Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky do Ostravy prodělávají. Leo Express proto zvažuje linku do Košic

Černé vlaky Leo Express mohou od příštího jízdního řádu začít jezdit poprvé na Slovensko nebo také do Ústí nad Labem. Soukromý železniční dopravce začíná hledat jiné trasy, kde není tak napjatý konkurenční boj jako mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L98a97d28i67s55l44a37v 96B19o57h80á55č 6207201527682

Leo Express by měl hlavně zavést systém ČD - příjdu, koupím, jedu. A hlavně zrušit místenky. Pak by jim určitě začali lidi do vlaku přiskakovat. Dále by také měli zauvažovat o zastavování v Pardubicích.

+3/−2
4.3.2014 14:34

J10i67r16k60a 19D57v94o88ř22á40k 4675150823798

Musíte chápat, že systém "přijdu - koupím - jedu" je právě to, co dopravce nutí mít kapacitu navíc a tedy snižuje dopravní efektivitu. Dopravci musí vymýšlet něco co se tomu z hlediska cestujícího hodně podobá ale z hlediska ekonomiky dopravce  je to jako povinně místenkový vlak o pevné kapacitě.

+2/−1
4.3.2014 16:50

M52i16r86o22s35l95a57v 94Z96i27k36m62u77n95d 7779443614983

".... nutí mít kapacitu navíc ..." jak se to projevuje ? Vlak má prostě 5 vozů, kdo si nekoupí "dobrovolně" místenku, tak riskuje, že bude stát ... tak to funguje ve většině Evropy. V Italsku jsou vlaky IC s klasickými vozy taky "s povinnou rezervací", ale není zakázáno jet bez místenky - cestující bez místenky je trestán tím, že musí stát ....  Podobně francouzská TGV. Taky "s povinnou rezervací" místa, ale ve vlaku jsou sklápěcí sedačky pro cestující bez místenek nebo se prostě jede na stojáka. Hlavně že máte jízdenku ...

0/−1
5.3.2014 17:39

M31i44r57o33s64l21a52v 47Z88i69k72m66u31n96d 7389143734103

Jenže repasované slovenské vozy jezdící na dálkových vlacích jsou minimálně o jeden level lepší než černé tramvaje, resp. jsou to jedny z nejlepších vozů v Evropě, v zásadě jsou lepší než "luxusní vlaky model Pendolino, RailJet".  Otázka je, kolik cestujících by na Slovsnsku vlaků využívalo, do Košic jezdí od Žiliny dálkové vlaky prakticky co hodinu, resp. z Prahy s přestupem v Žilině od 5.11 do 14.11 co hodinu, k tomu 3 vlaky v noci ...

Černé tramvaje by měly kapacitně smysl na rychlících z Kolína do Ústí nad Lebem, případně Chomutova ....

+4/−1
4.3.2014 11:46

A12l13e33n39a 42F14u19s21z63t90e31i42o20v26á 1629327529823

Moc pěkný vláček    R^ , konečně lepší úroveň .

Je to jiné kafíčko ;-)

0/−2
4.3.2014 10:26

H58o17n58z62a 57B23o52b19u15l36a 9546689403809

Záleží na tom, s čím to člověk srovnává, ne?:-)

0/0
4.3.2014 14:58

J66i73r69k61a 96D28v21o27ř90á59k 4125410833968

A taky kdo to srovnává. Leccos jako např. pohodlí sedačky nebo vhodnost nastavení služeb je subjektivní.

0/0
4.3.2014 16:38

O48l39d56ř14i43c16h 60J90a51n93e53č70e80k 8289606983151

Tak já si tedy myslím, že problém strávit v tom 6 hodin cestující mít budou. Sice jsem v tom nikdy neseděl, ale předpokládám, že to bude podobné jako v railjetu (v provedení ÖBB - nakolik se české bude lišit nevím) - lepší určitě ne. A v tom se dají rozumně strávit 2 až 3 hodiny, podobně jako v autobuse nebo letadle, ale 6 hodin už je peklo. To už se musí přesednout do business class - ano tam s tím problém nemám...

+1/0
4.3.2014 9:28

P37e46t61r 11F39r59ý87d62e90k 7859391959403

A kam se tramvaji podivame priste? Do Vladivostoku?

+9/−1
4.3.2014 8:55

J71a96r21o21m35í18r 86K24a22p36l46a60n 7238784192124

;-DR^

+1/0
4.3.2014 9:03

A73l50a46n 71Ř98e12p35k56a 4605866

Hlavně ale stát i v Žilině a jet ráno tam, večer zpět.. ne jen opačně jako RJ.

+3/0
4.3.2014 8:35

V54i55k53t68o14r 21N97á22r98o82ž17n48ý 3729952498

Charakter jízd Praha-Košice je trochu jiný než Praha-Ostrava. Frekvence Ostrava-Praha je ráno silnější než opačně...u Košic už to tak neplatí

0/0
4.3.2014 9:28

A31l49a74n 91Ř98e74p82k80a 4825656

To sice jo, ale co když si chci udělat výlet nebo služební cestu ráno a večer zpět (do košic by to sice bylo jen na otočku, ale třeba ova žilina v poho )

0/0
4.3.2014 10:28

A55l93a98n 97Ř18e84p78k57a 4105846

Zajímavá vize, určitě by Košice smysl měli..

0/0
4.3.2014 8:33

M94a80r90i17e 53Č73e97r14m60á50k62o64v59á 1391392168388

a proč ne. vnukovi jsem to slíbila tak proč ne

0/0
4.3.2014 8:21

J47i63ř33í 55S79e69i86t31k55o 1519284980842

Leo Express = dobré služby, ovšem nevím jestli bylo správné rozhodnutí, zrušit České zastávky..

0/−1
3.3.2014 23:47

I97v63a93n 48H49o46l53a92s 5117917318187

Co to znamená "zrušit České zastávky". Zřejmě to znamená neznalost češtiny.

+1/0
4.3.2014 9:16

H82o78n14z14a 40B44o48b78u55l71a 9296629313709

Však vy to také nemáte dobře.

0/0
4.3.2014 9:47

H34o20n46z65a 52B52o61b42u50l77a 9656959443899

Ivane, když už řešíte naprosto nesouvisející věci, mohl byste také napsat, co se vám nelíbí na mém názoru níže, ke kterému jste klikl na mínus. Nebuďte srab a vyjádřete se!

0/−2
4.3.2014 9:52

L66u91k92á69š 32N63o58v60o14t51n51ý 4478863645465

Je to nepohodlné, malé... Je smutné, že se to ani nepřiblíží Regiojetu a bohužel je to i kus za ČD... a to je co říct.

+4/−4
3.3.2014 23:19

O28l17d31ř29i86c24h 81J68a89n54e64č65e40k 8269706623621

ekonomika provozu... jsem zvědav, co řeknete na railjety - hold je to trend, vracet se k velkoprostorovým oddílům se čtyřmi sedačkami na šířku vozu (ve 2. třídě). kdyby žlutí nedostali možnost nakoupit výhodně ojetiny - jak lokomotivy, tak vagony - nejspíš by bývali nikdy nevyjeli. jsem zvědav, co udělá, až bude potřeba upgradovat

+1/0
4.3.2014 9:52

J77a51n 44J65e15m36e68l60k48a 1705610

přesně tak. když jsem se díval na fotky Railjetu, je to podobné jenom dražší.

0/0
4.3.2014 10:49

J84i61r10k11a 24D54v85o41ř47á88k 4235700783768

Z fotek toho až tolik nepoznáte. Prostoru je v Railjetu víc a má klidnější jízdu. Railjet stojí včetně lokomotivy 1 mil. Kč na sedadlo. Leo Flirt stál 1,25 mil. Kč na sedadlo. Tak si to nějak přeberte.;-)

+1/0
4.3.2014 12:05

J20a11n 41J19e93m94e73l35k79a 1835340

Včetně lokomotivy?

0/0
4.3.2014 12:58

J86i93r83k51a 25D91v27o62ř43á97k 4375680123648

No vždyť to píšu. Včetně lokomotivy to vychází na cca 1 mil. Kč. Bez lokomotivy (jak to ČD zrovna kupují) vychází ČD railjet na nějakých 0,87 mil. Kč na sedadlo.

0/0
4.3.2014 16:36

J39i11r26k76a 30D39v62o30ř93á35k 4595570593168

Ach, koukám, že jsem v tom odhadu měl chbu v zaokrouhlení po známém zdražení díky naší bance. Včetně lokomotivy by to vycházelo na nějakých 1,1 mil. Kč na sedadlo. Stále ale o hodně levněji než Leo Express, i když je to o pár kategorií výš. Na druhou stranu v tom nerespektuji rozdílnou úroveň servisu nasmlouvanou přímo v kupní ceně, protože ta úroveň není dobře známá.

0/0
4.3.2014 16:47

M61i67r89e87k 74Z31á40v30o97d46n62ý 7462967770618

Řekněme, že obdivuji ty, co vydrží v tomto jet z Prahy do Ostravy. Pokud v tom vydrží jet až do Košič, tak mu snad smeknu klobouk :o)

+11/−2
3.3.2014 22:38

P23e76t13r 13K49u90b39i44c33a 4625167133568

Obdivujte ty, kteří vydrží cestu z Ostravy do Brna.... Rád bych jezdil takovýma ( podle Vás nejhoršíma) vlakama do Brna....

Ve vozech je v létě vedro a v zimu je tam zima... Tak si moc nestěžujte... Navíc za ty peníze.....

+3/0
4.3.2014 8:07

P40a62v56e88l 41L68e13š36t46i69n77s24k89ý 7188705952783

To kecáte, teď celou zimu topí. Jinak máte pravdu, raní kávou a croissantem bych ve vlaku do Brna po ránu určitě nepohrdl ;-)

0/0
4.3.2014 8:11

P83e76t25r 33K25u73b45i80c56a 4125217753598

Opravdu? Řekněme že topí jak se jim zachce.... (každý týden jezdim tímto směrem a zpět a většinou je mi s hrubým svetrem zima...)

0/0
4.3.2014 8:15

D52a50n 67M33a26c50h15o98l89d17a 8467912204492

neni uz lepsi jezdit na breclas prestupem do Brna, casove to nebude o mnoho horsi a vlaky urcite lepsi :)

0/0
4.3.2014 8:43

P65e43t70r 76K49u36b62i66c37a 4295797253398

To máte pravdu.... Bohužel si připlatíte ( a když jezdíte 30x za rok do Brna tam a zpět je i každá koruna znát... U této základní jízdenky si připlatíte 90 Kč)... A navíc musíte doufat, že nikdy nikdo nebude mít zpoždění - máte tam přestup....

0/0
4.3.2014 8:54

D40a25n 94M87a55c34h34o92l28d70a 8487492464782

tak to je pravda no :) bohuzel trasa od Prerova na Brno je jedna z tech dosti spatnych, chtelo by to tam koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela. Pres Breclav proste jezdi Vuden, Bratislava, Ostrava, Praha a Polsko. Z vrchu do Brno a jen tam bohuzel

0/0
4.3.2014 8:57

I37v77a76n 35H26o78l81a35s 5407897688497

>  koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela

Asi udělé, když trať Brno-Přerov je součástí dlouho plánovaného a nedávno Evropským parlamentem schváleného transevropského koridoru (jednoho ze dvou, které se v Brně kříží).

0/0
4.3.2014 9:26

D98a20n 26M87a11c95h96o70l89d69a 8587912504132

ok tak nekdy bude za 10 let nebo tak

0/0
4.3.2014 9:55

O63l25d41ř49i52c15h 11J85a25n86e98č51e12k 8889226613421

kříží? a kam to tedy v Brně od Přerova pojede dál? do Znojma? 8-o

.

v Česku jsou (mají být) koridory Děčín - Břeclav, Bohumín - Břeclav, Cheb - Český Těšín a Děčín - Dolní Dvořiště. v Brně se nic nekříží, směr severovýchod - jih se mu vyhýbá

0/0
4.3.2014 9:57
Foto

L57a64d64i83s93l18a53v 60B48o49h81á65č 6867171767332

Co se EC a IC týče, tak jsou supr, ale ty R vám nezávidím, užijte si je :).

0/0
4.3.2014 14:41

J38o77s70e24f 58H29o96n92e18š 7401712230963

Já myslel,že to je Švýcarská kvalita

+1/0
5.3.2014 6:12

J54a68n 11P56r95i58c80h54y98s60t56a54l 8441608503

Kdyz vydrzeli lidi na stejne trase jet autobusem firmy Turismo, tak tohle by nemel byt zadny problem. ;-D

0/0
5.3.2014 21:08

J47a74n 14K42o64r94e21j87s 5331633977439

LEO je prostě znatelně horší ne Jančura i Pendolino. Pardubice - Praha s ním jedu, když přijdu na nádraží a zrovna jede nejdřív. Na delší trasu bych ho nebral. To si klidně těch cca 20-30 minut počkám nebo přijdu dřív :-)

+10/−5
3.3.2014 21:56

J16a45n 86K10o98r23e87j34s 5521373967849

tedy jel jsem dokud jezdil :-)

+2/−1
3.3.2014 21:57

M59a80r74i57a33n 71J63e11a73n 61N42e67m91e96c 3187634893739

mam rad leo express a bolo by super keby isli na sk

+1/−2
3.3.2014 21:52

M89a67r72e93k 81N21e92č24a69s 2541459469614

Už abyste do toho Ústí začali jezdit. Když vidím kvalitu současných rychlíků ČD na trase Praha - Ústí, tak je mi z toho zle:-P

+3/−4
3.3.2014 21:41

T22o32m 76J45u79r44e40č23k75a 6405362795145

Nečekej, že by LEO se svými 5 soupravami jel do toho Ústí víc než 1x denně, když taktak stíhá Ostravu a jednou denně do Starého Města. Čd v současnosti soutěží nové elektrické jednotky pro rychlíky do Ústí a Děčína, tak snad budou co nejrychleji.

+10/−1
3.3.2014 21:48

H71o34n67z40a 30B90o26b88u46l32a 9936909173799

Už aby, protože na některých spojích na této trase jezdí jako rychlík lehátkové vozy. To je na vraždu v tom jezdit pravidelně.;-O

+1/−4
3.3.2014 22:03

T74o22m 78J48u41r28e26č94k16a 6795732415275

Co bych za to dal, kdybych mohl cestovat vleže. ;-D

+2/−1
3.3.2014 22:31

H20o38n59z54a 96B63o55b40u87l51a 9456859153269

To právě zase nejde. A víte, jak strašně se sedí na složených lehátkách?:-/

+2/−2
3.3.2014 22:36

H70o95n43z40a 22B84o53b32u43l10a 9286579403729

Martine Slepičko, nějaký smysluplný názor k nesmyslnému mínusu by nebyl? Nebyl, jasně...:-/

+1/−2
3.3.2014 22:38

A52l17e72x34a50n26d83r 70K36o93s44t46k20a 5259296809896

Kdo ty vlaky nezažil, neuvěří. Koženky prodrbané používáním až na látkový podklad, špína nasbíraná za těch 40 let provozu..

+1/0
4.3.2014 5:09

H96o95n42z21a 78B44o83b40u10l14a 9356849373219

Přesně. Navíc často prosezené tak, že se při sedání uhodíte o podklad, na kterém je ta sedačka položená.:-/

0/0
4.3.2014 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.