Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda stopne tendr na studii vodního kanálu. Zemanovi se to nelíbí

Velký projekt splavnění řek a výstavby kanálu na Dunaji, Odře a Labi se vzdaluje realitě. Dílo, mnohými považované za megalomanské, zastaví v zárodku ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Hodlá se zaměřit na menší projekty. Hrad mluví o porušení koaliční dohody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a46r93t65a 31V19a17n57í13č83k45o50v65á 8644110189730

To se chce zapsat do dějin kanálemMiloše Zemana? Ať neutrácí za oslavy, kde není co oslavovat a púrojekt zaplatí sám;-D8-o

0/0
17.3.2014 22:18

V38l75a71s77t95i84m63i93l 52H75a59l23b40i55c80h 8273835166838

Karel IV. postavil hladovou zeď.Proč by nemohl Zeman postavit hladový kanál a zaměstnat na tom pobírače dávek.

0/0
13.3.2014 12:14
Foto

J13a58k86u88b 56L38n21ě92n58i48č80k36a 1545852967791

Je to naprosto nesmyslný nápad, navíc vyhazování peněz za nesmyslný tendr. Měli by finance využít jinak a lépe!!!!!! Máme kvalitní železniční síť, kdyby se ještě lépe zmodernizovala, např. rozšířila o další kolej, pak víc jak lépe nahradí kapacitu lodí, které by se po něm plavili.

+1/0
13.3.2014 8:36
Foto

J44a92k78u97b 60L40n70ě77n42i57č43k71a 1385642327811

A odráží d****** a nízkou inteligenci našeho prezidenta.

0/0
13.3.2014 8:36

P58e26t15r 24K51o86š25í49č83e91k 8151550705491

Ať si jí ten pitómio zaplatí ze svýho, když po tom kanále tak touží :-)

+1/0
13.3.2014 3:45

J15o37s43e75f 46Š34e14m17e32l72í86k 7189551980937

Žeby tedy krom záchrany státního dluhu založil Zeman další fond s názvem "Kanál"?

+2/0
12.3.2014 18:39

L49u64k93á25š 98J77e37l80í81n37e56k 9776398242689

!!Ten vypitoza když si vezme něco do hlavy, tak nepřestane, dokud mu jí někdo neutrhne.....!!

0/0
12.3.2014 17:10

P34e24t17r 92R52ů16ž38i61č27k97a 8762503933416

Madarsko počákem 90.let taky zastavilo společnou stavbu s tehdejším Československem(Gabčíkovo-Nagymároš). Dnes už uvažují, že v mírně upravené variatě svoji část vodního díla postaví. Samořejmě, že je to bude stát více než před 20.lety. Ale proč o tom asi uvažují, když mají splavný Dunaj?

+1/0
12.3.2014 14:24

J37i42ř40í 25Š54e44j36n21o40h71a 4702763554613

Hlavně bychom se měli zaměřit na opravu a dostavu silnic. Je ti stále horší.Pokud chceme odlehčit silnicím tak modernizivat nákladní dopravu.

Je možné, že naši experti a politici jsak nekonečně hloupí !?

+2/0
12.3.2014 13:35

J47a88n 56B74e92n63e47š 8710110628566

Ještě bych chtěl jenom dodat. V západních zemích je veden v souběhu vodní koridor, železnice, silnice a navzájem se doplňují.

Uvedu jeden příklad. Na vodní dílo Gabčíkovo taky nadávali a teď už je jeho výstavba zplacená, tak nechápu, proč někteří diskutující píší návratnost investice 100 let a bůh ví jestli. Navíc se v oblasti zlepšila kvalita podzemních vod a také při povodních jim toto vodní dílo hodně pomáhá.

Moc se mi líbí, jak je tam napsáno, že nejdřív potřebujeme vědět co říkají ostatní státy a podle toho se zařídíme. To je ale blbost, protože bez studie proveditelnosti se s náma nikdo bavit nebude a jenom se nám vysmějou. Ale asi o tomhle vládě jde. Prostě udělejme seriózní studii bez nátlaků různých skupin a podle výsledku se rozhodněme. Chápu, že i případně kladný výsledek některý nepřesvědčí, ale budeme mít jasný důkaz o prospěšnosti/neprospěšnosti této stavby.

+2/−4
12.3.2014 13:32

J87i21ř12í 75Š26e31j37n42o49h54a 4942263614833

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

+1/0
12.3.2014 13:37

J78i41ř23í 83Š45e32j74n60o75h24a 4372513114573

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

Určitě nic pro nás !

0/0
12.3.2014 13:37

J40a92n 64B41e77n68e66š 8320330448236

S tím nemohu souhlasit. Řekněte mi tedy, proč modernizují stávající kanály, které vedou podél železnic. Že by byli hloupí?

S vodnatostí řek se mýlíte. I já jsem před nedávnem myslel, že koridor se bude napájet z řek, dokud jsem si nezjistil podrobnější informace. Vodní koridor se jednou napustí a odtoky budou tvořit pouze vypouštění plavebních komor a noční provoz vodních elektráren. Díky přečerpávání vody z bohatých oblastí může v období sucha doplňovat vodní stavy stávajících řek. A nebojte se, že bude v koridoru špatná a zapáchající voda. Lodě budou svým provozem vodu okysličovat. Kvalita vod v těchto koridorech je doložena mnoha studiemi. Výškové poměry v dnešní době už nehrají tak velkou překážku a lze vytvořit vhodnou plavební komoru (nebo zdvyhadlo) na velké (až desítky m) výšky i s ohledem na ekonomiku provozu.

+2/−2
12.3.2014 13:57

T49o43m44a16s 17N52o72v93o90t23n31y 3331866648399

Ale ono se už dávno ví, že je to ekonomický i ekologický nesmysl. A pokud by konečně chtěli být ekoteroristi užiteční, přestanou blokovat silnice a obchvaty měst a vrhnou se na tady ten komunistiko-zemanovský megalomanský nesmysl.

+1/0
13.3.2014 0:38

J80a37n 44B87e48n74e29š 8780120558886

Hmm, tak mi řekněte v kterých zemích a místech, kde je tento kanál postaven, jsou zničeny ekosystémy a vlastník tohoto díla je neustále v červených číslech. Nevím o žádném případě. Všude se investice rychle vrátila a i přírodě to nijak neuškodilo, ba právě naopak. Vše jsou to jenom výmysly nátlakových skupin. Takže Karel IV byl komunista, Masaryk, Baťa atd. Bravo!!!! To mluví za vše. Ekoteroristy bych rozprášil, protože ti chcou zemi vrátit do doby pravěku a nejenom u nás.

0/0
13.3.2014 6:45

J62i47ř92í 27P56o18k78o70r95n88ý 6401535688710

Pomsta zelených Zemanovi za Šumavu?:-) Kde jsou dotace, tam jsou prachy a kde jsou prachy, tam je i pravda a moc - bez ohledu na volební výsledky...

0/0
12.3.2014 13:09

J63a56n 20B44e18n69e76š 8760470868386

DOPRAVA JE KRVÍ HOSPODÁŘSTVÍ!!! DO NÍ SPADÁ LETECKÁ, SILNIČNÍ, ŽELEZNIČNÍ A VODNÍ. PANE MINISTŘE, REZIGNUJTE, POŠKOZUJETE TUTO ZEMI!!!

Za chvíli zrušíte i projekty Rychlých spojení (VRT), protože se vám to nebude hodit do krámku. Základní silniční síť měla být aspoň už ze 70-80% hotova. O tom snad polemizovat nebudem. Železniční koridory - no opravu a lepší technické parametry potřebovaly, o tom žádná. Rychlá spojení zrychlí cestování a uvolní kapacitu koridorů. Nehledě na to, že jsme tak cca 20 let zaspali dobu. Letecká je na velmi dobré úrovni, tam skoro nic dělat nepotřebujem. Co mají společného tyto odvětví? Přepravují osoby a zboží, u rychlých spojení pouze osoby (trať není stavěná na těžký nákladní provoz(jen vyjímečně)). V krajině vytvářejí dost nepropustnou mrtvou bariéru. A teď k nenáviděnému vodnímu koridoru. Nejen že, bude vozit náklady a osoby (tedy spíše turisty), ale plní i řadu jiných funkcí(protipovodňová, závlahy suchých oblastí, obnovitelný zdroj energie, zlepšení vodní bilance v území atd.). Nehledě na to, že na střední a jižní Moravě je dost hotových úseků a stačilo by jen vybudovat plavební komory a zvednout pár mostů. Nehledě na to, že podél koridoru by se zvedl průmysl a byla by práce nejen při výstavbě, ale i po ní. S ekologií je na tom taky dobře, protože většina trasy je vedena po zemědělských pozemcích a jen vyjímečně, ale citlivě se dotýká chráněných oblastí. Megalomanská stavba, blbost. Cena cca 400 mld. je oproti všem nákladům na výstavbu silnic, žel. koridorů a rychlých spojení zanedbatelná. Navíc se bude stavět min.15 let a EU by mohla přispět až 85% nákladů. Takže kdo umí počítat, tak si to spočte. Navíc první 4 etapy jsou relativně méně nákladné než poslední. Pan ministr se asi bojí, že by ze studie vyplynulo, že se stavba oplatí a návratnost investice je veliká (a to je fakt, podívejte se do zahraničí)....

+2/−3
12.3.2014 12:58

M87a45r95t47i29n 63S41e60d27o88n34a 2115726666239

Krome prepravy nerostnych surovin nevidim pridanou hodnotu ve vodnich kanalech, aby se to cenove vyplatilo. Bez tranzitu z okolnich zemi to uz nema vubec zadny smysl. Vyrazne prioritnejsi je postaveni  dalnice Hradec-Mohelnice a dokonceni D8.

+4/0
12.3.2014 13:12

J54a26n 68B50e50n82e74š 8260830278196

S dobudováním dálnice Hradec-Mohelnice a D8 souhlasím. Cenově se to vyplatí, protože zboží přepravováno po vodě dlouhou cestou do Hamburgu na dopravném dělá 20% a kousek dopravy do ČR po železnici nebo silnici již dělá 80%. A kdo říká, že se budou vozit jen nerostné suroviny? Co takhle levnější doprava kontejnerů ze zaoceánských lodí přes říční lodě do našich přístavů? Vodní koridor (teď netuším přesně kolik přepraví nákladu - cca 15 mil tun zboží za rok) bude doplňovat železniční dopravu a i svým významem bude takový cenový regulátor. Navíc do roku 2030 se mají veškeré náklady převážet po železnici a vodě (tuším že cca 30 %) a v roce 2050 už to má být víc jak 50%. A pochybuji, že 50% veškerých nákladů bude jezdit na železnici. Myslím to z hlediska kapacity tratí. A nesmíme zapomínat, že po vodě se převážejí i objemné náklady. Kvůli tomu třeba ostravské podniky nemohou cenou svých výrobků konkurovat ostatním, i  když mají nesrovnatelně lepší výrobky. Z toho plyne, že průmysl se nerozvíjí, ale někdy i utlumuje a tedy není práce!!

+1/0
12.3.2014 13:48

J43i93ř84í 21Š85e98j15n87o67h71a 4812323754343

Vodní doprava je přežitek.

Jedině, kdybychom opravdu nevěděli kam sstátními finančními přebytky.

Samozřejmě až po dokončení nekonečné rkonstrukce silnic.

EUrodotace nic neřeší. 40 % musíme udělat na dluh

+1/0
12.3.2014 13:41

J98a92n 51B81e39n55e46š 8770940248596

No tak to teda nechápu. Pokud udělám kvalitní projekt, u kterého nebude hrozit rozkrádání dotací atd., dostanu 85% nákladů zpět. Tak teda nevím, kde jsem vytvořil dluh 40%????

Jasně, eurodotace nic neřeší, ale přece nejsu blbej a když mi někdo nabízí peníze, tak toho snad využiji. Navíc tento vodní koridor, by se platil z jiných zdrojů, protože OPD nejspíš už další nebude. A proč by ty vyčleněné peníze měl dostat jiný stát, když tady je projekt, který bude ku prospěchu, i když to tak na první pohled nevypadá.

+1/0
12.3.2014 14:02

J17a96r46o54s22l28a22v 30Š20i29m47á74č15e12k 6344947849978

Ale já chci taky na lodičce do Prešpurku.

+2/0
12.3.2014 12:45

J50i71ř92í 91K25h51e88i33l 9446534710713

Tak ať si ten tendr Zeman cvaká sám z toho svýho slavnýho účtu, má tam mega, tak za ty prachy mu možná někdo odborně vysvětlí, že je celej ten kanál totální kravina a černá díra na peníze.;-D Státní rozpočet ať do toho Zeman netahá, dost na tom, že si nechal navýšit rozpočet hradu na pohoštění.;-O

+9/−1
12.3.2014 11:55

J65i97ř70í 60L77e12b68d42u55š53k69a 7120643154616

Přesně to mě také napadlo (na účtu je mega, kolik stála stavnostní večeře s přispěvateli?ale to jen tak mimochodem). Takže tady máš ten nasbíraný milión, sežen do houfu svě věrné a začněte někde kopat, jedno kde. A bude klid na všechny strany...

+2/0
12.3.2014 12:04

S28t45e78p14a59n 61T79o54t52h 8668249815948

??? Oni jsou Zemanovci v koalici??? Nebo jak to hradni pan mysli??

+5/0
12.3.2014 11:53

J64o88s83e67f 57Š48e63m48e14l53í34k 7329361510527

Už se mu to trochu plete.

+1/0
12.3.2014 18:35
Foto

J95i12ř90í 36U19n88č70o86v64s49k21ý 8199852523279

Na co studie byly již vypracovány za císaře pána a tak je oprášit a jedeme, jinak bude-li čím dál méně vody tak ty zdymadla na Laby pomůžou víc.

+1/0
12.3.2014 11:31

H93e63l29e73n76a 65K68a11v53k26o51v22á 5246903540806

Zeman to spíš chápe jako vlastní pomník, protože těch jiných s jeho jménem asi moc nebude.

+2/0
12.3.2014 11:31

J33o20s36e57f 50Š74e86m71e15l93í11k 7289271460397

Slibuju, že pokud Zeman dobrovolně opustí svou funkci do konce tohoto roku, pojmenuju po něm svou garáž.

+1/0
12.3.2014 18:34

A76n95t85o58n70i13n 62N73e85m37e10c 7468203671760

mnohem dulezitejsi by byla nova zeleznice Brno Praha. Pokud by vlak byl v praze za 1 hod 15 min i se zastavkou v Jihlave, jezdily by tu vlaky i z Berlina na Viden a pod.

Ubylo by aut na dalnici D1. A cena by byla proti kanalu v Beskydech max. tretinova. :-).

+1/0
12.3.2014 11:14

P55a94v20e68l 86K97r58a94u76s 8293750565681

ale Jára to pojal jako živý obraz, jenže miloš je živý, ale pod obraz :-D

+3/0
12.3.2014 10:58

P64a49v83e17l 86K73r26a38u42s 8833760705461

to patřilo k tomuhle: Miloš Zeman je důstojným pokračovatelem Járy Cimrmana, který vyráběl na Staroměstském náměstí iluzi moře.

+3/0
12.3.2014 10:58

M50i30l50o38š 76K14r37u47m15p 2184587584

2019 - Číňané na Měsíci

2022 - Vědci našli lék na rakovinu

2025 - USA posílá raketu k Marsu

2029 - 85 % aut už jezdí na alternativní pohon

2034 - Na Měsíci postavena první výzkumná stanice s trvalým osídlením

2038 - Vědci zúrodnili Saharu, hladomor prakticky přestává existovat 2039 - Česko zprovoznilo prvních deset kilometrů plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe

+18/0
12.3.2014 10:55

P40a27v11e18l 39K93r55a92u90s 8313860255391

;-DR^

+1/0
12.3.2014 10:59

R33o93m60a27n 62M35i91r26o61s18l73a36v 4907973527406

Kanál D-O-L nevymyslel Zeman, ale prosazoval ho už Baťa, pak Čuba a žádný z nás od stolu nezodpoví, zda to je aktuálně dobrý nápad nebo není. K tomu je právě ta "studie proveditelnosti", takže já bych ji rozhodně provedl. Pokud by byly pozitivní efekty touto studií prokázané, daleko snadněji by se získávala i mezinárodní podpora a finanční účast. Pokud by se vše odbylo jako megalomanství, tak by žádný velký projekt nespatřil světlo světa. O megalomanství by šlo pouze tehdy, pokud by to bylo neefektivní a to je právě třeba zjistit.  Končím debatu. Tečka.

+5/−6
12.3.2014 10:43

S44t58a41n35i57s55l55a25v 29H12o88n30ě76k 1558280438344

Nesouhlas. Tečka.

+3/0
12.3.2014 10:48

P97e53t20r 76A30g51u81l66á42r 4787198360814

Souhlas. Vykřičník.

+1/0
12.3.2014 10:49

P48a94v13e62l 55K71r54a89u80s 8763470445961

já ještě kolísám... tři tečky

0/0
12.3.2014 11:00

J60o46s70e48f 16M88i40š12k91o54v42s62k24ý 6162586673251

Zajímavé je ukončit debatu před tím, než se v ní může vyjádřit někdo jiný kromě vás.

+5/0
12.3.2014 11:03

P46a87v47e63l 92S27v23r98č55i87n43a 1268751714417

Baťa... V dobe kdy jezdily nákladní auta 40km/h uvezly sotva petinu toho co dnesni kamiony. Podobne je to s železnici. Pro kajakáře by to, ale bylo dobre, pravda. Tecka a vykřičník.

+6/0
12.3.2014 11:06

J32i90ř45í 94L92e72b29d95u78š55k50a 7700103414656

Poslední věta článku: Komise Akademie věd pro životní prostředí koncem února uvedla, že výstavba takového kanálu nemá nyní ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění.

+3/0
12.3.2014 12:08

J95o32s65e10f 11M55i59š95k52o53v34s16k43ý 6512686743771

Hned mě napadla parafráze na Cimrmanovu operu Panama:

"Kanál veliký na mysli ti tane? Vyslov se jasně, Zemane."

Zemanovi bohužel k prosazení záměru chybí tehdejší vlivní lidé: vyhlášený washingtonský cukrář George Kulikowski a Jim Hronek, obchodní cestující s pánskými vestami Westinghouse.

+1/0
12.3.2014 10:39

T69o30m91á24š 23V72a31l13d26e91r 7673170529

Konečně rozumné rozhodnutí. Nejdříve splavme Labe do Přelouče- Pardubic celoročně a pak se bavme o dalších projektech. Budovat kanál na 4 měsíce provozu je blbost. Dříve i na Vltavě Praha - Mělník jelo za týden více lodí, než nyní za celý rok. Problém je, že stát rozdal-věnoval námořní dopravu, lodě prodal někdo jiný a není co po vodě vozit.

+5/−1
12.3.2014 10:37

J55i23ř67í 89B91o21r60o74v70i84č71k93a 8915516676663

Možná tomu trochu nerozumím, ale za sebe bych řekl, že v tom nic tak extrovního (rozumného) nevidím.

Zesplavnit Labe do Pardubic má smysl pouze tehdy, bude-li co dopravovat do/z Pardubic (takový obchodní artikl zde skutečně není), nebo bude-li co dopravovat i dále (po kanálu).

Zesplavnit do Pardubic s tím, že se budeme potom bavit dále, je (alespoň dle mého názoru) skutečně hloupost. Pokud se rozhodneme, že dále nic, tak jsou to vyhozené peníze. A současně se tím vytváří nátlak, že když už se investovalo zde, musí se přeci investovat i dále, což považuji za nemorální! Takže rozhodnutí udělat rovnou a konečně přestat mlžit! Buď vše, nebo nic, ale zbudovat jen kousek s tím, že potom se uvidí, na to skutečně nechci daně platit!!!

Za sebe doufám, že se nic stavět nebude, protože návratnosti investice neveřím ani za 100, 200 či více let. Myslím, že tyto peníze by se daly investovat lépe a efektivněji.

0/0
12.3.2014 12:34

M85i53c20h79a71l 10H78i48r50k81a 4587446960833

Zesplavnit Labe do Pardubic je další tunel na státní rozpočet ve výši 3 miliardy, vody je po většinu roku v Labi málo a hlavně, není co vozit, resp. co by se vyplatilo. Hned vedle je málo dopravně nevyužitý železniční koridor, tam bych začal ...

0/0
12.3.2014 13:18

D63a91v88i10d 96Č21e47r52n59o56h24o13r98s44k29ý 1296304306626

málo využitý ? ;-D

0/0
12.3.2014 14:07

M46i39c48h56a36l 79H55i44r28k48a 4197616250773

Ano, bydlel jsem hned vedle koridoru, pamatuji dopravu od 70. let až  doposavad, a je to skutečně slabota. Navíc vlaky dosahují vyšších rychlostí.

0/0
12.3.2014 15:12

J85i31ř79í 15Š91e53j56n28o42h92a 4622643684113

nikdo kanàl nepotřebuje. Jenom betonářská a bankéřská lobby. Samozřejmě chtějí ab ten projekt zaplatili ovčané ;-€

0/0
12.3.2014 13:56

J43a28n 30B60e37n80e60š 8530240448616

Beton bude použit pouze na plavební komory a mostní objekty, toť vše. Takže o betonářskou lobby se v žádném případě nejedná.

0/0
13.3.2014 7:18

R29a51d75i28m 13P49o94l98á34š22e22k 9496243389769

Faktem je, že u nás se na rozdíl třeba od Německa nepovedlo překonat odpor a sabotáže  říčních zelených ekologistů a splavnit třeba Labe - úseky, kde je vodnatost tak stokrát větší než je vodnatost řek ve vrcholových partiích uvažovaného průplavu DOL.

Takže v první řadě by to chtělo začít tam, kde stačí jen relativně nenáročné úpravy na splavnění 10 - 11 měsíců v roce - splavnit Labe tak do Pardubic a Moravu s Dyjí od Dunaje tak do Olomouce.

Jak budou splavněny tyto říční trasy, dozajista se brzo objeví firmy, které tyto trasy začnou pro svou dopravu využívat. Spousta lidí  vyjadřujících se automaticky proti DOL ( nic o tom nevím, je to pro mně neznámé, proto je to automaticky blbost a nesmysl) otočí a s příkladem před očima bude pro.

+3/−2
12.3.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.