdo žalovat bude. Ale já si myslím, že to ČD vyhraje, protože toto ještě nedovolená podpora není, jen náprava od samého prvopočátku vadného rozdělení ČD..

+1/−1
14.2.2014 15:05

I53v15a72n 60H33o46l10a33s 5497487828907

Naopak, byly to právě ČD, kdo si vyřvaly, aby při dělení na provoz a infrastrukturu zůstala nádraži jim (aby tam mohly snáze čelit konkurenci, viz první nesmyslné pokusy o platby za ošlapné a spol.) Teď se Drahám naopak hodí, aby majetek, který při transformaci vložil stát zadarmo, pěkně mastně zpeněžily.

+1/0
16.2.2014 21:54

V46l48a73d56i15m21í66r 90H32o70u15z43a54r 6750606764950

vše s označením ČD je tragické a žije v komunismu

0/−3
14.2.2014 5:55

J48i40r19k55a 33D60v26o80ř23á59k 4525130543828

Dost schematické myšlení.

+1/0
14.2.2014 15:03

P84a53v40e41l 96P40e45t70e37l43í25k 6878850244498

To pak budou ale ČD platit za používání nádraží, To je stejné jaklo letecké společnosti musí platit letištní poplatky.  To si koupím potom jízdenku a ktomu zaplatím i nádražní poplatek?  To smrdí !!!

0/−1
14.2.2014 5:17

J88i27r12k54a 56D87v70o86ř52á16k 4385270333548

Samozřejmě že ČD platit bude, ale vy o tom nebudete téměř vědět. Bude to v jízdném, vlaky nejsou letadla.

+1/0
14.2.2014 15:06

J94a85r76o72s28l11a87v 71H89o16r45á63k 5503982726840

Hm, tak to jsem zvedavy jak se k tomu postavi Evropska komise. Me to zavani nedovolenou verejnou podporou.

0/−1
13.2.2014 23:42

Č94e26s10t91m37í44r 12D24o36č79e39k96a52l 3695192862393

Jedna firma prodá druhé firmě reálný majetek. Kde v tom vidíte veřejnou podporu?

0/0
16.2.2014 20:23

T41o20m19á70š 92V10a46l75d70e26r 7243820659

Nějak mi nedochází jak někdo může něco koupit na co nemá peníze. U státní firmy by mělo být zakázáno  kupovat majetek tímto převodem a pomocí úvěrů, převody atd.z jiných státních podniků . Zaplatíme to všechno my, daňový poplatníci. Jde jen o skrytou dotaci ČD. Pokud si na nemovitosti SŽDC nevydělá službami, které poskytuje zakázal bych jakýkoliv pohyb nemovitostí. Ještě jedna poznámka. ČD si tímto krokem chtějí vylepšit bilanci a na základě kladných čísel v ekonomice podniku si všichni pohlaváři ČD rádi udělí na konci roku pro sebe odměny. Typický český tunel . Vynálezce tohoto pojmu bych navrhl na nobelovku. :-)

+1/0
13.2.2014 20:14

J81a34r32o11s16l64a41v 37K37o94m92o49ň 1380254864601

líbí se mi jak by mnoho lidí chtělo jezdit luxusem ale zaplatit jej nechce nikdo. Když už konečně se dá něco kupovat tak se zase začne vykřikovat, že jsou to vyhozené peníze. Takže asi jen Jančura je naše jediná spása jak to tady čtu, který má staré vozy a taky na úvěr a pokud by dělal veřejnou dopravu za peníze daňových poplatníků, taky by kupoval na dluh nové vozy,stejně jakoby je kupovali ČD. A nádraží opravují také ČD ze státních peněz jakoto bude dělat SŽDC,mnohde s pomocí obcí,taky ze státního.

0/0
13.2.2014 20:42

J90o59s19e92f 92K41o21p42e53c83k17y 9394982365

takze banky maji mit zakazno poskytovat uvery? ;-) a pokud je to statni CD tak to danovi poplatnici nezaplati...

0/0
13.2.2014 21:56

M96a36r52t20i65n 56M40u70r45c85i85n33a 5758786816425

CD-cko od zaciatku netusilo ako zaplatia za nakup tychto vlakov, kedze uver v japonskych yenoch so 75-rocnou splatnostou sa im nepodarilo zohnat.

0/0
14.2.2014 12:39

P97e17t96r 47M54a38r62e90š 8150716

Jednoduše se mají sečíst investice a náklady na provoz nádraží, odečíst zisk z nájmu a ušetřený nájem a je to. Bezúplatný převod je nesmysl.

Jsem rád, že v článku zaznělo, že se do nádraží investovalo!

+2/0
13.2.2014 16:43

M40a38r69e93k 31M86a53r30t65i93n 8229404886430

Investovalo, ano. Ale odkud? Zase přes stát! Takže se nedá hovořit o ryze soukromých financích.

+1/−3
13.2.2014 16:50

Č50e35s13t77m32í57r 54D35o19č76e15k34a95l 3105292102883

Píšete nesmysly, stát nemůže investovat do nemovitostí ČD.

+1/0
13.2.2014 17:52

M97a80r13e65k 34M97a15r56t26i39n 8539904376210

Fakticky, kdo je vlastníkem ČD? 100 % vlastní stát. Jsou to veřejné peníze, které drží dráhy nad vodou - ať přímo od státu či od krajů. Kdyby dráhy podnikaly z toho, co obchodně vydělají, tak jsou dávno pod vodou. Takže nevím, kdo tu plácá nesmysly.

0/0
13.2.2014 19:04

D42a23v83i17d 65Č94e21r64n12o93h18o80r25s68k22ý 1196484946686

pořád ty ;-D

0/0
13.2.2014 19:57

J92i92r39k10a 45D69v32o46ř53á34k 4515960193798

Sorry, v tom vlastnictví vám to pořád není jasné. Navíc, ČD už několik let podnikají výhradně z toho, co obchodně vydělají. Smlouvy se státem a kraji jsou smlouvy obchodní, stejné jako má například RegioJet na Slovensku.

0/0
14.2.2014 15:09

B32e23n 96P83a67v16k25a 1807423857901

Ono je to vůbec takové srandovní. Účetní hodnota je menší, než tržní. Kua jak se teda potom někdo dostane k tomu, že provoz je ztrátový? Tak v tom případě je tržní hodnota nula přeci, ne? Vždyť je to nádraží a ne hotel.

Ten jejich znalecký posudek bych chtěl vidět. To musí být dílo. Šance pro novináře si vysloužit ostruhy! Tak šup, šup s tím na veřejnost, co to tady vůbec máme.

+1/0
13.2.2014 17:01

M10a31r14i96a75n 10J70e41a80n 88N25e72m30e90c 3767654593519

Krasa ale su aj oveľa krajšie po design stránke vlaky

0/0
13.2.2014 16:25

B42e64n 49P82a39v28k58a 1427863347971

Tak doufám, že si tuhle kujovinu byrokrati nechali posvětit od ESD. Protože jinak to smrdí nelibostí Bruselu.

+1/0
13.2.2014 16:21

V83i34k86t24o28r 12N83á41r46o31ž29n54ý 3319182188

Nesmysl... budovy a pozemky měly být převedeny pod SŽDC již dávno a bezplatně.. SŽDC měla výnos z používání těchto nemovitostí používat k investicích do infrastruktury

+6/−2
13.2.2014 15:44

R90a41d17e68k 94J84a34n14a76t35a 9485666654632

Problém je, že ten "výnos" je v naprosté většině případů záporný.

Lukrativní je akorát hlavní nádraží v Praze (tam výměnou za pronájem na 30let provádí italská firma kompletní rekonstrukci, proto taky patrně nemůže být součástí převodu, jak píše článek) možná je lukrativní ještě některé krajské město na některé opravené koridorové trati.

Zpravidla se ale jedná o předimezované nehospodárné stavby, vzniklé v době, kdy nebyla automatizace, kdy železnice zaměstnávala šílené spousty lidí.

+3/0
13.2.2014 16:12

B23e45n 81P21a98v93k63a 1277883947131

Jeden objekt mám poblíž. Nikdo tam nic nepronajímá, pouze to existuje. Dokonce ani logistické firmy se tam nemůžou nastěhovat. Kdyby měl někdo koule, tak podá trestní oznámení, protože to je fakt neskutečný. A to jim město ještě přispělo na rekonstrukci, aby to bylo jako hezký;-D

+1/0
13.2.2014 16:23

V62i46k56t67o11r 28N28á63r83o95ž50n33ý 3949922908

Tak právě proto by měl být převod bezplatný....

Na druhou stranu nejde pouze o budovy , ale také o pozemky....

+1/−1
13.2.2014 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.