Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva o cestující: RegioJet zdražil, Leo rozdává stovku slevu

Přetahování o cestující na trase mezi Prahou a Ostravou se dostalo do další úrovně. Zatímco RegioJet znovu po krátké době část jízdenek zdražil, Leo Express zlevnil jízdné s využitím svých slevových poukazů znovu pod stokorunu. České dráhy zatím ceny nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a81r10e43k 92V39y14m37a76z60a55l 5858936882840

Ten Jančura a Novotný už melou z posledního? Vlaky mají celkem slušně obsazené, ale prodělávají. Dopadne to tak, jak si to oba pánové přejí. ČD vystrčí na lokálky a bez konkurence nasadí jízdné PHA-OVA 400Kč plus, mínus. Mezi sebou si rozdělí potřebné a všem těm obdivovatelům podnikavců na železnici, zbydou oči pro pláč.Budete jezdit opět za tu cenu, co tam měli kdysi ČD. Těšte se. Zatím se mi to postrkování líbí. S ČD jsou ve sporu a tak se snaží,ale až tam nebude....konec vážení, jedeme za plnou cenu...na to se netěším.Mě vyhovuje status quo.R^

+2/0
5.3.2014 13:50

L94u78k89á85š 46Š94m37a11h14e97l 2477124162174

"Ceny konkurence jsou jako ruleta, nikdy nevíte, za kolik pojedete. My preferujeme vůči klientům stálé ceny, na které si zvyknou," dodal Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-na-praha-ostrava-zdrazuje-dup-/eko-doprava.aspx?c=A140304_061515_eko-doprava_suj

Tohle přece měl říct Jančura o sobě, tam se ceny mění dle situace a možností... ČD mají naopak jednotný ceník pro všechny spoje a cena se liší jen dle včasnosti nákupu a vlastnictví/nevlastnictví In-Karty.

+6/0
4.3.2014 16:10

V69l38a47d92i82m60í94r 26F60i80b28i97g41e57r 5144541761754

Jančura chytá nerva, prostě z té ztráty nelze vybřednout, za poslední 4 měsíce to je snad už 3 změna cen. První byla při změně jízdního řádu, pak nějak po novém roce a teď. Když se to tak často mění je to akt zoufalství.

+7/0
5.3.2014 8:23

M42i64r30o35s90l82a72v 24J87e83ž61e40k 8851316432978

Ať ČD bojují s konkurencí nízkými cenami. Ale ať nezneužívají svého postavení a stanoví stejnou sazbu Kč/km i u nás z Moravských Budějovic do Okříšek ;-)

+2/−7
4.3.2014 15:25

L39u66k72á34š 98Š72m33a23h59e91l 2547874902814

Tak ale Jančura účtuje z Prahy do Písku (105 km) bez jeho karty 120 Kč... to proti 295 Praha - Ostrava (355 km) je taky tarifově na km někde úplně jinde...

+4/0
4.3.2014 16:16

L34u37k64á82š 81Š79m26a86h65e32l 2147974982634

Pardon, už dokonce 125 Kč... (no, dlouho jsem s ním nejel...)

0/0
4.3.2014 16:17

L39u39k47á30š 67Š73l83e78h55o13f52e29r 1143389795129

Ano, je geniální srovnávat jízdné v autobusu a ve vlaku ;-)

+2/−1
4.3.2014 16:31

L90u89k89á60š 29Š78l58e16h15o55f42e16r 1623749355449

Pane Jurečko, vážně si myslíte, že náklady na 1 cestujícího jsou v autobuse i ve vlaku stejné?

+1/0
4.3.2014 16:36

T43o92m 74J39u33r80e13č21k36a 6315842445775

Pane Šlehofře, a vy si myslíte, že ty ceny na těch trasách odpovídají skutečným nákladům?

+2/0
4.3.2014 18:15

J53i10r23k94a 75D42v53o78ř30á15k 4325330903868

No a já zas chci aby svého postavení nezneužívala sámoška u nás na rohu a prodávala jogurty za stejnou cenu jako v Humpolci!

;-D

+3/0
4.3.2014 19:52

J60a20n 19J53a20r68o58š 3533746149973

stále se dokola píše jen o spojení Praha - Ostrava, jako by se ani necestovalo jinými směry

+3/−2
4.3.2014 12:36

M98a79r62t67i75n 83K10a15r15á91s60e66k 9738193948158

Pise se tech trasach kde se deje neco zajimaveho, ono o vetsine tras neni co psat.... treba se psalo i o trati do brna jak CD nasazoval D1 expresy, obcas se pise o novych vlacich na lokalky...

+5/0
4.3.2014 13:59

J38i20r69k83a 51D71v70o92ř67á26k 4615350893138

S konkurencí na železnici se jinými směry opravdu skoro necestuje. Konkurenci se tam jaksi nechce.

+1/0
4.3.2014 19:54

J48o11s23e25f 22T73r77ö93g29l 8109272416406

Tak jak se necestuje se můžete jít přesvědčit přímo do vlaku, v pátek a neděli to bývá na stojáka v řadě spojů, mimo tuto špičku samozřejmě méně, ale rozhodně se vlakem cestuje. Např. od nás ze severu (Teplice-Praha, ÚL-Praha, Děčín-Praha) už prakticky nejezdí žádné autobusy (nebo jen dost nepoužitelné), protože většina cestujících přešla na vlak a jejich počet pořád roste.

0/0
5.3.2014 16:09

B30e86n 11P23a47v80k57a 1887693327411

Ten Leoš je fakt blázen. Ale tak jeho peníze to nejsou, že.

+1/0
4.3.2014 11:55

J37i15r22k46a 15D49v92o95ř65á14k 4775440533988

Je to spíš trochu zoufalý než bláznovský krok.

Lépe by spíš udělal, kdyby utrhal ty stolky na čtyřkách nebo jednu řadu sedadel. Nebo to aspoň začal malovat...

+1/0
4.3.2014 19:56

V40l11a84d38i92m37í53r 31F84i68b78i29g44e14r 5454301801174

zkouší co se dá, když se to vezme 200 za lístek za 2 dají cestující s tou slevou 300 tj. 150 za jeden to je málo. Zajímaly by mne náklady cesty PHA-OVA na 1 sedadlo

0/0
5.3.2014 8:26

J72a18n 13S75v67e37t10l32i44k 8227639949769

Jeli jsme jako skupina vlakem ze Strakonic do Vimperka. Dva dospělí a čtyři děti. Skupinová jízdenka pro 6 stála se skupinovou slevou (plácnu) 250 Kč. Koupili jsme tedy skupinu jen pro 3 a 3 děti samostatně. A ejhle bylo to o 15 korun levnější. Určitě by se dalo zkombinovat i jinak a získat jízdenky levněji, ale neměl jsem chuť toho chudáka průvodčího trápit s tou jeho přenosnou prodejnou jízdenek. Na to aby měl člověk alespoň vysokou školu, aby neplatil u ČD víc než musí.

+7/0
4.3.2014 11:35

J87a69r22o61s52l63a60v 26K11o56m68o35ň 1910114114141

je to o tom,že sleva dítě nesmí přesánout 50% slevu garantovanou státem. A tak pokud cena byla lichá za osobu, tak dítě má nižší cenu než cca 50% sleva pro 3. a dalšího cestujícího. Jinak řečeno dětská cena se zaokrouhlí dolů a dospělá poloviční sleva na skupině nahoru. Takže pak může vzniknout rozdíl v ceně.

+1/0
4.3.2014 19:09

D72a25v57i40d 68P41r76a40ž13á10k 6614932792736

Ten Jančura je prostě ďábel. Přitáhne více cestujících zdražením. Na tom vydělá rozhodně více, než kdyby je lákal slevněním. Předpokládám, že se tímto krokem (tj. zdražením) orientuje na klientelu, která se rekrutuje z řad majitelů iPhone

+9/−1
4.3.2014 11:14

E58m54i95l 97P66r66c90h49a84l 5130790608144

tak ne kazdej resi cenu, ze ;-)

+2/−3
4.3.2014 11:15

J82a20r73o66s33l36a17v 85H81o93r62á98k 5563662216100

Ne kazdy resi cenu. Ne kazdy je ochotny sedet u zachodku na spinave podlaze za plnou cenu.

+2/−2
4.3.2014 11:17

D58a83n 86M67a55c59h69o68l34d19a 8617282684452

to se asi v pendolinu nedeje ze, kdyz uz neresite tu cen u, pripadne jede jednickou, kdyz neresite tu cenu. na zemi u zachodku jezdi ti co resi cenu a maji smulu na narvany vlak

+3/0
4.3.2014 15:58

L96u35k85á30š 13Š73l78e72h54o18f97e79r 1943559485419

První třída v Pendolinu - 846 Kč, business třída u Regiojetu - 354 Kč. Neřešit cenu (mírné zdražení v řádu korun) a přeplatit za menší komfort více než dvojnásobek, to je velký rozdíl ;-)

+2/−2
4.3.2014 16:35

A54n66e42t65a 96M45a33l11á 6441240855

až na to, že business neni nic lepšího - vždyť ještě nedávno stála stejně jako socka kupé po 6

+1/0
4.3.2014 17:41

L63u14k14á66š 71Š87l56e18h41o94f82e86r 1473549505859

Kolikrát jste v business třídě jela? Já už několikrát a Pendolino se může jít se svou první třídou zahrabat :-)

0/−1
4.3.2014 18:24

A16n71e10t20a 37M23a66l76á 6951310335

Jela jsem s ní několikrát. Ale o to nejde - nechápu, proč reagujete na něco, co jsem vůbec nepsala :D. Neporovnávala jsem Pendolino a RJ, jenom podotýkám, že business v RJ není nic extra, vzhledem k tomu, že ještě před pár měsíci nebyla nijak odlišená.

+2/0
4.3.2014 18:27

M21a95r90t71i44n 48K68a74r15á82s29e51k 9718623598658

Tak regiojet je docela plny - vice cestujicich ziska vice misty ..... rekl bych ze to myslel tak...

+1/−1
4.3.2014 12:00

V53l16a21d91i78m90í73r 33F89i16b10i28g86e18r 5824431591914

Plný jak kdy, ranní spoje to věřím ale ty co jsou v době pracovní doby to nic moc není.

+2/0
5.3.2014 8:29

K64a45r96e56l 24J22a42n71í30k 9448442195504

o něj se nebojte, on to zvládne

0/0
4.3.2014 12:05

J54a83r17o55s83l26a40v 58T87í15n83e70k 4254618600902

;-D

0/0
4.3.2014 19:35

J71o32s36e85f 35T64r13ö51g41l 8739482706446

Pokud jsou jeho vlaky převážně vyprodané dopředu, tak zlevňovat je v principu nesmysl. Spíše by měl přidat vagóny - na to, že jezdí po nejvýznamnější trase u nás jezdí stále řada jeho spojů v sestavě s 4 nebo 5 vagóny (Pendolino jich má 7, byť užších, expresy a EC obvykle 8 i více).

+1/0
5.3.2014 16:12

J55a64n 82K45o32z92á72k 7125908529848

Nevím co se tu štěkáte, lidi. Kdo na konkurenčním boji dopravců vydělá nejvíc? Přeci cestující, tak nevím co vám vadí.

+10/0
4.3.2014 11:02

K70a85r80e74l 81M94a62t30o69u48š92e58k 2193535473

ano, cestující na trase Pha <> Ova, nikdo jiný

+2/0
4.3.2014 17:01

T13o51m42a16s 23N80o83v93o15t69n61y 3771516588689

A?

+1/0
4.3.2014 20:00

K48a86r61e50l 14M60a81t17o87u20š13e10k 2763855453

a nic! jen jsem zúžil pohled pana Kozáka

+1/0
4.3.2014 22:06

J20i44r41k79a 59D66v88o20ř67á89k 4645250293958

Kteří že cestujících podle vás vydělá na tom, že to jeden z konkurentů vzdá?

0/0
4.3.2014 20:01

J40o45s93e81f 82T86r52ö53g58l 8709392256406

Ano, dočasně vydělá cestující z Prahy do Ostravy (Olomouce). Jinak ale obecně nikdo:

 - Za monopolu ČD byla trasa Praha-Ostrava jediná zisková a protože byla zařazená do objednávky státu, její zisky se přelily na ostatní tratě. Nyní stát na vlaky na této trase doplácí (kvůli regulovanému jízdnému hlavně pro studenty) a na ostatních trasách se kvůli poklesu financí škrtaly některé spoje.

 - Mezi Prahou a Ostravou jezdí více vlaků, ale jejich kapacita je nižší. Výhoda "jede to každou chvíli" je neutralizována nutností rezervovat si místo dopředu (ve špičce třeba i o týden).

 - Druhým důsledkem je to, že se vyčerpává kapacita dopravní cesty a tak pak nezbývá např. pro nákladní dopravu (která jinak slušně vydělává). Navíc každý dopravce má jinou rychlost svých vlaků, což vede k problémům při sestavování příměstských taktových JŘ. V řadě případů vzniká potřeba předjíždět příměstský vlak rychlíkem, což vede v důsledku k tomu, že i přes modernizaci tratě se jezdí do práce pomaleji. Že se postává v Kolíně nebo Pardubicích by se dalo přežít, protože se tu stejně většina cestujících vymění, ale čekání v zapadákovech (místní prominou) typu Kostěnice, Moravany nebo Řečany většinu cestujících do práce (a bývají jich obvykle více než v tom rychlíku) jen naštve.

 - Soukromníci obvykle nečekají na přípoje (popř. se ani nesnaží přípoje mít, kromě vlastních), ČD kvůli konkurenci čekání také omezuje. Přitom ale např. expresy Praha-Ostrava-Slovensko ve dvouhodinovém intervalu představují páteřní spoje, na které je navázána řada dalších přípojů. Výsledkem je, že se vytrácí v minulých letech pracně budovaný síťový charakter, tolik významný pro osobní železniční dopravu.

Aby to nevypadalo, že jsem proti konkurenci, tak samozřejmě zjevné plusy tu jsou (lepší služby, nižší ceny atd.). Nicméně na kapacitně omezené infrastruktuře by měla konkurence vypadat úplně jinak - stát by měl vypisovat výběrová řízení na jednotlivé linky a dopravci by se o ně ucházely s nejnižší požadovanou dotací.

+1/0
5.3.2014 16:29

F39r16a45n93t48i83š69e38k 80N28o83v69á58k 7798952958357

České dráhy Praha - Ostrava, cena obyčejné jízdné dle Idosu 295 Kč

IN50 - 221 Kč,

IN 25 260 Kč. 

Nemají České dráhy taky divné ceny, když při IN kartě 50 chci 50% slevu. Ať počítám, jak počítám, něco je špatně. Jsem rád, že existuje konkurence - ČD už opravdu néééé :-P

+6/−11
4.3.2014 10:37

J84a63r51o70s92l38a29v 22H34o42r85á48k 5153262486290

Slevy u CD jsou vyzivne. Sami zamestnanci se v nich nevyznaji. Dostalo me, ze kdyz si koupite jizdenku z bodu A do bodu B, zaplatite nejakou castku. ALE. Kdyz vite, ze cestu lze rozdelit a koupit dve jizdenky, prerusene v bode C, ziskate slevu vice nez 200. Ovsem to vam na pokladne nereknou. Luxusni sluzby zakaznikum.

+4/−2
4.3.2014 10:40

R60a52d25k28o 15K94ř86i47v77á55n75e45k 7110863905270

S Regiojetem ještě loni fungovalo jako dobrá sleva dělení jízdenky do Žiliny v Olomouci a do Havířova v Ostravě. Akorát že u RJ si cestující musí přesednout. Měl bych kvůli tomu Jančurovi nadávat?

Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy. Já ovšem využívám akční slevy  a musím se o ně starat sám. Jako v Kauflandu. Platí jen na něco a za nějakých podmínek. Do všech velkých měst (kromě Liberce, ale tam nikdo normální nejezdí) se dostanu celkem levně a rychle.

+8/−4
4.3.2014 11:05

J68a94r29o67s31l12a19v 92H21o61r62á44k 5643212416970

"Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy." - tak to mate spatny pocit, vzhledem k tomu, ze sami zamestnanci se v tom nevyznaji.

+3/−2
4.3.2014 11:08

J33a27k42u60b 89K11o48r46e85c 6954940571363

taky myslím, slevy např. u LE jsou velmi přehledné. ale to je dáno tím, že čd jsou mnohanásobně větším dopravcem a v zahraničí to u takových dopravců nebývá lepsí

+3/0
4.3.2014 11:12

L42a31ď16a 72M90a29y46e93r 7462191660407

Jenže je to třeba vidět v souvislostech. Jančura nejezdí na regionálních tratích do Horní dolní. Vybral si ziskovou trať a má ceny jako kdyby musel jezdit na meně ziskových, a to je dobré vědět!

0/−6
4.3.2014 12:02

I62v65a70n 39H74o16l78a32s 5587127498957

O tom, že Českých drahám objednavatel (ministerstvo dopravy a kraje) platí za každý vlak částku, které +/- kompenzuje ztrátovost provozu, jste fakt nikdy neslyšel??

To pak ty pohádky jak hodné Česká dráhy "za svoje" udržují provoz na tratích, kde by soukromník nikdy nejezdil, budou mít dost dlouhý život. Proč tedy o tyto "neziskové trati" ČD tak stojí a dokonce si vynutily velmi pochybnou smlouvu s kraji o desetiletém moratoriu na připuštění konkurence??

+2/−1
4.3.2014 17:11

P88e78t32r 18N33e72c72h74a76n71i14c87k70ý 7253276278930

nikdo normální - 170000 lidí z okolí Liberecka vám děkuje ;-D Náhodou mě to štve, jezdím z Liberecka směr Pardubice, někdy směr Morava, bez auta je vlak jasnou volbou a akční jízdné žádné není.

+2/−1
4.3.2014 12:23

J87a65k85u78b 93Š29a70f73a39n16d72a 7455547861461

Nikdo snad nemá méně přehledný systém cen jak ČD. Proč na tom samém nádraží chce automat o cca 40% více než pokladní za tu samou jízdenku?

+4/−1
4.3.2014 13:20

J41a37n 50S81ů95r73a 4305713423942

Chápu, že na Liberec nikdo normální nezbývá, všichni normální přeci žijí v Plzni.že? :-)

0/0
4.3.2014 15:04

R36a74d93k55o 22K56ř22i90v65á72n33e54k 7750283155910

Já věděl, že to pochopíte! :-):-):-)

0/0
4.3.2014 17:35
Foto

J12i59ř36í 28Š87r40á40m75e46k 3888287529951

Předloni jsem zjišťoval nejvýhodnější možnost. 6 dospělých + 6 jízdních kol z Liberce do Kadaně. Postupně tři dotazy, tři naprosto odlišné odpovědi. Máte naprostou pravdu v tom, že ani zaměstnanci ČD se v tarifech ČD nevyznají

+2/−1
4.3.2014 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.