Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První česká tramvaj vyrobená v Číně začala lovit místní zákazníky

Po Praze a lotyšské Rize začala plzeňská tramvaj ForCity jezdit i v čínském městě Čching-tao. První prototyp smontovala tamní firma CSR Sifang, která loni koupila technologickou licenci od Škody Transportation. Teď začne nízkopodlažní tramvaje, kterých jen v Praze už jezdí téměř stovka, nabízet čínským městům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a82n 63H55l61e68d49í78k 4769182188382

Číňany zajímá, aby je cokoli, ale rychle a levně převezlo z bodu A - do bodu B,  jestli to není čínská past na naivky, tramvaj rozkuchají a okopírují,- jako úplně vše ostatní

0/0
7.3.2014 15:49
Foto

S93t64a60n82i63s44l59a96v 14T11e39s31a42ř 9207134332114

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak v mokrý vaně, žádný boční vedení. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Tvarování nevyhovující Rv

0/0
7.3.2014 15:45

J68i75ř51í 17K21a33č10í43r15e42k 5730756706

Já fakt nevím... u nás lidi nemají práci a ještě si necháme montovat tramvaje v Číně... jako nerozumím téhle problematico ale fakt mi to příjde divné. V Číně to sice udělají levněji, ale u nás za to dostanou zaplaceno Češi.

0/0
7.3.2014 13:03

J11i89ř37í 33K18a80č96í27r57e14k 5100116596

jej já si to špatně přečetl, to je jen prodaná licence ;-D

0/0
7.3.2014 13:06
Foto

M63i52r41o23s50l64a26v 76S17t41e65i31n81e41r 6608494583125

Takže pan Křižík by si zasloužil větší popularizaci, jako dítě jsem ještě v Jihlavě v takové tramvaji cestoval na nádraží. Málo platné, stará tradice nese i čerstvé plody.

0/0
7.3.2014 9:18

J84a30n42a 10M49o93l18á12k32o36v83á 7207716516154

To vas obdivuju, ja jsem teda z Prahy, ale takovehle tramvaje za meho detsvi nejezdily.

0/0
7.3.2014 9:35

A60l68e57x11a91n91d19r 59K93o92s57t70k12a 5369486469766

Dnes mimochodem opět jezdí, jako historická linka, defakto atrakce. A ačkoliv to není nijak extra pohodlné, tak si uvědomte, jak neskutečný pokrok to byl oproti koňce, či nutnosti jít pěšky. A jen tak mimochodem, třeba ve Vídni jsou sice moderní tramvaje, ale ten interiér má hodně společného s onou Křižíkovou. Dřevo, rovné plodhy, které se velmi snadno vymetou a vytřou..

0/0
7.3.2014 11:48
Foto

R98o12b24e79r26t 63P12l47o14c48h 4426882921963

A budou v té Číně mít plastové, dřevěné nebo koženkové sedačky???

0/0
6.3.2014 23:45

J68a24n25a 31M72o12l47á65k19o75v69á 7487166916324

Bude jen k stani.

0/0
7.3.2014 9:36
Foto

L16u75b82o89š 17M20o69t36l 9345440147553

Člověk by byl hrdý, ale podívejte se na tohle:

http://english.people.com.cn/98649/8539554.html

Dokonale okopírovaná plzeňská tramvaj a v článku ani neceknou o tom, odkud ten design a vnitřky jsou! To jsou parchanti.

0/0
6.3.2014 20:02

J63a86n 53D75v70o11ř95á87k 3563856144746

nejdříve si přečte článek, právě o této tramvajo to je ;-D

0/0
7.3.2014 7:35
Foto

L43u39b42o91š 48M19o76t57l 9195250977723

Nejdříve si přečtěte můj komentář, přesně tohle totiž říkal. ;-D

K tomu říkám, že Číňani původ toho modelu oficiálně zatajují.

0/0
7.3.2014 9:12

I59v98a84n 85M98a87r89e86k 6684568822

CSR ? Siang ? No a máme na problém zaděláno, jakmile se toho domáknou naši východní bratři budou nás žalovat minimálně v Haagu ! ? ! ?  8-o

0/0
6.3.2014 18:21

W78a65l98t98r 47S20e13d74l29á70k 8170553765769

Vypadá fakt dobře.

0/0
6.3.2014 18:10

P77e86t25r 66B56o45c48e87k 7796262710253

Naklonují to asi tak do roka, každý to ví a stjně jim to ukážou s montáží a výrobou....!!!!!!

+1/0
6.3.2014 17:51

J20i88ř68í 95Č27e16r86m55á62k 9350487209384

Tak nase vyrobky tam prodavat nesmime a oni ty jejich tedy prodavat muzou?

0/0
6.3.2014 16:40

M47a15r49e77k 12Š51i52m18o18n 2314107748298

Ano je to tak. Ale je to zejména náš (EU) problém.

+1/0
6.3.2014 16:43
Foto

J22a20n 44T90o84k82o37š 5328102246169

Čína má svou ekonomiku dobře ošetřenou:

V Číně může mít majoritní podíl ve firmě pouze čínský subjekt - což znamená, že o zisku rozhodují Číňané - zisky se reinvestují zpět do Čínské ekonomiky - nikoliv jako v ČR, kde končí u zahraničních vlastníků.

Například "českou Škodu" tam vlastní majoritním podílem Čínská FAW.

Celkově Čína hlavně z toho důvodu stále roste. Automobilky tam při 1,4 miliardy populace prodaly minulý rok 19 milionů aut, v EU to bylo při 0,75 miliardy populace 11 milionů aut. Reinvestice do ekonomiky přináší pracovní místa a další kupní sílu.

+2/0
6.3.2014 18:49

D33a52n 11M68a31c23h51o48l15d37a 8187392984192

dokud ty firmy tam jsou tak ano, ovsem firmy zacly odchazet. Pak to pro ne bude pruser, budou delat jen to co zkopcili, jakmile nebude co kopcit, pujdou pomalu ajiste do nekam. Zacatek konce neuveritelneho rustu Ciny v podstate zacal

0/0
7.3.2014 11:24

A77l74e28x16a11n67d68r 30K96o92s76t21k71a 5509656819166

Firmy začaly odcházet? A můžete nějaké jmenovat? Já že naopak vidím jen čláky, jak firma zavře fabriku v USA nebo EU a vyrábí v Číně, nikdy jsem neviděl opačný titulek. V lepším případě se výrobek vyrobí v Číně a do EU doputuje jako součástky, které nějaká montovna smontuje, aby na to nebylo clo jako na dovoz.

0/0
7.3.2014 11:37

J46a90n 42K54r58k 1501837853932

Za 3 roku zacneme dovazet napadne podobne tramvaje s nazvem myCity nebo podobnym vyrobene ... v Cine. Licenci pochopitelne porusovat nebudou, protoze sedadlo ridice bude mit jinou barvu.

+1/0
6.3.2014 16:08

H78o60n69z91a 13M80a44y80e16r 7180182253973

Skodofka OK, Porsche to byl strasnej omyl, kix, hrubka, minela praskych uradnikuRvRv

+3/−1
6.3.2014 15:55

A56l47a13n 54Ř17e91p20k51a 4115826

Mno, školit číňany.. to nevidím jako dobrý nápad, nakonec si ty tramvaje udělají sami a Škodovka ostrouhá ;-D

0/0
6.3.2014 15:50

M32a31r71e48k 66Š64i29m34o44n 2304177878178

Nakonec ano. Ale za tu dobu bude Škodovka o další technologický skok dál. Pokud ne, tak si to zaslouží.

0/0
6.3.2014 16:44

D60a15n89i95e75l 89S43o57b72o89t48a 9439934506130

Měli trochu upravit interiér a snížit madla, protože takhle na ně spousta Číňanů nedosáhne :-)

+1/0
6.3.2014 15:42

M42a91r75t51i77n 77H46r69o41u41d77n26ý 6868837722946

Že licence platí jen pro 400ks? To není pro Číňana naprosto žádnou překážkou. Z nějakých copyrightů a podobných věcí si nic nedělají...

+7/0
6.3.2014 14:44

P90a68v40e51l 48M27a94t43o60u66š34e58k 5410327158714

Nejlepší je, když něco posuzují, lidé, kteří o tom nevědí takřka vůbec nic. Ti bývají zpravidla nejchytřejší.

0/−1
6.3.2014 15:33

P23e25t90r 52D53v64o19ř38á23k 9444577632970

Čínské společnosti s kopiemi cizích technologií zatím mají úspěchy i v zahraničí, budují železnice třeba v Jižní Americe, Africe nebo jihovýchodní Asii. "Půjdeme kamkoliv, kde bude po našem zboží poptávka," řekl Čang Sin-Ning z čínské společnosti South Railway.

Zahraniční konkurenci porazili čínští dodavatelé třeba v Saudské Arábii. Vybudují první část železniční trati do Mekky v přepočtu za víc než 34 miliard korun. Podílet by se mohli i na trati v americké Kalifornii.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/109382-cina-velmoc-rychlovlaku-i-okopirovanych-technologii/

0/0
6.3.2014 18:15

J73a56n72a 10S93t57e73h63l98í64k25o95v42á 2909200530866

Chudáci číňani ;-D

0/−2
6.3.2014 14:38

M38i19l36a16n 12K70r91á30l 8513368581121

Proč chudáci? Tramvaje od Škody jsou jedni z nejlepších na světě nebo nám p. Stehlíková povězte co měli číňani koupit jiného

+1/0
6.3.2014 14:58

J37a13n68a 41S45t85e20h61l58í46k74o40v18á 2249600750566

jel jste v té tramvaji? Já s ní jezdím každý den, tak vím ... Předchozí Porsche, to je jiná,ale tyhle ... :-/

0/−4
6.3.2014 15:02

M21i72l97a84n 36K16r48á36l 8903718841801

Občas jezdím a zdá se mi pohodlná, takže podle Vás měli koupit Porsche která ničila koleje?

+1/0
6.3.2014 15:05

J78a52n31a 25S60t70e60h55l63í95k14o10v91á 2379900430956

pohodlná? 8-o Beru design a pohodlí a pokud vím,tak tady ty byly také problematické.

0/−1
6.3.2014 15:09

M96i86l20a26n 72K40r62á59l 8273118961291

Stále jste mi neodpověděla kterou jinou tramvaj měli vzít když se jim smějete,

+1/0
6.3.2014 15:15

J14a53n24a 34S79t78e93h53l25í56k53o10v29á 2919240680966

Psala jsem snad o Porsche, jinak třeba v Amsterdamu jezdí pěkné a pohodlné tramvaje, na Tenerife ... nevím,do tramvají nedělám,ale tahle se jim dle mého trošku nepovedla, nebo ano, sama o sobě je v pořádku,až na ty sedačky ...

0/−2
6.3.2014 15:19
Foto

S92t97a25n15i40s92l83a73v 63M16í21č67e64k 3438685625366

Ty sedačky vám napravují kulatá záda, jsou moc pohodlné a celkově i hygieničtější. Nechápu, co máte proti.....

0/−1
7.3.2014 7:25

J59a52n88a 74S21t57e95h89l80í50k43o20v96á 2799260920616

až na to, že z nich kloužu, v zatáčkách hrozí i spadnutí a to jsem vyššího vzrůstu a to, že při delší cestě ( u mě je to 30 minut) bolí zadní část těla ani nemluvím ...

+1/0
7.3.2014 8:10
Foto

S34t13a81n24i73s59l39a60v 26T72e81s84a59ř 9237834462924

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak veslař. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Rv

0/0
7.3.2014 15:42

J42a70n78a 32S80t49e28h24l59í52k50o63v66á 2359940740126

jsem ráda, že si to nemyslím sama, přesně tak!

0/0
7.3.2014 15:46

P18a65v80e21l 85M91a59t24o93u84š23e15k 5300377588734

O tom, že jsou jedny z nejlepších, by se jistě daly vést spory, nicméně pokud s nimi nebudou jezdit ulicemi typu Letenská, Chotkova, Dlážděná apod., ale po moderních, pokud možno přímých tratích (což zřejmě budou), pak asi nebude problém.

0/0
6.3.2014 15:36

V14á46c54l23a39v 52V62o62ř10í23š17e88k 1956591461860

Oprava článku: V Číně je 160 měst - ale těch obyvatel bude určitě víc než uvedený 1 milion.

0/−1
6.3.2014 14:27

M20a57r14e28k 64Š80i56m78o29n 2174867648148

větný rozbor:

(160 měst)(s více než milionem obyvatel)

(160)(měst s více než jedním obyvatel)

řekl bych, že autor myslel tu druhou variantu.

+1/0
6.3.2014 16:49

J19a39n 25Z90b88o62ř88i50l 3609717659

Tamní zákony totiž neumožňují dovážet celé vozy ze zahraničí. Vyrobit je smí jen místní firma

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-15t-forcity-v-cine-0ho-/eko-doprava.aspx?c=A140306_121110_eko-doprava_neh

To by se mi líbilo i u nás !

+1/0
6.3.2014 14:07

J12a27r21e71k 84D69o27l44á47k 2363943716329

Rád bych upozornil na přepis čínského města, kde tramvaje jezdí, snad symbolicky centrum čínského pivovarnictví  - v češtině Čching-tao v pinyinu ("anglicky") Qingdao. Čching-tao je to samozřejmě správný český přepis, a smekám před iDnes za precizní jazykovou čistotu. Problém je v tom, že ten, kdo jezdí do Číny nebo čte texty v angličtině, zná vice pinyinové verze názvů a ty české jsou docela matoucí. Proto bych se v běžných novinových článcích přimlouval za doplnění českého - vice fonetického přepisu - tím přepisem  pinyinovým, mezinárodně uznávaným - a vlastně i čínským oficiálním. U Pekingu samozřejmě není potřeba přidat závorku s Beijing, ale je každému na první pohled jasné, že Pchu-tung je místo, kde se nachází hlavní šangajské mezinárodní letiště Pu-dong? Jednoduché to mají Rusové, v azbuce napíší Пудун, a v latince použijí pinyin.

A k tomu kopírování - Číňané umí kopírovat, ale  vzdělání a know-how to nenahradí. Jde spíše o zneužívání ochranných známek u luxusního zboží. Navíc platy inženýrů ve velkých městech začínají být srovnatelné s našimi, ne-li vyšší. Výrobky mé firmy byly v Číně zkopírovány, ale nemyslím si, že příliš úspěšně - a vyvážíme dál.

+4/0
6.3.2014 13:56

J40a18r32o88m75i93r 32F65a97r58e90k 4832903967

Cching-tao znam spis jako Tsingtao (prave podle toho piva :-)), Pudong je bez pomlcky, ne?

+1/0
6.3.2014 15:00

M17a96r57e45k 58Š85i48m25o46n 2694847928588

Jenom zpřesnění - pinyin není "anglický" přepis, ani nevychází z angličtiny a pokud aplikujeme anglickou výslovnost na pinyin, tak to nebude fungovat. Je to oficiální přepis čínštiny do latinky s vlastníma pravidlama výslovnosti, dokonce má určitou šanci díky digitalizaci časem vytlačit původní čmáranice. Plný pinyin navíc obsahuje všelijaká diakritika, která při běžném přepisu samozřejmě odpadávají, ale mohou mít i podsatný význam.

+2/0
6.3.2014 16:57

R88o51b26e76r23t 66K92r60o79k 2393982732654

Mno... myslím že je to i poslední tramvaj smontovaná z českých dílů, dál už si to Číňani budou pod jinou značkou vyrábět sami.

+9/0
6.3.2014 13:01

M48a98r13e68k 30D86e92m72č20á47k 9895894456845

Tak už na té první české tramvaji logo Škody není ;-) Ale dokážete si představit, že by se z ČR vozily tramvaje do Číny? Já teda moc ne, ta doprava by stála strašně moc.

+1/0
6.3.2014 13:05

J82a24k70u62b 14Š81a44f43a24n81d80a 7765277971461

Proč ne? Umím si představit, že ty lodě z Číny jsou plnější než do číny takže by to asi šlo. V ceně tramvaje to nebude velká částka. Když se přes půl zeměkoule vozí auta tak proč ne toto.

+4/0
6.3.2014 13:13

M36a66r58e70k 91Š47i49m22o77n 2494967108858

Kvůli dopravě to není, vejde se to na plošinový vlak nebo se to dá dát na loď. Je to kvůli tomu, že čína zakazuje dovoz spousty věcí, prakticky všeho, co jsou schopni vyrobit sami aspoň podle manuálu, a vlaky a tramvaje do tétu skupiny patří.

+1/0
6.3.2014 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.