Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zkrátí vlaky mezi Prahou a Ostravou. Zlepší další rychlíky

Dlouholeté pravidlo Českých drah, že své nejlepší vozy nasazují hlavně na konkurenční linku mezi Prahou a Ostravou a jinde mají cestující smůlu, bylo prolomeno. Dráhy výrazně mění složení svých vlaků EC/IC na této trase. Část vozů přesunou na jiné tratě a některé vlaky pojedou jen se čtyřmi vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27a80c64l75a42v 82H40a40j30e55k 3146659759

V EC je vůz 1. třídy standart, takže není o čem hovořit. Hodně záleží na trase a denní době. Třeba Brno-Praha jsou v EC 1.t.ř dost plné, v trase Praha -Děčín je 1. tř. plná denně nejen v EC, ale i ostatních rychlících. A i Elefantech jezdí třeba v trase Praha-Kralupy hodně lidí v 1. tř. Je to prostě v evropě obvyklý standart.

0/0
2.4.2014 8:35

L72u70k87á38š 39Š18l17e93h70o18f15e94r 1723289885949

Snad jen, že neexistující slovo "standart" ubírá značně váhu vaší jinak zcela jistě fundované odpovědi ;-)

+1/0
2.4.2014 9:43

B52o44h69u36s38l16a41v 78K81r24á20l76í92k 2871820569906

První třída se u ČD většinou prakticky neliší od druhé. Teda krom ceny a z toho pak vyplývajícího stavu, že první třídou nikdo normální nejezdí a tedy těch pár jedinců, kteří si za ni připlatí, se tam válí samo. Ovšem tato výhoda je spíš taková z nouze ctnost  - asi není úplně standard, aby vagón dimenzovaný řekněme pro 60 sedících lidí využívali jen dva nebo tři lidé.

0/−2
7.4.2014 2:20

T81o39m67a70s 40A18u52g12u46s19t86y92n 6667376861670

Škoda, že se demagog.cz zabývá jen politiky a ne novináři, Sůra by byl jasná jednička. Komu nestačí článek, nechť si přečte diskuzi...

+2/0
2.4.2014 0:26
Foto

Z60b60y30n16ě45k 42V80e95r60n36e92r 9831936250275

Můžu se Jana Sůry zeptat, kde čerpal informace? Doufám, že celý článek nebyl napsán jen na základě tohoto zdroje: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

0/0
1.4.2014 18:33

J22a26n 37Š16v64a84d73l38e27n85k14a 9944699930

Pokud by to byla pravda, tak to moc nevítám. Už teď je dost těžké si v IC/EC směrem na Pardubice najít místo k sedění.

+2/0
1.4.2014 16:57

P20a74v51e83l 34K94r75á56l 5760289554768

Jak v kterou dobu. A taky záleží, ze které strany na Pardubice jedete ;-)

0/0
1.4.2014 22:06

B11o89h41u71s40l54a19v 96K49r11á95l84í55k 2331480409896

Tvar "sedění" mi přijde nezvyklý, ale máte pravdu - je původní - http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=2832 Ale až bude někdo psát narodění a naroděniny, tak to už asi nestrávím.

0/0
7.4.2014 2:25

K39a61r84e53l 90D32l10o39u40h77ý 2862885452545

No nevím jak kdo, ale já pana Sůru tak trochu obdivuji. Protože je, krom pár jedinců na Technet.cz jediný, který se nebojí v diskuzích obhajovat svůj názor. To se v redakci Zprávy nevidí.  A ne jen, že obhajuje svůj názor, myslím že jeho články jsou docela odborně na výši. A to, jak je vidět, štve dost zaslepených fanoušků nebo zaměstnanců obrovského molocha zvaného České Dráhy....:-/:-/:-/ (Novotný, Pastorek....)

+5/−4
1.4.2014 15:51

J61a84n 16S51ů60r54a 4615773523712

Díky:)

0/0
1.4.2014 16:00

L52a42d22i34s49l87a48v 48P52a18s45t37o26r25e25k 1463507498395

Tím, že chci po Sůrovi aby psal objektivně a nebulvárně jsem zaměstnanec českých drah? ;-D Kájo, Kájo 8-o;-D

+3/−2
1.4.2014 17:19

J25a77r28o62s21l60a40v 93H47o41r87á39k 5833102176100

Ja pana Suru obdivuji za tu trpelivost, kterou s mistnimi CD fanatiky ma.

+4/−4
1.4.2014 16:30

T28o78m67a26s 16N38o98v50o96t12n52y 3481776358459

R^

+3/−3
1.4.2014 17:08

L38a24d37i13s41l37a64v 93P70a37s37t18o53r14e75k 1563977418245

Já zase Sůru obdivuju za to jak upěnlivě leze Jančurovi ;-) I přesto, že to každý v diskuzích u článku, kde to dělá vidí a upozorňuje ho na to. On přesto vytrvává ;-D

+6/−4
1.4.2014 17:23

T18o45m31á69š 71N98o70v88o63t70n63ý 8389501

Každý ? To myslíte sebe a těch cca 5 lidí, kteří melou svoje pořád dokola ?

+3/−3
1.4.2014 18:10

R97a62d62k93o 54K84ř79i95v85á51n13e31k 7440103705410

Vy mlčte. Vy jste zaměstnanec Českých drah. Pan Dlouhý to nenapsal dost jasně?

+2/−2
1.4.2014 18:16

P52e96t76r 90M79a92r30e30š 8770156

Je milé, že pan Sůra si s námi chodí povídat, ale slovo odborné bych nepoužil. Článek má ve skutečnosti jen pár vět a ještě míň jich je vlastních.:-)

+6/0
1.4.2014 16:48

L43a69d37i92s14l17a66v 73P78a12s15t22o93r13e86k 1393387498445

A k tomu fanouškovi. Nejsem fanoušek ČD. Jedno ale nejsem určitě - fanoušek RJ, který velkohubými ústy svého majitele něco říká a něco jiného dělá. Ten pán by potřeboval zkrachovat, aby ho nahradil někdo kdo podniká a nemá potřebu neustále brečet do medíí a lhát. Tak dle tohoto asi budu fanoušek LE. (akorát, že jsem s nimi nikdy nejel) - tak zase nic Kájo ;-)

+5/−2
1.4.2014 17:34

A27l68a77n 36Ř88e91p38k20a 4405736

Dneska nevěřit ničemu radši.. ;-D

+1/0
1.4.2014 13:03

P17a82v69e73l 34N16o73v62á26k 5243190265373

Celkově mě podniková politika ČD poslední dobou dostává do kolen..

Včera jsem si všiml v EC nápisu free wifi, nápis nade dvěřma, (2 na vagon, každej na jedný straně vagonu), nezkoušel jsem, ale každopádně cedulka tam, kde by si ji člověk všiml max když vystupuje ..

Nechápu proč jsou na některých vlacích vozy I. třídy - například city elephanty, co jsem viděl, tak tam seděli max 3 lidi, a v EC / R ?

5-8 lidí ..

A takovýdlech drobností je celkem dost..

+3/0
1.4.2014 12:40

T43o96m 61J49u90r63e96č75k16a 6895902385695

Já vždycky myslel, že u vlaku je rozhodující jeho kapacita (počet sedadel) a ne počet vagonů. Jen pro srovnání:

4 vozová souprava ČD, která bude jezdit mimo špičku: 262 míst

6 vozová souprava RJ: 300 míst (dívám se na spoj v 13:44 z Prahy)

5 vozová souprava Leo Express: 237 míst

Takže RegioJet i přes to, že má o 50 % víc vagonů, má jen o 14 % větší kapacitu. Není to ani tak tím, že by byl prostor pro cestující tak velkorysejší, jako to, že se zcela nevyužívá celá plocha vagonů pro cestující - část kupé je zrušena a využívá se jako sklad jídla pro cestující. Souprava ČD má vše soustředěno do jednoho kombinovaného Bistrovozu s 1. třídou. Leo pak zase používá jednotku s Jakobsovými podvozky, tedy má jednotlivé vozy podstatně kratší.

Tolik jen k tomu srovnání podle počtu vozů, které v důslůedku vůbec nic neříká.

+9/−1
1.4.2014 12:04

J25a11n 59K65o25r24e37j62s 9470380970

budeš se divit, ale trend jestli vozy přidávám nebo ubírám něco říká ;-)

+3/−3
1.4.2014 12:59

T39o34m 39J61u32r64e85č28k13a 6585602985545

Budeš se divit, ale vypovídalo by to něco, pokud by se nahrazovaly vozy stejného typu se stejným počtem míst.  V soupravách byly nahrazeny 3 vozy:

Bbdgmee (prostor pro jízdní kola a plošinou pro vozíčkáře, která něco zabere) a 2 vozy Bee (kratší typ vozů - jen 24,5 metru)

za 2 nové:

Velkoprostorové vozy Bdmpee (delší typ vozu - 26,5 metru) s místem pro jízdní kola.

Kapacita 3 původních vozů byla 161 míst, nově to je 160 míst. Takže prašť jak uhoď.

+5/−1
1.4.2014 13:06

J93a76n 69K49o20r19e16j63s 9820430770

tak jestli je to takhle, tak máš pravdu

+1/0
1.4.2014 13:41

M13a47r25t63i52n 10Š22u16l44c 2237219920335

Já bych netvrdil, že to není na úkor cestujících. Velkoprostorový vůz Bdmpee s 80 místy je celkem sardinkárna. Nemám nic proti těmto vozům, mám raději velkoprostorové vozy než vozy s oddíly, ale na EC vlak, který jede 5,5 hodiny to není vhodný vůz. Umím si to představit na cestu kolem 3 hodin.

+1/−3
1.4.2014 16:22

M72a46r53t67i36n 51N51o21v51o97t66n70ý 3296596911974

Všem radši doporučuji přečíst si původní tiskovou zprávu ČD, je to informačně mnohem hodnotnější než tento článek a ušetříte si Sůrovu propagandu:

http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20148/

+7/−3
1.4.2014 11:44

J27a88n 33S70ů55r28a 4545603483132

Jakou propagandu máte na mysli?

+2/−2
1.4.2014 12:28

M49a15r60t85i48n 59N62o58v55o85t46n68ý 3196256171354

To, že z docela pozitivní tiskové zprávy (zlepšení cestování v dalších rychlících) uděláte negativní za pomoci stupidního argumentu, že klesne počet vagónů v některých rychlících (jako kdyby ten počet vagónů byl nějak důležitý - viz, jiné příspěvky výše v této diskusi).

+1/−2
1.4.2014 14:26

J61a36n 72S64ů84r39a 4915553523242

tak si ji zkuste přečíst text ještě jednou prosím. Zlepší další rychlíky, zlepší cestování jinde, to je negativní?

+2/−2
1.4.2014 14:26

B92o13h98u12s89l35a22v 74K13r48á70l46í47k 2801320699966

Pokud novinář jen poslušně neopisuje jednostrannou propagační PR zprávu, tak je to jedině dobře.

0/0
7.4.2014 2:32

T42o51m40a52s 63A60u40g21u28s98t21y40n 6837296311920

no tu Vaši. 

Proč nenapíšete, že se jedná o jiné vagóny, nikoliv jen o prosté odebrání dvou? 

Proč nesrovnáte počty míst? 

Proč nedokážete pochopit, že si každý čtenář ihned všimne, že jste fanoušek RJ? 

Proč nezjistíte vyjádření Leo Expresu (důvod, že počet vozů nemění není relevantní)?

+3/−2
1.4.2014 14:29

J91a17n 47S64ů52r86a 4435783833122

Ale to tam vše je. Srovnat počty míst pochopitelně lze, chcete si opravdu přečíst, že RJ má ve většině časů už větší kapacitu, než ČD EC/IC? Nejsem fanoušek nikoho. Leo express je v tomto případě zcela nerelevantní, viz vysvětlení níže.

0/−1
1.4.2014 14:40

T41o31m 23J64u35r27e14č16k31a 6575192725615

Koukám na nové řazení platné ode dneška a rozhodně nemá RJ větší kapacitu ve VĚTŠINĚ časů. ČT - NE jezdí ČD i s 13 vozy, které mají už samy o sobě větší kapacitu než stejný počet vozů RJ, kdyby je nasadil. Přesto RJ jezdí jak máte v článku s max 9 vozy. 10. je jen výjimečně.

+2/0
1.4.2014 15:43

J60a45n 50S59ů23r93a 4755903183862

a lidé jezdí jen ČT-NE?

0/−1
1.4.2014 15:52

T26o26m 86J39u62r58e76č98k53a 6185842755375

Tyto 4 dny tvoří většinu týdne. Nebo váš týden nemá 7 dní? ;-D

Ale třeba zítřejší vlaky po 9 hodině z Prahy do Olomouce: RJ - 300 míst, ČD - 411 míst. A mohli bysme pokračovat...

+2/0
1.4.2014 15:59

J78a95n 84S56ů14r66a 4255243703442

Tak třeba takový Jan Perner má posilu jen čtvrtek, pátek, neděli. Tedy 3 dny...

0/−1
1.4.2014 16:03

T97o74m 13J90u50r91e29č69k18a 6655392155775

I v Sobotu - Bee240. ;-)

+2/0
1.4.2014 16:12

J19a10n 26S76ů68r97a 4415723173522

super, tak přeji hezké cestování:)

0/−1
1.4.2014 16:19

T60o74m 31J44u96r89e44č14k29a 6115122265945

Tuto sobotu budu radši dělaj něco jiného, než trajdat po republice. Ale díky. :-)

+2/0
1.4.2014 16:21

J64a83n 73S18ů13r25a 4645153293232

A zapomněl jste dodat, že se také vrací vozy B alias koženka. Vycházím z toho, co je na Idosu...http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=Praha+hl.n.&t=153&date=03.04.2014&idos=true

0/−2
1.4.2014 15:59

T65o79m 78J93u66r98e46č12k45a 6655122945475

Myslíte ten, co "jede do odvolání" protože "od vyhlášení" bude nahrazen vozem Bmz232? Ale jistě, lepší by bylo tam nemít žádný vůz, vždyť dle vás tím stejně nikdo nejezdí. (A přesto, že tím nikdo nejezdí, tak se všichni musí mačkat na představku u WC ;-D.)

+2/0
1.4.2014 16:03

J89a27n 96S35ů20r74a 4945113573182

Vycházím z toho, co dráhy poskytly do IDOSU, nic o odvolání tam nevidím. Myslím, že lepší je cestovat na úrovni 21. století. A tím není ani koženka, ani na stojáka.

+1/−2
1.4.2014 16:04

T96o98m 81J13u24r66e63č14k37a 6945682125305

No jak koukám, tak hlavně IDOS to nemá zřejmě aktualizováno, protože tam nejsou ani ty Vaše 4 vozové soupravy co mají ode dneška jezdit. Takže odkazovat se na řazení v IDOSu je teť jaksi mimo. Koukám na aktuální řazení co tam má být a B už tam není, již tam jezdí to Bmz.

+2/0
1.4.2014 16:08

J40a19n 65S19ů62r11a 4655233583972

Pardon, jakou jinou možnost zjištění řazení má cestující? Na zelpage.cz se člověk u řazení dozví, že aktualizace je 12.1. Takže jste zaměstnancem Českých drah?

0/−2
1.4.2014 16:13

T80o78m 70J22u96r67e78č18k47a 6705782315855

Ne nejsem zaměstnancem žádné dopravní společnosti. Ale VODku si na Káčku sehnat umíte ne, když tam píšete. ;-) A pak tu je také eShop ČD.

+2/0
1.4.2014 16:16

J68a98n 63S97ů30r98a 4475893203942

Na Káčko už opravdu nepíšu:)Společnost hulvátů a zakomplexovaných jedinců mě opravdu nebere

+2/−1
1.4.2014 16:17

T15o79m 65J39u90r93e16č41k84a 6325152425875

Jasně, vidím že na některé exoty máme shodný názor. R^;-D

0/0
1.4.2014 16:20

T92o91m39a37s 88N92o81v69o39t43n33y 3931126118259

;-DR^ Někteří z nich už jsou i velmi populární i mimo diskuzní forum

+1/0
1.4.2014 17:12

J38a98n 42S87ů59r26a 4485713733382

Mimochodem, max. rychlost B je 120, jak to dráhy pořeší, když na koridoru je rychlost 160 a stejně tak je nastaven i jízdní řád? Pojedou později, zpomalí jiné vlaky za sebou?

+1/−1
1.4.2014 16:05

T81o41m 87J36u78r36e23č40k91a 6875212545975

No já myslel, že odborník jako Vy bude vědět, jaká je skutečná maximálka B. 120 km/h opravdu nemá. ;-)

+1/−1
1.4.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.