Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práva na výrobu slavného kluzáku Blaník koupili Rusové

Výroba kluzáku Blaník, který zná většina tuzemských amatérských i profesionálních pilotů ze začátků svého létání, může po letech znovu ožít. Jak zjistila MF DNES, veškerou potřebnou dokumentaci pro výrobu koupila ruská firma S7 Engineering od kunovické společnosti Aircraft Industries, která je rovněž zcela v ruských rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u15k80á36š 33B13r44a77n42d15e13j20s 2663365171651

Chytré, velmi chytré. Výroba už neprobíhá, na její nový rozjezd + hlavně marketing pro zajištění prodejů Kunovice nemají. Tak práva na půlstoletí starou konstrukci převedeou a ještě si zajistí výhradní servis těch nově vyrobených. Tzn. pokud to klapne, tak nové zakázky, místa, peníze. A pokud ne, tak nic neriskují. Mám radost!

0/0
11.3.2014 8:08

P66a66v82e87l 86H91o88u57s32k43a 3271975550698

Mají teď prý nějaký prachy za plyn navíc, tak to vyhazují za blbosti :-P

0/−1
10.3.2014 16:56

D84a79v62i16d 68Š87a50f48r64á24n39e51k 5207544587413

Nechápu, co tady komu vadí? Ta konstrukce je přes půl století stará, což „zájem“ o nové kusy jenom podtrhuje. Pokud si někdo myslí, že celé odvětví zůstalo ve stavu šedesátých let minulého století, tak to asi bohužel.

+1/0
10.3.2014 16:54

E76d79u80a13r58d 85B75l94a17z17e25k 1333140895855

Rozpadly se ve vzduchu pri RedBull akrobacii ale prej s tim delaly nepripustne manevry rikal odbornik dnes na Radiozurnalu tak nevim presne kde je pravda.

0/0
10.3.2014 15:17

B45e31n 72P29a33v56k59a 1677283247281

Moc nechápu, že to šlo prodat. Tam přeci nemůže být žádná právní ochrana. Ale tak když Rusové platí, tak co jim to neprodat, že:-)

+1/0
10.3.2014 9:55

P11a67v57e45l 81O44d98r89a66z47i27l 6524209987140

V Rusku samozřejmě platí patentové právo jako jinde ve světě.

0/−3
10.3.2014 11:09

B67e98n 60P72a27v43k74a 1387923297471

Co na tom kluzáku chcete patentově chránit? A i kdyby, proč by to někdo dělal?

Spíše chtěli prostě papírovou dokumentaci, protože to prostě šetří čas a peníze.

+1/0
10.3.2014 11:14

J35a35r84o26m22i62r 88F40a83r17e46k 4712353807

Kompletni dokumentace, platna certifikace....

+1/0
10.3.2014 13:00

D33a23v32i48d 28Š78a61f29r28á87n60e16k 5557954837363

Odrazil se tady zase předvádí, jak ničemu nerozumí - fakt dojemné. Schválně, na jakou dobu je omezena doba patentu? Určitě to nebude víc, než půl století, že ne?

0/0
10.3.2014 17:20

V39á64c25l43a18v 72M15a49i34x64n62e79r 7255960315371

Prosim o odstraneni sveho prispevku ... trochu jsem se unahlil ...

0/−1
10.3.2014 9:54

A35l90e93š 29N51o89v74á49k 6858160167956

Nesmíš tolik chlastat ;-D

+1/−1
10.3.2014 10:15

M64a15r16e92k 55H57r77u80b55y 6917722601188

...stejne si vas najdou ;-)

0/0
10.3.2014 11:43

L82u23k62á26š 81H13o31š66e33k 6809647120631

Výroba 60 let starýho plechovýho letadla se v dnešní době může vyplatit fakt jenom v Rusku. V Česku se vyrábí třeba Duo Discus nebo HpH304. Obě dvě jsou oproti Blaníku jako když přelezete z Trabantu do Ferrari.

0/0
10.3.2014 9:53

M83a48r88t74i57n 12F65r18a83n28t57i69š33e67k 7285490803425

ale základy si snaze osvojíš v Trabantu, než ve Ferrari.

+9/0
10.3.2014 10:09

V27á42c21l68a75v 21M33a13i12x84n38e41r 7345510895911

Njn, ku... r.... vy rusky vydelaji na valce v Krymu, a zkoupi vse koelm .. a pokud bychom neprodali, tak prijedou s tanky ... At uz konecne evropa postavi plynovod a ropovod na sever a odstrihneme se od ruskeho plynu a nafty ...

+1/−3
10.3.2014 9:52

K72a38r91e79l 43V69a93l98i97š 7937155552570

To už jsme měli udělat dávno.

0/0
12.3.2014 6:27

R45o12b26e52r47t 46K68r52o25k 2713762512534

Docela bych se divil, jestli někdo na západě bude kupovat malá letadla vyrobená v Rusku. V tomhle oboru jsme světová špička my. Nakonec to stejně budou muset vyrábět u nás.

0/0
10.3.2014 9:49

V10á80c79l52a93v 15M78a41i93x89n57e10r 7975560485211

My uz ne ... firma je v ruskych rukach, takze my uz ne ...

0/−3
10.3.2014 9:52

J69a81r16o77s55l65a81v 22B88r86ü15m31m48e56r 7654243386

Nechápu tou obsesi národností majitele. Vždyť je fuk, jeslti tomu šéfuje Honza, John, Hanz, Jean nebo Ivan. A u a.s. už je to tuplem jedno.

+1/−2
10.3.2014 10:10

P89a69v23e29l 55O10d98r75a26z50i22l 6684519487880

Každopádně to prodali Rusové Rusům, v tom nevidím nic zajímavého.

+1/0
10.3.2014 10:24

J30a41r54o89s69l72a97v 44Š97v67á62b16í10k 5577913476333

Proč je v titulku ..koupili Rusové místo ruská firma? Málo bulvární?

+5/−2
10.3.2014 9:27

M42i71c18h86a34e90l 24F80i17š11a38r 4248683523479

A co chteji proboha delat s tou L-410? Ciste dle pomeru stroju v provozu ku smrtelnym nehodam od roku 2000 je to letajici rakev! ;-D

0/−4
10.3.2014 9:21

M47i25c11h17a12e75l 53F64i91š35a24r 4618913923979

Tady jeste link pro zajimavost: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-410_Turbolet

0/0
10.3.2014 9:22

J28a34r13o88s35l79a39v 12B94r49ü39m18m62e71r 7684293386

To je spíše asi tím, kdo a kde s tím lítá.

+3/0
10.3.2014 10:12

A24l25e68š 83N56o83v44á57k 6888160267616

Přesně tak... vzhledem k tomu, že většina strojů šla do Ruska a většina tam zůstala, tak podle toho to vypadá.

0/0
10.3.2014 10:17

J20o38s32e87f 18B81r14o21ž79k27a 6664172238157

Stačí pročíst: http://www.let.cz/clanek_285_historie.html

0/0
10.3.2014 12:24

M67o71n66i90k92a 32M15a84l47á 6750343248710

sorry, azbukou ,,letadlo blaník" neprošlo :-(

0/0
10.3.2014 9:20

M49i67r40e45k 72T23u49r84e20č17e30k 4533882630182

Okamzite zrusit.

0/−1
10.3.2014 9:16

M57o95n57i60k69a 50M25a72l89á 6960233938550

самолет Ьланик Rv

0/0
10.3.2014 9:14

J34i90ř55í 62K93r20u63m52n48i80k93l 7932738301573

Jen je to trochu nepřesně a nejasně napsaný článek. Předpokládám, že se jedná o L-23. Předchůdce L-13, který byl právě legendou a tak oblíbený mezi piloty, už nějakou dobu v Evropě nesmí létat (v USA ano), kvůli destrukci středového nosníku křídla (tuším při nehodě v Rakousku). Ten je poddimenzovaný a při zanedbané údržbě praskl. Blaník měl stanovenou poměrně krátkou dobu, po které musel na inspekci a údržbu, a tím se proti jiným srovnatelným evropským školícím kluzákům docela prodražoval jeho provoz. Ale jinak to byl vlastnostmi super stroj. Superblaníků L-23 jsem moc jako školicích kluzáků u nás neviděl. Co vím, používal se více na akrobacii.

+1/0
10.3.2014 8:41

D63a46v47i13d 67K96r36á51l 1289726539318

zřejmě to vše dospěje do stádia, kdy nám nebude patřit ani postel

+5/−4
10.3.2014 8:18

R34i94c50h48a59r29d 93P59o28d61z66i59m78e10k 2641187246

ale budeme ji mít výhodně pronajatou :-/

+8/0
10.3.2014 8:19

A63l66e95n29a 67F18i53r59s19t 9355579963496

na co by vám byla postel, když v ní neumíte ležet. Potom raději prodat.

0/0
10.3.2014 8:55

V36í88t 49H88r39a56d97i42l 2434745781702

Jj taky jsem měl tu čest... Úžasné letadlo a pokud by se znovu rozjela jeho výroba bylo by to skvělé... Předpokládám, že by se neobnovila výroba L-13, ale L-23... No a kdo je vlastně majitel je asi v dnešní době jedno...

+5/−1
10.3.2014 8:18

A38l11e78š 87N34o67v41á27k 6368630167576

No pokud se to bude vyrábět v Rusku, tak bych s kvalitou výrobků nebyl moc optimistický.

0/0
10.3.2014 10:20

I11v65a85n 96H87r49o92n 5464616786341

"Legendární větroně Blaník se nyní nevyrábějí, přesto létají po celém světě." Nutno podotknout, že kromě EU. Takže, další slavný výrobek Českých rukou, který se bude vyvážet do celého světa, ale ne od nás!

+6/0
10.3.2014 8:17

R76o19m88a69n 18K20r81a29t90o27c58h39v16í73l 6716847676254

Bude to něco podobného jako Škoda (Mladá Boleslav). Automobilka není česká, ale vyrábí se to u nás...

+1/0
10.3.2014 8:29
Foto

J79a22n 71B82r90a87u73n 1698108533925

A vybavěj je taky kulometama? To by bylo stylový.;-D

+2/−2
10.3.2014 7:42

D80a42v18i58d 76M11a77l44i96n33a 1170543440243

Je pravda, ze jeden Blanik leta s proudovym pohonem. Tak mozna z nej udelaji bombarder. :-)))

0/−1
10.3.2014 7:48

J40i51ř36í 79E33r26b64e35n 1303814666617

No jo, ale co když vypnou proud? Co pak?

+1/0
10.3.2014 10:42

A93n27t11o95n47í19n 37Š35t19e83f50k79a 3391712939492

(>_<) ....mudrc

0/0
10.3.2014 10:59

B69o90h71u67m37i67l 60M45á46c89a 5761362386553

Koupili to Rusové od Rusů!

A že by polopravda v titulku byla součástí protiruské kampaně?

+9/−6
10.3.2014 7:29

Ř21e36h91o24ř 17V59l42a11s85á96k 2264184141556

Po invazi na Krym není žádná protiruská kampaň potřeba. V Československu určitě ne.

+4/−4
10.3.2014 8:16

Ř11e55h49o60ř 32V25l64a39s19á98k 2344364661656

A mínusy na tom nic nezmění. Já Evropskou unii moc nemusím a na slovanství  slyším, takže by mi teoreticky příklon k Rusku nijak nevadil. Ale nemohu mít za kamaráda někoho, kdo nerespektuje státní hranice a na slabších partnerech si klidně kdykoliv cokoliv vynutí silou.[>-]

+1/−2
10.3.2014 9:14

R58o56b42e10r96t 63K72r24o87k 2253642432164

Češi nejsou slované, takže jste trochu mimo mísu.

0/−2
10.3.2014 10:01

Ř68e15h74o50ř 29V62l14a44s90á50k 2264144221906

Tak to máte nějakou hodně divnou definici slovanství.;-D

+2/−1
10.3.2014 10:24

J61i30r66i 16H25u95b84k71a 1903976944355

Geneticky jsme mix Keltů, Germánů a Slovanů. Kulturně patříme spíše do západoevropského okruhu...

+1/0
10.3.2014 14:00

P83a51v39e26l 75Š19e34d18ý 2218316572335

Ano je to jen zkrátka obchod, ale nikdo si neuvědomuje, nebo spíše málokdo si uvědomuje, že vlastně díky těmto přesunům a prodejům našich dlouholetých výrobků , ztrácíme kus našeho jak se říká "dědictví"  Já si ještě můžu říct ano vyráběli jsme naše letadla, auta, sunar, jídlo atd., naše děti ano byli sjem montovna pro tuhle zemi pto tamtu zemi.

+12/−4
10.3.2014 7:17

D26a30v26i14d 94K57r80á44l 1849176399558

chtěl jsem dát plus

0/0
10.3.2014 8:18

P84a31v48e29l 35S78ý91k87o70r97a 7217462777781

vyprodat, rozprodat, zadluzit ?  Neni to ekonomicka strategie ? [>-]

+7/−2
10.3.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.