Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. RegioJet a ČD ruší některé spoje

Souboj tří dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou přinesl sice cestujícím více spojů, nižší ceny a lepší kvalitu, od června však i horší příležitosti k cestování mimo špičku. Končí například legendární expres Ostravan Českých drah, jeden pár vlaků ruší i RegioJet. Leo Express chce poslední vlak z Prahy vypravovat dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a31r10t41i78n 95M97u12r51c22i29n20a 5668376696435

Treba sa podakovat vsetkym predchadzajucim vladam, ktore v tichosti tolerovali cenovu vojnu, co viedol manazment CD so sukromnymi dopravcami (na utraty danovych poplatnikov).

0/0
22.4.2014 10:29

R80a40d91o49v73a70n 15D35l54u85g45o85s69z 3556661438506

Rušení vlaků je začarovaný kruh. Před cca 10 lety začaly první přesouvání spojů a jejich omezování a vynechání některých zastávek (suchdol nad odrou), kde doposud spoje zastavovaly. Tím mnoho lidi donutili k přemístění se k individuální dopravě, čímž opět poklesl počet cestujích, mající za vliv opět restrikce ve výpravě vlaků. Opět další lidé začali přecházet na individuální dopravu a tak stále dokola a dokola.

Chválím rozumný krok LE, který bude na důležitém dopravním uzlu Suchdol nad Odrou zastavovat. Cestování z novojičínského regionu směrem na Prahu bylo dost složité s xy přestupy a prodlouženou dobou cestování.

0/0
19.4.2014 12:15

A38l69a19n 92Ř41e60p25k61a 4445856

V Suchdole vzhledem k jeho významu stojí stále dost vlaků, přeci nemůžou čekat, že tam bude něco stát každou půl nebo hodinu :D Nikdo je nenutil bydlet mimo velké město :P

+1/0
20.4.2014 8:00

Z81b86y50n55ě83k 33J65e83h64l26i41č44k94a 8594938169341

proč ten pán na fotce kouří na peronu? není to přestupek?

+2/0
18.4.2014 23:25

T20o62m25á81š 66Z61a75h26á98l10k34a 7860972407330

Uf, ještě že ten Moravan pojede do Pardubic. Vloni mi to v sobotu přišlo fakt divný, z Prahy v 19:48 a pak až narvaný R Šírava ve 22:26. Lidi jsou asi masochisti a rádi čekají na nádraží dvě hodiny.

0/0
18.4.2014 20:16
Foto

J21i36ř28í 52I66n44c88z12é45d88y 2824785341959

Jsem zvedav az se bude chtit soukromym vlakem svest takove to zdrave jadro fanousku fotbalu poslnenych alkoholem, ktere dosud disciplinovane jezdilo rychlikem CD, ale zadny jim nepojede. ;-D

+1/0
18.4.2014 18:45

J35a24n 43S46ů53r90a 4515803693982

Uz se stalo před pár týdny pri výpravě inženýrů ze Sparty za docenty z Baníku :-)

0/0
18.4.2014 19:00

R30a88d79e66k 34N65e59u77m27a11n20n 5822322758635

fanoušci Baníku jsou jako inteligentnější?

0/0
18.4.2014 20:43

J66a74n 72S23ů46r76a 4785963913122

Debil jako debil:-)

+2/0
19.4.2014 1:25

P73e19t52r 60M86a41r69e54š 8570526

Obávám se, že stejný počet cestujících, co opustili dopravci, zase zmizí v dalších "špičkových" vlacích a bude to ještě horší. Co bych jel tam, když se už nedostanu zpátky? Beru gumokol.

+4/0
18.4.2014 15:35

O45t55t19o 44P20o33s32p10í16š94i24l 4404205707888

Je to tak... Bohužel. A celkem mě fascinuje, kolik lidí tento stav ještě podporuje. Jako kdyby snad smyslem přepravy bylo kafe a noviny zdarma, přičemž tento bonus snad ani jinde než v open access dostat nejde... (Tento standard by přitom klidně mohl být požadován v rámci dopravy organizované a řádně soutěžené...)

+4/0
18.4.2014 16:18

P33e75t18r 56N62e53c20h82a74n32i90c50k35ý 7653236778220

Co je horší, lidi zmizí i z přípojů těchto vlaků a ty se mohou začít škrtat a zas to jde dál....

+1/0
19.4.2014 8:26

R76a28d20o30v29a62n 77D35l52u56g95o84s17z 3586771418896

Je to tak, prvotní neuvážené kroky vyhnaly občany z vlakové dopravy na individuální, tím zmenšili počet cestujích na lokálních tratích, tím byly vyškrknuty některé zastavky vlaků, tím opět ubylo cestujích na hlavním koridoru atd. atd.

Dojíždět do práce 20 km vzdálene (vlakem) 2 hodiny je úžasný zážitek.

0/0
19.4.2014 12:18

M96a17r93t46i10n 89K91a44r36á69s87e42k 9808743498818

No porad tech spoju je vic nez v nedavne dobe kdy jeydily jen CD...

0/0
19.4.2014 19:44

D46a28v42i52d 78A13x55m54a78n36n 5102632856883

Hlavně Jančura zapomněl dodat, že pěkně podražil... Kdyby raději omezil ty nesmyslné zastávky všude...

+3/−1
18.4.2014 14:49

O25t41t71o 92P75o25s69p28í40š27i30l 4384835367178

Ano, nejlepší by bylo nestavět nikde... A to včetně první a poslední stanice.;-D

+6/−1
18.4.2014 14:55

M47i20r74o31s44l35a22v 59Z97i46k28m14u47n91d 7319623914803

Zajímavé je, že ČD nezruší Pendolina do Františkových Lázní, kde by na trasu Praha - Plzeň postačovaly dva vozy a na trasu z Plzně do Františkových Lázní jeden, ale jede jich tam sedm ... ohendá byla z důvodu nehodové události nahrazena souprava Pendolina z Františkových Lázní do Plzně nahrazena soupravu 814 a kapacitně stačila ...

+2/−3
18.4.2014 14:45

O50t79t72o 10P19o80s72p65í75š10i12l 4354575747718

Jen jestli ono to není tím, že na Františkovy Lázně jsou vlaky v objednávce státu. Přičemž stát dnes neurčuje, co a jak má jezdit, ale je mu to určeno (s výjimkou časových poloh - do toho jediného ještě MD mluví). A kde jinde si nechat zaplatit drahou soupravu?? Úsměvné také je, jak ČD své aktivity vykazují. Pak se třeba dočteme, že rychlíková linka Praha -Písek - Budějovice stojí víc než to pendolino, což je samozřejmě nesmysl.:-)

+1/0
18.4.2014 14:53

M27i70r88o89s87l63a54v 88Z28i22k93m39u95n64d 7799473944673

Právě že nejsou, z úsporných důvodů se zrušila objednávka na ranní vlaky cca 4.00 z Prahy směr Plzeň Cheb, resp. "poslední" vlak z Chebu cca 20.30 ...

Poslat Pendolino do Chebu je "politická" záležitost, z hlediska frekvence postačuje dvouhodinový takt rychlíků ... Hlavně se "využije" na několika kilometrech naklápění, které ušetří několik desítek vteřin ...

Důkazem organizačního chaosu je nepovinné místenkování v úseku Plzeň - Františkovy Lázně ve dvojce, ale v prázdné jedničce místenka být musí ... přitom jednička a dvojka se už neliší ani barvou sedaček ...

Kdyby se Pendolina převedla do kategorie "dobrovolného" mistenkování, tak by se okamžitě zaplnila. Stejně tak jako se "mávnutím kouzelného proutku" zaplnila před mnohými lety ECčka poté, co se zrušil nesmyslný příplatek 60 Kč (předtím Kčs) ...

+3/−2
18.4.2014 15:30

J46i13r84k37a 74D19v64o49ř70á68k 4465590953218

Však těm EC také katastroficky poklesla kvalita. Kdo mohl, koupil si auto a "kvalitu drah" má pevně zafixovanou.

+1/−1
18.4.2014 16:03

T70o39m 75J73u60r73e11č91k85a 6355822815965

Pane Zikmund, nebojte - všichni víme jak vám ty povinné místenky v Pendolinu jakožto bývalému štiplístkovi leží v žaludku, protože nemůžete jet jen tak na režijku, ale musíte si k tomu ještě zaplatit místenku... už jste s tím docela trapný, jak v diskuzích zde, tak například na K-R apod. Rv

+4/0
18.4.2014 17:33

T86o43m68á20š 29Z63a39h88á38l68k42a 7420232807330

Nedávno jsem koukal na Pendolino na Smíchově a moc lidí tam nejelo, v jedničce asi dva. Jel bych jedničkou taky, ale nechce se mi řešit tu místenku. Asi napíšu na ČD, většinou to zabírá.

0/0
18.4.2014 20:19

A24l82a30n 80Ř62e97p27k35a 4355146

Povinné místenky jsou právě to, co dělají z pindi lepší vlak, bo jinak by tam bylo precpano každou s prominutím sockou, co jinak jede rychlíkem... A v té první třídě má sc přece určitý servis a občerstvení v ceně

+1/0
19.4.2014 4:56

T73o43m92á44š 20Z98a12h90á36l67k62a 7370102367390

Cestující s IN100 je socka? Jak jsem psal, celkem dva lidi, směr Plzeň, je u Vás přecpáno, nebo chybný marketing ČD?

0/0
19.4.2014 5:32

A41l80a80n 11Ř16e41p28k59a 4295686

Socka není, ale snad si umí koupit místenku. Bez ní v normálním vlaku taky nemusí sedět vůbec :)

0/0
19.4.2014 19:17

T71o51m62á10š 44Z88a25h42á84l24k89a 7950952927570

Ale jo, jednička je plná jen ráno do Prahy a odpoledne zpět. Teď jsme tam v EC jeli tři, tak že by ta místenka byla fakt nutná. Jinak místo za místenku bych to radši utratil v bistrovoze.

0/0
19.4.2014 19:30

R42a40d32o53v64a60n 55D29l54u32g65o46s54z 3336961418256

A co teprve socky jedoucí v osobácích ;-D;-D;-D ty socko..

0/0
19.4.2014 12:21

A43l24a50n 37Ř59e38p35k33a 4735216

Povinné místenky jednoznačně zachovat, rj i leo je mají taky, problém je u sc jejich někdy vyšší cena a složitý systém cen. Prostě u sc zvolit jednotnou cenu- třeba 35 a je to

0/0
19.4.2014 4:53

J66i51r25k50a 84D84v18o58ř98á86k 4375740133208

Nevím proč si myslíte, že by couravý rychlík, tedy spíš regionální spěšňák na Budějovice měl byýt kdovíjak levný, když mu trvá celé věky než se do těch Budějek dohrabe, takže mzdy personálu i časové opotřebení propaluje mnohem hůř než expres, co má průměrnou dost nad 100 km/h. To se pak počítají náklady na osobokilometr docela jináč

+3/0
18.4.2014 15:45

O95t42t55o 21P32o78s87p60í26š58i79l 4614775167158

Ještě se tedy podívejte na tu průměrnou rychlost v trase Praha - Cheb, než začnete tvrdit cosi o 100 km/h...

+1/0
18.4.2014 16:20

2795924278413

mě zase vadí řvoucí haranti ve vlaku. mám jim příště zalepit hubu?

+5/−2
18.4.2014 14:27

2865434618133

hmm, to byla reakce

0/0
18.4.2014 14:28

M17a25r60t68i25n 48N42o37v16o49t46n27ý 3636946791214

Můžete to zkusit hrdino, ale mám obavu, že do další stanice budete muset dojít pěšky.

+2/−1
18.4.2014 15:05

D50a41n 78M89a97c91h15o32l39d51a 8927172444562

luxus no, takze konkurence nam prinesla pekne negativum, ze se vsichni bijou jak psi coz ma za nasledek nizsi cenu jizdenek, ale vsichni jezdi jen v atraktivni casy, kdy to jezdi co pul hodiny a v nejhorsi dobu nejede nic. Proste komercni vyuziti, ale uz ne veřejne. No asi se neni co divit, komerce tak funguje

+5/−4
18.4.2014 14:16

K71r32y61š80t51o14f 17L27a28n44í77k 1259510555385

jaka komerce? podle vas je ekonomicke vypravovat vlak pro 10 lidi?

+1/−2
18.4.2014 15:24

J68i87r26k96a 47D30v45o12ř82á22k 4185320553458

O 10 lidech tu nikde není řeč.

0/0
18.4.2014 15:47

O84t95t48o 30P70o91s74p93í11š24i38l 4164435237598

Roky se na různých konferencích hovoří o liberalizaci tržního prostředí na železnici. Mluví se o tom, jak konkurence přináší jen samá pozitiva... A výsledek, jak ho pojali "odborníci" z Banánové republiky Česko? Přes den se melou 4 vlaky za hodinu mezi sebou, na dotacích za žákovské jízdné se utrácí víc peněz než kdysi za přímé dotace a ranní a večerní spoje jdou do kytek, protože si v tržním prostředí na sebe nevydělají... To je panečku antikoncepce. A další výběrka pro jistotu stát v čele s dalším "takyodborníkem" na dopravu hodí rovnou do koše... Vždyť jo - z relace Praha - Ostrava bude výkladní skříň open access trhu a na zbytku budou ČD vozit lidi šrotem do doby, než se ta "drahá" veřejná doprava sama nezlikviduje... *blijící smajlík*

+8/−5
18.4.2014 14:08

J55i30r75k62a 76D11v81o15ř89á46k 4195510853598

Skutečnost je trochu jiná než tu popisujete.

+4/0
18.4.2014 14:18

O96t39t95o 83P71o81s58p80í76š30i83l 4454935927258

Tak schválně - jak onu skutečnost popíšete Vy. Máte prostor... (mohl jste to napsat rovnou)

0/0
18.4.2014 14:30

J81i18r23k12a 87D33v65o87ř56á91k 4685830243428

Předně - nemelou se tam mezi sebou žádné 4 vlaky za hodinu ale 4 vlaky za dvouhodinu. Dál, v ČR jezdí asi 150 nových vlaků (a ještě rekonstrukce) a zdaleka ne jen na Ostravu, tam by se ani fyzicky nevešly. Na celou ČR a všechny vrstvy železniční dopravy je to zatím hrozně málo, ale žádný "zbytek šrot" to není. Na Brno jezdí také dobré vlaky a do konce roku tam pojedou railjety - to poslední dva šéfové ČD ani ministři nestihli zarazit. Na mnoho dalších míst jezdí i vozy co nestojí za moc (šrotiště by bylo vysvobozením) i ty co jsou v pohodě. S žákovskou slevou máte úplnou pravdu. Výběrka - (taky)odborníci na výběrka z MD je museli hodit do koše, protože zřejmě zjistili, že jsou postavená úplně mimo realitu - "každý" si může přepočítat, kolik by stálo na vše doopravdy požadovat fungl nové vlaky a integrace postavená na jakési dobrovolnosti a vyjednávacími schopnostmi mezi dopravci bez zákonného rámce byla mimo taky. O večerní spoje se začaly ČD tahat s ministerstvem už před delší dobu, že ony si je dobrovolně jako ztrátové už pro příště vydržovat nebudou. Uvidíme, ja MD zareaguje na toto.

+2/0
18.4.2014 14:56

O40t34t81o 33P17o51s27p97í20š59i51l 4764955487988

Ty vlaky ale jezdí velkou část společně s linkou Praha - ČT - Brno, toliko k těm 4 vlakům za hodinu. Měl jsem tu čest čekaje asi čtvrt hodiny na odjezd rychlíku do Liberce v Pardubicích vidět odjezd 3 vlaků do Prahy (pro cca 20 lidí dohromady), z nichž dva byly z Ostravy. (Jeden z těch vlaků byl opožděn, dlužno dodat.)

Sto padesát vlaků tady nových není. Leda vozů a to nikoliv nových, ale "zánovních" (jinými slovy - to, co jinde už vyřazují, my považujeme za zázrak moderní techniky). Vozů opravdu nových pár také jezdí, ale je jich zoufale málo. A dále už se celkem shodujeme...

+1/0
18.4.2014 16:15

D42a91n 64M87a22c74h63o10l37d83a 8717732724172

tak ted jsem nepochopil co chcete, bud pojedete krasnym vlakem ale jen nekdy, nekdy proste nijak, nebo budete jezdit horsim vlakem a vetsinou nekam dojedete. Na nic mezi tim to nevypada. Nevim z ceho hanite CD

0/0
18.4.2014 14:18

O36t78t23o 74P66o43s89p58í63š70i84l 4724645207138

Ono existuje řešení, jak zvýšit kvalitu pomocí konkurence, ale nerezignovat na princip veřejné dopravy (což bývala služba veřejnosti). To řešení jsou výběrová řízení na konkrétní organizované dopravní výkony podle potřeb veřejnosti. Open access je jen bulík na nose této společnosti, že se máme vlastně líp než kdysi...;-)

+3/0
18.4.2014 14:29

D51a45n 56M69a48c56h59o76l28d35a 8307642704802

presne tak, vetsinou je nam nabulikovano neco co je ve skutecnosti horsi funkcne, jen to proste lip vypada a je to cool. Je to snad ve vsech odvetvich :)

+2/0
18.4.2014 14:41
Foto

J94a33n 78K53o35v13a32ř71í63k 4315819642518

Se nedivim. Co taky v Ostravě. Máme krásné vesnice i kolem Prahy.

+1/−8
18.4.2014 13:55

J42i11r27k36a 11D97v89o34ř42á35k 4265130673788

Ostravská aglomerace má skoro tolik obyvatel co Praha (bez aglomerace).

+4/−2
18.4.2014 14:22

D29a46n55i40e23l 34R87e81i74c61h92e21l 8849109283

To rozhodně ne-e:-)

0/−2
18.4.2014 15:00

J73i92r48k66a 91D17v43o27ř18á92k 4635710903708

Možná byste se divil, ale v soupisu co vylezl z nějakého orgánu EU vylezla ostravská aglomerace jako milionová. Zřejmě proto, že ten kraj je prostě dostatečně dopravně integrovaný. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžete dělat.

+3/0
18.4.2014 15:53

D90a53n36i32e44l 52R52e26i74c50h51e27l 8549299513

Aha, jsem z MS kraje, tohle je pro mě nová informace. Kdybyste na ten odkaz narazil, hoďte mi ho na FB případně. Jinak s tou dopravní propojeností máte pravdu, ta je skutečně špičková, i když si to mnoho lidí neuvědomuje.

0/0
18.4.2014 16:24

M74a17r86t15i33n 23K61a33r63á11s86e21k 9128383328298

Tj, ale praha ma realne tak 2 miliony obyvatel.....obrovske mnozstvi lidi totiz bydli v praze i kdyz oficialne maji bydliste jinde....

0/0
19.4.2014 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.