Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zjednodušíme tarify, slibuje nový šéf Českých drah Daniel Kurucz

Je už třetím ředitelem v posledním roce. Ekonom Daniel Kurucz se musel rychle zorientovat v drážní problematice, u státního dopravce s 26 tisíci zaměstnanci je necelý rok. V on-line rozhovoru iDNES.cz mimo jiné uvedl, že České dráhy zjednoduší tarify. "Jsou přijímána opatření, která mají vyhodnotit zájem o konkrétní nabídky," odpověděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i73r74o91s49l31a35v 90P72a96v51l65í15č44e59k 7923260235334

Zjednodušíme tarify? To už tady bylo...

0/0
4.3.2014 13:45

V77a16c98l37a77v 55H81a21j93e86k 3606629829

v diskuzi zazněl i dotaz na obnovení spojení z Moldavy do SRN. Pokud sidobře pamatuji, tak se po roce 1989 možnosti obnovění posuzovaly a obnova této trati byla vyloučena z toho důvodu, že německé dráhy již nebyly vlastníky pozemků, po kterých trať vedla. Pokud se týká obnovení provozu na trati D.Poustevna Děčín přes Sebnitz, tak smyslem obnovy je především významné zkrácení času na cestu ze Šluknovského výběžku do Děčína, proti stávající trase přes Jedlovou a Ćeskou Kamenici (téměř na polovinu).

+3/0
26.2.2014 15:34

M50i84r58o80s27l21a42v 26Z29i25k54m49u88n30d 7819513374313

Spojení přes Sebnitz má význam akorát pro Mikulášovice a Dolní Poustevnu, pro Šluknov a Velký Šenov to vychází nastejno.

Klíčem k úspěchu bude jízdné, zda se bude jezdit po německém území za český tarif nebo se podaří úředníkům z nábřeží dojednat nějaký "výhodný tarif" jemuž nelze odolat, takže se bude jezdit levněji buď po silnici nebo vlakem jako dosud ....

Moldava - Holzhau je utopie, tam žádná přeshraniční frekvence nebude, i vnitrofrekvence do Moldavy je nízká.

0/0
1.3.2014 15:17

V32a47c47l74a67v 66H74a64j71e75k 3526789789

To by mne zajímalo podle jakých kritérií se vybírají příspěvky do Doporučených. Podle +/- hodnocení to tedy rozhodně není. Že by podle subjektivního pohledu autora článku pana Sůry?? Rv To mu by to i odpovídalo. Je ale otázkou, zda jo tak správně. Výběr dle hodnocení +/- by asi byl objektivnější!

+1/0
26.2.2014 11:19

Č19e90s12t32m93í73r 43D45o95č21e44k61a86l 3835812372663

Článek psal (lépe řečeno sestavil z odpovědí čtenářů) Filip Horáček. On sice Jan Sůra může skoro za všechno, ale tentokrát je v tom nevinně. ;-)

+1/0
26.2.2014 14:57

V61a39c51l59a39v 40H44a13j20e89k 3236519559

Pak se tedy panu Sůrovi omlouvám. Za autora článku jsem poněkud automaticky považoval jeho a neověřil jsem si to, i když jsem o tom uvažoval.:-)

+1/0
26.2.2014 16:03

L70u50d75m46i74l39a 97M27i58k56e62š86t85í51k35o40v16á 9795904823444

Jízdné se neustále zvyšuje a zvyšuje a služby jsou otřesné. Nemyslím tím Pendolino atd. Zjednodušíme tarify??? Tak to jsem náramně zvědavá.

0/−6
26.2.2014 10:58

A19l90a48n 37Ř59e60p71k87a 4905636

Protože se neustále zvyšují i náklady, třeba energie. A na spojích jezdí to, co si objednatel (kraj nebo MD) objedná a zaplatí.

+3/0
26.2.2014 11:12

M52i31r53o64s72l20a21v 46Z16i96k67m44u79n93d 7959513534913

Cena elektřiny, plynu, benzínu, nafty  se zvyšuje. Zvyšuje se i kvalita ???? Co to je otřesná služba .... když se vám to nelíbí, tak s ČD nejezděte ...

Kupte si auto a  máte od otřesného dopravce do smrti pokoj ...  nebo choďte pěšky. F.L.Věk šel z Prahy do Dobrušky taky po svých a neumřel ....

+1/−1
26.2.2014 14:26

P76a78v83e43l 59M72a35t41o84u96š47e79k 5460547708654

Bude prodávat železniční stanice, které nejsou Českých drah, ale SŽDC? Tomu nějak nerozumím. Buď je úplně mimo on, nebo autor článku.

+1/−1
26.2.2014 8:12

Č97e43s63t96m69í66r 94D67o53č75e47k50a56l 3675422632183

Nerozumíte tomu. Železniční stanice patří ČD.

+1/0
26.2.2014 8:59

Č28e94s23t84m68í87r 92D91o47č78e36k49a67l 3275312882193

Myšleno budovy.

+3/0
26.2.2014 9:00

P38e96t18r 88K93o17u21b87o74v16s95k87ý 9891371393

V první řadě prosím zeštíhlete sám sebe pane řediteli, ať se nám vejdete aspoň na fotku.

Co nový ministr, to nový kamarád na funkci.Styďte se - snad si nemyslíte, že vám někdo věří, že vám jde o změnu ( možná tak ve vašem kádrovém profilu a majetkovém zabezpečení)

+2/0
26.2.2014 2:43

L15u26c37i36a74n 51P23a74p75a14z76i29a26n 5414147181295

Aby zjednodušení nemaskovalo ve skutečnosti další  zdražení pro 90% cestujících.

0/−1
25.2.2014 23:51

J29o66s58e13f 65P10o39ž11i16v72i79l 8234866947580

Nepotřebuju WiFi - stačily by pořádný záchody a zásuvky aspoň v rychlících na vysočinu;-(...

+2/−1
25.2.2014 23:29

J87o97s19e62f 10P92o62ž43i85v83i43l 8234896397910

Tak on by stačil osekat zlatý padák - 24 měsíčních platů po cca 450 000,-. To máme hned skoro 10 mega ušetřenejch:-).

+1/0
25.2.2014 23:26

V71í42ť11a 87N67o70v69á80k 1118603365961

Nedříve by měl katovat kosty sobě...pac je jak sviňa.

+1/0
25.2.2014 22:42

M73a45r49e93k 61S26k80l69e37n43á93ř 3540291356143

Typický politický manager ve státní firmě - prase které jen žere, protože ty peníze nejdou utratit. Však na něho dojde - jednoduše pukne§

+2/0
25.2.2014 22:34

A24l27a80n 66Ř25e20p75k80a 4185796

Na WiFi ať se vykašle, kdo potřebuje net k práci má mít vlastní a závisláci co si neumí zaplatit můžou být offline, ale zásuvky by to chtělo všude!

A co myslím tím zjednodušíme? Kdo chce, tak se vyzná v tom stávajícím a opravdu se v tom vyznat dá (jediný bordel v tom dělají ty akční jízdenky, to ostatní je v pořádku). Opovažte se ale šáhnout na síťové jízdenky (sonečko, čd net atp.)!

Btw. Myslím, že v zahraničí nemají systém jízdenek na železnici jiný- jednoduchý, nebo snad ano? ;-)

+3/−2
25.2.2014 22:13

V84a17c89l27a37v 38H61a49j65e64k 3696509449

nejsem si jistý, zda dodatečná instalace zásuvek ve voze není nákladově náročnější než WIFI, ale jinak souhlas s tím, že zásuvky jsou asi potřebnější.

+4/0
25.2.2014 22:26

A48l60a73n 57Ř31e43p98k16a 4435486

Náročnější určitě, ale k čemu mi bude ve vlaku WiFi, když ty smartfouny, tablety i notebooky jsou hned vybité?! ;-);-D

0/−1
26.2.2014 10:45

J44i64r66k83a 78D69v80o62ř68á67k 4855810403738

Sice máte pravdu, ale uvědomujete si, že chcete vyšší kvalitu než u 4x dražších Deutsche Bahn?

+1/0
26.2.2014 11:08

A79l20a15n 65Ř92e78p69k48a 4535756

Oni ty věčně v Česku vychvalované DB nemají všude zásuvky? 8-o No tééda..

0/0
26.2.2014 11:11

J46i27r64k46a 28D59v74o80ř77á73k 4515810713708

A kde mají, tak leckde jen na nabíječku telefonu, noťas ale neutáhne. A jak by se asi českým spořivým, o to ale náročnějším cestujícím líbila wifina za příplatek?

0/0
27.2.2014 16:34

A76l69a95n 83Ř17e80p75k62a 4785426

No WiFina za příplatek je zajímavá představa (ve 2.třídě, v jedničce by zdarma být mohla), ale taky už vidím to remcání, že Jančura má WiFI všude zadarmo ;-D

Ale tak já třeba ty zásuvky chci hlavně kvůli mobilu, chvilka netování na smartfounu a baterka v čudu, pak si ani nezavolám...

0/0
27.2.2014 18:55

J83a51r32o92s50l49a69v 74T26a22c17h42o51v25s25k50y 2182200104620

To mate pravdu. Zadal jsem dle meho jednoduchy dotaz jak nejlevneji pravidelne cestovat z bodu A do bodu B a zamestnanci drah mi nebyli schopni odpovedet. Pry se musi koupit nejaka prukazka, do ni nahrat aplikace na cerpani zlevneneho jizdneho a buhvico jeste. Jestli to bude to nejlepsi nebo ne jsme se nedobrali. Tak jezdim radeji autobusem

0/−5
25.2.2014 22:28

V10a37c38l43a93v 25H18a73j64e46k 3946709649

Z čistě pravicového hlediska by se dalo říci, že je to Váš problém. Ale poradím Vám na webu Český drah je funkcionalita, která si říká Cenový asistent. Zkuste si s tím pohrát. :-D

+8/0
25.2.2014 22:43

T85o14m 44J18u51r87e37č33k80a 6165552585695

Jenže ono to není jen o tom, mít nějakou WiFinu pro cestující. Už dnes mají ČD plno vagonů online kvůli vzdálené diagnostice, vzduchem jdou také plnit údaje v elektronickém rezervačním systému (tedy nikdo tam nemusí dávat rezervační lístky ručně) atd. Tímto lze ušetřit docela dost peněz... a využít pak takové online připojení vozu i k zpřístupnění internetu pro cestující je pak už jen taková třešnička na dortu.

+2/0
25.2.2014 22:49

M37i53r68o90s40l66a51v 77Z79i83k23m92u58n55d 7339603114603

Nepochybně mají systémy pochopitelnější. Například v zemi veřejné dopravě, nejen železniční, zaslíbené - ve Švýcarech rozumí jejich tarifnímu systému i czinec se školní znalostíá jazyka německého (můj případ) a nemá problém. Zato mám problém pochopit, některá ustanovení tarifu ČD, resp. k některým věcem se v podstatě bez použití počítače nedá ani dostat ....

Ve vlaku jsem štípal lístky před cca 40 lety, tehdejší předpis, který mi napoprvé případal nesmirně složitý a děsil jsem se potřebné zkoušky, byl ve srovnání s tím, co musí umět  (tedy měl by umět a hlavně se v tom vyznat)  dnešní štiplístek a pokladní, takový primitivní slabikář pro první třídu .....

+2/−1
26.2.2014 14:34

A75l21a71n 86Ř38e21p16k10a 4685226

Nojo, ale taky jsou na západě vlaky mnohonásobně dražší. Je tam vůbec něco jako naše SONEčko (skupinová víkendová) nebo čd net (celodenní pro jednoho) nebo kilometrická banka? Úžasné jízdenky, ale mám strach aby to zjednodušení nebylo spíš zdražení zrušením některých oblíbených jízdenek. ;-) Myslím, že jediné zjednodušení by mohlo být zrušením akčních jízdenek (neplést se včasnýma), ty dělají hlavní bordel v ceníku a místo toho zvýhodnění in-karet i pro občasné cestující a s nimi se už dá pak taky jet za slušnou cenu.

+2/0
26.2.2014 16:00

K34a75r56e31l 86M45a55r80t29i94n55e64c 6138228186344

Teho pána na tej fotóčke ako bych už dakdě vidiel....???

???????????????????????????????

Á už som si uvedomíl. Nění on už podľa mená odkial z Morávy?

...Veď je to celý tén moravský hejtmán Haškój, ibá má pár děsiatok kíl naviac.

A ak si spomienam bol už zopár razy na obrázkoch v i-Dněs, no má jednú špeciálitu podľa ktorej je jednoznačno iděntifikovatělný:

- vždy si něumí urovnať límečky od košile...

+1/−2
25.2.2014 21:45

F60r94a57n38t80i10š30e15k 93V81r57á64n66a 5399782343661

Umožnit cestujícím připojení přes Wi-Fi ve vlacích, minimálně v prvních třídách, by mělo být záležitostí okamžiku. Jestli potřebuje na vybavení expresů 4 roky, tak se nedivím, že ČD i přes dotace od státu a samospráv krachují. Připojení k internetu běžně umožňují i lodní trajekty, které jsou mimo běžný signál.

+5/−1
25.2.2014 20:37

D82a65v54i17d 65Č71e71r20n77o79h80o65r30s56k68ý 1736304866556

mno ano ... tady si to někdo představuje jak Hurvajz válku :-P

+2/0
25.2.2014 21:49

V14a20c82l53a75v 35H26a92j62e96k 3256629659

Jo, on je technicky i nákladově rozdíl udělat WIFInu v Pendolinu, a dalších ucelených jednotkách a v klasických vozech. Myslím, že WIFI není ani na EC tvořených jen Rakpuskými nebo německými vozy. Dalším dosti zásadním problémem je vykrytí železničních tratí signálem.

+2/−1
25.2.2014 22:23

M75i40r46o39s51l78a52v 38Z85i66k70m31u49n33d 7389613104953

Které lodní trajekty jezdí mimo signál, resp. nejde ten signál přes satelit ?

Někde je  problém s mobilním signálem v místě, kde jsou terénní překážky a není tam žádné osídlní, které by nutilo operátora budovat vykrývací vysílač ....

+1/0
26.2.2014 14:40

K91a19t91e77ř61i72n81a 11K41o40z54á77k56o79v63á 2288981535268

No nevím, jak může být "příspěvková organizace" tohoto typu v mínusu. Bude se to řešit propouštěním lidí, rušením tratí ... až zbude jenom trať Praha - Ostrava (no možná nepojedou vlaky z Prahy, ale až z Plzně) a jsem zvědavá, co budou dělat potom.

+2/−2
25.2.2014 20:29

V31a44c77l17a12v 75H33a25j81e53k 3856919639

O jaké příspěvkové organizaci to mluvíte??? ČD jsou aciovkou :-)

+3/0
25.2.2014 22:45

P10a95v29e69l 55K82u61c83h65t69a 4776201977414

Dost mě překvapilo, že diskutující hodnotí negativně vzhled nového šéfa. Naštěstí jen muži. Zaujalo mě, že je mu teprve 44 let, být na špici je asi velmi náročné.

0/0
25.2.2014 19:41

Š23t50ě85p14á38n 18V82a73n57ě40k 3843749847487

Mě by spíš zajímalo, proč jízdenka Brno - Lipsko a  zpět stojí 3 dny předem 3200,-, Praha - Lipsko 1600,-. 8-o opravdu jsem nestačil valit oči.

+1/−2
25.2.2014 18:58

V65a28c87l53a61v 24H56a83j43e58k 3536709649

Třeba proto, že akční Včasná jízdenka Evropa se pro relaci Brno-Lipsko vůbec neprodává.

+5/0
25.2.2014 19:35

J46a77n 18H38o91r77a 6917371686

Po zadání do eShop ,Praha-Lipsko 818 Kč,Brno -Lipsko 1008 až 1023 Kč

+3/0
25.2.2014 19:40

V12a98c87l34a91v 22H54a22j24e96k 3856989279

mě se to tedy navodit nepovedlo. Na jaký to bylo vlak??

0/0
25.2.2014 19:44

V13a58c31l53a78v 73H65a66j51e55k 3846479289

eShop vytvoří kombinaci vnitrostátní jízdenky Brno -Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE jak jsem uvedl pro relaci Brno-Lipsko neexistuje, takže cena 3600 je asi za standardní mezinárodní jízdenku na pokladně.

+1/0
25.2.2014 19:48

P36a78v32e56l 82H17o56r38á59k 8841543735882

No a to asi chce nový ředitel omezit, aby člověk nemusel znát nejrůznější "fígle" a slevy.

+3/0
25.2.2014 21:21

V64a70c88l45a38v 72H78a47j60e14k 3786699339

Tak v tom zrovna moc optimista nejsem.

+1/0
25.2.2014 21:45

M22a63r12e45k 56D41e49m54č93á27k 9425914506125

Dal jsem plus, protože věřím, že to může chtít omezit. Ale ve smyslu, aby to lidé nemohli rozdělením jízdenky na "akční část" a standardní část "ochcávat". Takže to pozitivně nevnímám.

+1/0
25.2.2014 22:29

J90a69n 74H98o46r97a 6147831116

detailBrno hl.n.Odj. 2.3.2014, 01:03 9 hod 22 min 1023 KčKoupit Leipzig HbfPříj. 2.3.2014, 10:252 přestupy (EN/EC/IC)Změnit cenu ?Zpáteční 2046 Kč

+1/0
26.2.2014 12:59

V95a62c19l55a73v 48H88a28j27e76k 3226829439

To ano, ale jak jsem již psal. Výsledkem je vnitro jízdenka Brno-Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE Brno-Lipsko nexistuje. Cena 3600 odpovídá standarní zpáteční  jízdnence NRT, tedy na pokladně.

+1/0
26.2.2014 15:13

P74e56t49r 96S42v49o20b75o70d13a 5462315758561

Pustte konkurenci na dalsi trate. A ceske drahy at si delaji, co chteji, to me nezajima...

+3/−6
25.2.2014 18:38

J89i39r79k33a 35D17v78o10ř48á93k 4315920793548

Na další tratě konkurenci není třeba pouštět, nikdo ji nedrží. Jenže ona se tam moc nežene, kromě té jedné linky od LE, protože by se jí to nevyplatilo. Prodělávala by pravděpodobně hůř než na Pha - Ostrava.

+9/−2
25.2.2014 19:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.