Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spotřeba benzinu klesá na úkor nafty. Jeho ceny jdou prudce dolů

Příchod jara obvykle znamená vyšší ceny pohonných hmot, Česko se však zatím vydalo opačným směrem. Zejména v Praze překvapil řidiče na většině čerpacích stanic obří pád cen až o tři koruny. Ale pouze u naturalu. Jeho spotřeba totiž klesá na úkor nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19a36d95i54s54l71a58v 55K75a54l85o24u22s 7165456261960

Tyhle diskuse mě připadají dost srandovní. Řeší se emise, spotřeby, výkony. DNes jsem šel pěšky na autobus a jedna firma, co se zabývá převozem(uprostřed vesnice) materiálu(výkopové práce, štěrk, písek) má takový vozový park, že jen projít kolem pěšky je na dýchací masku s kyslíkovou bombou.  Projela jejich Tatra, a bez kapesníku bych se skácel k zemi ! Nechápu, jak takové vozidlo může vůbec projít emisemi nebo STK - v dnešní době. Takže na závěr, k čemu jsou všechna opatření, když ve finále je to tu jak před 40 lety ?

+1/0
13.3.2014 9:33

P27e35t77r 77K29o27u69ř64i88l 9683225777

Nějak zapomínají ještě na jeden faktor a podle mne ten nejvýznamnější. Lidé také mimo jiná úsporná opatření ve svých rozpočtech dost omezili ježdění, protože ceny pohonných hmot jsou velmi vysoké.Osobně bych řekl, že to je nejvyšší důvod snížení spotřeby benzinu.

0/0
11.3.2014 10:09

L90a37d59i29s27l42a10v 10K95a16l23o93u62s 7805336881380

"Má pravdu předsedo ......"   Byla doba, kdy jsme jezdili 20 tis.km ročně, pak jsme to zredukovali na 15, 12,  a teď už jen 9 .  Takže bych to tipoval dost podobně.  U nafty je to zkresleno, TIRy a náklaďáky .

0/0
12.3.2014 8:09

L95a79d80i31s44l49a21v 22K82a24l48o92u80s 7355126931620

Tak to je blbost. Bio složky se přidávají jak do nafty, tak do benzinu. A když pojedeš do práce autobusem, tak si stejně vrah zvířátek, protože bys musel jezdit jen na kole, nebo pěšky, max. metrem , tramvají, nebo trolejbusem. U té elektřiny je to také sporné, protože by to musela být pouze vodní, větrnná, solární. Jenže ta vodní plaší ryby, větrná ptáky, a solární zabírá místo orné půdě.

0/0
11.3.2014 9:06

M92i44c58h10a50l 17P55a21v14l29á36t 9303263584539

Cenova valka v Praze vedla ke zlevneni benzinu na uroven beznou kdekoli za Prahou? Dobre. Ale proc tenhle clanek?

+1/0
10.3.2014 15:35

J13o42s16e92f 37M10i56k80u87l45í61k 8854607176

Psát, že prodávají pod velkoobchodní cenou je pěkná pitomost. Oni to dělají z lásky k řidičům. Vydělávají na tom těžký prachy, 34,90 je stejně dost.

+1/0
10.3.2014 8:48

V65a84š90e20k 13Ř37í43h36a 2953393738752

Dokud nebude benzín za 28 kč na litr, pak jsou všechno je reklamní předražené kecy.

+1/−1
9.3.2014 22:39

J32a45n 91M84o61h96y88l49a 6762929949101

A rohlík za desetník? Jste mimo ekonomickou realitu. Vzhledem k inflaci, geopolitické situaci nebo tehcnologických nárocích či cenách dopravy, o přirozené inflaci ani nemluvě, prostě benzín už 28 nikdy nebude. Což neznamená, že je automaticky dražší než v době,kdy byl.

0/0
9.3.2014 23:44

O35n41d45ř63e70j 64K88r30a93t14o48c44h44v19í23l30a 1195764455762

a co tak 1.čtvrtletí 2009? :-) ?

0/−1
10.3.2014 8:53

J29i60n76d21ř88i12c83h 63Š96k21o39p72e88k 4905841700915

sakra, ta inflace je ale obrovská, když dokáže zvednout cenu z 22 Kč/l na 36 Kč/l

Ještě, že se v takové síle nepromítá i do dalších cen ;-D

0/−1
10.3.2014 9:34

R79o65m41a49n 53K81r28a95t57o49c51h83v67í39l 6106567286794

A kde jste vzal těch 28 Kč? 

To je nákupní cena?

0/0
10.3.2014 9:07

M74a63r33t74i67n 79H35o32r81ň73á75k 7541531342

Ještě že je benzín tak levnej, můžeme víc jezdit.

+2/−1
9.3.2014 20:04

J51a38n 39P20i14r36k75l 2773588244414

To je křiku. Zlevnili o pár desetníků. Ale když zdraží o koruny tak je ticho po pěšině. Novinářský kecy a nic víc.

+7/−1
9.3.2014 13:20

R62o41m78a39n 80K39r26a69t20o20c16h67v15í96l 6606247306104

Zlevnilo se o několik korun!

Bohužel jenom u těch drahých benzinek.

+1/0
10.3.2014 9:09

J54a30r12o95s27l41a38v 98H88a51š91e14k 8959150192428

Jo jo, za chvilku bude za 1,20 Kč... kam na ty nesmysly chodíte, to by mě zajímalo?

+3/0
8.3.2014 23:51

P15a48v55e92l 10Ř43a59p84e42k 7232456709345

Skutečnost, že "moderní" automobily stále pohání hnusný spalovací motor, je zhruba stejně dokonale absurdní, jako by parní lokomotivy začaly ustupovat teprve před 5 lety.

+4/−5
8.3.2014 20:57

J23i53ř21í 54S77c14h92w38a65c23h 5476109817494

a přitom by se mohlo už několik let jezdit na pěkný Řápkův evolventní sodovkový motor s přídavným parabolickým okruhem. ;-)

+10/−1
8.3.2014 21:40

Z73d77e16n24ě11k 58O71r91š21u68l37í98k 1205700277622

to máš z neználka co?auto na sodovku.;-D

0/0
9.3.2014 9:28
Foto

V13l95a67d74i75m96í80r 58V27o11l25k14o 6480342187929

ony fyzikální zákony se novelizují výrazně hůř než ty právní;-)

+4/−1
8.3.2014 22:41

Z28d93e84n17ě36k 98O44r22š62u30l42í51k 1275780927312

řápek ty chodíš v láptích, střílíš zvěř pro kožešinu a manželku zapřahuješ do pluhu co?a bydlíte v noře jak hobiti.;-D

+2/0
9.3.2014 9:29

4210139208503

A co by podle vás bylo modernější? Elektromobil je ještě zastaralejší (první vznikl v roce 1835), parní stroj jakbysmet. Snad jedině jaderný reaktor ;-D

+3/0
9.3.2014 11:47

H41o16n73z75a 96J56e95n98i42š66t52a 6857607441796

no, ale jaderný reaktor je jenom vylepšený parní motor, takže to není taky žádná sláva

+1/0
9.3.2014 16:05

P26a85v20e35l 14Ř61a55p21e54k 7642386419485

Diesel v osobáku je jeden z největších omylů lidstva, plynoucí ze zhoubné daňové politiky fašistického státu. Diesel se zdánlivě vyplatí jen proto, že nafta je zatížena menší spotřební daní.

+7/−3
8.3.2014 20:46

J17i92ř91í 45S24t66e60i21e29r 4181194786135

Diesel je úspornější, tedy šetří peněženku majitele auta. Proto jeho obliba narůstá, hlavně v západních zemích je zdanění nižší než v ČR. U benzínu jsou problémem mimo jiné biosložky, které zatěžují motor i životní prostředí. O dotovaných řepkových lánech ani nemluvě.

0/−5
9.3.2014 8:52

P44e78t94r 77N55e89s82v97a76d45b11a 2764165886859

Jaká že to biosložka se dává do benzínu? S tím šetřením opatrně v mnoha případech je to pouze teoreticky jelikož lidé neumí počítat....

+4/0
9.3.2014 10:08
Foto

P94a28v21e67l 25M56a91c48h74a17l71a 1934830687954

ethanol

0/0
9.3.2014 11:02

P76e10t56r 10N27e75s25v76a19d47b58a 2504395576899

Ano. A čím přesně motoru škodí?;-D

0/0
9.3.2014 11:04

M67i18c76h73a26l 11P96a51v63l55á52t 9403303694829

Absorbuje vodu. Pokud si myslite, ze voda Vasemu motoru prospiva..

Nicmene je fakt, ze biosvinstvo v nafte skodi mnohem(!) vic.

+1/0
10.3.2014 10:44

P95e98t39r 80N67e11s30v15a71d20b78a 2514115296669

Ano absorbuje vodu a tím chrání palivový systém jinak nic.

0/0
10.3.2014 12:15

R16a61d90e83k 48K63u26d19l51i93č79k57a 8928549732451

levnější je LPG taky skoro jako biosložka

+1/0
9.3.2014 19:55

O94n16d36r51e59j 20K58a88l88m47a12n 1150636474582

Jak už je tu psáno základní výhodou Dieselových motorů je nižší spotřeba. Výhodou benzínu bývala levnější údržba, ale řekl bych, že to už u nových přeplňovaných motorů neplatí.

0/0
9.3.2014 10:46

J94a31n 95M48o89h48y45l30a 6282789889861

Ale platí.;-D Vzhledem k tomu, že se technologicky dostávají na hranu i diesely, tak platí. Pořád je diesel dražší na běžné údržbě.

+2/0
9.3.2014 23:46

H85a87n52a 36K60r96á73l82o44v74á 8775175953124

U nás jsem si nevšimla jakéhokoli snížení ceny benzínu....

+3/0
8.3.2014 19:58

Z94d11e60n21ě55k 14O45r83š36u95l15í82k 1955590857172

SAkra proč lidi ty nafťáky vlastně kupují.vyšší cena auta, nižší spotřeba, větší  krouťák a další výhody.proč jen ti lidi ty nafťáky kupují?koneckonc§ i v naturálu je nějakej ten sajrajt kterej způsobuje tuhletu rakovinu.a eu ať se jde se svými nesmyslnými požadavky bodnout.;-D

0/−1
8.3.2014 19:26

L71u69k32á71š 11B45r20a51n17d88e63j23s 2303525881521

Nooo - s krouťákem bych byl opatrný. Mám turbobenzín s krouťákem 320nm v rozsahu od 1500 do 4500 otáček. A reakce na plyn, rozsah, v němž krouťák máte  a vůbec svezení je mnohem lepší, než u turbodieselů (najezdil jsem toho dost s turbodiesely od VW, Audi i Mazdy).  Nebavím se o komfortu (hluk, vibrace), tady diesely sice udělali kus práce, ale stejně je to pořád znát. Jasně - spotřeba je kolem 10l, ale mám levnější emise, svíčky, vstřiky, nebojím se filtru pevným částic...  Tedy bavím se samozřejmě o poctivém velkoobjemovém benzínu (2.5), 1.2 TSI bych si nikdy nekoupil, bo kdybych jel sám a lechtal plyn, tak sice super, ale jet někam ve 4 a naložený, tak nestačím stavět u pump.

+3/0
9.3.2014 12:27

O87n47d49r29e67j 67K43a82l50m13a26n 1400546234772

Já už teda při normálních cestovních rychlostech 90 a 130 mezi dieselem a benzínem rozdíl neslyším. Tam už jde jen slyšet hluk od pneumatik a aerodinamický hluk. Zvuk motoru je až hodně hodně v pozadí.

+1/−2
9.3.2014 12:39

L32u58k67á16š 46B72r40a98n59d89e18j13s 2653505311631

Jo, vždyť říkám, že je tam vidět kus práce. Ale když si přesednete, tak je to stejně znát. Samozřejmě jde o můj subjektivní názor + stejně tak záleží z jakého dieselu do jakého benzíňáku přesedáte...

+1/0
10.3.2014 8:03

J82i16ř62í 94H58l20a65v49á13č35e49k 7316967299793

Jak může jedna spotřeba klesat na úkor druhé spotřeby? Ta přece neklesá, její podíl naopak roste. - Nebo mám naváto já? ;-D

+8/0
8.3.2014 18:18

P96e92t20r 40B64r61o46ž 8512794576474

Autor článku je holt tak nějak s logikou pozadu...

+1/0
8.3.2014 18:41
Foto

V89l38a58d64i76m41í28r 49V42o33l91k28o 6290222927289

Benzín přece před pár roky byl i za 22, takže bych s tou hysterií kolem "drastického" zlevnění ještě chvíli počkal, co vy na to?;-D

+15/−1
8.3.2014 15:55

L12i20b32o18r 12T39y20m21e19š 8545198667119

Taky si na to pamatuji, když jsem začínal jezdit v roce 2002, byla cena na úrovnic22,50,- Parádní časy. Dnes omezuji ježdění jak se dá a využívám alternativu, zdražení o polovinu se pozná....

+1/0
9.3.2014 8:18

V46l64a81d47i20s29l36a89v 48B58u17r12y57š86e55k 3153746902284

no když jsem já začínal jezdit, tak stál benzín korunušedesát, ale nic neomezuju, zvykl jsem si

+2/0
9.3.2014 10:01

P70e43t43r 40D56v48o45ř59á28k 9464547312320

To já si pamatuji podzim 2000, kdy ceny vyletěly ke 30 Kč/l.

http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/pohonne_hmoty_1995_

0/0
9.3.2014 10:56

J61o48s94e68f 19L79a18n91z 8655371624618

Nic proti nározům ostatních , ale nemohu článek i následnou diskusi nazvat jinak než demagogií.Informace jsou zavádějící, zejména co se týče snížení cen benzínu. Ctěný autore, víte on svět nekončí u cedule "konec hl.m.Prahy" . To že jmenovaní prodejci jeden produkt zlevnili pouze v Praze o ničem nevypovídá- a nebojte se , o co teď slevní velmi brzy zas zdraží a ze zákazníků naškubou i jinak. jasně , že spotřeba benzínu klesá, protože se mění podíl dopravy- nafta se prodává poměrně stabilně, bo se užívá ke komerční dopravě , a lidi co jezdí osobáky prostě jezdí míň , protože mají zkrátka hluboko do kapsy , kdo nemá na benál jede busem nebo i nikam nejede. Dost mě baví neustálé dělení prodejců PHM na zančkové a neznačkové- milí diskutující uvědomte si laskavě , že PHM teče v disrib.skladu ze stejné a z té samé roury ať je cisterna OMV nebo Franty ze Lhoty, a ujišťuji že prodejce opravdu žádná aditiva dodatečně nepřidává. A konečně cena - ta funguje takhle (zpětně od prodeje k výrobě): prodej.cena , -21% DPH , - marže ČS , - doprav.náklady , - marže velkoobchodu (např.Čepro) , - Spotřební daň (fixně daná zákonem dle produktu) , -dopravní , skladovací a rež. náklady velkoobchodu = prodejní cena z rafinerie ( a ta taky vyrábí se ziskem nad nákup a výrobní náklady. Asi tak...

+6/−1
8.3.2014 15:00

K24a16m53i52l 64D16o43l62e90z94e67l 6122336354972

nejvetsi problem u diesel jsou saze. Ani nejlepsi filtr nedokaze zachytit tyto mikrocastice. Bohuzel jsou pomerne dosti toxicke.A jako nejlepsi na zaver nizsi spotrebni dan z paliva , ktere ma vetsi negativni dopad na ziv. prostredi nez benzin.

+4/−1
8.3.2014 14:44

R74o68m18a53n 93K36r84a49t19o90c85h94v94í82l 6356147156794

Poslední moderní benzíny jsou také toxické.

+3/−2
8.3.2014 19:06

Z78d42e42n90ě17k 63O40r20š67u41l65í79k 1925450837802

A hodně toxické,nějaké saze jsou proti tomu malá sranda.

0/−3
8.3.2014 19:31

M42i32r57o83s68l35a39v 65S44l61a77v20í48č79e64k 6893618324

Mate nejaky dukaz, ze je dan nizsi. Podle me je na stejnou vyhrevnost u nafty vyssi.

0/−1
8.3.2014 20:03

M53a91r65t82i61n 53K23a82r67á52s82e38k 9978493218238

Nafta ma nizsi dan na litr a vetsi vyhravnost na litr nez benzin ..... z toho vetsi dan na stejnou vyhrevnost neudelas.....

(jinak ja mam diesel a maximalne mi to vyhovuje, ale to cos napsal je blbost)

0/0
10.3.2014 10:44

J50i12ř56í 31Š20e53j13n76o56h54a 4842293714873

Všechny  evropské ceny  benzínu a  nafty  jsou nemravně vysoké. Zrejména při českých mzdách. A ty zlodějské biosložky  nám byl taky  čert dlužen !;-€

Zlevnění benzínu na   35 Kč/litr :-(.?   Že o tom vůbec  píšou.

Pak se politici diví, že  lidi nechtěj dojíždět do práce  dál než  20 km.;-€

+12/0
8.3.2014 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.