Diskuze

Okamurův zákon nažene chudé k lichvářům, varuje Člověk v tísni

Neziskovky a finanční asociace chtějí smést ze stolu novelu, regulující roční procentní sazby nákladů (RPSN), která říká, jak drahý je úvěr. Návrh poslanců hnutí Úsvit Tomia Okamury je nyní ve Sněmovně. Kritici namítají, že chudí na úvěry nedosáhnou a půjdou k lichvářům. Slovensko podobnou regulaci už zrušilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nechápu,jak si někdo může půjčit peníze na něco,na co nemá.Divné...

0 0
možnosti

Aha, zase česká vyčůranost. Tak když banka někomu oprávněně nepůjčí, neboť si ověří jeho bonitu a zjistí, že by to neměl vlastně z čeho splácet, tak holt si půjde půjčit tam, kde na to nehledí a půjčí mu jakoukoliv částku, čili k lichvářům, protože ti tohle neřeší. Pokud to zákon ošetří, tak stejně si půjčí někde pod rukou, třeba podepíšou směnku na cokoliv, hlavně, že dostanou peníze na vysněnou věc. A pak stejně ouha, on to chudáček nemá z čeho splácet, tak státe starej se a zachraň mě před mou vlastní hloupostí, protože musím tomu, co mi ty prachy půjčit ty peníze s velkým úrokem vracet. Pak se už nedivím důchodcům, že neustále se nechávají šmejdy okrádat, když ta spotřebitelská debilita začíná už v mládí 8-o Asi jim nikdo nevysvětlil, nemáš na to a chceš to? Tak se na to nejdříve našetři prací! Ale když mnohem jednoduchší a bez námahy je si prostě na to půjčit a to, že se mají dluhy splácet, už je nějak nezajímá. Tyhle lidi bych v tom nechal opravdu pořádně vymáchat, protože jedině tak se mohou pro příště poučit, jinka to udělají zas !!

2 0
možnosti

K20a53r10e28l 47N23e55č33a40s

20. 3. 2014 16:33

Vy jste velký moralista,pane Janečku.Máte pravdu. Ale pokud spotřebitele nic necrání a naopak je dána zelená dacanům,také to není košer.

0 0
možnosti

No, ted (cca dva dny zpátky) jsem opět v TV viděl tklivý příběh jedné 19ti leté dívenky z dětského domova, která si nejdřív vzala půjčku 5.000,- na chytrý mobil s dotykovým displejem (protože ho prostě musela mít), následně provolávala víc, než kolik mohla splatit, nasekala dluhy i na tomhle a pak plakala, jak je svět ošklivý...  Jako pardon, ale s těmito lidmi tak nějak soucítit nemohu.

Mimochodem by jí Tomiův návrh nepomohl, nezaplatila ani floka, soudu by se stejně nevyhnula a na náklady nalézacího a vykonávacího řízení tohle nedopadá.

2 0
možnosti

To jste to nepochopil, právě zákon musí tuto dívenku ochránit, tím že půjčovatelovi a operátorovi se  toto jednání nevyplatí. Že je to těžké pochopit tak to chápu. Máte chytřejší nápad? Zkoušeli se pracovní tábory...

0 0
možnosti

J45o65s18e41f 77N54o46v90á52k

20. 3. 2014 10:48

Nějak nechápu to nahánění lidí do náruče lichvářům. Když mi banka nedá úvěr tak bych měl jít k lichváři. Ten mi půjčí za nelegální úrok. Já mu nic nesplatím a zažaluji ho za lichvu. Lichvář půjde do vězení. Ostatní lichváři zavřou krám. Kde je problém?

0 0
možnosti

B75e12n 72P64a25v39k92a

20. 3. 2014 10:48

Ve dvou drsných ukrajinských bouchačích?;-D

3 0
možnosti

Normální je nemít půjčky, úvěry atp.  kdy už si to lidi konečně uvědomí? Dokud si to neuvědomí, tak stále budou jen chudí a budou sponzorovat ty bohaté, díky vlastní hlouposti.

2 1
možnosti

Je hezke co pisete, ale k pujce se muzete dostat raz dva. Dam v kratkem popisu priklad. Treba vas blizky pribuzny (dcera, syn) nestastne zahyne v zahranici. Nez se rozhodne o dedictvi, to muze klidne trvat i rok. Ac je pojisten, tak vam pojistovna nic neda, dokud neni rozhodnuto o dedictvi a vy hotovost nemate a cekaji vas vydaje ohledne transportu vaseho pribuzneho domu a je jedno, jestli bude v zinkovane rakvi nebo v urne, za vse jsou vydaje v zahranici a plati se hned. Takze jestli nemate movite pribuzne a zname, tak vam bohuzel nezbyva nez si pujcit a ten kdo je ochoten vam pujci asi uz tusite, banka to ale nebude, protoze se nemate cim zarucit a nemate dostatecny prijem.

0 0
možnosti

B21e89n 36P72a93v71k10a

20. 3. 2014 10:41

"Řada zejména chudších lidí by tak byla prakticky vyloučena z legálního úvěrového trhu..."

A jako fakt se ptám: No a?

To je tu jako nějakou normou, že chudým lidem se má půjčovat? Tahle civilizace už je fakt jedna velká morální a etická chcíplotina.

4 0
možnosti

J50a41n 17P90a91p40e58ž

20. 3. 2014 10:57

Souhlas. Navíc to tak trochu vypadá jako by Člověku v tísni bylo jedno za jakých podmínek lichváři peníze účtují. Kdyby totiž nebyli lidé v problémech, neměl by Člověk v tísni čím přikrývat svou činnost a neměl by, nač žádat státní peníze.

3 0
možnosti

Zrušte lichváře....

0 0
možnosti

Základním problémem je,že se spolčují dvě,v podstatě zločinecké,organizace zaštítěné státem,lichváři a exekutoři,kteří okrádají lidi.Takže Okamurův návrh jde správným směrem,jen by měl jít mnohem hlouběji a řešit hlavně exekutory.

0 0
možnosti

Ale ty už jsou přece dávno řešeni - např. v posledním roce se minimální odměna exekutora u nižších částek snížila ze 3.000,- na 1.500,- Kč, prodloužila se lhůta pro dobrovolné plnění po výzvě z 15ti na 30 dnů, v takovém případě se odměna exekutora opět snižuje na 1/2, exekutoři již nesmí sami sepisovat zápisy s doložkou přímé vykonatelnosti atd., atd. Je toho víc. Jenže dokud si lidi budou půjčovat na spotřební hovadinky, tak to stejně lepší nebude. Ale chápu - je jednodušší nadávat na exekutory, než na lidskou hloupost..

0 0
možnosti

Je to klasické kličkování sněmovny. Kdyby se místo toho zrušili půjčky nebankovních subjektů bylo by to daleko lepší. Kdo nedosáhne na bankovní půjčku, zadělává si u nebankovních firem na malér jehož konec při přebírání peněz nechce vidět.

2 2
možnosti

P25a53v85e58l 22K88u39n58c

20. 3. 2014 10:12

Chápu některé důvody uváděné v článku a už vůbec nemíním podporovat pana Okamuru, ale naprostá rezignace na "boj s lichvou" se mi nelíbí. Nějaká cesta existovat musí!

2 0
možnosti