- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Není to jen o vlacích, ale celkově dopravním konceptu. Musí se vylepšit jízdní řády, zajistit lepší návaznosti, aby byl vlak atraktivní pro více lidí" dodal Paroubek.
Tento výrok je akorát stejná snůška keců jako od jednoho nejmenovaného člověka provozující dopravu v Česku.
1) s dopravní koncepcí dopravce nic neudělá, o tu se stará kraj nebo koordinátor integrovaného systému
2) s jízdními řády dopravce taky nehne,protože kraj, obce a případně velcí zaměstnavatelé "vytváří" jízdní řád aby to jezdilo jak chtějí oni a né jak chce dopravce
3) návaznost jednotlivých druhů dopravy je taky velmi důležitá, ovšem ani tu si dopravce nenadiktuje, a většina lidí cestujících VHD ví že návaznost je všude tak špatná... a proto s VHD cestuje tak málo lidí
Už zbývá jen naslibovat kafe zdarma lidi se jen pohrnou.
No doufám že začnou jezdit mezi Kadaní a Chomutovem, kde Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova převáží lidi v dodávce jak "dobytek"
Ono je třeba nejdřív dořešit pár detailů, např. že "státní dopravce" musí na vše vypisovat zdlouhavá výběrová řízení,kdežto všichni ostatní jen smlouvy a další drobnosti.
Nový dopravce si neudělá lepší jízdní řád je odkázán na kapacitu a možnosti tratí a tam vládne SŽDC.
A co se zatím pro dořešení těchto detailů ze strany státu udělalo?
Ono až se dokáže, že otevření trhu přineslo úspory tak ano. Zatím díky čachrům se slevami to vychází dráž a stát platí víc a víc...
Trat 089. Zkuste se tsm někdy podivat a zjistit si,za kolik se jezdilo drive a jak.navuc zamenujete open access projekty se soutěžemi na dopravu v zavazku
ČD odboráři jsou špičkou ve svém oboru: Sociální dumping... Nízkonákladové společnosti... 19. století...
Ještě zbývá poukazovat na to, že vám ve vlacích jiné společnosti, než vysokonákladových Českých drah, vysaje upír krev z těla.
nebojte, až to lidi konečně časem pochopí, budou odbory i u SJ a Leo
Zkušenosti ukazují pozitiva z otevření trhu....jak pro koho..
Pro cestujícího naprosto určitě.
Avšak..čím více dopravců...tím je třeba více posílit veřejnou správu a státní kontrolní mechanismy. Pro zaměstnance to také nepředstavuje nic pozitivního. Zažil jsem stav (nikoliv ve veřejné dopravě , ale v související oblasti) , kdy jedna firma fungovala celkem kvalitně a lidem neplatila žádné extra vysoké mzdy..Pak přišlo výběrové řízení , tato firma z toho vypadla , protože byla moc drahá. Lidi propustila , ukončila svoji činnost a její zaměstnance přebral konkurent , který tu její zakázku získal . Avšak lidem už původní mzdy nepřizal a všichni šli o 10% mzdově níže.
Konkurence v rozumné míře je potřebná , avšak ve veliké míře může mít i devastující účinky
Pro příklad ostatně netřeba chodit daleko že: http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm
Na základě osobních zkušeností z Londýna a okolí můžu s klidem napsat, že je to velmi spolehlivý dopravce.
proste soudruzi na maxisterstvu cekaji na krabici od bot s vinem.... a jak vime v jukej se dela vino nevalne kvality
"Soudruzi na ministerstvu" spíše zmoudřeli.
Nic proti konkurenci..ale nejdřív je tady třeba vytvořit podmínky pro rovné podmínky všech dopravců...
Dále je třeba nastavit konrolní mechanismy a sankce.. Stav , když jeden dopravce dodržuje veškerou legislativu a tím má vyšší náklady je dnes znevýhodněn proti dopravci , který na legislativu dlabe , je špatný.
Stát by měl donutit všechny k dodržování pravidel. I za cenu toho , že nepoctivce zlikviduje...