Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura nabízí státu, že nahradí ČD na trati na Slovensko. Bez dotací

Soukromý železniční dopravce RegioJet navrhl ministerstvu dopravy, že převezme státem objednávané vlaky mezi Prahou a Slovenskem přes Ostravu a Vsetín. Provozovat by je chtěl ve stejném rozsahu jako nyní a bez dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B35r27o17n58i20s72l78a51v 41G47a86b65r51y77š 2702499881

Sleduju Jančurův vývoj od doby, co vstoupil na železnici a zjednodušeně řečeno ho spousta lidí žere za to, že je žlutý a nabízí kávu v ceně jízdenky. Ne že bych s ním jezdit nechtěl, ale já vlastně ani nemůžu, protože je jeho nabídka přepravy po ČR dost omezená. Sledoval jsem svou statistiku jízd po železnici a třeba za rok 2012 i 2013 jsem vlakem najezdil přes 24 tisíc km. Na jízdenkách jsem zaplatil necelých 17 tisíc Kč, jelikož vlastním IN50. S tímhle Jančura prostě konkurovat nemůže. Nechci dělat nikomu reklamu, ale budu prostě využívat rozšířenějšího dopravce.

+8/0
26.3.2014 0:01

J39i49r73i 84D26o43m94i43n76i32k 1131168801780

ČD mají oproti Jančurovi zásadní výhodu. Nemohou zkrachovat, vždy je stát zasanuje. Zatímco Jančura žije jen a pouze z velkých, až astronomických úvěrů a může velmi rychle skončit. Podobně, jako svého času nějaký Fisher . A kdo pak zajistí přepravu ? Proč nejde do regionální dopravy ? Nakonec ji má i v názvu ? :-) Svého času jsem mu fandil, zejména jeho skutečně slušným autobusům, ale s vlaky se zakousl do velkého sousta. To nakonec poznal nedávno v něnecku, kde ho z tendru prostě vyřadili. Tady žije víceméně jen ze své mediální tváře, jako dříve zmíněný Fisher, toho chtěli někteří šíkenci i za presidenta:-) Ale pan Jančura je i přes svou nespornou odvahu jen mediální hvězda a kromě astronomických dluhů za ním mnoho není. Jeho věřitelé mají jistě už dnes neklidné spaní... Žádný strom neroste do nebe....

+3/−1
25.3.2014 20:56

V13a53c48l33a31v 26H62a43j23e93k 3836259389

Pane Sůra a představa je taková, že RJ bude jezdit a už do sám, tedy bude podnikat na této trati na Slovensku nebo jako ČD jen na hranice. Fakt by mne zajímalo jakt si to představuje:-)

+1/0
25.3.2014 20:36

J30a94n 56S70ů14r59a 4535633123432

a už do sám? opravdu nerozumím otázce, pardon. aktuálně má RJ zažádáno i o kapacitu na Slovensku až do Košic.

+1/0
25.3.2014 22:49

V60a41c90l24a24v 39H11a28j38e40k 3156859479

Opravuji do roku 1993.

0/0
26.3.2014 8:07

V33a31c25l67a98v 75H16a60j90e41k 3276659229

Po ránu nějak blbnu. Trochu mi zlobí klávesnice. Otázku jste si ale vyložil správně a tak děkuji za odpověď.

0/0
26.3.2014 8:10

V80a75c41l12a31v 35H49a51j15e72k 3886359489

Zkuste se podívat zpět do historie. Většinu železničních tratí postavil a provozoval soukromý sektor a postupně je převzal stát. V Čechách jako poslední ústecko-teplickou dráhu, kterou stát od akcionářů vykoupil. Skutečností ale, je že provoz byl v období 1918-1923 ztrátový. Poslední zestátněnou dráhou pak byla Košicko-Bohumínská dráha až po 2 sv válce s tím, že sice byla v soukromém vlastnictví, ale od roku 1921 provozována ze strategických důvodů ČSD8-o. Tak nám tady vykládejte o efektivitě soukromého podnikání v železniční dopravě :-D

+3/0
25.3.2014 20:29

J28a83n 91S65ů85r96a 4245193183462

zaměňujete provoz dráhy a provoz osobní dopravy, to je trošku rozdíl.

0/0
25.3.2014 22:49

V81a43c85l64a35v 37H10a50j59e95k 3576269309

ne nezaměňuji. Až do rouku 2002 to v ČR prakticky bylo tak, že provozovatel dráhy a dopravy byla vždy táž firma.

0/0
26.3.2014 8:05

V51a95c38l82a60v 97H81a26j52e77k 3736369879

Opútarvuji do roku 1993

0/0
26.3.2014 8:09

M75a97r74t41i68n 97N71o66v94o29t87n49ý 3836256771724

Radim: Ahoj Honzo, už dlouho jsi o sobě nic nepřečetl, udělejs tím něco. To víš, ty tvoje jízdenky do Rychberku něco stojí, já teď musímšetřit a reklamu zadarmo na kolejích nenajdeš.

Honza: No, a co kdybych napsal třeba o těch vašich nových vozechz Rumunska, lidi by určitě zajímalo, kdy se v nich svezou …

Radim: Ty, to radši ani ne. Stačí, že se mi do dneška zdá o High-Jetech,radši se v tom nerýpej …

Honza: Hele, a co kdybychom napsali, že chceš jezdit namístoČD třeba, no třeba do Žiliny. Pamatuješ, jak jsi chtěl jezdit do Brna? A to jsiani neměl lokomotivy.  Hele, to je takováblbost, že to nemůže absolutně projít, takže nemusíš mít strach, že budeš musetplnit nějaké sliby. Budeš zadarmo v novinách a to je hlavní.

Radim: Ok, díky.

+6/−3
25.3.2014 17:54

J48a74n 52S69ů66r71a 4245883673402

Rychberk?

+1/0
25.3.2014 22:51

M58a20r64t65i89n 17N90o98v48o33t51n83ý 3646886281574

Tak se dříve říkalo Liberci. Ale jste mladík, takže jste to asi už nezažil. :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

R84o11m19a94n 20P23o66l48á79č39e97k 1830286190355

Dokud se ovcím nevysvětlí pojem náhrada prokazatelné ztráty (pro ovce dotace) vs. proplácení všech slev nařízených státem, tak Jančura bude pořád polovinu lidí guru.

Je veřejným tajemstvím, že Praha - Ostrava díky tomu vyjde stát dráž než před monopolem s ČD...

+14/0
25.3.2014 15:45

A60l51a10n 66Ř23e56p40k63a 4975426

Ovcím se to nevysvětlí, ovce se uplatí kávičkou a vodou zdarma (v ceně jízdenky).

+13/0
25.3.2014 15:51
Foto

S92t26a38n48i95s90l86a79v 48M24í38č87e58k 3458475955966

Máte pravdu! (Teď jenom, aby to pochopily i ty ovce)

0/0
25.3.2014 17:38

V26a19c76l92a24v 30H24a26j33e23k 3886619449

Požádejde profi novináře a autora toho článku o vysvětlující a nezaujatý;-) článek k této problematice

0/0
25.3.2014 20:32

J37a70n 55S96ů77r30a 4505193413432

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd

jak vidíte, psali jsme to už dříve, psalo se to i poté.

0/0
25.3.2014 22:52

V17a96c47l69a21v 31H62a51j30e74k 3606429469

No to je stále stejná mistifikace jako používáte i v tomto článku. I zde píšete o dotacích i když dobře víte, že to dotace nejsou, ale jedná se v zásadě o úhradu státem objednaní služby, Takže pojem bez dotací v názvu obou článků je silně zavádějící. prostě to nejsou dotace a vy klamete čtenáře a poškozujete ČD!!!

+1/0
26.3.2014 8:31

M87a64r10e11k 17V34y79m66a73z89a86l 5788116262120

[>-] Pane Hájku, ale o to aby byli poškozovány ČD právě panu Sůrovi jde ze všeho nejvíce. Je pravda, že už není to co býval, spousta kritiky na jeho hlavu, otupí po čase každého, ale pořád, je to ten samý -objektivní- novinář....jiný nebude. Možná jedině, kdyby vstoupil do služeb ČD. To by byl obrat o 360 stupínků....;-D

0/0
26.3.2014 19:02

V47a68c75l56a17v 77H43a84j27e81k 3536149119

Proti kritice žádná, ale nesmí se vysloveně lhát. U nadpis článku je zjevná nepravda, protože pochybuji že se zřekne dotací žákovského jízdné a dalších vyhláškou stanovených slev. Takže bez "dotarcí" ve smyslu nadpisu to určitě nebude to určitě nebude. A pokud se týká ČD tak úhrada prokazatelní ztráty není dotace. Pan Sůra by už za tu dobu měl používat věcně správné pojmy. Takhle se hodně přibližuje bulváru.....;-D

0/0
26.3.2014 20:19

J59a47r40o69s76l38a19v 19K22o29m48o12ň 1160634494321

ale to byl článek co možná bude, článek před pořádným vyúčtováním. Takže výpovědní hodnota malá. Chtělo by to článek s vysvětlením dotací a doplácením slev garantované státem. A pokud možno čísla z oficiálních zdrojů a porovnání doplácení tehdy a nyní. Praxe je taková že ČD nemohou vykázat na tomto úseku kolik vezlo studentů a jiných slev dorovnávaných státem na daném úseku,protože krom pendolina mohou cestující libovolným vlakem ČD.

0/0
26.3.2014 8:36

V57a82c42l30a46v 48H82a15j83e84k 3396199319

Ano v tom pendolinu ne, protože jízdenka není svázána s místenkou. Má se to snad řešit do bo budoucna tak, že se u všech žákovských jízdenek bude při kontrola načítat aztécký kód. Aby byla přesná data.

0/0
26.3.2014 8:53

J24a83r34o80s74l64a24v 52K55o19m33o87ň 1920384564551

to bude průvodčí velmi zdržovat. A pak software,který to bude umět vytáhnout z pásky POPky. Navíc zatím se nic takového do pásky neukládá,jen kotrola jízdenek z e-shopu

ale do pendolina je jízdenka s místenkou,tak se dá zjistit jakou slevu kdo uplatnil na které místo

0/0
26.3.2014 16:31

V17a14c71l78a45v 93H34a69j71e80k 3226989569

vzhledem k systému cen místenek v pendolinu rozčleněí jízdenek dle poskytnutých slev nezjistíte. Samozřejmě kromě etiketů. Záznam o kontrole aztéka v POP vzniká už teď a další zpracování se provádí také. Co jsme slyšel, tak tato data snad požaduje MD a kraje právě kvůli dorovnání žákovského jízdného, takže s tím asi nic nelze udělat. Časem se uvidí.

0/0
26.3.2014 20:14

A63l92e52s 79D98r89d14a 8639762353871

Jen aby teď Jančuru nešťastnou náhodou nepřejela drezína Českých drah :-P

+1/−2
25.3.2014 14:19
Foto

Z83d18e14n37k32a 96S58c55h53o58e38n77b34a47e51c78h89l10e20r 12K83r11u53z97o54v40a 6448222387659

Kem me napada proc je tak obskakovana jen severni cast cr. A lidi na jihu musi porad jezdit s cd?

0/−3
25.3.2014 12:49

J50a52r37o46s90l60a85v 30K42o48m83o63ň 1520134144641

minimum opravených tratí na vyšší rychlost, max. jen na Plzeň a až teď se to dělá. Na Budějky nic moc propustnost trati. Malé aglomerace. A hlavně oba soukromníci mají jen stejnosměrné lokomotivy a na jihu jen střídavý proud v drátech. Pokud vím,tak akorát slováci uvažují o změně, že budou mít celou svou republiku v jednom napětí,ale zatím na to nemají prachy.Tuším že půjdou komplet na střídavý proud a pak bude mít Jančura smůlu i tam do Žiliny,ale to je na několik let. Tak třeba do té doby koupí vícesystémové lokomotivy a bude pak třeba jezdit k Vám dolů na jih ;-)

+4/0
25.3.2014 12:57

V74a55c60l48a35v 73H75a24j84e10k 3176609389

Pro toho platí taky. A stát mu mozdíl k jízdnému beze slevy doplácí.

+1/0
25.3.2014 12:20

V76a65c23l42a24v 92H86a34j95e11k 3606279149

Návrh Jančury je o tom, že stát zaplatí v reálu více než ČD a pokud bude mít monopol, tak zaplatí nejspíš více i cestující. Navíc mi uniká jak chce realizovat prodej, protože má zcela izolovaný systém.

+8/0
25.3.2014 11:49

B79o77h62u10s46l10a94v 50K75r69á66l77í27k 2251780609316

Zajistit síťovost státem objednávaných služeb je úkolem státu jako regulátora a pak ještě státu jako objednavatele. Pokud stát vyhlásil harmonogram výběrových řízení, tak předpokládám, že toto všechno už má dávno do detailů promyšlené a připravené a bude to součástí smlouvy s každým dopravcem.

0/−1
25.3.2014 13:02

V15i60k77t68o13r 71Z27e50r20z87á21n 8764509588596

No a nakonec to ještě Radim spojí s tou slibovanou linkou do Hamburku. To bude pane relace, Hamburk - Vsetín - Žilina;-D

Ale já bych se nebál, ono ne vše co Radim řekne se splní :-P Highjety s šesti třídami a přistávací dráhou pro raketoplány nejsou,o něco hůře vybavené vozy z Aradu taky ne, nakonec to jsou rakouské ojetiny, o Hamburku se nějak přestalo mluvit...tak musel přijít s něčím novým:-)

+4/−1
25.3.2014 11:46

P86e18t69r 95P45i31d10r69m60a42n36n 7891523745463

O Hamburku se nemluví,protože ho Němci vyřadili z tendru a jednají s ČD.

+5/0
25.3.2014 11:49

V75i70k54t44o78r 54Z65e35r20z73á90n 8814949888176

Ano to vím. Ale znamená to jediné - vyřadili ho pravděpodobně pro to, že skončil u slibů. Sice mu dali busy, ale tam není zase tak co zkazit a náhradu v případě problémů seženou rychle.

+3/0
25.3.2014 11:53

P39e97t29r 17V27i39n17t19r64l85í82k 3606184181

já v Hamburku pracoval, autobusem SA jsem tam jel jen jednou, na dlouhou cestu je lepší vlak, nebo letadlo... tak daleko jsem jel autobusem naposledy a pravda je taková, že provoz vláčků byla pro Radima velká vidina zisku, ale až později zjistil, co všechno s tím je spojené :-)

+4/0
25.3.2014 11:57

V70i44k36t96o44r 50Z44e16r94z24á79n 8414519438856

V Německu začal autobusy jezdit pro DB na lince Norimberk - Mannheim, a tak prodloužil linku Praha - Norimberk kde jezdil už dříve.

A s volbou vlaku na delší cestu naprosto souhlasím R^ já vlak volím i na krátké cesty, když je to možné :-)

+2/0
25.3.2014 12:53

J70a40n 27N73e70m35e96t91h 1339673296451

Proč p. Jančura si třeba nechce pronajmout trasu Praha - Znojmo, Havlíčkův Brod - Humpolec či Havlíčkův Brod - Chotěboř, nebo Č. Třebová - M. Třebová a jiné obdobné tratě. ČD jezdí za stejnou cenu na všech trasách, tj stejná cena za jeden kilometr. Uměl by to p. Jančura také a jaká by byla ta cena?

+4/0
25.3.2014 11:40

D63a45n79i92e71l 15M27a12r13t56í55n97e53k 4663933913339

myslíte to tak že když si vyberu třeba trasu kde jedou oba dva dopravci že listek stojí podobně ?

0/−1
25.3.2014 11:41

D92a46n96i64e74l 78S24c52h43n43i46t44z47e44r 5721764311976

Dotaz nemá být na p. Jančuru, ale na kraj.

0/0
30.3.2014 2:40

J51i58ř44í 86D69r46a26h82o67t83a 1700755279676

Nojo pane Jančuro, a co až se ten váš sen díky předluženosti, kterou trpíte již nyní , sesype, jako domeček z karet ? :-)

+4/−1
25.3.2014 11:39

A12l10e98s 74D81r48d98a 8709112773291

Zato ČD jsou vzorem vzorného podniku ;-D. Díkybohu za Jančuru, že umožnil lidem cestovat v něčem lepším než 20x předražených dobytčácích.

+1/−4
25.3.2014 14:25

M70a83r65t67i18n 21N34o75v45o95t49n74ý 3576586371284

Za posledních 5 let investovaly ČD do nového vozového parku přes 25 miliard korun. Nejmladší vagón se kterým jezdí Jančura má cca 25 let a jsou v žalostném stavu (v létě hřejí v zimě chladí). Mluvit v této souvislosti o dobytčácích mi přijde z vaší strany, mírně řečeno, stupidní.

+3/0
25.3.2014 17:01
Foto

J57i94ř56í 68I71n66c28z76é44d43y 2734125481599

Ja bych jim to dal na nejake trase na, ktere zas o tak moc nejde. ;-D

0/−1
25.3.2014 11:35

V52a87c43l19a50v 75H42a26j98e74k 3596519509

Jo Kalousek to měl vymyšlený. Chtěl zrušit slevu pro žáky a studenty a tím by stát ušetřil za dotace.

+5/0
25.3.2014 11:34

P32e16t59r 34V26i32n20t79r22l15í31k 3596974261

Jančura dělá chudáčka, mluví se mu to dobře, on nemusí provozovat tratě, kde dávají liškám dobrou noc, nemusí platit železniční stanice, provoz železnic atd, potom si může dovolit rušit spoje a koupit nové vláčky, osobně mu fandím více než ČD, ale je dobré znát souvislosti... už pár spojů autobusových linek zrušil, protože nebyly výdělečné, což si ČD dovolit nemohou

+4/−3
25.3.2014 11:32

D46a90n73i76e60l 72M95a45r96t86í24n49e86k 4523253773569

ano on sice nemusí provozova tratě kde skoro nikdo nejezdí ale tu ztrátu kterou tam ČD udělá pak dostane zaplacenou na dotacích :), je podle mě naprostej nesmysl pokud si na to nevydělá jinde aby provozovala vlaky někde kde jeden 10 lidí za den ale na to konto tam jezdí každou druhou hodinu vlak

+1/−1
25.3.2014 11:40

P92e21t25r 77V53i38n83t49r85l26í49k 3716744371

pokud by stát neplatil dotace ČD, neměli by šanci uživit nic, Regio-Jet disponuje pouze vlaky, ČD musí tratě udržovat, musí udržovat stanice, mají techniku na udržování tratí atd atd, s tím spojené náklady tisíců zaměstnanců, kteří tohle všechno musí obsluhovat... takže se nedivte, že jsou ČD ve ztrátách, ano, ty statisícové odměny manažerů pěkné nejsou, ale ekonomiku ČD to nějak nevytrhne

0/−4
25.3.2014 11:43

J86o89s76e26f 79K18o11p82e90c76k35y 9694622465

CD nema s tratemi nic spolecneho ;-)

+2/0
25.3.2014 11:44

P12e81t32r 37V96i36n74t66r86l10í67k 3466444911

máte pravdu, ty udržuje sždc, nicméně vše ostatní provozují ČD, také vše zdědily, ono se podniká dobře, když nakoupíte již na postavené infrastruktuře jen vlaky a zbytek už je daný, ČD hospodařilo odjakživa se vším, Jančura je alibista, líbilo by se mu vzít si jen výdělečné spoje a zbytek by nechal ČD, ty provozují veškeré spoje

+2/0
25.3.2014 11:52

J20o86s79e95f 34K22o85p62e96c74k97y 9974482915

To, ze je Jancura ulhany komediant co ma koupeneho pana Suru je vcelku jasne ;-)

+3/0
25.3.2014 11:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.