Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuta pro České dráhy: Za nákup railjetů mají zaplatit 25 milionů

Antimonopolní úřad potrestal České dráhy za nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Dráhy za to mají zaplatit 25 milionů Kč, což je vůbec největší sankce, kterou kdo za porušení zákona o veřejných zakázkách dostal. Pokuta však není pravomocná. Dráhy se proti ní odvolaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i15r27o85s78l61a80v 18P12a38v85l29í85č87e30k 7693680535354

Zlatá Vagonka ve studénce.

0/0
21.3.2014 20:14

P45e82t98r 86C66i69b92u12l93k78a 1566387479938

firma financovana zestatniho rozpoctu zaplati pokutu do statniho rozpoctu? co je to za klauni? jediny smysluplny trest by bylo potrestani konkretniho vinika, tj. uplaceneho statniho urednka, co toto spiskal;-€Rv

+1/0
17.3.2014 12:59

V46á52c20l25a49v 46V34l95č76e21k 1118960484906

No a pokutu zaplatíme v dražším jízdném a ještě si to vyberou ze státních dotacíRv

+1/0
16.3.2014 10:27

J22o71s44e66f 40H87o25n40e17š 7281592250843

Jak měli dělat výběrové řízení,když jde o využití opce rakouských drah,které snad výběrové řízení dělaly.Jaké by byly konkurenční nabídky?Bylo by z čeho vybírat?

0/0
14.3.2014 22:57

J58i85n39d55ř10i47c35h 48Š45k19o54p28e17k 4105481160875

využití opce v tomto případě možné není dle zákona.

Jediná možnost byla udělat VŘ s tím, že tyto railjety by byly jednou z nabídek

0/0
15.3.2014 8:08

J84o68s31e12f 89H31o43n88e96š 7581772160443

Kolik konkurentů je k dispozici?Musíte také brát v úvahu dosažení servisu.Co je platné,když to vyrobí Číňané levněji když servisní podpora je slabá

0/0
15.3.2014 13:07

J91i64n33d60ř75i20c47h 64Š11k58o23p52e75k 4625891470335

on nikdo jiný vagony nevyrábí ? Nikdy se žádný výběrové řízení na vlaky nedělalo ? 8-o

Samozřejmě, že dělalo......!!

0/0
15.3.2014 13:11

J86o76s34e29f 43H89o93n82e68š 7631952650133

Výběrové řízení lze udělat,ale otázka je jestli bude smysluplné.Vlaky jsou určeny na trasu Víden-Praha-Hamburk a své požadavky mají německé dráhy i rakušané a také musí mít schválení do provozu.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak ČD mohli nabídnout Pendolina

0/0
15.3.2014 19:10

J88i56n41d11ř27i88c94h 55Š34k37o67p32e83k 4205181580235

lze předpokládat, že vagony používané na této trase musí splňovat nějaké podmínky, a to z hlediska parametrů, nikoli výrobce.

To by se pak mohlo stát, že railjety budou moci jezdit v Rakousko, za to v Německu a u nás ne

0/0
15.3.2014 19:31

Z67d52e50n72ě70k 11O80r25š57u74l38í76k 1175550517982

ouřadové zase řeší kraviny.místo aby byli rádi že lidi se svezou v pohodlných vozech a ne ve vozech jančury starejch 20 let a více tak ještě budou prudit.tohle je kocourkov.nakonec se bude dělat vř i na každou tužku či gumu.

+1/0
14.3.2014 20:04

J97i69n65d20ř74i45c11h 52Š76k62o48p66e95k 4585791850345

taky možný přístup.

V tom případě nemusíme řešit tunel Blanka ani tendry na silnice. Prostě to někdo nakreslí a pak se to dá rovnou nějaké firmě, která to postaví. Kolik to bude stát je  jedno, podstatný je, že bude nový tunel či dálnice. :-)

+1/0
14.3.2014 21:14

J54i95ř52í 25H39u27d54e60c 4852681249652

Ale tak se to přece dělá už dnes..VŘ jsou jen divadýlko...firma zdánlivě nabídne nižší cenu a pak si to vybere na vícepracích...

+2/0
14.3.2014 22:13

J77i26n81d26ř33i85c49h 51Š47k47o32p50e97k 4955181620245

to je problém investora, resp. jeho dozoru, že jim na vícepráce kývne.

Vícepráce jsou rovněž často důsledkem špatně zpracované projektové dokumentace,

0/0
15.3.2014 8:06

P28e97t93r 52T52y61č59k97a 6825672529212

Tak zrovna v tomto případě se podle mě jedná o byrokracii, protože výběrové řízení pokud vím dělali rakouské dráhy. Takže podle mě je nižší než by se kdo kdy dostal s výběrovým řízením v Česku.

+2/0
14.3.2014 18:39

J59i88n76d86ř85i97c45h 65Š49k72o72p40e44k 4855161730115

a co jako, že výběrové řízení dělaly rakouské dráhy ? dělaly ho dle rakouské legislativy, která u nás naštěstí neplatí.......

0/0
14.3.2014 18:48

M26a42r19t90i46n 66N69o29v23o35t64n32ý 3286496271964

Proč "naštěstí"? V čem je rakouská legislativa tak špatná, oproti té naší?

+1/0
14.3.2014 19:11

J40i87n58d54ř63i22c96h 71Š96k73o54p35e63k 4175661550855

naštěstí protože jsme samostatní a stát se mj. vyznačuje tím, že má vlastní legislativu

0/0
14.3.2014 19:16

M95a66r35t42i29n 23N31o17v66o71t72n80ý 3436316321554

Aha, čekal jsem nějakou zajímavější informaci. To, že máme vlastní legislativu, jsem tak nějak tušil. :-)

0/0
14.3.2014 19:24

J42i14n96d57ř28i47c14h 44Š46k93o71p21e43k 4655161670195

no to stačí. Právě, že máme vlastní legislativu, nelze se odvolávat na výběrové řízení dělané úplně za jiných podmínek na území jiného státu

0/0
14.3.2014 21:04

J46o31s82e91f 63Z20a74h36á47l96k49a 4343909628526

RailJet nemí motorová, ani elektrická, ani parní jednotka. Jde o pouho vlakovou soupravu s řídícím vozem. Nedá se to tahat ničím jiným než Taurusy, protože to má systém řízení dle standardů OBB nikoliv Evropy. To už ale ČD taktně zamlčují, tedy to že je ty soupravy stály balík peněz a další ještě vydají za pronájem rakouských lokomotiv.

0/−1
14.3.2014 18:16

T31o79m 30J13u68r96e66č58k61a 6895952345515

Žádný pronájem ČD platit nebudou. Jedná se o společnou vozbu ČD a OBB, kdy ČD dodají 7 netrakčních jednotek railjet a rakouská strana jen 3 soupravy, ale taky 10 lokomotiv. Vzájemná bilance vyrovnávek tak nakonec bude přesně 50:50.

+1/0
14.3.2014 19:15

M19a72r10t65i14n 71N95o98v49o63t78n92ý 3326316801504

ČD nikdy nezatajovaly kolik budou soupravy stát, všude se o tom psalo. A pronájem lokomotiv pravděpodobně moc stát nebude, z části bude hrazen vyrovnávkami výkonu.

0/0
14.3.2014 19:19

Z63d20e55n40ě28k 89J63o45n12á97š 9211789726300

To je na emigraci.. tohle je fakt kocourkov

0/0
14.3.2014 17:49

J11i67n84d33ř26i73c95h 83Š29k28o65p52e81k 4255511190465

že někdo dostane pokutu za nedodržení zákona ?

No to asi jo. ;-D

+1/0
14.3.2014 18:54

P75a84v17l97a 78K49v92a32p29i18l64o62v15á 7599278364287

Ne že už ty zákony jsou alá Kocourkov, to je ta horší varianta. Ale dle Vašich dalších komentářů bych soudila, že jste spokojen se stavem veřejné správy.

0/0
14.3.2014 19:25

J61i21n18d97ř14i16c54h 78Š89k36o74p74e17k 4485931910605

jsem spokojen, že někdo kdo nedodržel zákon, dostal přes prsty. A je jedno, zda je to tento případ či případ opravy mostu v Brně (článek pár dní zpátky)

0/0
14.3.2014 21:06

J45i92n65d32ř32i27c90h 11Š95k65o40p31e23k 4685481260635

http://ekonomika.idnes.cz/predrazena-oprava-mostu-v-brne-dz7-/eko-doprava.aspx?c=A140312_173542_eko-doprava_spi

0/0
14.3.2014 21:09

P63e40t11r 48N70e78c62h28a87n22i28c56k22ý 7693706698540

Pokuta za dobrý nákup a rychlé jednání. Než by se udělaly všechny byrokratické šaškárny, tak by ty railjety byly fuč.

0/0
14.3.2014 16:31

J24i33n70d94ř39i92c26h 96Š18k50o23p57e76k 4675351580535

nejsou nenahraditelné a poslední vyrobené kusy

+1/−1
14.3.2014 18:55

M83a62r90t22i74n 24N12o14v43o15t72n53ý 3826956681604

Ale  kdyby se objednávaly zvlášť, tak by stály neporovnatelně více, než když se koupily z Rakouska. Rakousko tehdy soutěžilo 67 souprav (z nichž ČD těch 7 odebírá), takže cena za 1 soupravu byla někde úplně jinde, než když byste poptával 7 souprav samostatně.

0/0
14.3.2014 19:22

J68i54n25d55ř67i34c46h 84Š50k61o37p48e69k 4215541920975

což je teoreticky možné, ale z hlediska zákona irelevantní. Zákon takovéto stanovení ceny, odůvodnění nákupu neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:07

J68i85ř17í 78K41r49e18j67č90í94k 2877538534346

No právěže umožnuje, takže je-li něco irelevantní, tak tahle prvoinstanční pokuta...

0/0
14.3.2014 21:20

J54i53n95d17ř23i19c12h 85Š58k26o16p71e22k 4855631430315

podmínky pro použití jednacího řízení bez uveřejnění, případně vynechání výběrového řízení úplě, jsou poměrně jasné a vymezené. Určitě mezi ně není výhodný nákup přes třetí, zahraniční osobu.

Doporučuji projet zákon o veřejných zakázkách, je to někde zkraje

0/0
14.3.2014 21:26

J60i78n55d24ř20i61c81h 37Š14k17o87p75e38k 4585401960375

souhrnně řečeno v tomto případě neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:32

O82t93a73k14a40r 82V94a82l36e90k 6726692365312

Stat dava sam sobe pokutu za to, ze nakoupil jeste levneji, nez pokud by vypsal vyberove rizeni. At zije byrokracie.;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
14.3.2014 16:23

J14i57n73d37ř73i96c20h 44Š91k24o79p18e12k 4245191300665

zda nakoupil levněji nelze objektivně určit.

+1/−3
14.3.2014 18:55

L74u73d84v12í68k 68R27a29k 8955591414824

Prdlajs pokuta pro ČD, ale pro nás, daňové poplatníky, ČD nejsou soukromou firmou. Až napíšete, že pokutu zaplatí ten a ten úředník, tak pak to bude jak má býti.Rv;-O

0/−2
14.3.2014 15:36

L69u19k67á77š 84Š83l28e64h31o66f98e26r 1483129585339

Koukám že v ČD padla, máme tu plnou diskusi "ajznboňáků" :-)

+1/−3
14.3.2014 15:26

P31a80v80l72a 16K33v97a94p51i28l44o87v55á 7179778464777

Nevím jestli má někdo pojem jak vypadají soutěže na zadávání VZ. Je to obrovská šaškárna, která nás všechny stojí spoustu peněz. Rozhodující je cena. Přitom pravidla jsou úplně d.bilní. Není možno zadat nic konkrétně, protože by to mohlo být omezující pro soutěžitele, ale ani moc obecně. Pokud se změní podmínky je nutné soutěž zrušit a dělat novou, tímhle je zaměstnaných mraky lidí a další mraky je kontrolují. Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost. Nebo v nejlepším případě vůbec nefungujou ... viz. registr vozidel.

ČD koupily hezký vlaky a já jsem ráda, že budu jezdit v čistým a příjemným prostředí.

+12/0
14.3.2014 13:00

B60e31n 15P22a40v27k40a 1907643457171

"Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost."

Od toho jsou smlouvy. Pokuty, atd. A ono to ty firmy přejde. Je to úplně stejné, jako v soukromém sektoru.

Že na to úředníci ser..., je věc jiná.

+1/−2
14.3.2014 13:33

J73a67n 63F66r20o92l96í24k 6786670765464

A máte nějakou geniální radu čím soutěž výhodně nahradit aby byl nákup kvalitní a levný?

+1/0
14.3.2014 13:37

J20i71ř35í 65E48r39b18e23n 1873624486877

Jestli jste někdy dělal něco v komerční sféře, tak i tam platí, že buď něco nakoupíte kvalitně, vydrží vám to věky a dodavatel vám to přizpůsobí na míru, anebo něco nakoupíte levně, budete na to nadávat a za chvíli to pořizování budete opakovat, protože to nevydrží.

A platí to pro kleště, pro OOPP, pro soustruh i pro měřicí přístroj...

0/0
14.3.2014 13:51

J79i53n21d90ř63i50c81h 50Š87k89o30p82e64k 4775771620195

u staveb postačuje kvalitní projekt + nezávislý stavební dozor + citelné smluvní sankce

u dodávek strojů, zařízení dostatečně podrobný popis technických parametrů

0/0
14.3.2014 21:24

J62i66ř20í 82E84r93b49e14n 1603904606567

Takhle to funguje i v komerční sféře.

Inteligentní vedení pobočky nadnárodního koncernu se rozhodne maximum věcí soutěžit bez toho, aby do toho mohli mluvit finální uživatelé a použivatelé. Takže třeba na úklid nebo dodávku některých věcí už nemáš firmy místní (které se Ti dokázaly vždy pružně přizpůsobit a dělaly pro Tebe možné nemožné), ale o 1 % levnější firmu z druhého konce republiky, která dělá jen to, co má ve smlouvě a s reklamacemi a modifikacemi si prej počkejte, až bude mít obchoďák cestu kolem za dva týdny...

+1/0
14.3.2014 13:45

P31a28v21l29a 75K85v65a81p16i60l38o84v36á 7589308504527

Jojo to máte pravdu. Mnohdy velké nadnárodní koncerny připomínají hluboký socialismus. Někdo dostane místo (funkci) přijde s geniální "úspornou či progresivní" myšlenkou, shrábne prémie a co z toho bude za dva tři roky? Nezájem. A veřejný sektor je kapitola sama pro sebe. Ono už na VŠ poznáte kategorii lidí, kteří mají silný zájem pracovat ve věř. sektoru nebo v nadnárodních koncernech.

0/0
14.3.2014 17:58

J11i69n61d55ř14i35c94h 37Š14k94o59p70e86k 4125581310925

nemáte pravdu.

Samozřejmě když se nekvalitně specifikuje, co má dodavatel dodat/postavit, dostane zadavatel naleštěnou bídu..

Opravdu nevidím přínos, kdy vyhrála dražší nabídka jen proto, že nabídla záruku např. 30 let, když firma měsíc od dokončení zakázky už nemusí existovat

0/0
14.3.2014 19:09

L65u70c19i63a88n 91P21a79p13a11z38i34a55n 5364727981615

I tak se nákup vyplatil. Dobře, že ČD nakoupily, taková nabídka není každý den. A pokuta ve vztahu k výhodnosti této nabídka je vlastně velmi symbolická.

+9/0
14.3.2014 12:43

T59o31m98a11s 27S92p26a90k 3703894161201

Takže pokuta činí jedno procento z celkové částky, za jakou byly soupravy zakoupeny? Směšné. České dráhy počítaly s mnohem větší pokutou a těchto pár halířů s radostí zaplatí.

+3/0
14.3.2014 12:33

O29l58g79a 63P43o91l58á41č87k21o77v49á 4744103334668

Jak zaplatí České dráhy? Vždyť je to státní podnik! Zaplatí to to vy, já,můj manžel, soused.... Co je to stát? Nějaký imaginární sud s penězi a kouzelník, který má všem zajistit spokojený život?

0/−1
14.3.2014 15:56

M13a57r68t85i71n 34N52o37v31o90t47n76ý 3916716271114

Nemáte pravdu. Samozřejmě, že to zaplatí ten podnik a ne vy. Zaplatí to z tržeb za jízdné a plateb, které dostává za to, že pro stát a kraje jezdí objednanou dopravu. Stát těch 25 miliónů ČD na pokutu nedá (a ani nesmí).

+2/0
14.3.2014 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.