Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České rafinerie jsou v ohrožení. Vlastník pump Agip zvažuje odchod

Po Shellu může odejít z ČR další velký hráč v petrochemickém průmyslu - italská Eni, která vlastní čerpací stanice Agip. Firma má podíl v České rafinérské, podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu však zvažuje odchod z této společnosti. Rafinerie v Česku ohrozila krize i klesající spotřeba benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š54t98e43f80a79n 26F48r17i13č73a 7772838713736

Zástupci Eni odmítli případný odchod z České rafinérské komentovat. Motoristé také nekomentují, proč jezdí mnohém méně, než dříve.

0/0
2.4.2014 7:51

L63a56d16i83s67l37a40v 78K28a94l73o43u77s 7905966101560

U Agigu jsem natankoval 1x v životě. Shell s tím svým želvím powerem nebyl špatný pro starý motor 1.8 . V 1.4 jsem nezaznamenal žádný přínos. Nejlepší , zdá se, je natankovat u nějakého hyperkarketu se slevou a pak to doaditivovat vlastnoručně VIFem. Pak to jede jak z praku a benzin vlivem biosložek je stabilizován.

0/0
1.4.2014 13:19
Foto

P47e20t29r 90J22a84n35o82v77s65k25ý 1278400292378

Ten svet se zblaznil, jednou je dobre, jde spotreba phm dolu, ekologove jasaji, pak ale placou ekonomové , takze zitra automobilky dostanou ukol zvysit spotrebu ??? Vubec tu neexistuje kontiuita rozhodnuti , odezdi ke zdi , kdyby byl u nas benzin o neco levnejsi nez v okolnich statech, zmensenim daně , tak by na tom nakonec stat vydelal , takhle lidi tankuji kde se da , ale co na to ti ekologové , to je schíza co! A to jeste repka a bioethanol.....;-D

0/0
30.3.2014 23:51

F22r34a39n90t63i53š40e36k 89L75i80m48p16a45u47c57h 2205123266394

Od začátku Poláci rafinérie jenom drancovali, zisky si Poláci stahovali domů a hlavně nic neinvestovali. Asi jako když Romové dostanou nový byt. Tak už máme co jsme chtěli. Nazdar Dybo!

0/0
29.3.2014 2:21

P73e51t81r 50N70e80s11v89a70d25b61a 2864755466319

To že spousta lidí neumí počítat a zainvestují desítky tisíc do dražšího dieselu jen aby jezdili max. o litr a půl výhodněji než s benzínem je velmi smutné. Ono vypadá hezky vidět na papíře ten rozdíl spotřeby, ale vyplatí se kolikrát až při nájezdu 20 tkm ročně a více. Spousta lidí se rozhodně pro diesel a s ročním nájezdem začnou šetřit v tom lepším případě až za 4 roky!!!

+3/−1
28.3.2014 17:50
Foto

L53a60d15i46s13l17a83v 38S25t41r46n28a46d 7394171154248

Jsem si benzíňák nechal přestavět na LPG a benzín beru jen tak dvakrát do roka, i když auto jezdí denně. Přestavba se mi amortizovala po roce provozu. ;-)

+1/0
28.3.2014 23:19

P24e88t62r 69N51e87s30v82a51d49b64a 2744245926729

Plyn bych do auta nechtěl, ale nijak vám to nehaním. Jen bych doporučil občas přepnout na benzín a ujet na něj třeba 50 km. Palivová soustava nečinností trpí a to co jste dal do přestavby můžete dát do opravy:-/

0/0
29.3.2014 9:19
Foto

L68a24d92i96s14l65a22v 32S88t23r66n19a33d 7614641594628

Palivová soustava na benzín je v činnosti do zahřátí motoru na 30°C, potom teprve přepíná na plyn. čerpadlo na benzín běží neustále a vrací benzín do nádrže. Proto se nesmí na plyn jezdit při nedostatku benzínu v nádrži - poškodí se čerpadlo. Navíc, když potřebuji pár koní navíc (např. spěchám a je to do kopce, tak sem tam přepínám na benzín). Tohle je v pohodě. Pohon na LPG má vliv na výkon motoru, o několik procent je nižší. ;-)

0/0
29.3.2014 10:53

P19e46t72r 85N83e60s11v72a84d62b61a 2664295626109

Mě nemusíte vysvětlovat co jak funguje živí mě to už 12 let. Benzín v nádrži je potřeba obměňovat častěji než dvakrát za rok.... Jste snad první člověk který se mi nesnaží vecpat do hlavy že výkon motoru na LPG je stejný jako ne banzínR^

0/0
29.3.2014 11:01
Foto

L48a73d58i31s45l20a10v 57S11t65r72n56a84d 7784951314868

No možná tankuju častěji jak dvakrát za rok, asi třikrát...  Hlavně když je chladno a zima. Nijak to nesleduju. Ale s tím výkonem se shodneme. Sice je to v každé odborné literatuře (i v rglementu k palivové soustavě na LPG) napsáno, ale pochopí to jen ten, kdo jezdí sportovněji. Měl jsem LPG v Xantii a tam jsem ten rozdíl nějak nepoznal (88 kW). Po havárii jsem koupil Fabii 1,2 (43 kW) a tam je to sakra znát, obzvlášť u naloženého auta a rychlejší jízdě např. ve stoupacím dvojpruhu na dálnici a tak. To jsou místa, kde přepínám na benzín, protože i těch několik procent výkonu navíc mi umožní udržet rychlost a plynulost jízdy.

0/0
29.3.2014 11:28
Foto

F89r11a65n77t29i85š84e63k 91Č33e29r13n60ý 2657691598650

Chtěl bych vidět blázna,který by koupil PH od firmy AGIP,nebo podobných zlodějů.Vždy se najde pumpa,kde se dá koupit podstatně levněji.

+2/0
28.3.2014 9:44

P70e59t12r 42N23e51s18v87a71d29b20a 2144265936889

Vím že je to zcestné, ale v Praze na Černém mostě u Makra má Agipka dost často jednu z nejnižších cena ve městě za N95. Dnes jsem v Krči na Shellce tankoval za 34,40 a zmíněná Agip 34,90

+2/0
28.3.2014 17:33
Foto

F41r74a75n27t96i32š28e87k 73Č67e53r86n80ý 2547491108120

výjimka potvrzuje pravidlo ...

0/0
28.3.2014 19:40

J95a28n 18M45a28l53e75n58k56a 6883575653

Já si natankuju v Praze na Kolbenově u Agipu. A vím, že po cestě do Olomouce už na nic levnějšího nenarazím.

0/0
1.4.2014 22:39
Foto

I74v58o 74P39e40t70e85r88k52a 4626435517719

Tak nevím, jednou čtu jak diesely jsou už nevýhodné, protože cena nafty a benzínu se srovnala, a půl roku na to se dočítám, že výhodnější jsou diesely, protože nafta je levnější než benzín. Měli by si v tom udělat pořádek ... .

+1/0
28.3.2014 9:17

M38a74r69t64i37n 42K31a29r17á18s96e85k 9528233308108

Pritom diesel je vyhodny hlavne kvuli tomu, ze zere o ca 2 litry min nez benzin a nejake korunove rozdily v cene nafty s tim nic moc neudelaji...

+3/−1
28.3.2014 10:58

P67e50t43r 69N32e97s18v77a56d50b83a 2634215596439

Ano žere v průměru o litr méně než benzín. Jde však o to komu se vyplatí investovat do dražšího Dieselu který nejmíň o 30 000,- dražší než benzínový motor. Než tedy začnou opravdu šetřit trvá to někdy i 4 roky jelikož mají ročně malý nájezd:-/

+3/−1
28.3.2014 17:38

L84a65d73i88s77l16a93v 28K55a36l46o66u50s 7765536861570

V naftě je víc energie než ve stejném objemu v případě benzinu. Nafta je vhodná při dlouhodobém trvalém výkonu, třeba nákladní vozy, autobusy,lokomotivy apod. U osobních aut je to spíš vhodné u pohonu 4x4 nebo velkých SUV. Nafta má i svoje negativa. Dlouho se zahřívají, mají méně odpadního tepla, nové vozy kvůli emisím musí mít DPF, musí mít kvalitní filtry, aby se neucpaly vstřikovače. Kvalitní nafta je dražší, než obyčejný benzin a náklady na servis jsou taky nezanedbatelné. Nafta je rovněž při akceleraci letargičtější než benzin. Syntetický benzin se dá vyrábět i z uhlí. Pokud by se mělo šetřit palivo, měly by být tomu uzpůsobené silnice. V kolonách se vypálí zbytečně spousta paliva bez užitku. K tomu účelu hlavně Japončíci se uchýlili k hybridům(Lexus,Infinity, Toyota). Časem kombinací všeho to bude směřovat k použití elektriky, stalčeného plynu(CNG), vodík je špatný, neumíme vyrobit těsnění, aby utěsnilo spoje pro velmi malé atomy vodíku. Určitou nadějí je výroba ropy z řas, nebo akumulace energie sloučenin vodíku.

0/0
2.4.2014 8:19
Foto

I64v87o 84P22e10t81e49r39k65a 4906185867589

Celkem pěkný souhrn. Jen s tím, že je nafta letargičtější při akceleraci, bych nesouhlasil, zvlášť v době turbo-dieselů s common rail, které mají poměrně velký kroutící moment a odspodu dobře zabírají. Spíš jako jejich nevýhodu vidím menší rozsah využitelných otáček (cca 1500 - 3500 rpm, u turbo benzínů je to dnes běžně 2000 - 6000 rpm).

0/0
2.4.2014 9:19

L67a17d57i74s22l29a77v 33K51a93l73o31u86s 7435856411670

To je právě ten důvod, proč bych šel do přeplňovaného benzinu, protože právě ten nafťák pod 2000 ot. nejede, a končí u 3500 ot., pokud tam nejsou zrovna 3 turba pro jednotlivá pásma. Kdežto turbo benzin jede klidně od 1200 ot. až téměř po 6000 ot..Pokud budou vedle sebe turbo nafta/benzin o stejném objemu, bude téměř vždy ten naftový působit letargičtěji.

0/0
2.4.2014 12:40

J10a12n 62P36i98r32k74l 2313838834344

Vida, vida, to jsou mi zvěsti. Dokud se Agip u nás a na nás pakoval tak to si liboval. Nyní, když by se mělo investovat tak se cukne. Asi počká až rafinerie naše vláda opraví a pak zase "za hubičku" prodá "silnému zahraničnímu investorovi". Tak to přece vždy říkal Kalousek.

+3/0
28.3.2014 9:01

L22u24k84á41š 96H67l38o19u75c64a33l 6182330221934

Indracek argumentuje jak Igracek...

0/0
28.3.2014 0:53
Foto

J23a47r63o97s97l90a15v 33K32a67s83p82a52r 3375451536730

A do toho A. Babiš chystá další daň na benzín.

+2/0
27.3.2014 22:48

W39a78l87t88r 88S74e56d32l90á45k 8770533125859

Jsme v řiti.

0/0
27.3.2014 22:09

J37i63ř40í 70R45y70s 3604237336784

Odejděte,ale pak ať si nikdo nestěžuje,že to tady přebírají Rusové.O Ukrajinu se s nimi pereme a nás opouštějí jeden za druhým.

+2/0
27.3.2014 21:32

P18e74t10r 53V35i32n36t87r64l59í81k 3246324101

jenže paradoxně ten Ruský Lukoil má lepší benzín, než třeba Shell

+3/0
27.3.2014 21:52

P33e71t16r 75S16t54e37j78s29k80a56l 3299228654986

Tak co Babisi? Podrazime ten benzin jeste vic, aby bylo i na uskladneni? Ale co danova strata po uzavreni vsech rafinerii? To te nenapadlo?

http://ekonomika.idnes.cz/mf-dnes-benzin-muze-podrazit-kvuli-babisove-poplatku-p07-/ekonomika.aspx?c=A140325_215535_domaci_vez

+1/0
27.3.2014 21:18

P81e23t25r 55H18l80o24u74š13e95k 9686183895881

Ani pět na stole v českých nepomohlo? :-P

+1/0
27.3.2014 21:17

A52l14e23s 40D39r47d73a 8649832173771

V důsledku okrádání českého zákazníka jak na ceně (daních), tak i na kvalitě PHM všichni co mohou a hlavně špeditéři tankují v zahraničí. Není divu, že byznys krachuje ... tak to Babiši hezky zdraž o ten poplatek a můžeme to definitivně pohřbít.

+13/0
27.3.2014 20:13

F51r38a54n28t96i16š20e69k 87B82a46r65t68o23š 5289181965135

Kalouskova daň? Možná i neschopnost vlastníků...

0/0
27.3.2014 20:02

J79i47n45d46ř89i76c76h 42Š87k81o27p35e27k 4385181770655

Je zajímavý, že rafinérka byla v pohodě, když cena benzinu byla třeba kolem 25 Kč/l. Dnes je o 10 Kč/l výše, daně víceméně berou pořád nějaký 2/3...........

+1/0
27.3.2014 19:43

R52o69b56e15r88t 58H48o12r16á16č47e54k 5272206396765

problém je změna chování spotřebitele, která spočívá ve zvýšené spotřebě nafty vůči benzínu, "přenastavení" rafinerie je pekelně drahá věc.

0/0
27.3.2014 21:03

J60a14r68o41m15i47r 76C50h63a27l37o51u61p64k17a 4579897575757

A co si představujete pod tím "přenastavením"? ;-D;-D;-D Z litru ropy víc nafty na úkor benzínu prostě nikdy nedostanete...

+1/0
28.3.2014 22:16

M48a49r96t89i88n 96V44r83b70a 1391878702703

Je to hodně zajímavý . . . :-/

0/0
27.3.2014 21:04
Foto

M87a58r65t33i48n 45O60c14h 7919154515706

Kdyby byl takový přebytek benzínu, nebyl by tak drahý, ne?

+11/0
27.3.2014 19:36

P30e95t49r 50V97i88n63t68r44l90í36k 3636244791

přebytek asi není, ale nedostatek zatím také ne, na severním pólu se objevily nedávno největší zásoby a ještě se tam nezačalo ani těžit, vše je uměle vyvoláváno těžebními společnostmi, aby držely cenu vysoko, přitom v US mají ceny benzínu poloviční... třeba v Itálii stojí benzín 48,- Kč v přepočtu :-P

+2/0
27.3.2014 21:53

J43a70n 63C16h21o75b56o65t 5633138979837

"se objevily"? To je dobrá formulace.

Přijde mi to, jako argumentace, kterou už jsem také slyšel, že co si máme dělat starosti s vymíráním živočišných druhů, když se jich ročně "objeví" několik set ;-D

0/0
28.3.2014 12:33

P18e54t95r 71V55i44n55t28r67l11í93k 3426714491

pane Chobot, zjistěte si fakta, tohle rýpání je absolutně o ničem :-) Rv

0/0
28.3.2014 12:46

J34a11n 36C96h32o12b18o68t 5113888499847

Jaká fakta, objevila se tam snad v posledních letech nějaká nová ropa? Neobjevilo se nic, jen někdo zjistil, že by tam šlo vytěžit to, co tam leží. Za mohutného poškození tamního prostředí apod., ale co, co bysme neudělali, abysme prohnali výfukem i poslední zbytky ropy, kterou máme.

Na tom, že ropy ubývá, takováto zjištění nic nemění. Ropa je globálním a nedostatkovým majetkem a obhajovat plýtvání tím, že se každá rok "objeví" nějaká nová, je zhovadilost. Všichni, kdo vydelávají na těžbě ropy v podstatě parazitují na zbytku světa, protože spotřebovávají hodnotu, kterou nevytvořili a která jednou bude chybět a nikdy (relativně k životnosti naší civilizace) už znova nevznikne.

0/0
28.3.2014 12:50

O93t75a24k64a42r 46D51e23y80l 2182719715445

V rámci ekonomických sankcí proti Rusku to bude muset povinně koupit Lukoil ;-)

+2/−1
27.3.2014 19:29

F91r18a95n22t42i75š30e43k 71B50a54r38t65o80š 5959741495525

Proč povinně?

0/0
27.3.2014 20:03

O17t31a70k49a78r 13D13e68y57l 2902589675255

omlouvám se, že jsem to nenapsal jasněji, myslím ,,za trest,, viz smajlík na konci.

0/0
28.3.2014 8:34

T38o63m62á39š 92V22a55l68d23e29r 7503310349

Sama Rafinérská přiznala, že určitou dobu nebyla schopna prodávat palivo shodné s normou. Jde to všechno do háje a tyto kroky spolu s machinacemi s rezervami navýší pohonné hmoty opět o něco více než  inflace.

+2/0
27.3.2014 18:55

V68á35c75l65a54v 48P40o65u64s50t73k51a 3389914186726

Pan ministr Bureš rozhodl, že benzín bude dražší, tak neremcat, mávat a děkovat spasiteli za záchranu ekonomiky!

+5/0
27.3.2014 18:49

I28v39a84n 13D35ř26í73m13a50l 9137616922837

Nejdříve privatizace, protože stát je špatným vlastníkem. Potom "neviditelná ruka trhu" zapracovala, když na vysoké ceně se chce napakovat zahraniční vlastník, na daních se chce napakovat stát, platy stagnují, nebo se propadají a spotřeba stále klesá. Následně stát vytvoří národní korporaci, která skoupí většinový podíl v rafineriích, aby to u nás nekrachlo úplně. Takže kruh se uzavírá a rafinerie jsou opět vlastnictvím státu. Moc rád bych znal výpočet nějakého opravdu nezávislého ekonoma (třeba Kocourka :-P), co tato nesmyslná hra "chodí Pešek okolo" stála daňové poplatníky.

Vlastně jsem nikdy nepochopil Klausovu "poučku" o neviditelné ruce trhu a tu blbost, že nabídka dělá poptávku a naopak. Každoročně šetříme více a více vody, přesto ji dodavatel stále zdražuje s tím, že snižováním spotřeby by prodělával a neměl by na další investice a opravy. Takže v praxi ta Klausova neviditelná ruka trhu vlastně funguje tak, že se nejdříve spočítá, jaký chce mít příslušný dodavatel zisk a promítne se to do aktuální spotřeby obyvatel s ohledem na pokles v průběhu roku. Z toho následně vyjde cena, která i při poklesu spotřeby dodavateli zajistí plánovaný zisk!!!

A tomuhle nějaký trouba říká tržní hospodářství založené na poptávce a nabídce. Moc rád bych se nechal rozumbradou Klausem poučit, jak to mám udělat, abych přes vlastní úsporu a racionalizaci v používání voda za ni každý rok přesto neplatil více a více. Čím více šetřím, tím více platím! Není to nějak postavené na hlavu?

+14/−7
27.3.2014 18:33

I93v11a29n 27D54ř44í77m92a91l 9457196372597

Hej, troubo s tím mínusem, co jsem uvedl špatně, nebo nepravdivě?

0/−5
27.3.2014 18:50

J72a23r88o87m63i30r 47C94h93a88l65o28u98p52k60a 4729247515857

Odkdy spadá monopol do tržního hospodářství?

+9/0
27.3.2014 19:28

J46i80n70d48ř54i33c83h 56M40i79t36t93e74r 6741750523603

Jak píše pan Chaloupka voda je klasický monopol, kde trh nefunguje. Trubky máte jen jedny a navíc obce to pokazily jak se dalo. Nechali si síť, kterou provozují a opravují a vodu do nich poští zahranišní firmy jako Veolia, Ondeo ... Zkuste jiné odvětví, kde se může trh volně uplatnit. Třeba počítače a elektronika obecně. Nebo auta. Konkurence se předhání v nabídce a ceny klesají.

+4/0
27.3.2014 23:57

K24a62r48e40l 55D88v98o22ř62á98k 3557907267

Hlavně ať neodcházejí pumpy Agip, mají výborné kafe na čerpačkách.!!

+3/−4
27.3.2014 18:21

R29a76d92e33k 89C78o12u73f44a63l 1793728167242

taky mají některé výborně nahuleno

+1/−1
27.3.2014 20:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.