Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej aut v EU stoupl v prvním čtvrtletí o více než osm procent

Evropané nakupují s chutí nová auta. Prodej nových vozů v Evropské unii v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 8,4 procenta na 3,25 milionu vozů. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a53v70e11l 64Ř70a25p66e95k 7372466579305

Radovat se z prodeje aut, pokud ostatní odvětví dál živoří, může jen člověk mdlého rozumu. Těch popelnic je dnes všude už tolik, že jakákoli další nepředstavuje vznik žádné hodnoty, spíše škody. Automobilismus je jen podpůrné odvětví, samo o sobě neprodukuje žádnou novou hodnotu, avšak výrazně spotřebovává zdroje. K prosperitě se nelze prošlapat skrze pedál plynu. Automobilismus je mohutně subvencován státem (jedna z největších podpor je podpora územní), za současné situace výroba více aut znamená o to méně výroby skutečně potřebných statků. Aut se nanajíme, ani v nich nemůžeme bydlet. K čemu tolik aut, když reálně v nich skoro není co převážet, kromě vzduchu a jednoho kašpárka s kufříčkem?

Stačí se podívat, co nadužívání socialistického systému automobilismu napáchalo v ulicích: Celá staletí jsme pracovali na tom, abychom džungli přetvořili ve svět, který pro nás bude přívětivý. Výsledkem našeho snažení je však bohužel všudypřítomný systém, který je ještě méně přívětivý než džungle.

0/0
17.4.2014 10:30

J83i73n60d59ř94i41c53h 56Š39k24o72p15e47k 4545561210675

a co bychom měli vyrábět ? Na většinu výroby věcí běžné potřeby jsme rezignovali a spoléháme na dovoz ?

0/0
17.4.2014 11:04

P56a41v72e30l 25Ř88a82p93e60k 7772246499425

Pokud budeme vše jen dovážet a zároveň marnit zdroje jalovým ježděním sem a tam, tak jednoho dne už nebudeme mít z čeho existovat. Nejsme žádné ekonomické perpetuum mobile, bohatství se vždy tvořilo tam, kde se vyrábělo. Klikáním myší, točením volantem a jalovým žvaněním obecně nic hodnotného nevzniká.

0/0
17.4.2014 14:26

V75í12ť91a 78K11r95u33t37i27š 1630804405747

A máte pocit, že v době, kdy je přebytek ZO za rok 2013 cca. 351 mld., všechno dovážíme a nic nevyrábíme?

0/0
17.4.2014 15:10

M23a13r97t48i94n 73K37a14r93á89s66e97k 9278273138238

No tak stat poskytuje kousek uzemi (cesty toho zas tolik nezabiraji), a za to kasiruje desitky miliard na danich....

(navic ty cesty by byl musely i bez masivniho automobilismu, akorat by to nebyly treba 4 prdoudovky ale 2 proudovky).

Jinak automobilusmus jako podpurne odvetvi ifnguje docela dobre - setri lidem obrovske mnozstvi casu, ktery pak muzou venovat tem "produktivnim" cinnostem...

0/0
17.4.2014 11:15

V63í22ť80a 36K45r57u32t83i49š 1910604415547

K prosperitě se dá prošlapat tím, že budu vyrábět to, co se prodá a po

čem je poptávka. Což jsou momentálně u nás mj. auta. Dnes neníproblém zahltit svět jakýmkoliv zbožím, problém je prodat jej těm, kteří na nějmají peníze. Filosofické úvahy o hodnotách, potřebnosti apod. končí právě naúrovni této filosofie. Co je třeba u nás v ČR potřebnější a hodnotnější vyrábět?Co Vám chybí z těchto „potřebných“ statků v situaci, kdy prakticky ve všem je v rozvinutých zemích nadvýroba?

0/0
17.4.2014 12:03

V44l33a28s82t47i73m25i11l 46S12v74o86b83o20d38a 7343208105604

Nakousl jste obrovský problém současné doby: Podoba poptávky je dnes silně ovlivňována státem skrze úvěry z nově vytvořených peněz. Státem, který se už ze svého základního principu fungování vždycky mýlí! Na volném trhu by žádná nová hromada peněz nevznikala, dokazují to historické studie. Auta jsou do tohoto problému zapojena značně!

0/0
17.4.2014 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.