Diskuze
Omlazovací kúra Českých drah pokračuje. Stáří vlaků kleslo o dva roky
Děkujeme za pochopení.
J45a65n 28K24o89t32i88l
Dobře, že to pokračuje. Jen potřeba nezpomalit, protože v tom starém, se vůbec jezdit nedá. Je to podl lidskou úroveň a důstojnost. Ale nejdůležitější je nenechat nové vlaky spustnout jako ty staré! Úklid nemůže fungovat jako doposud, že se vytře a umyje jen na prostředku, a tam, co je obtížné se dostat hardem na koštěti, se to nechá. Stejně tak trochu odolnější špína se také neřeší. Pak vagony smrdí a působí odpudivě již po pár měsících provozu. Cestující se musejí chovat slušně, být čistotní a údržba a úklid musí fungovat jinak než po česku. Jinak tu zůstane všem známý český bordel.
J78i94ř78í 23E93r17b23e15n
Nevím, jak je to nastaveno, ale pokud to je třeba tak, že má dodavatelská firma na úklid pětivozové jednotky vyhrazených pětačtyřicet minut a zaplaceno dostane jen za dvě uklízečky, pak zázraky dělat nemůže.
Za druhé, mnohé vlaky nejsou zpustlé, ale podfinancované na údržbě. Pokud se vagon neopravoval třicet let, pak nebude čistý ani kdyby ho uklízečky šůrovaly denně.
A za třetí jde o konstrukci - jestli jste někdy cestoval třeba v loďáku 830, který má sedačky na lešenových trubkách a pod každou sedačkou labyrint topení, tak to zkrátka ani vyčistit nejde. Moderní vozy od konce 80. let mívají sedačky zavěšované od stropu a PVC od podlahy vytažené do stěn, takže se tam bordel nedrží a udržují se mnohem lépe.
A za poslední: měl jste někdy tu čest se svézt v takové Karose 955, kde se uklízečka ke stojanům sedaček taky nedostane, kde jsou šroubované lišty PVC a kde se viklají opěradla? To je pocucové cestování ve voze o polovičním stáří než vagony a přitom mnohem víc zadotovaném na pořízení i na provozu...
A13n83e47t46a 25M96a38l70á
Průměrný vek 22,6 let?? A to se povazuje za úspěch? Vždyť je to spis ostuda...
J18i61ř12í 24E31r94b33e32n
Proč?
Pokud je vůz v pořádku a lze ho relativně levně opravit, tak na tom nic není. Mimochodem průměrné stáří 22,6 let znamená vagon vyrobený na podzim 1991. Což už je technicky celkem na výši.
T21o66m51á67š 49V39a43v68e75r41k80a
Pokud zde diskutuje nějaký odborník rád bych od něj četl reálné srovnání Tauruse a 109 tedy v tomto případě Zátopka a Spirit of Brno - děkuji předem! Obchodní část znám.
J87a64n 68S37ů49r42a
někde na webu Federace strojvůdců nějaké komentáře ze strany strojvůdců najdete...http://www.fscr.cz
P24e84t43r54a 92N17o48v36á57k15o38v30á
ČD ale pořád ještě nevychytaly to, že ve starém rychlíku se dalo natáhnout přes 4 sedačky a celou dobu jízky spokojeně spát, což se v nových vozech, ve kterých jsou jednotlivá sedadla s kovovými područkami, nedá. A když jsou područky zvedací, tak ležíte přes díry :)
J65a73n 50G78a70z83d26a
Je to trochu lepší než dříve. Dokud se České dráhy nezadlužovaly, dalo se jezdit tak maximálně se soukromými společnostmi. Nyní se České dráhy přestávají v kvalitě vzdalovat světu. Nicméně netuším, proč je to z peněz daňových poplatníků. Raději se vozím v trochu vyšší kvalitě a bez spoluúčasti státu na obnově vozového parku. Navíc to vyjde pro všechny z nás levněji.
J50i16ř48í 34E61r80b17e20n
Dotace - správně řečeno platbu za objednanou dopravu - pobírají vedle ČD také soukromí dopravci začasté se zahraničními vlastníky - Arriva/Veolia, ICOM, Jihotrans, BusLine apod.
P88e77t28r 58M13a40r91š33o15u47n
jen nějak stále nechápu potřebu, pojmenovávat české služby a české zboží (zde jednotky a lokomotivy) a jen české firmy anglicky.... to na světovost čehokoliv nestačí
J10i91ř96í 26E18r66b10e83n
Když on ten Regiospider zní prej světáčtěji, než kdyby ho pojmenovali třeba Polubenka
Stejně to spousta lidí neumí vyslovit. Regiospider, regiospajdr, redžiospajdr, režíspajdr...
M86a57r21e92k 74V32y33m32a84z51a65l
Pokud budeme chtít státní dráhu takovou jako ve Švýcarsku, bez masívních dotací do obnovy vozidel se neobejdeme. To prostě nejde nikde na světě. Ale posun dopředu je vidět.... Jen tak dál...
J14a67n 92G41a72z80d77a
Jo ať to někdo dotuje. Pokud to nebude stát, bude to dobrý. Ať to dají vše klidně Trilexu,. Arrivě a Jančurovi, pokud to nebude zadlužovat stát a kilometr vyjde levněji, nevidím důvod proč to sypat ze státního.
I77v62a24n 73Š49u44s41t69r
Snad jsou to ze strany ČD kroky ekonomické a nebude to z jejich strany argument, proč neliberalizovat trh. Stejně jsou ty vlaky zakoupené z větší částí spíš z peněz z daní než hospodářkých úspěchů ČD.
Ale v celku nic proti, jen se nesmí ČD příliš zadlužit.
M28i33r96e81k 33Z77á93v59o98d95n13ý
Ono z dotací lze dělat nějaké extra hospodářské úspěchy dosti špatně :/ Řekl bych, že by to neměl být ani cíl veřejné hromadné dopravy.
P35e80t54r 50N66e11c78h17a60n34i44c39k82ý
Troufám si tvrdit, že ČD v rámci možnosti dělají co můžou. Jasně, mohlo by to být lepší, určitě se najde několik zkostnatělých manažerů, co přežijí každou změnu a berou peníze za nic, ale vzhledem k tomu, z čeho firma vzešla je dnešní stav solidním pokrokem. Míček je na straně SŽDC, protože taková Praha - Liberec bude po železnici 2 a půl hodiny, i kdyby tam ČD nasadily nejlepší Německé jednotky.
I31v30a71n 82Š70u58s43t62r
Možná létající vlaky by problém vyřešili :D ale to už by se jednalo spíš o areolinky :D (BTW pokud se tam bude jezdit rychlovlaky tak tam stejně budou létat, až na to že doba letu bude omezena nárazem)
B42o13h61u53s83l79a89v 97K81r73á84l74í87k
Až z tratí zmizí pohodlné vlaky s koženkovými sedačkami a otvíracími okny, tak už nezbude mnoho důvodů, proč dávat vlakům přednost před jinými způsoby dopravy. Ovšem autobusy jsou taky čím dál horší.
H52o81n68z33a 82F42á61t62o40r
Musím napsat, že mě taky moc neberou moderní klimatizované jednotky. Zlatá otevírací okna - zvlášť v parném létě je pak požitek z jízdy o několik tříd jinde.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!