Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavební půst končí. Stát spouští soutěže na silnice za miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má připravené soutěže na nové silnice a dálnice v hodnotě přes dvacet miliard, které chce začít stavět ještě letos. V tomto roce by tak měl zřejmě skončit mnohaletý půst, kdy se u nás nezačínaly stavět žádné nové silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e57t39r 17H40o61r91á26k 1729853309264

Tyto soutěže skončí nejdříve v polovině příštího roku. Takže poněkud předčasná radost. Pokud se to dostane k ÚOHS, tak to tento neschopný úřad bude řešit nejméně rok, protože neumí rozhodovat.

0/0
5.3.2014 17:25

K72a84m35i24l 44D70o29l49e62z54e94l 6352946314522

stale se stavi nove silnice, ale pritom nejsou penize na udrzbu stavajicich ??

zajimava taktika R^

0/0
5.3.2014 15:28

J87a22n 53M22a30l72í92k 9979980550881

A opraví někdo ty rozpadlé stávající? Jakto, že to nikomu nevadí,vždyť je to ostuda. ;-O

0/0
5.3.2014 13:39

K75a48m95i92l 19Š35t65ě78p21n17i70č19k41a 5249683726390

opraví, jistě. Jen se dohodněte s novým min. dopravy, aby v čase cca 5let uvolnil okolo 120mld Kč, které jsou na opravu dálnic a silnic 1. spočítány, že jsou potřeba

0/0
5.3.2014 14:43

J66i31n43d85ř86i73c78h 71Š60k64o57p32e73k 4855791350675

to nikdo neřeší, podstatný je stavět nové silnice, že není na údržbu stávajících, které chátrají (oprava napůl studenou balenkou  v listopadu fakt má přínos akorát pro obalovnu a stavební firmu)

+1/0
5.3.2014 21:26

P33a56v53e28l 38V56e83t24e81š78n80í39k 7535568435367

A co D11? Aspoň ty 2 kilometry do Hradce. Vždyť už pozemek máte. Žádná šance na dostavění?

+1/0
5.3.2014 13:11

V75l64a69d11i12m69í34r 42F53i77b43i14g34e36r 5454501191904

Pořád se tam pár blbejch metrů řeší, fakt nechápu co je na tom k nevyřešení, stejně to tam jednou bude tak dostavět a přitom to řešit aby se mohlo pokračovat. Na stránkách ŘSD je termín zahájení do Května 2014 ale před půl rokem se už mělo začít stavět tak nikdo neví :-/

0/0
5.3.2014 13:40

K22a29m20i38l 74Š58t71ě15p94n97i42č16k18a 5239953976300

Ano, pozemek od Havránkové je, ale problémy dělá s druhou půlkou pozemku její sestra prostřednictvím svého syna, který chce cca 10ti násobek ceny obvyklé. To mu ŘSD dát nemůže

0/−1
5.3.2014 14:41

V19l33a65d61i98m23í98r 50F94i51b59i86g45e37r 5704471401374

No kdyby mu to dali, tak to stále vyjde levněji než ty nekonečné průtahy a na mýtném za ty 2km by to měli za pár dní zpátky. Ať už konečně stavějí a problém s pozemkem řeší souběžně.

+1/0
5.3.2014 17:49

L33u97k11á16š 97Š94m17a70h90e35l 2457634472164

Ježiši, proč? Co to je "cena obvyklá"??

0/0
5.3.2014 21:59

R13i27c21h84a57r90d 97P30o69d42z32i98m83e68k 2661367936

No mohli by ji dotáhnout až k R35, ale není to zatím tak akutní. Chápu, že jiný úseky jsou prioritnější.

0/0
5.3.2014 14:09

J75o79s89e96f 95T24r21ö37g57l 8899172876626

Mělo by se to postavit rovnou v kusu až do Jaroměře včetně kousku R35 směrem na Jičín a definitivní podoby křižovatky Plotiště. Zkušenosti ze zahraniční ukazují, že stavět v delších kusech je výhodnější - ušetří se za různé provizorní sjezdy, napojení apod. Vysoutěžit se to při tom může na kousky, např. mosty zvlášť, stejně si tyto speciální stavby firmy často subdodávkují.

+2/0
5.3.2014 15:35

V85l57a45s55t69i34m52i23l 55W41a17i62c 8640773177237

Prima, utratí se 20 miliard jinde, zatím co dostavba D8 zamrzla u ujetého kusu lesa, který se nikdo neobtěžuje sanovat a dálnici dokončit.

+5/0
5.3.2014 13:05

K36a50m44i96l 59Š64t73ě49p20n88i15č82k36a 5669833206660

a vy byste si vzal na odpovědnost, že řešení sanace navrhované je to správné za cca 1,5mld? A kdo to zaplatí?

0/0
5.3.2014 14:45

J82o84s86e52f 24T43r23ö22g47l 8439722366426

Nepochybujte o tom, že se někdo obtěžuje něco dělat, ale neví se úplně co. Pracuje se na geologickém průzkumu a hledání nejvhodnějšího řešení sanace. Podobné sesuvy ve Středohoří byly a nepochybně i dále budou, je potřeba to naplánovat tak, aby se riziko u D8 minimalizovalo.

Sesuv podobného typu není sněhová lavina, před kterou neutečete, je to pomalý proces v řádech max. metrů za hodinu, který dobíhá pomalu třeba i několik měsíců poté. Doud se to hýbalo, nedalo se dělat nic jiného než čekat.

0/0
5.3.2014 15:41

L27u17k97á11š 17Š55m19a37h96e22l 2177354652634

Jo, jenže kdyby tam postavili pořádný dlouhý tunel, tak se to nestalo... hlavně, že se tehdy vymlouvali, že to nejde, protože by to bylo dražší a dlouho by to trvalo... (nehledě na obrovské úspory pohonných hmot).

0/0
5.3.2014 22:00

J51o26s56e71f 30T49r79ö78g90l 8639972916366

Také jsem podepsal před 10 lety petici za tunel Kubačka (resp. za posouzení varianty s tunelem Kubačka). Dnes poněkud více vzdělán v oboru životní prostředí nemůžu spolehlivě říci, jestli by zrovna v případě Českého Středohoří byl tunel ta správná šetrná varianta. Středohoří je totiž vyvřelá hornina ("čedič") na usazené ("pískovec"). Pokud by se razilo v pískovci, tak by to sice šlo dobře, ale hrozilo by významné narušení spodních vod (což by pravda měla posoudit EIA). Zda by Kubačka byla už v čediči (masiv, tam narušení nehrozí) nebo ještě v pískovci nedokážu jako negeolog posoudit. Další negativum tunelu je odvětrávání a výduch.

Sumárně by asi bylo lepší vést D8 zcela mimo Středohoří (např. z jihu - varinata D7/28, která i Němcům vyšla jako nejšetrnější). Nicméně současná varianta je rozhodně vybrána v rámci možností šetrně (Opárenské údolí překonává mostem, vede po okraji a přes už narušená území).

0/0
5.3.2014 22:13

P31a59v25e91l 46O17b91d81r16ž81á28l20e73k 6826694708762

Nějak se mi nezdají ta odvolání k ÚOHS a podobně...

kdyby existovalo pravidlo, že v případě neúspěchu bude navrhovatel investorovi platit například ztráty způsobené inflací, zdržení, propadlé dotace, atd... hned by se prostředí pročistilo. A na opravdu sporné případy by měly úřady a soudy prostor a čas - vyřizovaly by je rychleji a je to.

+4/0
5.3.2014 12:10

V60a85c60l91a96v 65W74a22n33d56e62r35e52r 8108196809342

tak nevim, jestli se mam radovat, ze budeme mit lepsi cesty, nebo plakat nad tim, ze si na to vypujcime a me deti to budou splacet.

+2/−1
5.3.2014 12:03

O59n22d15ř74e10j 42K83u56d68r97n46a 9976477795198

Plakej na sebou, když nechápeš, že výstavba infrastruktury je to nejlepší pro nastartování ekonomiky.

+7/0
5.3.2014 12:09

J12a39n 76F47r98o38l65í83k 6136670895544

Samotná výstavba silnic a technických parků nic nenastartuje. Těch parků, které zejí prázdnotou je až až. Je to potřebnou podmínkou, ale samospasitelné to není. Pak nastupují dotace a odpouštění nájmů a jakmile tyto injekce pominou firmy se odstěhují jinam (např. Flextronic v Brně). Navíc ty montovny zaměstnávají převážně zahraniční pracovní sílu, když naši nezaměstnaní raději berou podporu. Takže užitek z nich mají jen majitelé ubytoven a vietnamské večerky.

+1/−2
5.3.2014 12:19

L65a38d16i71s46l84a23v 69K63v94a76s28n12i13č32k98a 1283767733535

Vyjmenoval jste jen negativa, ta jsou vždycky, ale také jsou vždycky pozitiva a ta u výstaby infrastruktury převažují.

+2/0
5.3.2014 12:28

M47a60r95t75i62n 19K51a68r75á19s46e84k 9558763548508

Sam pisete ze je to potrebna podminka - tzn je to treba udelat.

Neco jako anglictina ve vetsina firem - pri vyberku vam jeji znalost nijak nepomuze, ale kdyz ji neumite, tak vas ani do vyberoveho rizeni nezaradi...

+1/0
5.3.2014 13:16

L95u60k60á83š 76Š25m23a34h21e74l 2437754392464

Jakou ekonomiku nastartuje zbytečná stavba D3 tam, kde je rovná silnice vedoucí zcela mimo obce? S provozem pod 10 000 vozidel za 24 hodin?

0/0
5.3.2014 22:01

P16e38t24r 52P92o69s62p52í62š94i26l 4478604276206

Než se začne papírovat, tak je tu zase podzim.

+1/0
5.3.2014 11:47

J30o51s56e61f 35Š47e67m92e95l38í33k 7359831100287

Takže se zase zvýší spotřeba strusky a stavebného rumu.

+1/0
5.3.2014 11:24

J43o21s32e68f 79Š32e41m61e16l90í96k 7439651440467

stavebního, samože

0/0
5.3.2014 11:24

J26a97r13o13s69l27a81v 49L90e77b23e41d85a 3296679857610

"Vypsání tendrů neznamená, že se letos začne stavět."

Zapoměli, že až se 'vyhladovělé firmy' prokoušou přes antimonopol a soudy, nastoupí ještě ekologisti. Rv

+10/0
5.3.2014 10:34

R34a29d82e92k 77N80o93v77a68k 9444643639910

Ve chvíli běžícího stavebního povolení těžko.

0/0
5.3.2014 11:12

J81a32r56o79s39l30a31v 24L82e46b92e30d53a 3546489467220

Nevím, co přesně míníte 'běžícím povolením' ale tohle už bylo dokonce vydané povolení http://jihlava.idnes.cz/deti-zeme-podaly-namitku-proti-modernizaci-d1-u-merina-pfe-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140304_2041171_jihlava-zpravy_mv

+1/0
5.3.2014 11:21

B93e30d39ř72i24c81h 50K67u44d13r34n44a 1348618272570

Pokud povolení nabyde právní moci a byly dodrženy všechny kroky jak mají být při žádosti o povolení tak je těžké s tím něco už udělat. Soud pak prohlásí, že z hlediska postupu bylo vše v pořádku. Tady zřejmě nedošlo k nabytí právní moci a v zákoné lhůtě se Děti Země odvolaly. To je v pořádku na to má právo každý, kdo má pocit byl porušen zákon. Z článku se například dozvím, že není jasné jestli je nutné nové posouzení EIA a nový územní souhlas. Věc byla posouzena úředníkem nebo ministerstvem, ale není tam podle jakého zákona se posuzovalo. Soud musí rozhodnout jestli byl postup správný.

+1/0
5.3.2014 11:41

J18i54n66d60ř55i97c45h 70Š78k87o35p62e49k 4325411570655

přesně tak.

Jenže když je stavební řízení uděláno s chybama, tak soud ho zrušit musí

0/0
5.3.2014 21:23

B74e24d35ř90i76c10h 81K87u44d36r94n86a 1888318282450

Pokud se povolení získavají až po výběru firmy tak to je nejspíš špatně postup a přístup úředníků.  Nejdříve snad vyřeším kudy půjde trasa, vykoupím pozemky, nadefinuji co chci, seženu potřebná povolení, vymyslím jak budu stavbu financovat a nakonec vyberu zhotovitele to už bych měl mít všechny problémy, které vznikají při povolení vyřešené.

0/0
5.3.2014 11:21

J21a97r87o86s90l23a57v 58L59e84b87e29d11a 3446139557680

viz odkaz nad Vaším příspěvkem...

0/0
5.3.2014 11:29

B68e20d35ř35i79c18h 72K77u25d29r13n57a 1818578682890

Podle článku je jasné, že stavební povolení se bude znovu projednávat. Tak proč vybírat firmu ? Nejdříve vyřesit stavební povolení. Až pak vybírat firmy. Za ekologickou organizací se může také schovávat firma co zakázku nedostala.

0/0
5.3.2014 11:49

J51a50r44o54s65l51a26v 65L74e16b88e79d79a 3536419797360

Takže po vydání stavebního povolení je třeba po zákonem určenou dobu čekat s výběrem firmy, páč co kdyby to povolení někdo napadl.

No ... to by šlo, až na to, že pak bude pro někoho postup a přístup úředníků špatný :-)

0/0
5.3.2014 11:55

P28a78v94e91l 65O12b35d19r70ž70á20l10e76k 6126264978772

Ono stavební povolení má také nějakou platnost (2 roky) - a kdyby se čekalo s přípravou zadávací dokumentace a následně výběrem firmy až bude v právní moci a nezpochybnitelné, tak stihne vypršet - než doběhnou výběrová řízení a odvolání zhotovitelů.

0/0
5.3.2014 12:13

J60a10n 58F88r27o52l54í60k 6296890375924

Především stavební úřad nemusí platnost stavebního povolení omezovat i když tak u občanů zhusta činí, asi aby mohl vykazovat činnost. Pokud si stavebník ve lhůtě (nikoliv po ní jak je u státních zakázek zvykem) podá žádost o prodloužení nemusí probíhat znovu schvalovací kolečko. Délka lhůty je jen pořádková záležitost a stavební úřad by měl vyhovět.

0/0
5.3.2014 12:23

B34e83d48ř75i39c12h 62K75u33d48r25n34a 1828948402260

Ano stavební povolení má platnost 2 roky od nabytí právní moci, ale ve smyslu, že když nezačnete stavět tak vyprší (zřejmě je to zdůvodu omezené platnosti norem). V okamžiku když začnete stavět tak platí dále. U dálnice bude zřejmě nutné nejdříve získat uzemní souhlas.  No a pak jen záleží jak podrobně bude zadávací dokumentace vypadat. Pokud to zadavatel odflákne, tak je pak možné že poražení najdou nějakou skulinku jak stavbu zablokovat.

0/0
5.3.2014 12:33

J87a71r88o89s12l29a53v 82Š89i18m74á34č44e72k 6744737429848

No, stavět,,, To je až ten poslední zoufalý pokus, jak přijít k nějakým penězům z veřejných zakázek. Důležité je stavbu zahájit a fakturovat. To by se přes ten antimonopol mohlo do konce roku stihnout. Stavební firmy jsou nadržené, na ŘSD budou noví lidé, na ministerstvu se zabydluje nové osazenstvo a všichni budou hladoví,,,

0/0
5.3.2014 16:38

J86i32n43d69ř73i49c50h 73Š38k45o74p74e93k 4855351650875

stížnost k antimopolu si dávají firmy (neúspěšné) samy

0/0
5.3.2014 21:23

A39n10t34o72n80i10n 58K66u63l77h28a13n58e73k 5826480957714

20 miliard? V tomto state je to sotva na zaplatovani, po te krute a hrozne zime. Jsem zvedavy, kam silnicari vyhodi tu sul co letos nespotrebovali, preci si ji nenechaji na pristi zimu. To by se musel snizit rozpocet a doslo by k setreni..  :-/

+2/0
5.3.2014 10:33

V95l56a24d32i48m25í73r 83F77i18b94i32g49e67r 5554421731494

Logické by snad bylo že peníze určené na zimní údržbu se přesunou na opravy nebo snad ne?

0/0
5.3.2014 11:35

J68o14s85e72f 75Č15e94r31v46e25n63i61c36k78ý 9319884781503

Jenže silničáři mají ušetřen především posypový materiál a ne hotové peníze. Ledaže by stát počítal s tím, že na příští zimu nebude tolik soli potřeba a tak by dal silničářům peníze z příští zimy.

0/0
5.3.2014 11:57

V64l90a83d60i88m12í91r 62F44i24b19i71g69e83r 5344231431194

Ohledně soli která je koupená to je pravda ale taky ušetřili desetitisíce km najetých se sypači a to je pěkná sumička plus údržba techniky je dražší když se využívá na 100%

0/0
5.3.2014 12:19

R98i30c50h29a10r11d 10P19o31d50z38i72m42e69k 2271907516

jj to by bylo logický. Jestli je to ovšem podle debilního zákona možný si nejsem jistej. zimní údržba a oprava je jiná kolonka. Nevím jestli mezi těma dvěma kolonkama umožňuje zákon prachy přesouvat.

0/0
5.3.2014 14:11

J89a87n 78F11r93o19l41í90k 6846590755404

Jedná se peníze na nové investice. Peníze údržby jsou v jiném šuplíku. Logicky sůl v krytých halách vydrží do další zimy a pak se použije. Silničáři ušetřili i na soli, kterou běžně doplňují v průběhu zimy a také na provozu vozidel a platbách nasmlouvaných firem. Tyto úspory se přesunou do letních oprav neinvestičního charakteru.

+1/0
5.3.2014 12:27

B39e47n 91P68a32v68k38a 1307643887821

Boj o koryta nechť započne:-P

0/0
5.3.2014 10:31

S51l67á60v62e88k 12C53h91a80r28v93á46t 3444412256

No hlavne tady porad chybi pokracovani vystavby alternativy vychodo-zapadniho spojeni k D1 -> tj. R35... To je chyba.... Rv

+10/0
5.3.2014 10:28

R88a87d58e44k 50N34o68v78a82k 9584683509720

Dostavuje se estakáda v Opatovicích, vykupuje se směrem na Časy, příprava dalších úseků rozhodně nestojí.

To že se nekope, ještě neaznamená, že se nic nedělá

+2/0
5.3.2014 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.