Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem po Česku dvoustovkou? Ještě dlouho utopie

Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kterými je dnes možné jezdit stošedesátikilometrovu rychlostí, jsou neúměrné relativně nízkým přínosům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a24v95i53d 74K76n30a21p 9669121627318

Kvůli například stavbě Úvaly jezdí vlaky déle, ale například pendolino ještě před snížením rychlosti kvůli výluce (někdy v roce 2013) zvládlo trasu Praha-Pardubice za 48 min (EC za 55 min)-> osobně jsem tím jel, což odpovídá průměrné rychlosti 130 km za hodinu, nyní jezdí za 54 minut. Po dostavění koridoru a to v úseku Praha-Úvaly (120->160 km/h)---probíhá (2016), Choceň-Ústí (80->120 km/h)---probíhá částečně (2016, zbytek ?), uzel Česká Třebová (60->80-100? km/h)---budoucnost (?) a možná ještě rekonstrukce Brněnského uzlu (30-50->60-100 km/h)---budoucnost  (?) by mohl jezdit Eurocity okolo každé celé hodiny a Brně být před půlou (asi celkově 2h 25min).

0/0
25.4.2014 20:12

V15o67j92t45ě51c24h 48H91u75b83k51a 6828265488378

jen k tý francii.. taky to není žádná sláva. TGV jede z Rennes do Quimper 2:18 a obyč vlak i s přestupem 2:30 ..

0/−2
22.4.2014 23:13

T14o56m31á57š 26M43o38r90a15v65č71í25k 3157206113655

To bude tím, že tam žádná vysokorychlostní trať není. Momentálně končí v Le-Mans a buduje se směrem k Rennes.

+3/0
23.4.2014 2:52

P36e53t94r 28S53k12o47k84a66n 3419989863939

Myslim ze neni problem 160km/h ale zastavky v kazde riti typu Kolin/Pardubice/Ceska Trebova. Kdyby jezdil ten vlak pouze Praha-Brno tak by urcite tu cestu bez tech zastavek zkratil vyrazneji (ale nevim jaka je maximalka prujezdova pres ty stanice)

+1/0
22.4.2014 21:55

J72i22r36k36a 48D25v64o45ř54á45k 4875760763878

Ani ne. Každá ta zastávka znamená celkem zdržení tak 4-5 minut a EC staví jen 2x až 3x.

0/0
23.4.2014 11:05

D78a78v98i43d 80Š74a28f24r39á30n29e83k 5117184457893

Jsem trochu zklamaný, že se tady nenadává na Brusel? Francie ryhchlost přes 300km/h, zrovna jako SRN, Španělsko nebo třeba Itálie. I Rakousko jezdí dvoustovkou.

Proč je u nás všechno na následující mapce tak trapně šedé?

http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

Proč jsme jim to zase nenandali?

+3/0
22.4.2014 18:12

L44u50k95á42š 52N44o87v65á94k 4456306812183

přesně tak..Španělsko krize jako prase, ale do infrastruktury se cpou peníze (a hlavně chytře získávají ty evropský) ,protože to je sázka na budoucnost. Češi a němci na našem území to před 150lety věděli a i proto jsme dalších 75let byli na ekonomické špičce Evropy. Dnes nejsme postavit ani silniční obchvat vesnice a rekonstruujeme železnice na parametry zastaralé již v době plánování..

0/0
23.4.2014 10:30

J17i50r75k24a 68D15v67o97ř27á22k 4755570823158

Co má znamenat to "nenandali"? EU si přálo po celé Evropě vysokorychlostní koridory ale ČR (a další země) si vyjednala, že 160 km/h stačí...

0/−1
23.4.2014 11:08

J16i64r23k55a 98D63v60o52ř36á80k 4545360443208

Ještě k té mapce. Je trochu neúplná, např. v Polsku by bohly také být nějaké ty zelené tečky: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_speed_Railway_in_Poland.jpg

http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_high_speed_lines_in_the_world.pdf

0/−2
23.4.2014 11:12

J76i85r38k97a 42D30v23o78ř17á86k 4495390323858

Opravdu mě nenapadá s čím mínusáři nesouhlasí. S oficiálními materiály Mezinárodní železniční unie? ;-D

0/0
25.4.2014 9:42

O27l37d29ř83i68c38h 81J11a80n89e30č27e56k 8639246943681

To se tady zase mele pátý přes devátý... trať mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi vůbec nepatří do současné sítě koridorů (ani neleží na trase mezi Prahou a Brnem), výraznou rekonstrukcí v posledních desetiletích předpokládám neprošla - ano udělat ze zastaralé jednokolejky moderní dvoukolejnou trať pro minimálně 160 km/h by nebylo levné. A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy a vyměnit zabezpeční by se muselo tak jako tak.

Druhá věc je to navýšení rychlosti ze 160 na 200 km/h. 4,5 minuty - fajn, nic moc, ale... nějak mi v článku chybí údaj o tom, o kolik kilometrů se vlastně jedná (prostým výpočtem mi vychází, že o 60) - a hlavně kolik by TOHLE stálo. Na koridoru by úrovňové přejezdy už stejně žádné být neměly...

Navíc by v úvahu přicházela asi i velká část trati mezi Brnem a Břeclaví - tam se o tom mluví již delší dobu. A s railjety budou mít ČD už docela dost techniky, kterou by mohly využít - právě mezi Prahou a Břeclaví. Takže podle mě by to smysl mělo.

Mimochodem - na těch potenciálních 4,5 minutách je krásně vidět, jak velký smysl by asi mělo úsekové zvyšování maximální rychlosti na dálnicích. Ale o to přeci nejde - tady jde o ego řidičů, že...

+5/0
22.4.2014 11:03

J41i70r56k30a 40D82v77o24ř62á91k 4375560363158

Ten váš odhad 60 km celkem sedí. Pokud se pamatuju, mluvilo se o 2 nebo 3 třicetikilometrových úsecích ohraničených místy, kde se ta rychlost zvýšit nedá bez bourání mnoha obývaných domů. Čili prostě nedá. Na 230 km/h rovnou zapomeňte, to by bylo na 30km úseku zcela nepraktické. Žádný dopravce by to nemohl nebo nechtěl využít. Na 200 km/h v ŘD ovšem techniky je v ČR na nejrychlejší expresy relativně dost už dnes, pokud by se ale neposílala na příliš daleké jízdy za hranice (Hamburk). Totiž 20 lokomotiv, nějakých 90 vagónů (některé ale lůžkové nebo jídelní), a pak sedmičku Pendolin.

0/0
22.4.2014 13:19

O69l40d73ř35i97c60h 70J66a15n37e75č14e48k 8769256723581

Děkuji za upřesnění.

Tak mi ještě snad vysvětlete, jaký je rozdíl mezi 200 a 230? Legislativní technický...??

20 lokomotiv + 7 pendolin je to teď, k tomu přijde 7 railjetů (které by právě i těch 230km/h mohly využít). a pokud vím, má Leoš své tramvaje schválené na 190??

Technika by zkrátka byla. A pokud se pošle 'daleko za hranice', lze očekávat, že opačným směrem přijede něco srovnatelného??

0/0
22.4.2014 17:17

J63i21r27k17a 67D74v64o85ř54á50k 4695160463538

Kolem 200 km/h se právě láme konvenční rychlost a vysoká rychlost. hrnice se časem mírně mění. Zmíněné vagóny od Siemense co ČD používá jsou na konvenční rychlost ale 200 km/h. Teď se ale při novém schvalování 200 km/h u vozidel už považuje za vysokou rychlost, ale jsou prý tlaky aby se to zas vrátilo. Každý kus zvýšení rychlostni má své normy a je technicky náročnější je splnit. Vycházejí mj. jak z bezpečnosti tak z technických požadavků např. na namáhání kolejnic. Např. lokomotiva do 230 km/h může mít hmotnost na nápravu 22,5 t, do 250 už jen 18 t. Ucelená jednotka (jako pendolino nebo ICE) může mít do 200 km/h hm. na nápravu 20 t, do 250 km/h 18 t. Pro maximální rychlost se vždycky testují reálné fyzikální síly, kterými vlak opotřebovává kolejnice a ty nesmí být překročeny. Takže to vypadá, že se stávajícím podvozkem škodovácká 109/380 s odřenýma užima složila zkoušky na 200 km/h, ale o 230 km/h už by kvůli přílišnému vlivu na kolejnice už neměla čanci )a ani to nikdo od ní nikdy nepožadoval). Do 200 km/h není vyžadovaná tlakotěsnost vlaku (i když je to nad 160 km/h už dost nepříjemné), nad 200 km/h už vždy. Také jde o kvalitu materiálů, množství bezpečnostních prvků, délku servisních intervalů atd.

0/0
23.4.2014 13:07

J53i54r83k60a 85D82v37o25ř44á97k 4745650283548

Pendolino je prý vyrobené tak, že je schvalitelné na 230 km/h, ale zatím se dělaly zkoušky jen na 200 km/h a na to má také papíry, jiné zatím opravdu nebyly potřeba.

LE jsou schválené na 160 km/h a šly by pravděpodobně schválit i na 190 km/h (rozhodně ne na vysokorychlostních 200), ale až po nějaké rekonstrukci - minimálně zřejmě jiná převodovka a jiné vypružení.

ČD posílá "daleko za německé hranice" své vozy proto, aby tam vydělaly peníze, které nejsou úplně kompenzované tím, že něco cizího zas jezdí po našem území. Nikdo je k tomu nenutí ale pravděpodobně to bude chtít dělat pořád. Těch vagónů na 200 by ale mělo zas o něco přibýt, takže ty co tam teď jezdí by mohly víc jezdit po ČR. Do toho neočítám railjety s lokomotivami Taurus, které budou jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Grazu. No a škodovácké 380 budou jezdit primárně z Prahy přes Brno a Bratislavu do Budapešti, ale zbyde i na jiné tratě.

0/0
23.4.2014 13:18

I36v44a11n 98H88o42l72a45s 5187977118657

> . A asi by nebyl velký rozdíl, jestli by se stavělo na 160 nebo 230 - zrušit přejezdy

Právěže ne - na tratích se 160 km mohou úrovňové přejezdy (samozřejmě se závorami) být.

0/0
22.4.2014 16:39

M18i49r53o19s11l60a68v 83Z31i58k63m26u38n89d 7309473764293

Jak dlouho bude tomu RailJetu trvat než se na rychlost 200 km/h rozjede a kde bude muset začít brzdit ... kolik kilometrů pojede těch 200 proti třeba 160 ...

Ani v Německu se na trati Frankfurt am Main - Köln s rychlostí 300 km/h na většině trati těch 300 nejede. Zpravidla pouze "nezastávkové" ICE, u těch zastávkových se rychlost ustálí na 280 km/h, i když má strojvedoucí navoleno 300. Těch 300 se jede leda tak na spádech ... Ona vlaková dynamika je něco jiného než automobil, který dosáhne rychlosti 100 km/h za 6 vteřin a může jet rychlostí 230 km/h, akorát to nedovoluje zákon o provozu na pozemních komunikacích ... a totéž platí o dlouhé brzdné dráze vlaku, násobně delší než činí brzdná dráha silničního vozidla ... a řidič kamionu, jemuž zůstal konec soupravy čumět do průjezdného průřezu na přejezdu se diví, jaký že to je strojvedoucí blbec, který nedokáže z rychlosti 50 km/h zastavit na 50 metrech ...

0/0
22.4.2014 18:06

O42l12d55ř20i58c19h 49J69a27n13e80č18e46k 8859586303731

hrubý výpočet: railjet z 0 na 230 za něco přes 2 minuty a ujede při tom něco přes 5km. takže 30km úsek s rychlostí 230 už smysl má.

a z 0 na 180 to je jen cca. 2,5km.

není vlak jako vlak - railjet má dynamiku velmi slušnou. stejně jako nemůžete na dálnici srovnávat autobus a osobní auto se 100kW motorem.

+2/0
23.4.2014 7:58

L87u71k34á96š 24N96o44v33á76k 4796836702973

R^

0/0
23.4.2014 10:36

T21e34o67d88o64r 97N19ě97m89e43c 9690400427

Ono je totiž daleko efektivnější zvyšovat nízké rychlosti na vyšší, než ty již vysoké na ještě vyšší. Na 50 km dlouhém úseku, kde je dnes rychlost 160 km/h se při zvýšení na 200 km/h uspoří cca 4 min. Ale jezdí-li se tam dnes 80 km/h a zvýší se to na 120 km/h, pak se uspoří 13 min! K tomu si připočtěte vysoké náklady za elektřinu při vysokých rychlostech a není co řešit.

Takže primárně by to chtělo pořešit ty úseky, kde se dnes jezdí pomalu, např. Ústí n. O. - Choceň, Veselí n. L. - Č. Budějovice nebo průjezdy železničními uzly (Č. Třebová).

+2/0
22.4.2014 10:20

S64t13a23n22i76s66l17a25v 42M75e52l31i28c15h20a86r 8815395656982

Tady přece vůbec nejde o jízdu mezi zastávkami Praha, Brno. Tyhle rychlosti se vyplatí až s napojením na mezinárodní trasy, ke kterému potom nemusí vůbec dojít.

0/−5
22.4.2014 6:07

T28o91m55á49š 57M30o60r21a75v96č38í63k 3667806413415

O trasu Praha-Brno jde primárně, vnitrostátní přeprava hraje a bude hrát prim.

+4/0
22.4.2014 6:48

A19n63t12o27n63i82n 78N58e24m66e46c 7928973211170

Praha i Brno jsou davno napojeny na mezinarodni doprav, Brno napojil cisar Franz Josef. Od jeho doby se ovsem mnoho neuzmenilo, i ta rychlost vlaku je podobny, neni se co divit, kdyz koleje pochazi z Rak.-Uherska.

Mezinarodni vlaky ovsem radeji z Berlina jedou pres Nemecko do Vidne, asi maji duvody. Alespon jsme izolovani.

0/0
22.4.2014 9:48

P14e14t41r 23N72o57v72o64t56n16y 3959482449462

Ano, za Rakouska-Uherska jezdil vlak z Prahy do Brna za 2:40 ;-D

+1/0
22.4.2014 11:00

O87l64d46ř72i78c76h 27J36a47n45e45č22e95k 8359906833661

Slovenská strela jezdila v roce 1937 Praha-Brno za 2:49 - dnes je to 2:40...

0/0
22.4.2014 11:07

P22e64t89r 34N59o34v66o68t83n46y 3989552209662

Nikde mezi Brnem a Prahou nestavěla.

+1/0
22.4.2014 11:14

J43i43r21k36a 11D10v30o29ř44á89k 4765650953778

Nestavěla. Také to byl jediný pár vlaků denně, ne každou hodinu. Takže ostatním pomalejším vlakům moc nepřekážela. Navíc tehdy nebyly takové nároky na opotřebení kolejí a pohodlí cestujících. Kdo by v obloucích blil, prostě tím nejel. ;-)

V každém případě je ale technicky i komerčně úspěšná Slovenská strela fenomén, který stojí za připomínání.

+3/0
22.4.2014 12:54

J59i60r47k72a 71D48v82o83ř54á22k 4385400783138

Mimochodem, časem při dostavbě toho Ústí nad Orlicí, Úval a možná něčeho dalšího a při systaematickém nasazení railjetů a mašin 380 ta jízdní doba pravděpodobně klesna někam 2:30 a pak k 2:20. ale níž už na stávajícím koridoru dost těžko. Možná kvůli té hypotetické rychlosti 200 km/h na cca 2:15 ale tam to bude už asi konečná.

0/0
22.4.2014 13:04

O93l39d27ř79i36c77h 11J78a83n98e88č82e46k 8929296983561

pro sražení času o 10 minut by bohatě stačilo přepočítat ho pro soupravy, které tam opravdu jezdí - 'vídeňská EC' se 6 vozy taženými taurusem mnohdy dojíždí do stanic o mnoho minut dřív, než co stojí v jízdním řádu. jenže ten je spočítaný pro dvojnásobně dlouhý vlak tažený krysou. a dokud to tak zůstane a 'vídeňská' a 'bratislavská' EC budou mít mezi Prahou a Břeclaví stejnou jízdní dobu, tak moc nepomohou ani railjety :-(

mimochodem Vídeň - Salzburg je trasa takřka přesně stejně dlouhá jako Praha - Břeclav a railjety ji jezdí za 2:22. ale v Rakousku se 'trochu' investovalo...

0/0
23.4.2014 7:44

J93i38r88k19a 32D98v35o82ř71á83k 4595880983968

Když něco dorazí do stanice "mnohdy" dřív, nedá se to napsat do jízdního řádu. Musí tam dorazit denně. A vždycky tam musí být ještě nějaká rezerva, při nevhodném počasí to prostě jede pomaleji.

Teď je na Praha - Brno stavební rezerva minimálně 10 minut a po skončení staveb ještě pár minut zmizne. Na Brno - Vídeň je to lepší, tam se dokončuje Břeclav a mohla by tam zmizet snad půlhodina.

0/0
23.4.2014 13:32

J70i30r26k34a 14D71v96o38ř27á76k 4805760483838

Ještě doplním, že Slovenská strela o které se mluví jezdila jen krátce před II. světovou válkou. pak už se ty expressy po ní jen pojmenovávaly ale tak rychlé nebyly. Zato měly mnohonásobně větší kapacitu.

0/0
22.4.2014 13:07

M88i11r89o63s54l65a43v 11Z89i92k71m40u90n95d 7649923514883

Které trasy ? Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera, zatímco z Berlína do Hamburku se za Honeckera jezdilo cca 4 hodiny, dnes po "druhé modernizaci" za necelé dvě hodiny ...

Na Slovensku s nějakou jižní VRT nepočítají, rovněž v Maďarsku. ÖBB předpokládají zvýšení rychlosti mezi Vídní a Břeclaví na 160 km/h víc nikoli, protože by musely řešit řadu úrovňových přejezdů ...

0/0
22.4.2014 18:15

I84v11a28n 61H30o67l25a37s 5597647208217

> Z Berlína do Dresden se nejezdí o mnoho rychleji než za Honeckera,

Přinejmenším tam není tolik "pomalých", co bývalo těsně před pádem zdi - jeli jsem tudy naposledy někdy v květnu 89 a podle počtu "pomalostníků" a házení na stycích tam poslední velkou rekonstrukci dělali snad krátce před realizací Fall Barbarossa.

0/0
22.4.2014 18:38

O38l55d60ř51i93c69h 93J94a44n43e62č68e40k 8329626733791

Jaký má význam maximální rychlost mezi Vídní a Břeclaví pro maximální rychlost mezi Břeclaví a Prahou? Stejně tam již dnes jezdí vlaky pro 200km/h (teda pokud tam ČD pošlou nové vozy a ne ty humanizované ze 70. let) a brzo budou pro 230.

Mimochodem, součástí budoucího railjetového spojení Praha - Wien - Graz je i Semmering, kde se nejezdí přes 60 km/h...

0/0
23.4.2014 10:20

M10i73r34o34s90l91a46v 64G36r80o31s48s26m15a78n89n 8772649254

Stejný pan Kolář před 5 lety označil za nevhodnou přípravu VRT a chtěl zvýšit rychlost na vybraných stávajících tratích na 200 km/h. Pět let trvalo, než zjistil, jaké to bude mít efekty? Také by mě zajímalo, jak se náloží s koridorovým úsekem Veselí-ČB, který se projekčně připravuje jako novostavba povětšinou na 200 km/h. Vzhledem k tomu, že s VRT se do ČB nepočítá, myslím, že 200 je na místě.

+2/0
22.4.2014 0:21

J78i49r12k93a 98D55v54o50ř47á58k 4315960153508

Spíš než zjistili, že toho budou muset změnit mnohem víc než původně počítali. Takže poměr mezi cenou a efektem bude úplně jiný.

Pro úsek Praha - Veselí se pokud vím už s 200 km/h nepočítá (staví se to trošku jinak). Na Veselí - ČB by dvojstovka být mohla, ale je tam i dost drahý tunelový úsek, který kdoví jestli se nakonec dělat bude, resp. jestli se toho dožijem. Podobně jako to zřejmě dopadlo s tunelem u Ústí nad Orlicí. Nebo s ještě větším a dražším tunelem u Berouna.

0/0
22.4.2014 13:37

M57i59r90o85s85l47a63v 23G86r67o88s71s56m27a37n83n 8772629674

Nevím, co zjistili. Ale koncepční to není.

200 bez toho dlouhého tunelu asi nejde, ale počkal bych si na něj. Bude to řešení na 100 let.

0/0
22.4.2014 19:18
Foto

P46a93v40e96l 78P34a78v46l50í98č15e15k 8829267967688

Podle mě je zbytečné dělat tratě pro rychlost vetší než 160km/h .V První řadě máme města blízko sebe takže časová úspora je minimální. Další věc je že člověk si jízdu ve vlaku tolik neužije. Lepší než mít vlaky nejrychlejší v Evropě tak je důležitější aby lidi radši jezdili vlakem než auty a měli na tu jízdu .

+1/−8
21.4.2014 22:35

O55l86d14ř90i26c61h 65J61a44n14e37č98e37k 8239626793671

proč se tedy v Rakousku masivně investuje a staví dokonce na 230??

+2/0
22.4.2014 11:08

J38i68r56k27a 61D22v60o17ř10á23k 4235800613158

Doplním, že Rakousko je země s méně obyvateli než má ČR. Milionové město mají jen jedno, a pak už jen čtvrtmilionový Štýrský hradec, dvěstětisícový linec a pak podstatně menší města. Něco jako Brno nebo ostravská aglomerace tam chybí. Rozlohou je Rakousko o něco větší než ČR, ale část tvoří stěží obyvatelné Alpy. Takže pro vysokorychlostní dopravu tam mají horší podmínky než u nás.

+1/0
22.4.2014 13:31
Foto

P55e58t58r 81M96o73o70s 6502835377

Spíše lepší podmínky...těch pár větších měst mají dále od sebe;-)

0/−1
22.4.2014 14:16

T77o62m73á96š 78M19o36r45a34v46č54í57k 3497506923745

Máte na mysli Vídeň-Linec za 180 km anebo Graz 190 km? To má soupeřit s Brnem, Olomoucí nebo Ostravskem?

+2/0
22.4.2014 15:51

J52i82r26k48a 51D79v81o98ř80á49k 4775400653168

Vážně nevím, která větší města dál od sebe byste mohl mít na mysli. Zkuste se někdy aspoň mrknout na mapu Rakouska...

0/0
23.4.2014 13:27

M96i87r83o28s48l97a47v 63Z38i90k85m77u55n25d 7609973194173

Z tohoto pohledu se modernizuje pouze WESTBAHN, stavba třetí a čtvrté koleje např. mimo Melk apod.

Nové tunelové spojení do St. Pöltenu, kterým se uleví původní trati již tak dost zatížené vlaky systému S-Bahn. Modernizuje se tauerská dráha, stavba druhé koleje apod., stavba basis tunelu Semmering ...

Začátkem 90. let minulého století Arlberská dráha zdvojkolejněn úseku Bludenz - Feldkirch, přeložka u St. Anton am Beton opuštěním původní trati a vybudováním nového betonového monstra ...

0/0
22.4.2014 18:23

O88l32d30ř87i34c45h 85J96a80n74e25č38e40k 8959796283491

Na upřesněnou (vlakem po Rakousku jezdím docela dost, takže tyhle věci vím z první ruky):

- Westbahn je z velké části hotová - mezi Vídní a Welsem se jezdí většinou 200 - 230km/h, chystá se ještě pár úprav ze současných 140 - 160 na 200 - 230 (myslím hlavně kolem Amstettenu). Wienerwaldtunnel je už skoro 1,5 roku v provozu (mimochodem zrovna v západním směru S-Bahn původní trať moc nepřetěžuje - jezdí maximálně dvakrát za hodinu. Ale původní trasa je prostě pro moderní rychlou dopravu naprosto nevhodná, podobně jako třeba trasa z Prahy do Berouna podél Berounky)

- modernizovaný na rychlost kolem 200km/h je i úsek mezi Innsbruckem a Kufsteinem

- pomaleji se ještě jezdí mezi Welsem a Salzburgem, tam není modernizace (nové dlouhé tunely) otázkou nejbližších pár let. A mezi Salzburgem a Kufsteinem přes Německo, což ovšem není chyba ÖBB

- nyní se masivně buduje Südbahn: zkrácení jízdní doby z Vídně do Villachu ze současných 4:16 pod 3 hodiny. V plném proudu je stavba zcela nové trati z Grazu do Klagenfurtu (včetně cca. 30-kilometrového tunelu), se Semmering-Basistunnel se konečně začalo a sotva se začalo, tak soud zrušil (nebo jen pozastavil?) stavební povolení. Očekávané zprovoznění celé nové Südbahn v letech 2024-2025

- brzy by se měl začít stavět tunel pod Brennerem - a řada dalších drobných vylepšení, mj. těch o kterých píšete. Navíc třeba zdvojkolejnění a elektrifikace z Vídně do Bratislavy přes Marchegg atp.

0/0
23.4.2014 10:39

T65o73m31á11š 93Z36e87m54a34n 3615738334655

Pro začátek by mi stačilo, kdyby se rychlost na trati  např.Praha -Budějice zvedla na 80km/h..

300km/h by se asi nezaplatilo.

+5/−2
21.4.2014 22:13
Foto

J47i82ř40í 70Š51r43á84m18e62k 3478427509271

Praha-Liberec na 60.

+1/0
21.4.2014 23:58

J72i48r98k60a 88D96v37o74ř93á33k 4865150933948

Na části z dostavěných úseků trati Praha - ČB už je rychlost 160 km/h a to se pomalu prodlužuje na jih, bude to tam celkem typická rychlost. Ale na části Praha - Benešov to skoro nikde není nad 100-120 a nikdy to nebude lepší. Leda vysokorychlostní tunely. Bez toho se dá očekávat, že až se za několik let (2018?) vyplatí tam vypustit expresy, budou Praha - ČB zvládat cca za 1:45. Možná víc, možná míň, podle toho co tam pošlou a kde všude bude stavět. Pro pendolino kdysi počítali 1:30 se zastávkou jen v Táboře, ale pendolino tam pravděpodobně nikdy moc jezdit nebude, zato se radikálněji zrekonstruuje ještě Vršovice - Hostivař, což v tomhle výpočtu tuším nebylo.

Těch 300 km/h by se tu opravdu nezaplatila. 200 km/h měla naději ale na většině délky to už pohřbili.

0/0
22.4.2014 13:51

T42o43m10á82š 21M72o24r36a41v96č68í54k 3467426403135

Nejsem na tohle velký odborník, ale podle SŽDC je trať Praha-Hostivař-Olbramovice 160 km/h.

0/0
22.4.2014 15:55

T35o88m59á75š 63M49o54r72a72v76č95í89k 3527586533645

Udávám to pro Pendolino, ale i pro nenaklápěčky SŽDC udává rychlost v rozmezí 125-140 km/h, tudíž by mě zajímalo jak to doopravdy je.

0/0
22.4.2014 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.