Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už i Leo Express proniká na Slovensko. Chce vozit pasažéry do Košic

Soukromý železniční dopravce Leo Express následuje konkurenční RegioJet. Stejně jako on, chce expandovat na Slovensko. Zájem má o trasu do Košic, kam hodlá od prosince vozit cestující z Prahy. O přidělení kapacity požádal společně s Železniční společností Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a25v46e90l 75J88á74n 83B25u55v22a93l46a 5587368452959

8-o[>-];-)

0/0
18.4.2014 8:10

M80i60r77o33s26l38a72v 28Z84i35k35m66u65n85d 7169823614423

Pan Novotný by udělal nejlíp, kdyby celý projekt LE odpískal, prostě podnikatelský záměr se nepodařil ... zaměstnance propustit, vozidla prodat ČD a.s., resp. ČD by koupily společnost bez lidí jen s vozidly a fungovala by jako dceřinka.

Pro vozidla je kapacitní uplatnění na rychlících Kolín - Ústí nad Labem západ, s možností protažení některých spojů do Mostu nebo Chomutova ...

Slovenské vlaky mají velice kvalitní vozy (včetně ramene Bratislava - Žilina - Košice) co se týče sedaček, i na osobních vlacích jezdí modernizované velkoprostory s klimatizací, uzavřeným okruhem WC.

V oblíbené terminologii minimálně o jeden level lepší než to co nabízí nejen LE, ale i soupravy RailJet vydávané propagandisticky za komfortní vozidla ...

+2/−2
16.4.2014 11:57

V33l54a87d73i77m62í17r 92F60i44b23i86g71e31r 5734271551324

LE nemůže nic prodávat má jednotky v leasingu. LE moc majetku nemá.

+1/0
17.4.2014 11:33

M58i91r86o73s71l90a63v 49Z27i58k68m16u20n84d 7269553224513

Tím lépe, skořápka zůstane ...

0/0
20.4.2014 19:50

J91o86s10e69f 19H44o21n83e70š 7471632450913

To jsem zvědav kolik lidí bude chtít jet z Prahy do Košic?Leo vlaky jsou spíš na kratší trasy

+2/−2
15.4.2014 19:13

V67l59a60d12i49m92í59r 81F96i19b38i45g57e34r 5534331381694

Kdyby LEOvlaky měli změnu rozchodu tak časem linku prodlouží až do Moskvy:-)

+1/−1
16.4.2014 7:21

K25a19r32e35l 68M31a88t82o52u61š87e29k 2253845813

omlouvám se za mínus, uklikl jsem ... s kratšími trasami máte samozřejmě pravdu

+1/0
16.4.2014 21:05

J66i10r55k58a 81D75v62o61ř68á94k 4765710343608

Á propos, co ČD, o kolik kapacity do Košic žádají ty? Letos tam ve spolupráci ČD+ŽSSK jezdí přímo EN Slovakia, R Šírava, R Excelsior a EC Košičan.

+4/0
15.4.2014 17:41

M20i67r59o42s77l48a35v 69Z42i90k39m23u66n50d 7979933764933

Jenže spolupráce se ZSSK zřejmě nedovolí systém prodeje přes uzavřený rezervační systém LE, ale bude se muset jít do evropského rezervačního systému, to znamená oddělit rezervaci od jízdenky ... zapojení do rezervačního systému není zadarmo a z hlediska "povinné rezervace" je tu riziko, že mu část kapacity vlaku vyblokují cestující jedoucí jen v části trasy a na zbytek trasy klientela nebude ...

Z provozního hlediska buď mít strojvedoucí se slovenskými "papíry" nebo si najímat slovenské strojvedoucí ... Z Prahy se do Košic s jedním dojet nedá, je stanovena doba jízdy, po níž musí následovat bezpečnostní přestávka ...

+3/0
15.4.2014 17:15
Foto

P52e63t90e33r 97J73a55b93l61o56n62o39v90s59k63y 1319416921381

Ano,ako píše pán Miroslav,LE bude musieť do európskeho rezervač.systému s rizikom,že vysoké % cestujúcich bude cestovať len v určitých trasách.;-)

+1/0
15.4.2014 22:26

L85a47d46i55s95l67a63v 29P68a18s22t62o74r27e81k 1283697688855

Hned je poznat, že to nepsal Sůra. R^

+6/−4
15.4.2014 15:56

J84a86n 82Č85e77k16a13l 7989795584444

Zajímalo by mne, kolik lidí jede opravdu Praha-Košice nebo aspoň Praha-Poprad denním vlakem, jestli to není spíš noční rameno, zatímco denními vlaky jedou lidi spíš třeba Praha-Žilina, Ostrava-Košice, apod...

+2/0
15.4.2014 15:26

P18e14t65r 90N56e15c18h93a65n43i54c85k84ý 7493936868210

Ten Leův Flirt se nasazuje na regional-expressy a ne na takovou dálkovku jako je Praha - Košice. Praha - Ostrava jsem bral v tom, že v Německu se takové regional-express relace také dají najít, ale Košice to už je moc.

+5/0
15.4.2014 15:25

J19i40r93k62a 55D33v52o97ř63á60k 4765890633648

Souhlasím. Ve větších zemích se 3 h jízdy bere ještě jako regionálka. 8-9 h do Košic už je něco jiného. I když je fakt, že těch co by v tom potřebovalo jet dál než nějakých 5 h už asi moc nebude.

+2/0
15.4.2014 15:33

P49e19t73r 13N57e19c35h35a22n61i73c30k35ý 7403106978450

Akorát rozdíl je v tom, že ty 3h na které v těch zemích je ten Flirt nasazován taky moc lidí nejede a spíš je pro cesty do/z práce/školy do hodiny, jen obslouží více míst průjezdem nějakým velkým městem.

+2/0
15.4.2014 15:36

J83i29r90k89a 48D64v81o62ř79á22k 4925910543418

V minulém článku o Jančurovi bylo, že ta trasu chce nasadit ty nové vagóny. Ale nemá k nim mašiny. Co chce nasadit Leo? Také něco nového, nebo částečně vyklízí trať na Ostravu?

0/−3
15.4.2014 15:20

M14i11l78a14n 76L21a45š45ť77o84v82k27a 8422874343978

Mašiny si může v poho pronajmout od Dispolok, nebyl by jediný! ;-D;-D;-D

+2/0
15.4.2014 15:22

J22i96r65k24a 91D70v72o73ř11á54k 4905500773968

Jaké vhodné tam jsou?

+1/0
15.4.2014 15:25

J42i42r67k29a 69D29v56o36ř33á86k 4985480503158

Já tam totiž s homologací pro Sk vidím jen dva typy: jeden nákladní a jeden diesel.

+3/0
15.4.2014 15:30

V16l31a32d93i37m81í98r 94F36i40b48i43g37e14r 5124311291944

Jaké nové? Máte namysli ty více jak 20 let staré? Nebo už začal konečně nakupovat funglnové vagony jak roky slibuje:-)

0/−1
17.4.2014 11:35

J67i80r51k50a 59D22v27o15ř50á85k 4725770243538

Já to vážně nechápu. Na Praha - Ostrava je tak nějak přecpáno, tak se soukromníci vrhají na (Praha - Ostrava - / Bratislava - ) Žilina - Košice, aby tam bylo přecpáno ještě víc?

+1/−1
15.4.2014 14:41

V29i66k67t78o32r 96N23á94r96o47ž16n36ý 3799362908

Navíc trasa Bratislava-Košice nemá zdaleka takový potenciál jako trasa Praha-Ostrava

+1/−1
15.4.2014 15:05

J52i33r12k66a 14D80v69o62ř65á71k 4195750313418

Méně cestujících, delší (=nákladnější) trasa. zaspekuluji si, že možná vyšší jízdné ale obecně méně majetní cestující. Jediné pozitivum asi bude, že tam ZATÍM není cenová válka. To mi připadá dost málo. No, nechám se překvapit, ale obávám se, že k překvapení moc nedojde.

+2/0
15.4.2014 15:11

V23i31k57t25o94r 23N70á46r33o98ž31n80ý 3719832148

Dobře..dokážu si představit , že na celé trase Bratislava/Ostrava-Žilina-Košice bude pouze jeden dopravce , který si vytvoří takový systém jízdních řádů , kdy kapacitu vlaků nějak pokryje a bude jezdit bez dotací...

To by možná šlo... Ale cenová válka zde ?

+2/0
15.4.2014 15:29

J44i32r41k90a 24D96v62o70ř20á20k 4715590133118

Uměl bych si představit i dva tři dopravce, ale jen pokud by spolupracovali na takové úrovni, že by to zavánělo kartelem. Řešil by to samozřejmě jízdní řád a přepravní podmínky od státu a výběrko/dražba slotů. Zúžil by se tím ale prostor pro odlišení jednotlivých konkurentů.

+1/−1
15.4.2014 15:37

J17i22r31k90a 62D82v25o57ř21á84k 4225300153988

Leo se nechystá ani do té Bratislavy. Předpokládám, že tady naprostá většina cestujících půjde hlavně po ceně, ne po kvalitě.

+2/0
15.4.2014 15:18

J12a45n 32Č18e85k58a31l 7489775834174

Přecpáno je tam protože je tam i nejvíc cestujících. :-)

+1/−1
15.4.2014 15:27

J43i60r60k46a 14D32v63o66ř44á25k 4865100893188

Což nemění nic na tom, že to tam zatím vypadá na méně cestujících, než by rentabilní provoz potřeboval. Přijde na to, kolik by jich uteklo po zdražení na rozumně rentabilní provoz pro pendolino i oba soukromníky najednou. Je sice dost možné, že by se opatrným zdražováním lidi moc neodehnali, ale kolik trpělivosti s vlastní cenovou válkou ti soukromníci ještě budou mít?

+1/−1
15.4.2014 17:31

T10o88m 85J20u56r78e93č90k62a 6685742865635

3 záchody na celý vlak a cesta dlouhá 7 hodin. No lituji cestující předem.

+5/0
15.4.2014 13:14

R72o54m79a67n 44P46o83l29á31č64e20k 1160616570625

Takže tramvají až do Košic? Nevím kdo se v tom bude chtít trmácet.

Spíš základní otázka je v tom, jestli opravdu rychlost je o vozovém parku. Pokud tam mají třeba max 120 tak to stejně LEO ani RJ rychleji nedá a jak se psalo, vztah západ - východ SR není tak silný jako naše Praha - Ostrava.

+12/−1
15.4.2014 12:55

J70i83r25k44a 42D98v84o68ř44á38k 4305150223518

Maximálka Žilina - Košice se liší v jednotlivých úsecích trati. Někde je to 120, někde 100. A samozřejmě propady rychlosti někam k 90 - 70 km/h.

+3/0
15.4.2014 15:08

V97i91k71t27o68r 90N21á63r57o51ž63n15ý 3889782338

Hlavně úsek Žilina-Košice není o žádné nutné rychlosti... Dálková frekvence nic moc- ta je zde pouze v sezóně ...jinak je to spíše o nácestné frekvenci..typu vzít dělníky z Rožmberoka jedoucí do Liptovského Mikuláše atd.... Takoví cestující zde jsou , dálkoví nikoliv....

Před třemi roky jsem jel Košičanem až do Košic...jednalo se klasický pracovní den uprostřed týdne ..a na konečné v Košicích mohlo vystupovat takových 60 lidí... i když po Čechách ten vlak jel hodně dobře zaplněný.. za Žilinou to již začínala být katastrofa... .

Jak říkám...pokud by na trase Žilina-Košice měl jezdit pouze jeden rychlíkový dopravce , tak by to bez dotací fungovat mohlo. Jinak nikoliv...

0/−2
15.4.2014 15:35

V75i14k94t31o40r 30N77á52r40o54ž63n87ý 3849452398

Už neví kudy kam..

To už bych spíše pochopil , kdyby s těmito tramvajemi začal jezdit na své komerční riziko nějakou vnitrotrasu ... třeba i jako zastávkový low cost rychlík

+4/0
15.4.2014 12:24

P23e41t70r 76M33a72r48e88š 8920666

Mně to připomíná žluté jaro, kde RJ ukazoval půjčené jednotky všude možně, jenomže Leo se splet a ty jednotky si omylem koupil. :-)

Pokud bude s pěti jednotkama jezdit až do Košic, tak to znamená, že bude muset zase opustit težce vydobyté zákazníky u nás a vlastně bude jezdit všude a zárověň nikde, prostě putovní výstavka. :-)

+10/0
15.4.2014 12:13

D50a16l36i72b79o36r 20C16h45v67á33t35a82l 3811315292488

Už se těším na východňary (nic ve zlém ) a všelijké spoluobčany, jak zvláště ve čtvrtek a pátek pojedou s touto tramvají do Košic po náročném pracovním týdnu. Jejich slavení a diskuzi nebudou slyšet snad jen lidé v Premium Class. A není nad to cítit v Economy Class vůni rozlitého piva a vodky. BTW, na těch sedadlech se jim bude sice špatně ležet, ale naštěstí v uličce je místa dost. ;-D Na druhé straně, na zloděje půjde alespoň vidět. Lidé jezdící Šíravou a Excelsiorem vědí své.

+15/0
15.4.2014 11:59

R40a71d14i12m 36Š28o27l38c 1325435225554

Na podstatné části trati na slovenském území nejsou bezstykové koleje. Takže jet tramvají bude fakt úchylárna a člověk si tam bude připadat jak v lepším žabotlamu... ;-D

+11/−1
15.4.2014 11:49

M60a37r24t11i64n 88N24o51v78o59t27n53ý 3816496761154

Prahy až do Košic LEO Expresem? Ani za nic, na tak dlouhou cestu je to neuvěřitelně nepohodlný vlak.

+10/0
15.4.2014 11:38

J86a57r88o54s13l33a17v 26H87a63n24z86l18í44k 2579915963598

Tramvají do Košic, to jsou věci... Nemyslím to zle - ale nedávná cesta Praha - Pardubice s LEO Expresem mi stačila, abych si udělal obrázek o tom, jak může být jejich vlak pohodlný na delší trasy.

+8/0
15.4.2014 11:35

R83o40m19a33n 28P91o17l76á68č79e54k 1590306850505

Taky co čekat od příměstkého vlaku ;-D. Možná by ČD na zkoušku mohli poslat do Ovy Elefanta ;-D

+3/0
15.4.2014 13:05

R21a50d73i54m 66Š51o36l29c 1965235105734

Minulý grafikon jezdil Praha - Vsetín, nevím jak nyní. Ostatně nyní jezdí o víkendech Praha - Děčín a pro fajnšmekry je možnost jen elefantem Lichkov - Praha během víkendu také bez přestupu s odjezdem z Lichkova v 16:47.

0/0
15.4.2014 13:19

M36i43r43e12k 34Z55á31v64o46d95n63ý 7392967470358

Na IC Ostravan jezdí v sobotu večer a neděli ráno Elefant :o)

+1/0
15.4.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.