Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy rozšíří servis na dálkových vlacích, seškrtají externí vlakušky

Vodu a noviny dostane od víkendu cestující v první třídě v každém dálkovém vlaku kategorie EuroCity a InterCity. České dráhy zečtyřnásobí počet spojů, kde tyto služby budou nabízet. Současně výrazně omezí využívání takzvaných vlakušek a namísto toho využijí vlastní vlakový personál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D83a19g92m59a89r 11N39o95v62o63t33n41á 4731570538463

Kraviny do kravína .....

0/0
3.3.2014 7:09

M34a48r97e84k 90V19y30m93a61z57a42l 5428476972380

[>-] Ten p. Sůra je opravdu jen a jen poskok SA. Ještě, že naštěstí takových novinářů máme jen málo....aha jednoho p. SůruR^  Nevím jak by se SA prezentovalo v nejlepším světle nebýt p. Sůry. Ale, aspoň je tu na Idnes sranda. Číst -nezaujaté- a -objektivní-články....hmmm....skvělé...R^

+1/0
2.3.2014 14:15

J91a78n 32S54ů61r64a 4805543783492

Ještě, že číst Vaše příspěvky je také legrace:-)

0/0
3.3.2014 0:06

M58a44r14e23k 97V77y47m80a77z18a83l 5688616982320

Ale smějete se tomu asi jen Vy p. Sůro....a jak Vás poslední dobou sleduju, tak ty Vaše ironické poznámky na příspěvky pisatelů,kteří si dovolili kritiku Vašich příspěvků, tak už je to s Vámi opravdu zlé...reakce malého dítěteR^ Je vidět, že už se nemůžete jen tak pousmát, ale ironicky všechny popichujete...Ztrácíte nadhled nad svým vlastním názorem...

0/0
3.3.2014 16:53

J73a89n 66S20ů65r29a 4605663873612

Děkuji. Mám rád kritiku založenou na faktech, ne subjektivních názorech a urážkách typu poskok. Hezký den.

0/0
3.3.2014 23:24

L42a53d14i80s28l14a75v 56P93a50s23t49o24r11e28k 1153187498415

Súra opět koncovkou olízal, co se dalo... Zajímavé, že nenapsal nic o Leošovi...

Dráhy zavedly službu vlakušek pár měsíců před startem konkurenčního RegioJetu, ten má personál nosící zdarma kávu, vodu či denní tisk v každém voze bez ohledu na třídu

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/drahy-omezi-sluzby-vlakusek-dgi-/eko-doprava.aspx?c=A140228_105145_eko-doprava_suj

+3/0
2.3.2014 0:15

J29a18n 87S10ů32r48a 4275683693962

A co tam máte dál, pane Pastořku?

0/0
3.3.2014 0:08
Foto

P57e87t51e96r 45J73a21b61l64o65n97o27v39s37k44y 1989286141981

Pán novinár z Babišovho impéria zase ostrou slinou nezabudol spropagovať svoj obľúbený RegioJet...Rozprávkár Jančura / Vlaky do Nemecka,6 tried,vozne z Aradu.../ ho určite pochváli.Inak ani jednu stevardku z fotografie v EC vlakoch Praha-Ostrava-Žilina nenájdete.Jazdia tam úplne iné.Ale to chce prísť ako novinár na hlavné nádražie a poprosiť stevardku o foto,ktoré by ste si uložili do pc:-) a aktuálne použili v reportáži

+2/0
1.3.2014 21:01

J21a94n 91S64ů19r86a 4895983263482

Hej, nezabudol. Foto je ilustračné, pán Jablonovský. Tyto vlakušky už u ČD také nejezdí, to Vám nevadí?

0/−1
3.3.2014 0:08

D56a52n46i73e14l 55S69c62h84a31c81h87e11r43l 9303685912276

Zážitek z minulého týdne trasa Lorient - Nantes (F) prostředí a systém naprosto stejný jako v letadle, všude krásně voňavo a čisto. O cestě z Nantes do Paris v TVG nemá cenu ani mluvit. Ty dobytčáky z první republiky u nás fakt nechápu....

+1/−1
28.2.2014 23:16

J97i22r64k76a 55D88v61o12ř84á86k 4485900343938

Taky bych u nás chtěl vysokorychlostní vlaky.

+1/0
28.2.2014 23:19

A40l31a65n 11Ř39e91p45k38a 4855776

A co cena? ;-) Ani omylem stejná jako u nás, že?

+1/−1
1.3.2014 11:29

D45a37n33i93e57l 43S49c94h72a10c14h82e78r96l 9573225122706

Lorient - Paris ,500Km, 2třída, 61euro

0/0
1.3.2014 22:01

V82l24a92d96i87m57i78r 77Z28a39b98l80o69u35d85i97l 6197601389180

vlakusky - je fakt hrozny slovo

+3/−4
28.2.2014 15:14

J36a52r97o95s60l93a35v 47H85o14r81á78k 5433662126630

Mohou je zrusit uplne, "sluzby" vlakusek jsou naprosto tragicke. ostatne jako vse, co CD bez rozmyslu kopiruje.

Co by mne, obcasneho zakaznika, potesilo mnohem vice, by bylo zavedeni povinnych mistenek minimalne do 1. tridy. Idealne rozsireni nabidky jeste o jednu, 3. tridu a zkvalitneni sluzeb v prvnich dvou.

+2/−6
28.2.2014 13:36

P84a47v49e75l 24D79o24l20n94í90č40e78k 3968803864951

Třetí třída ve vlacích už jednou byla.

0/0
28.2.2014 13:47

J83a92r43o40s25l95a45v 92H31o40r90á24k 5563292476120

A mohla by byt zase. Prvni trida - povinne mistenky, steward. Druha trida - povinne mistenky, bez stewarda. Treti trida - to same jako dnesni dvojka. Komu se chce cestovat na zemi u zachodku, necht tak cestuje.

Co mi ale vadi a to velmi, ze si koupim mistenku a pak, kdyz uz se na sve misto procpu, nemam sanci si ani zajit na ten neuklizeny zachod. O protahnuti nohou v ulicce ani nemluve. Takove dobytcaky at si kreativci z CD strci nekam.

+3/−8
28.2.2014 13:50

M33i32r22e71k 21Z62á92v55o37d87n11ý 7692627560508

Nechápu Vaši posedlost místenkami. Když chcete, kupte si je. A že jsou lidé v uličkách? Netrápí mě to, naopak je mi líto, že si nesedli. Nicméně si myslím, že lepší jet na stojáka, než nejet jako u soukromníků :o)

+4/−3
28.2.2014 18:54

J15i26r84k94a 49D32v71o47ř87á12k 4555530833888

Třetí třída odjakživa znamená dřevěné lavice. Motorák 810 je podle mě tak dvaapůltá třída...

+1/−1
28.2.2014 22:09

M10i62r74o53s37l54a73v 67Z25i84k31m10u87n12d 7379943754403

Povinná rezervace je pitomost , každý si může místo k sezení   rezervovat, zejména pokud si libuje v dlouhdobém plánování cesty, kdo jezdí vlakem operativně = pracovní porada skončila, vracím se nejbližším vlakem na podobné hlouposti  stavěn není ? Povinná rezervace akorát otravuje cestujícího, který má síťovou nebo traťovou jízdenku abych chodil k pokladně a zbytečně zatěžuje rezervační systém .....

Víte proč jezdí Pendolino směr Plzeň nevytížené ? Protože z Prahy do Plzně musí mít cestující místenku, i když poptávka kulhá za nabídkou, z Plzně do Chebu musí mít rezervaci v jedničce i když bude celý vůz prázdný .... Takováhle obchodní politika (obtěžujícího cestující) je zralá pro ústav MUDr. Chocholouška

Ve Francii jsou sice TGV "s povinnou rezervací", ale když rezervaci nemáte, tak vlakem klidně můžete jet, máte-li příslušnou jízdenku .    V zemi železnici zaslíbené = Švýcarsko nemají běžné dálkové vlaky rezervaci, skupiny ano; tzv. povinná rezervace je tam pouze u několika turistických Glacierexpress, které jsou určeny především pro turisty.

+11/−2
28.2.2014 14:07

J85a97r70o34s96l78a60v 84H34o69r65á18k 5193662376340

V dnesni dobe internetu se na otravovani cestujicich muze vymlouvat jen.... ani nevim kdo.

Mno proc ne, pro vas by byla trojka, s Panem Bohem si ji cestujte. Me jde o to, ze mistenka mi dnes nezarucuje zadny konfort cestovani, protoze balvani stejne ucpou ulicku.

+1/−7
28.2.2014 14:17

P35e26t34r 11M76a46r10š10o73u49n 5445688196916

ale vždyť vám nic nebrání si místenku u čd koupit (přes net dokonce do vlaku mimo pendolino zadarmo)!

Vám spíše než o místenku jde o něco jiného, vyhodit z přepravy lidi, co se na místo nevejdou...

+7/0
28.2.2014 16:00

M25i79c93h13a12l 90V50e55r58n93e88r 8437556297224

Jasně, že si člověk může místenku koupit, ale jde o to, že ČD se snaží nahrabat na spojích co nejvíc peněz bez ohledu na kapacitu vlaků, takže jsou některé spoje šíleně přecpané. Pak vám místenka moc nepomůže, na což naráží pan Horák. Ale zase s ním musím na druhou stranu nesouhlasit v tom, že by to vyřešila povinná místenka. To by, jak říkáte, prostě vyhodilo z vlaku spoustu lidí, kteří třeba dobíhají vlak na poslední chvíli a nevědí dopředu, kterým spojem přesně pojedou. K tomu, aby vlaky nebyly tak strašně narvané, což je nepříjemné pro všechny cestující, by buď musely ČD nasadit víc vlaků, nebo zmodernizovat vagony.

Řekněme si upřímně, že nasazení více vlaků je ze strany ČD utopie, protože jsou dráhy zadlužené a potřebují vydělat co nejvíc za co nejmenší náklady. Ale druhá možnost, tedy modernizace, by mohla počet míst zvýšit - otevřený prostor ve vagonu, žádná kupé, více sedaček, a kdo by chtěl soukromí v kupé, zaplatil by si první třídu (která se v současnosti liší od druhé vesměs jen tím, že není tak přecpaná, protože je drahá:-)).

+1/−1
28.2.2014 16:18

J89i31r74k13a 68D58v15o71ř22á49k 4965700593568

Řešení rezervace si představuju asi tak. Cestující dochází k vlaku. Zmáčkne aplikaci v telefonu. Ta zjistí, ve kterém městě cestující je, která nástupiště jsou poblíž a které vlaky z nich teď mají odjet, seřadí je podle pravděpodobnosti a nabídne. Cestující potvrdí který vlak opravdu myslí, aplikace nabídne několik místenek podle stylu, jak si cestující vybíral dřív, a nebo odkaz na podrobnou rezervaci z celého vlaku. Třetí klik tak už může vést rovnou na placení, vyřízeno během pár vteřin...

0/−1
28.2.2014 22:17

J44i91r74k41a 43D49v38o24ř62á35k 4425840693758

Službu vlakušek ČD nekopíruje, rozhodně ne od RJ. Tam mají podstatně jiné úkoly.

+4/0
28.2.2014 22:18

J17o86s12e54f 80P60o58ž23i93v16i33l 8754206177800

A co takhle seškrtat vedení;-€...

+1/−3
28.2.2014 13:21

M63i15c30h89a98l 24M12o23u11c22h78a 9838759673484

Přesně tak, každej výhybkář je přeci expert na dlouhodobý strategický plánování, o výpravčích ani nemluvě, tak na co tam vůbec nějaký vedení platit?

+5/−1
28.2.2014 13:24

J69i83r88k38a 64D34v46o51ř88á98k 4965300963678

Ani výhybkáře ani výpravčí už ČD dávno nemá. Musel byste použít do bonmotu štíplístky.

+1/0
28.2.2014 22:23

M18i66c39h30a42l 98M30o21u93c69h61a 9158739103424

Vlakuška? Nebylo by hezčí "drahuška", když se pohybují na drahách? Nebo "jeduška" - podle vzoru let = letuška, jízda = jeduška ;-D

+6/−2
28.2.2014 13:13

P11a75v82e55l 54D46o48l86n80í52č56e26k 3628403894121

Ta voda a noviny pochopitelně zdarma nejsou. Tomu, že je něco zadarmo, může věřit leda tak blbec.

+3/−3
28.2.2014 13:06

T92o14m54a92s 54N48o63v42o67t28n57y 3881296758589

Jaký je ekonomický experte rozdíl v tom když zaplatím za jízdenku 300 a nedostanu nic nebo zaplatím 300 a dostanu vodu a noviny? Je to pro mě zdarma nebo není, povídej. Jinak noviny, pokud dráhy kupují, tak jsou hloupé. Funguje to tak, že jsou od vydavatele zadarmo, u SA např. za časopisy chtějí ještě zaplatit, že jim vydavatel dá starší čísla pro cestující.

+1/−1
28.2.2014 17:01

J60u45l18i86u32s 23S74k51o31u68p79ý 5576779850828

...vlakušky... OMFG, aneb hezky česky "ježkovy voči"! To je teda patvar...

+4/−6
28.2.2014 12:41

P66e80t13r 67M67a11r28š17o86u61n 5225508866366

vlakuška je oficiální název, který této funkci vybrali sami lidé v anketě...HCHKRDTN

+6/0
28.2.2014 12:52

S87v58a67t14a92v95a 79D53u52r66a87n28o61v32á 3339749904841

to neznamena, ze je to silenost, ve vlaku byvaly pruvodci a je to takove pekne stare slovo, ktere znamena, ze vas nekdo cestou provazi, nejenze stipne listek. A i zde se dalo pouzit steward / ka, mnohem prijatelnejsi nez vlakuska.

+2/−2
28.2.2014 13:11

P55e84t60r 76M84a60r17š57o41u38n 5305348206726

ČD zavedly službu těchto dívčin, které dělají jen to že nosí vodu, kafe, čaj a noviny, atd. Tedy průvodčí to nejsou, jak je i v článku uvedeno, nemají příslušné vzdělání "na štípání lístku".

Když ČD tuto službu zaváděla, měli lidé zasílat názvy pro tyto nové pracovníky. Z vybraných návrhů potom daly hlasovat (vím, protože jsem hlasoval, ne že bych s tím a čd měl co společného)

"Hlas lidu" si vybral nově vzniklé slovo vlakuška. A tím to je, že to nejsou stewardky, ani průvodčí, ani cokoliv jiného, ale vlakušky.

Jakékoliv zde komentáře proti tomuto slovu směřujte na někoho kdo to slovo vymyslel a na lid, který pro toto slovo hlasoval...

+5/0
28.2.2014 13:17

J86o25s42e19f 22Š52e83m89e12l23í37k 7459791490487

Některé "vlakušky" (fuj!) by mohly podobně jako Česká pošta nabízet doplňkové služby.

+4/−1
28.2.2014 12:32

V94í82t 22G70a36b94r12i75e21l 5724163966457

Většina radši ani ne...

+1/0
28.2.2014 12:34

J63o51s32e27f 56Š25e40m46e89l23í62k 7479111640817

Já v mém věku už zas až tak moc dobře nevidím. :-P

+9/0
28.2.2014 12:39

V46l49a49d80i67m19i45r 55Z18a63b82l77o83u48d31i45l 6157551479360

;-DR^

0/0
28.2.2014 15:15

T60o89m 19J88u63r19e11č15k68a 6595322355395

"Dráhy službu zavedly poté, co přišel s  vlastními stevardkami na trase Praha - Ostrava RegioJet. "

RegioJet vyjel v září 2011. V Pendolinech jsou stewardi od roku 2004, ve vlacích IC/EC ČD se objevili v únoru 2011. Tak jaké poté?

+6/0
28.2.2014 12:20

J30i38r71k33a 35D38v36o28ř95á24k 4635730473568

Jan Sůra tuhle blbost napsal už do několika článků a několikrát na to byl upozorňován v diskusi, ve kterých reagoval. Takže i když to tady opraví, nebojte se. V příštím článku to bude zas.

+2/0
28.2.2014 22:27

J97a67r76d56a 91N62o38v31á56k 7393594265583

Kámošky od Švejka ;-D

jardanovak.blog.idnes.cz

+3/−1
28.2.2014 12:19

Z17b39y85n57ě40k 57P47o63p20o59v22s78k26ý 9216178637753

Můžu vědět, jak jste pane Sůro přišel na to, že Regiojet, jako první u nás přišel se stewardy? 8-o

+4/0
28.2.2014 12:09

J54a25n 26S61ů13r47a 4905123403712

Máte pravdu, první byla Student Agency s busy.

+2/−1
28.2.2014 12:44

T10o97m 81J41u72r19e79č28k87a 6195652335255

A nebyly to spíš ČSA?

+3/−1
28.2.2014 12:49

J98a91n 86S17ů64r76a 4745513313662

:-)bavíme se o pozemní dopravě

+1/−6
28.2.2014 13:05

T79o83m 44J10u95r14e91č93k54a 6985852475645

Jo jistě...když to nevyjde u vlaků, tak se vymluvíme na autobusy, když to neklapne tam, tak se vymlouváme na "pozemní dopravu". K vaší smůle byl palubní personál i u ČSPL, když už se to snažíte uhrát na tu pozemní dopravu...

+7/0
28.2.2014 13:18

J38a28n 48S69ů46r92a 4295543193312

Máte pravdu, opravíme.

+1/0
28.2.2014 13:34

T98o26m 69J25u39r35e35č65k30a 6785412115565

Už je to púřes dvě hodiny a oprava nikde. Předpokládám, že k nápravě dojde, ale až si to všichni přečtou a článek už nebude na titulní straně. Jak typické pro idnes...

0/0
28.2.2014 14:59

J38a19r83o23s95l24a21v 33H39o60r36á58k 5883262176380

Vzdyt uz tam nic takoveho neni. Tohle nechapu, tocite se na totalni kravine jak pes, honici si ocas. 8-o

+1/−2
28.2.2014 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.