Diskuze

Britský dopravce National Express chce v Česku provozovat i autobusy

Společnost National Express dává po pár měsících po příchodu do Česka najevo zklamání z otevírání železničního trhu. Jeden z největších soukromých osobních dopravců v Evropě chce proto nejprve proniknout na trh s autobusovými linkami pro krajské úřady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KM

"Není to jen o vlacích, ale celkově dopravním konceptu. Musí se vylepšit jízdní řády, zajistit lepší návaznosti, aby byl vlak atraktivní pro více lidí" dodal Paroubek.

Tento výrok je akorát stejná snůška keců jako od jednoho nejmenovaného člověka provozující dopravu v Česku.

1) s dopravní koncepcí dopravce nic neudělá, o tu se stará kraj nebo koordinátor                                      integrovaného systému

2) s jízdními řády dopravce taky nehne,protože kraj, obce a případně velcí zaměstnavatelé "vytváří"        jízdní řád aby to jezdilo jak chtějí oni a né jak chce dopravce

3) návaznost jednotlivých druhů dopravy je taky velmi důležitá, ovšem ani tu si dopravce nenadiktuje, a většina lidí cestujících VHD ví že návaznost je všude tak špatná... a proto s VHD cestuje tak málo lidí

Už zbývá jen naslibovat kafe zdarma lidi se jen pohrnou.

0 0
možnosti
RM

No doufám že začnou jezdit mezi Kadaní a Chomutovem, kde Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova převáží lidi v dodávce jak "dobytek" ;-D

0 0
možnosti
VH

Dodávky značky Mercedes???

0 0
možnosti
JP

J27i89ř21í 84P47r29ů17š44a

10. 4. 2014 15:12

Ono je třeba nejdřív dořešit pár detailů, např. že "státní dopravce" musí na vše vypisovat zdlouhavá výběrová řízení,kdežto všichni ostatní jen smlouvy a další drobnosti. 

Nový dopravce si neudělá lepší jízdní řád je odkázán na kapacitu a možnosti tratí a tam vládne SŽDC.

8 0
možnosti
JS

J35a53n 54S50ů97r63a

10. 4. 2014 17:13

A co se zatím pro dořešení těchto detailů ze strany státu udělalo?

0 0
možnosti
RP

Ono až se dokáže, že otevření trhu přineslo úspory tak ano. Zatím díky čachrům se slevami to vychází dráž a stát platí víc a víc...

4 1
možnosti
JS

J29a78n 89S85ů84r55a

10. 4. 2014 18:20

Trat 089. Zkuste se tsm někdy podivat a zjistit si,za kolik se jezdilo drive a jak.navuc zamenujete open access projekty se soutěžemi na dopravu v zavazku

0 0
možnosti

E14r94i88k 61Ž91l97u49v75a

10. 4. 2014 14:44

ČD odboráři jsou špičkou ve svém oboru: Sociální dumping... Nízkonákladové společnosti... 19. století...

Ještě zbývá poukazovat na to, že vám ve vlacích jiné společnosti, než vysokonákladových Českých drah, vysaje upír krev z těla.

8 0
možnosti
VH

nebojte, až to lidi konečně časem pochopí, budou odbory i u SJ  a Leo

0 0
možnosti
VN

Zkušenosti ukazují pozitiva z otevření trhu....jak pro koho..

Pro cestujícího naprosto určitě.

Avšak..čím více dopravců...tím je třeba více posílit veřejnou správu a státní kontrolní mechanismy. Pro zaměstnance to také nepředstavuje nic pozitivního. Zažil jsem stav (nikoliv ve veřejné dopravě , ale v související oblasti) , kdy jedna firma fungovala celkem kvalitně a lidem neplatila žádné extra vysoké mzdy..Pak přišlo výběrové řízení , tato firma z toho vypadla , protože byla moc drahá. Lidi propustila , ukončila svoji činnost a její zaměstnance přebral konkurent , který tu její zakázku získal . Avšak lidem už původní mzdy nepřizal a všichni šli o 10% mzdově níže.

Konkurence v rozumné míře je potřebná , avšak ve veliké míře může mít i  devastující účinky

0 0
možnosti
TJ

T76o48m 68J97u45r12e73č24k70a

10. 4. 2014 14:44

Pro příklad ostatně netřeba chodit daleko že: http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

3 1
možnosti
OS

Na základě osobních zkušeností z Londýna a okolí můžu s klidem napsat, že je to velmi spolehlivý dopravce.

0 0
možnosti
LN

proste soudruzi na maxisterstvu cekaji na krabici od bot s vinem.... a jak vime v jukej se dela vino nevalne kvality ;-D;-D

3 0
možnosti
VN

"Soudruzi na ministerstvu" spíše zmoudřeli.

Nic proti konkurenci..ale nejdřív je tady třeba vytvořit podmínky pro rovné podmínky všech dopravců...

Dále je třeba nastavit konrolní mechanismy a sankce.. Stav , když jeden dopravce dodržuje veškerou legislativu a tím má vyšší náklady je dnes znevýhodněn proti dopravci , který na legislativu dlabe , je špatný.

Stát by měl donutit všechny k dodržování pravidel. I za cenu toho , že nepoctivce zlikviduje...

3 1
možnosti