Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec obstrukcí při stavbě silnic, vláda chce zavést stavby bez odvolání

Vláda Bohuslava Sobotky hodlá skoncovat s nekonečným protahováním staveb, jejichž rychlé dokončení je pro českou dopravu i ekonomiku zásadní. Chystá novelu silničního zákona, která zavede strategické stavby národního významu, proto nimž se nepůjde odvolávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36e31n40é 62Z36a59c98h 9467960915647

Civilizovaný stát respektuje soukromé vlastnictví. Sobotkově vládě zbývá ještě dořešit kam vystěhovat neposlušné majitele a doladit trestní sazby za odmítnutí prodeje nemovitosti. Typičtí komunisti.

+1/−1
26.2.2014 8:04

P38a26v48e86l 89K49u19r11a12l 5741964390140

Směšné. Tenhle stát má nyní víc infrastruktury než kolik jí je efektivně schopen udržovat v chodu a používat. Výstavba nové by nyní měla být zcela zastavena bez jakékoli vyjímky.

Všechny peníze by se měli přesunout buď na opravy současného nebo na náhrady již neopravitelného.

+2/−3
24.2.2014 23:15

O11t76a 64B26a16r10t90o20s 7776897271

Naše země má okolo 500km na délku a 300km na šířku. Na tomto území je dlouhodobě naplánováno vybudovat necelých 2200km dálnic, což představuje nepříliš hustou dálniční síť. V této chvíli je hotovo nějakých ca 1250km, čili něco málo přes polovinu.

===

Je tedy potřeba udělat přesný opak toho, než k čemu tady nabádáte. Je potřeba maximální rychlostí stavět.

+3/−1
25.2.2014 10:03

J60i29ř18í 34K70o37c22u36r65e48k 6315854635218

Jsme v ČR. Takže kdy se objeví první případy ve kterých:

1) "ekologické" sdružení skoupí pozemky od těch, co stavbu nechtějí, aby tyto pozemky následně prodalo za trojnásobek (o zisk se spravedlivě rozdělí po komunisticku)

2) bude rozhodujícímu úředníkovi dáno "všimné" aby to dal za trojnásobek

3) někomu nebude přiznán bonus na základě politckého přesvědčení

4) bude někomu pozemek vyvlasťnován, stavba stojí, vyvlasťnován, vyvlasťnován ... jelikož těch 30 mega velkostatkáři přece nedáme, má už dost

5) majitel pozemku bude vyžadovat náhradní pozemek, nikoliv peníze a nedostane ani pozemek, ani peníze.

+2/−3
24.2.2014 17:57

J47i80ř46í 15K20o26c39u90r36e60k 6585934815408

podle Murphyho: Lze-li něco zneužít, bude to zneužito.

+1/−1
24.2.2014 17:59

P95e11t54r 59S35m30e36j69k40a83l 3408735628695

Skoro se bojím,že strategické stavby budou hlavně příjezdové komunikace k palácům kmotrů a papalášů.

+3/−2
24.2.2014 17:30

J73a64n 79M90o11h14y68l28a 6542149679721

Když budou mít parametry dálnice nebo silnice 1. třídy :-D

0/0
24.2.2014 22:38

A87l68e92x57a75n75d55r 80K39o64s92t70k59a 5429846779506

Těch se to netýká. Ty jsou již dnes natolik prioritní, že jsou postaveny do druhého dne a majiteli pozemku sklapne.

0/0
25.2.2014 4:04

J61o74s45e63f 68P27i70š79v67e91j76c 4712770550506

Pražáci už si holt při stavbě obchvatu nahrabali, no a ti ostatní mají smůlu :-P

+1/−1
24.2.2014 15:33

L91a61d41i66s75l82a18v 63M27i80k40a 1181719194414

Zmenšil se tím příspěvkem tvůj komplex? Jestli ano, budiž ti přáno....

+4/0
24.2.2014 16:35

T67o29m89á77š 91Z38e31m19a29n 3515318764175

Myslíte toho obchvatu, kterého stojí jen polovina?

+1/0
24.2.2014 17:56

A82l77e19x60a18n51d77r 96K11o27s11t67k53a 5209286829376

Doufám, že s tímto zákonem konečně zdržovačům z Běchovic a spol sklapne. Nikdo je nenutil tam ty vilky stavět, dálnice tam je plánovaná (opravte přesný čas) někdy od roku 75 nebo tak. Jako na jednu stranu se jim nedivím, že nechtějí mít 200m od baráku komunikaci, po které bude jezdit minimálně 30 nebo 4é tisíc aut deně, na druhou stranu, ta komunikace tam byla plánovaná dřív než ten jejich barák. A kdyby zůstali komunisté, tak se s nimi nikdo nebavil a prostě to tam postavili. To, že do stavby doslova strategického významu může kecat pár soukromníků či ekologů je zásadní chyba.

0/0
25.2.2014 4:09

T18o97m70a36s 33A57u80g10u62s22t70y52n 6227256541150

Co kdy stavby raději pečlivě připravili se vším všudy a pak by nebylo tolik žalob od ekologů apod...?

+5/−3
24.2.2014 15:33

J10a79n 49N70o78v10á30k 9405438664115

Žalovat se dá cokoliv, bez ohledu na přípravu - každá změna stavu někomu prospěje a někomu uškodí.

+5/0
24.2.2014 16:21

J88a19n 48H27e13l35l90e42r 9328155806

To ano, ale nektere zaloby maji vetsi a jine mensi nadeji na uspech. A prave spatne pripravene stavby jsou snadnym tercem. A dokonce mozna i spravnym tercem.

Ono stavet a vyvlastnovat za statni penize je snadne ... ale i tak je treba se vzdy ptat, komu to prospeje. A neni to tak vzdy, ze "lidu" ... nekdy jen "vybranym vyvolenym" a naopak lid je bit. Jak kdy

0/0
24.2.2014 17:42

T59o30m38á60š 54Z39e17m53a88n 3125558614535

Napadnout lze cokoliv a než soud námitku odmítne, tak stavba třeba rok stojí..

+1/0
24.2.2014 17:56

J40a78r21o57s18l77a40v 91B66r56ü90m89m24e93r 7674263306

To je v našem právním systému nemožné, viz poslední spory o D8 - tam soudce zrušil stavební povolení, jelikož stavitelé nemohli dokázat, že všechny papíry mají v pořádku, jelikož už byly, dle zákona, dávno skartovány. Ale nebyl jediný důkaz, že v pořádku nebyly.

+1/−1
24.2.2014 18:19

O81t31a 10B29a30r29t42o28s 7546907321

Bože, tady se zase vyrojilo občanských aktivistů, kteří tady najednou tak horlivě a účelově velebí institut absolutní nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.

===

Oni totiž cítí životní ohrožení, protože tomu jejich dějinnému NGO zločinu chce někdo zatnout tipec a sebrat životně důležitou hračku - možnost donekonečna vytvářet obstrukce při budování základní infrastruktury státu.

+6/−2
24.2.2014 15:04

D88a77v97i43d 57R93y86c34h23e42t34s53k74ý 9876921720460

Těm vyděračům jde o prachy. Stačilo by rozdělit soudní proces na dvě fáze: 1) vyvlastnění a 2) určení výše náhrady. Pokud se ukáže, že stavba je ve veřejném zájmu tak se začne stavět a spekulanti můžou desetiletými obstrukcemi zdržovat akorát soud o své vlastní peníze.

+2/0
24.2.2014 14:55

J70o39s44e49f 37T67r30ö33g61l 8339192586786

Tak nějak to snad už funguje. Nicméně vyvlastnění je v demokratické zemi krajní řešení, kterému musí předcházet snaha se dohodnout. Soud musí nejprve uznat argumenty pro nutnost vyvlastnění (což např. v případě Havránkové u Hradce nepotvrdil), pak teprve může běžet vlastní vyvlastňovací proces a nakonec řízení o náhradě.

Většina spekulantů prodává ráda, ale hodně, stavby nebokují.

+3/0
24.2.2014 15:10

P39e63t86r 17Č12e87r58v57e42n30ý 3166431122865

Funguje to takto:

Stačí, když jakási a.s. zmocněná od ŘSD Vám pošle dopis s návrhem kupní smlouvy. Máte 90 dní na vyjádření. Poté, pokud neobdrží zpět jejich návrh kupní smlouvy podepsaný vlastníkem, okamžitě zasílá na městský úřad v místě, kde se pozemek nachází, návrh na vyvlastnění s tím, že "neexistuje jiná možnost získání vlastnického práva" - a to bez toho, aby vůbec o existenci návrhu obeznámila vlastníka pozemku. Nedejbože, aby snad ještě odpověděla vlastníkovi na dopis, který zaslal ve lhůtě 90 dní pro vyjádření se, ve kterém rozporuje některá ustanovení kupní smlouvy. Jednání z pozice síly s vědomím, že za sebou mají zákon "o urychlení výstavby infrastruktury" účinný od února 2013. Přístup absolutně na blitíRv

0/−1
24.2.2014 15:27

J56o76s34e40f 37T55r94ö56g24l 8559822616196

Dobře, mělo by to tak fungovat, ale praxe je horší. Výsledkem "urychlené přípravy" je ale to, že v trase R35 se loni vykupovalo ve velkém a letos se nevykoupilo skoro nic.

Nicméně návrh na vyvlastnění musí potvrdit soud a jsou i případy, kdy nepotvrdil. Pak se celý proces táhne ještě déle.

0/0
24.2.2014 15:32

J76a19r94o70s76l74a44v 13B70r66ü67m85m14e24r 7874383196

S majiteli pozemků většinou problémy nebývají, to s různými "eko" vyděrači ano.

+3/−1
24.2.2014 18:20

M38a16r34t80i72n 56V37y92s81k13o82c82i48l 3412348505770

On je to celkem problem vyderacum. Kamarad ma pole, ktere si RSD vybralo pro vedeni nejake silnice...pole ma sirku xyz metru, RSD samozrejme potrebuje uzky pruh - ten ma zajem koupit za xyz penez, ale zajistit to, aby bylo pole nadale obhospodarovatelne zajistit nehodlaji. Tzn z pruhu 500m mate najednou pruh 235m, 30m silnice s prislusenstvim, dalsi pruh 235m. Vubec se zemedelcum nedivim (byt to treba dalnice bez moznosti prejezdu na druhou pulku), ze tak rvou...

+1/−1
24.2.2014 19:26

P80a48v46e59l 38K68u67r83a85l 5201664530320

A co je veřejný zájem? Jě nějaký jeho definice zakotvená v právním systému? Univerzální a vždy aplikovatelná na všechny případy.

Já jsem součastí veřejnosti a v nesouhlasím s názorem že je v mém zájmu nechat si zbořit dům jenom proto aby tam mohla vést silnice.

Pravděpodobně NIKDY nebudu souhlasit s názorem že to ve veřejném zájmu je.

Krom toho NIKDO kromě mne osobně není kvalifikovaný na to aby určil jakou hodnotu má pro mne můj majetek - tržní cene mne nezajímá- já ho na trh nedávám takže je irelevantní. A názor státu je naprosto stejně k ničemu.

Jestli je pro mne něco bezcenné a nebo bych to neprodal ani za miliardu... do toho není nic ani státu tím méně nějakému znalci.

Adekvátní náhrada po vyvlastnění je nemůžná. Nic není adekvátní náhradou majetku s kterým se někdo nechce rozloučit.

+2/−1
24.2.2014 23:20

J40o16s28e14f 26T75r36ö38g13l 8619672766946

Nejprve by se stát měl zamyslet nad tím, proč klíčové stavby stojí. Pak by se ukázalo, že odvolání není ten hlavní problém:

D8 - stavba už má několik let všechna povolení, ale stavba vázne kvůli uhlí u Řehlovic (nekvalitní podloží) a sesuvu půdy u Dobkoviček (není vyloučeno opakování).

R35 - stavba vázne na výkupech pozemků (až do loňska se vykupovalo za tržní ceny a prodávalo se, nově se vykupuje za směšné ceny a lidi se do toho logicky nehrnou. Vyvlastnění je až krajní možnost.

R52 - není v souladu územní plán Jihomoravského kraje a zásady jeho rozvoje. Perspektiva je několikaletá, nový zákon tomu nepomůže (přitom stavba je z variant vybrána dopravně i z hlediska dopadu na ŽP asi nejlépe jako to jde).

D3 - spory ohledně trasování, byť varianty byly prověřené a EIA konstatovala akceptovatelnost plánované varianty).

Pražský okruh - trasa není v územním plánu (resp. se tam ocitla jednou, ale NSS jí zrušil). Občasnké organizace v tom figurují omezeně.

+7/−4
24.2.2014 14:13

O70t61a 29B31a34r42t44o36s 7436497901

Lžete. O zrušení ÚP HMP (resp. jeho nedílné části ZÚR), ve kterém byl Pražský okruh zanesen, se zasloužily JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Nebýt jejich obstrukcí, byl by např. již dnes byl v provozu kriticky chybějící úsek 511 od D1 do Běchovic.

===

Totéž D3. Spory ohledně trasování rozdmýchávají JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Kdo např. stál za vypracováním bizarní varianty PROMIKA a trval na znovuposouzení všech variant vč. toho do nebes volajícího nesmyslu PROMIKA, který je takovou nehorázností, že v normální zemi by byl okamžitě smeten ze stolu bez projednání, ale u nás dodbře posloužil jako obstrukční nástroj, který zpozdil výstavbu středočeské D3 alespoň o 5 let?

===

Proč, proboha, tak strašně lžete?!

+6/−1
24.2.2014 14:50

J59o98s47e66f 95T86r45ö69g48l 8589712756636

Za obstrukce považuji to, když se rozhodnutí postupně systematicky napadají a soud je zpětně potvrzuje, čímž se dosáhne plánovaného stavu, jen s tím soudním zpožděním. Pražský okruh je zcela jiný případ. Tady se udělal ze strany Prahy pokus zanést do územního plánu změnou č. 1000 několik staveb (trasa zbytku okruhu, druhá letištní dráha a snad ještě něco dalšího). Změnu napadli zástupci městkých část (Běchovice, Suchdol a další) s tím, že je v rozporu se zákonem. Nejvyšší srpávní soud jim dal zapravdu, navíc převážně na procesních argumentech a nikoliv až tak moc na věcných. Toto není žádná obstrukce, ale logický postup v případě nezákoného jednání.

D3 byla původně plánována ještě za komunistů, do plánu rozvoje dálniční sítě ČR se ale dostala až dodatečně a to s negativním stanoviskem MŽP. Z iniciativi MŽP se posuzovaly alternativní varianty, nešlo o žádné pochybné organizace, ale o státní autoritu - ministerstvo. Nicméně hondnocení EIA potvrdilo s podmínkami akceptovatelný zásah západní ("stabilizované") varianty i s mostem přes Sázavu na ŽP (ohodnotilo varianty jako rovnocené s tím, že PROMIKA má větší dopad na lidi, zatímco západní varianta na přírodu, nesmyslem bych variantu PROMIKA nenazval). Územní rozhodnutí zrušil loni soud na návrh jedné obce a jednoho občana, tj. opět ne na popud nějaké občasnské organizace. Teď se čeká, jak dopadne odvolání, jinak poběží celý územní proces znovu.

+1/−2
24.2.2014 15:07

O44t24a 57B23a49r76t85o78s 7816437961

Co tady stále lžete: ti vaši "zástupci městských částí", kteří u NSS dosáhli zrušení části ZÚR na úsek 511 Pražského okruhu, jsou jmenovitě: 

---

1. O.S. "ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ PRAHA-BĚCHOVICE"

2. několik fyzických osob (z řad aktivistů)

---

V dalších žalobách stojí jako navrhovatelé i samotné MČ, ale to proto, že např. v Suchdole nebo v Dolních Chabrech jsou ústředními aktivisty samotní činovníci zastupitelstev. Přehledné informace o osobách a obsazení NGO odporu proti Pražskému okruhu dává INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", která se rozhodla ignorovat desítky let práce odborných institucí a posuzování variant (viz http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=461) a svépomocně se pokouší navrhnout zcela jiné trasování Pražského okruhu, které se nese čistě v duchu principů NIMBY s tím, že samotní aktivisté již dopředu předpokládají, že se jedná o neživotný návrh, který vyvolá odpor v obcích StČ kraje, do jejichž blízkosti oni umístili svůj návrh a celá záležitost tak má opět pouze charakter aktivistické obstrukce.

+4/0
24.2.2014 15:44

J15o63s64e84f 33T19r95ö96g66l 8379532276386

To, že se lidé s podobnými názory a cíli sdružují do spolků je běžné. Významnou část lidí z této o.s. ale tvoří zvolení zastupitelé jednotlivých městských částí. Tj. ždný spolek extrémních aktivistů, ale lidi, kteří mají z voleb důvěru zastupovat daleko více dalších lidí.

Varianty na uváděném webu jsou všechny uvažované, ale nikoliv hodnocené. Většina z nich jsou jen čáry na mapě. Za opravdové hodnocení alternativ lze považovat snad jen posudek EIA na úsek R7-D8, kde se posuzovaly varianty J (Suchdolská), Ss (Řežská) a ještě Sa a Sb (Roztocké). Poslední dvě byly vyhodnoceny jako neakceptovatelné, varianta Ss jako přijatelná a varianta J jako přijatelná jen s podmínkou, že se prokáže nerealizovatelnost Ss. Zda bylo něco podobného provedeno i pro Běchovickou část nevím.

"Svépomocné" malování navrhované regionální trasy okruhu dělal Ing. Milan Strnad, povoláním projektant dopravních staveb, podílel se mj. na projektu D5. Není to žádné amaterské čmárání do mapy.

Princip NIMBY používají prakticky všichni. Pražáci z centra se snaží vyhnat dopravu na okraj, tj. nechť to smrdí v Suchdole (Běchovicích, Chbrech...), ale ne nám. Pražáci z Běchovic, Suchdola atd. zase někam dál. Výhoda regionální varianty je v tom, že v regionu lze dálnici trasovat tak, aby se skutečně sídlům slušně vyhýbala, což plánovaný okruh prakticky nedělá, blízkost sídlišť je někdy velice těsná.

Jižní část okruhu se také nestavěla zcela podle původních plánů, ale došlo k částečnému odsunutí trasy dále od města.

0/0
25.2.2014 0:45

O69t41a 26B26a96r37t45o97s 7846657851

No a právě na vás se teď vaří voda. Podle těch vašich medových řečí jste přesně jeden z těch, kdo usiluje, aby se žádný Pražský okruh nikdy nestavěl. Nekonečně se odvolávat, soudně napadat, navrhovat další a další varianty, posuzovat, přepracovávat dokumentace - to je přesně ta diverzní taktika, na kterou jsou školeni NGO militanti v hlavním výcvikovém táboře Ekologického právního servisu.

---

Mimochodem i vaše poslední reakce je opět plná licoměrných lží a překrucování - popořadě:

1. Ti koryfejové odporu proti výstavbě Pražského okruhu každý zastupují  odhadem stovky až jednotky tisíc pražských "venkovanů" a není možné, aby miliónové hlavní město bylo paralyzováno zájmy takto úzké skupinky lidí.

2. Kde berete tu troufalost o starších variantách okruhu prohlašovat, že nebyly "hodnoceny" - samozřejmě, pokud v době jejich vzniku ještě např. neexistovala EIA byrokracie, potom na ně logicky nemohla být aplikována; to ale neznamená, že nebyla snaha tyto starší varianty ve své době vypracovávat v souladu s technickými normami a směrnicemi, navíc každá z desítek zakreslených variant dospěla do různé fáze přípravy - toto je opět další příklad aktivistického otáčení se na nepodstatných věcech ve snaze zavést přípravu Pražského okruhu do slepé uličky.

3. Je úplně jedno jestli pan Ing. maloval D5 - pokud je bojovníkem INICIATIVY "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", tak už od něj nelze očekávat nestranný inženýrský postoj; mimochodem, první výplod INICIATIVY byla již "legendární" mapa, do které někdo tlustou fixou načmáral "kudy by to asi tak mohlo vést", a ta čára vedla přímo prostředkem Úval ... a i současná mapa na jejich webu je pouze zákres do slepé mapy, aby nebylo vidět všechny ty průchody v těsné blízkosti obcí - opět krásný příklad aktivistické prolhanosti. 4. Mezi lidmi "z oboru" už koluje takový vtip: jaký bude výsledný tvar Pražského okruhu po jeho dokončení v roce 2285 - správná odpověď: spirála.

0/−1
25.2.2014 3:52

T19e84o31d86o65r 62N22ě76m65e49c 9600420327

Pan Trögl napsal věcný příspěvek se shrnutím pravdivých důvodů, proč se tyto klíčové stavby dosud nestaví. Rozhodně není důvod jej obviňovat ze strašné lži, jak činíte.

Ani mně se nelíbí, že kritický úsek D1 - Běchovice ještě není v provozu. Ale různé občanská sdružení na tom opravdu mají jen malý díl viny. Největší chyba se stala na ŘSD, které bohorovně předpokládalo udělení výjimky na hlukovou zátěž, kterou však nedostali (co si budeme lámat hlavu s dodržováním limitů, když se to dá vyřešit úřední výjimkou..) Až poté, když to soud shodil, se ukázalo, že to šlo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo. Být to tak připravené rovnou, už jsme dnes mohli jezdit.

+3/−1
24.2.2014 15:40

O59t45a 39B62a73r18t35o89s 7966297531

Příspěvek pana Trögla není věcný, ale silně manipulativní. 

===

Když jsme tedy podle vás "už dnes mohli jezdit", protože to "stačilo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo", proč tedy INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY" vyrábí amatérsky na koleně zcela odlišný návrh trasování Pražského okruhu, který hodlá prosazovat, ačkoliv dobře ví, že nemá jedinou šanci na úspěch (viz můj příspěvek výše)?

---

Já vám na to odpovím: protože jsme se dostali do stavu, kdy nikým nevolená NGO menšina zcela nedemokraticky diktuje většině svoje partikulární zájmy.

+2/−1
24.2.2014 15:55

J17o60s69e80f 54T96r97ö29g96l 8779742486866

Z jakého důvodu se domníváte, že regionální trasa okruhu není realizovatelná? V územním plánu není stejně jako prosazovaná přípražská varianta. Územní rozhodnutí nemá. Jediná výhoda je ta, že pro prosazovanou variantu je vedena územní rezerva a že už je detailně naprojektovaný. Projekt lze dotáhnout za cca rok až dva a jsme na stejné startovní pozici. Některé středočeské obce jistě budou proti, ale pokud se projekt dobře udělá, nebudou mít v ruce žádný argument jako např. nadlimitní hlučnost nebo znečištění ovzduší (což v Běchovicích či Suchdole mají).

Co je NGO menšina netuším. Nicméně demokracie je mj. o tom, že většina sice rozhoduje, ale na menšiny při tom bere ohled.

+1/0
25.2.2014 0:52

O19t41a 13B25a75r60t87o18s 7976937651

Aktivisty prosazovaná tzv. regionální trasa nemá šanci na projednání z jednoho prostého důvodu: 

===

Vlivem divoké a mimořádně rychlé urbanizace přípražské oblasti (celé okresy PV, PZ a přiléhající okrajové části sousedních vnějších okresů) plošně náročnou individuální výstavbou za posledních 20. let došlo k radikálnímu úbytku nezastavěných extravilánů obcí, v některých případech již započalo stavební propojování dříve izolovaných zastavěných území. Tento raketový boom navíc nadále pokračuje nezmenšeným tempem. Za těchto okolností již dnes, a tím méně v budoucnu, není možné nalézt bezkonfliktní  trasu okruhu v jiné stopě.

===

Lze předpokládat, že toto odpůrci stávající trasy Pražského okruhu dobře vědí a vynucováním si dalších a dalších nereálných variant pouze aplikují diverzní taktiku blokování a zdržování. K vaší poznámce o demokracii - naše země se dnes nachází v období diktatury NGO.

0/−1
25.2.2014 10:39

J61o96s82e34f 76T39r95ö22g65l 8779782156926

Odpověď jak z učebnice. Kdyby mi tohle napsal student do seminárky, tak budu googlit, kde to opsal...

Zastavování území se týká okolí všech velkých měst, nicméně čím dál od Prahy, tím méně husto tam je. Nejsme ale geograf, abych posoudil, zda skutečně nejde najít jiná trasa, nicméně nemám rád přístup "nejde to" a ani se nepokusit. Každý odpůrce trasy není nutně protidálniční diverzant (např. já) a odpůrci trasy z Běchovic, Suchdola atd. se snaží nejen kritizovat, ale kritizovat konstruktivě, tj. navrhli alternativní trasu. Dokud nebude posouzena je budete těžko přesvědčovat o tom, že "to nejde". Ovšem také bez posouzení alternativní varianty budete těžko přesvědčovat soudy v případech, kdy odpůrci trasy podloží svoje argumenty žádostmi o hlukové výjimky a podobné nestandardnosti. Souhrnně je třeba jednak konstruktivně, což odpůrci trasy dělají, ovšem z druhé strany to nepřichází, naopak je tu snaha lidi odlišného názoru nazývat "diverzanty", "ekoteroristy" a "lháři", podobně jako jste to předvedl Vy hned od začátku. Tudy kontruktivní cesta nevede.

A pořád jste mi nevysvětlil, co je to vlastně NGO.

+1/0
25.2.2014 21:27

P41a32v68e51l 40P44e53l83c 2969523525

Nejzasadnejsi pro ceskou ekonomiku je ochrana soukromeho vlastnictvi, ty degenerate.

0/−2
24.2.2014 13:55

M42a15r20t23i46n 40N44e18r66m13u28t 9577237738529

pro ekonomiku je důležitější doprava - jak myslíte že byly postaveny dnešní železnice a dálnice?

+3/0
24.2.2014 13:59

P67e80t62r 82D19v39o35ř20á83k 1537915464776

Tož se vrátíme do jeskyní (soukromých) a budeme svítit loučema ;-)

+3/−1
24.2.2014 14:22

J63o49s80e63f 54V39o90m70á28č81k74a 5343424693484

Přitom je to přesně naopak - nejzaostalejší země jsou ty, ve kterých se soukromé vlastnictví nerespektuje a nechrání. Logika za tím je jednoduchá - pokud mají lidé jistotu, že když něco vybudují, opraví, vylepší, tak jim to zůstane, a nejen jim, ale i jejich dětem, potom budují, opravují, vylepšují. Pokud ale vědí, že to smysl nemá, protože příští týden, za měsíc, za rok někdo přijde a sebere jim to, potom zůstanou žít v jeskyni a raději si užívají dne, většinou nějakým neproduktivním způsobem.

+3/0
24.2.2014 14:52

P88e22t73r 54N76i86v76n71i30c24k42ý 3222174935367

Toto řeší pouze neschopnost státu efektivně řešit problémy se stavbami. Stát z pohledu silnějšího (má zákonodárnou moc) si usmyslí, že je nejmoudřejší a nikdo mu do toho nesmí kecat. A je jedno, že ta zakázka může být nevýhodna ekonomicky, ekoligicky, pošlapácat práva občanů...

.

Přitom by stačilo dělat přípravy staven v dostatečném předstihu a maximálně využívat stávajících zákonů. K tomu musí výrazně přispět soudy jasnými a předvídatelnými rozsudky a též ÚOOH, kde se mnohdy odování vlečou měsíce.

+1/0
24.2.2014 13:50

B69l54a92ž66e54j 27M31o64t12y83č82k81a 8487987875570

nechápu vás, toto je jasnej posun, o majetek a cenu se přeci soudit muže tak jakýpak druhý extrém.

0/0
24.2.2014 13:41
Foto

R75a69d86e30k 70P78o46l69i89c85k76ý 6601493211264

Rozdíl je v tom, že než proběhne soud cesta už bude stát a nikdo ji nezbourá takže i pokud vyhrajete tak dostanete pouze náhradu stejnou jako by vám dali při vyvlastnění-takže soud nemá smysl a fakticky vás stát připraví o možnost soudní ochrany vašeho majetku

+1/0
24.2.2014 13:46

P83a76v90e22l 30R40o75s25e31c67k56ý 6706705921159

Některé obstrukce byly opruz, ale zde to vypadá, jakoby se ze státu mohl stát něco jako despárádos.

+2/−3
24.2.2014 13:19
Foto

I38v72a42n 66K66o52p29t73a 5647892181337

Pokud to tak funguje např. v Německu, proč by to nemohlo fungovat u nás. Němci staví a případné spory o pozemek (cenu) se řeší následně, bez vlivu na tu danou stavbu.

Myslím že dálnice (páteřní síť) a v budoucnu železniční VRT by mohli mít status staveb národního zájmu naprosto bez problému.

+2/−1
24.2.2014 13:41

J76o68s50e70f 24V90o66m98á14č56k85a 5663264103544

Teď jde jen o to, co to vlastně znamená ten "národní zájem"... Pokud je to zájem většiny, jako že je nebo alespoň se jím nazývá, není navrhované opatření nic jiného než uplatnění práva silnějšího: "Většina to tak chce, takže tudy povede železnice. Měls tam pozemek? Nezájem. Jdi k soudu."

+2/0
24.2.2014 14:47

P65a61v24e17l 74R75o83s56e13c27k82ý 6546725631129

Jenže nejsme v Německu. Aplikovat co funguje jinde, do našeho systému samozřejmě lze, ale obávám se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jde o to, jak bude vše formulováno v zákoně. Ty se u nás jak mám někdy dojem, tvoří cíleně tak, aby je v budoucnu mohly jisté skupiny, či jednotlivci obcházet a těžit z jejich dokonalé nedokonalosti.

0/0
24.2.2014 15:35

L36u32k22á17š 98Š55m80a95h41e79l 2147934102814

Tak tohle mi přijde dost drsné... prohlásíme prostě stavbu XY ve variantě ABC za prioritní, ať si o tom občané, příroda, samosprávy, vlastníci pozemků apod. myslí cokoliv, co na tom, že ve variantě DEF by stavba byla levnější a lepší... tohle povede akorát k tomu, že znalí si nahrabou a obyčejní občané budou mít smůlu...

+3/−2
24.2.2014 13:11
Foto

I85v74a49n 65K97o63p21t50a 5817422571917

O variantách toto není.:-)

0/0
24.2.2014 13:42

L21a46d52i41s45l92a45v 12N30á63d54v19o10r97n83í65k 6814375707806

..tohle je snad poprvé kdy jsem ochoten s něčím na čem se podílí bohuš sobotka souhlasit....

+4/−5
24.2.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.