Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České aerolinie po 66 letech ruší linku do Berlína, přidají Split

Z nabídky ČSA po 66 letech zmizí přímé letecké spojení Prahy s Berlínem. Nejkratší a zároveň jeden z nejstarších spojů v síti aerolinek končí z ekonomických důvodů. Aerolinky přestanou létat i do Curychu, nově však navýší spojení do Chorvatska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I95v90a34n 25H56r20o96n 5304106146641

No tak, hlavně aby se na uvolněné místo nevrátila luftwaffe!!

0/0
24.4.2014 16:14

Z35b34y64n79ě63k 96J57e51h42l91i12č68k23a 8264548989151

vždyť běhají co půl roku od destinace k destinaci. tak se stálá klientela opravdu nebuduje

0/0
24.4.2014 3:09

M91i68l83o59s87l50a64v 46M81l23a81d29y 1433921174142

Do Chorvatska ok, ještě by to chtělo na nějaký ostrov do Řecka.

0/0
22.4.2014 21:46

C15h44r53i25s48t53i60a68n 33M81o38r98g54e11n84s17t13e22r16n 5525976126774

To je snad spis destinace pro Smartwings, ne?

0/0
24.4.2014 19:29

Š65t46e86f97a43n 58F32r92i92č12a 7522188403706

Pražské letiště leží na západním okraji Prahy a je pro východ republiky prakticky nedostupné. Kdo potřebuje letět ranním spojem, tomu nezbývá, než se do Prahy vydat večer a po půlnoci kličkovat po Praze nočními rozjezdy, nechce-li se ovšem nechat natáhnout od místních taxikářů. Pohodlnější spojení je jednoznačně z Vídně, kde je také větší výběr spojů i zpravidla levnější letenky.

+3/−6
22.4.2014 18:09

J47a15k21u66b 10K15o98r97e70c 6374830231673

Levnější letenky z vídně ? Mě naopak prakticky vždy přijdou dražší .

+3/0
22.4.2014 19:07

R86a72d82e52k 36N83e89u44m93a84n47n 5802722618145

taxi max za 17/km

+1/0
22.4.2014 19:31

J54a86k53u79b 30J31a56n71á90s 7797309573989

Případně mhd či čd bus

+1/0
22.4.2014 19:52

P41a84v53e41l 64V85e87t41e84š50n60í57k 7585958785687

On je s MHD problém když máte ranní odlet. Když chcete být na letišti s předstihem, tak ta doprava hodně brzo ráno není nejlepší. A nebo naopak pozdní přílet. Letištní taxíky jsou opravdu drahé. Nic vám samozřejmě nebrání si zavolat na levnější taxislužbu (pokud víte jakou).

0/0
22.4.2014 20:01

P54a59v24e41l 85V13e40t91e24š24n44í43k 7855678755307

Tak samozřejmě. Jsem z Prahy, takže jsem rád zato co mám (15 minut taxíkem). Kdybych byl z Brna nebo jihu Moravy, tak bych asi taky radši používal Vídeň. Už kvůli slavné dálnici D1.

+4/0
22.4.2014 20:03

P28a49v23e97l 18K61u83n69c 9882879498828

Bohužel i letadla virtuální aerolinky dělají reálný kravál.

0/−3
22.4.2014 17:38

L67u46k84á39š 10G59a49v35r17a84n 9529938169227

Spoje do Švýcarska velmi schopně zajišťuje Swiss Air, to samé Lufthansa s Německem. To jsou aerolinky, které si cestující nemůžou vynachválit. Opravdu nevím, proč by někdo létal s ČSA.

+1/−1
22.4.2014 16:05

J49a37k74u88b 31K96o20r18e29c 6904510671963

nemůžu posoudit, ale například jsme četl, že na lince do Soulu je servis lepší než u Korean air. jinak ale převládají spíše negativa.

0/0
22.4.2014 17:16

P68a51v76e19l 44V68e57t82e29š12n96í39k 7375628305847

Bohužel ne. Letěl jsem vloni na podzim (do Soulu s A330 od ČSA, zpátky s Korejci) a Korejci byli rozhodně lepší. Letadlo bylo hezké, ale jakoby ČSA zapomněly dělat dálkové lety. Po 5 hodinách letu jsem měl dojem, že to provozují spíš České dráhy (let trvá přes 10 hodin). Záchody špinavé, načůráno okolo, voda v umyvadle stála - a nikdo to vyčistit nepřišel. U sestry nefunkční ovladač zábavního systému, steward to odběhl "resetovat" (a už se nevrátil) a tak dál. Jinak jídlo v pořádku (české i korejské). Doletěli jsme v pořádku, ale bylo vidět že to není ono. Cesta zpátky s Korejci už vypadala líp. Měl jsem dojem, že záchody čistili neustále.

Tak snad se to od té doby zlepšilo.

+1/0
22.4.2014 17:59

P16a16v25e36l 73V58e80t71e52š35n89í18k 7575388645487

Teď jsem lítal od září každé pondělí a pátek Praha-Frankfurt buď s ČSA nebo s Lufthansou. Musím říct, že ČSA jsem měl radši.

ČSA rozhodně létaly víc na čas a když letěla A319 tak vypadala rozhodně lépe než co dávala Lufthansa. Lufthansa většinou posílala obstarožní B737 (už docela špinavé), či jen trochu novější A320.

Co se servisu týkalo, tak na letu co trvá celkem hodinu není nic vidět. V obou případech si nemůžu stěžovat.

Navíc u Lufthansy nevíte, kdy si postaví hlavu a začnou stávkovat (což za poslední 4 měsíce bylo 3x). Mají navíc ten dobrý zvyk stávkovat v pátek.

+3/0
22.4.2014 18:06

M58i91c51h66a64l 18P43a59v46l63á66t 9183713904919

Letel jsem PRG-VIE s Austrian. Opravdu nevim, co na tom chvalit nebo nechvalit. Na kratkem preskoku turbopropem neni moc co pokazit..

0/0
23.4.2014 9:48

M68a57r86t44i84n 44L52i69n93h92a 1951464909431

letel jsem se swissem, lufthansou i csa. na kratke trasy srovnatelne sluzby. jen lufthansa a jeji vecne stavkujici piloti me uz stali dost nervu.

0/0
23.4.2014 12:40

J67a73k70u73b 41K90o77r69e77c 6274500961803

New York, Londýn, Curych, Ženeva, Berlín....kdo bude další ?

+5/0
22.4.2014 15:33

J76a37k93u23b 63K79o44r97e48c 6984500301633

opomenul jsem ještě Mnichov

+3/0
22.4.2014 17:15

P23a48v81e71l 71V22e95t67e13š94n91í46k 7965588105897

Jo, s tím mě naštvali speciálně. Lítá tam teď snad jenom Lufthansa a když nekupujete lístek s předstihem, tak cena rychle roste do šílených výšek. Kdyby se tam aspoň dalo rychle dostat vlakem, zase tak daleko to není....

0/0
22.4.2014 18:08

V86i19k26t43o47r 70N92á66r98o81ž82n20ý 3989692358

Praha-Mnichov celkem pohodlně autem za 4 hodiny.

K čemu letadlo ?

0/0
22.4.2014 19:15

P33a21v37e64l 31V95e55t78e84š84n18í34k 7975318265827

Taky pravda...

0/0
22.4.2014 19:58

M84a96r57t22i41n 14L30i75n77h88a 1141724399221

kvuli prestupum. letenky s prestupem jsou casto vyhodnejsi, nez kombinace ruznych zpusobu dopravy. navic, pokud zustanete v zacpe a uleti vam letadlo, tak vas zdarma do jineho letadla neposadi.

0/0
23.4.2014 12:45

C56h14r35i66s74t73i47a72n 35M65o23r69g63e61n84s83t42e10r59n 5665376236724

Cemu se divi? Obcas zkusi cenovy dumping, no parkrat s nima clovek leti a pak ho prestane bavit zamrzajici WC, uzka sedadla a doba letu delsi o 50% a vrati se ke Swissu. A nakonec "marketingova podpora" skonci a ceny jsou zase o 70% vyssi nez u Swissu? A pak maji jeste tu drzost se divit ze s nima nikdo nelita.

+4/−2
22.4.2014 14:23

P76a58v91e16l 17V88e52t17e51š16n55í72k 7605308715647

To čím tam lítali? Jestli to bylo ATR72 vs. Airbus tak to jinak dopadnout nemůže. Ale aspoň v tom ATR máte trošku zážitek z letadla :).

+2/0
22.4.2014 18:10

M51a19r47t33i32n 55L28i44n65h23a 1911144719711

CSA letali jak ATR tak Airbusem. Swiss na teto lince nasadli AVRO. ale musim rict, ze CSA (narozdil od swiss) leteli vzdy vcas. ale mozna jsem mel jen smulu

0/0
23.4.2014 12:49

C78h55r29i89s62t88i25a81n 41M65o46r22g16e27n56s16t22e33r22n 5375946246274

Ja jsem asi mel smulu, protoze jsem ty dva prvni a posledni lety pretrpel v ATR. A to jsem mel fakt strach ze se to cestou rozpadne. Hlavne se uz tesim az dorazi objednany CS 100 Bombardiery. I kdyz Avro je jak prijemnej soukromej tryskac :-):-)

0/0
23.4.2014 17:56

P74e49t54r 13M72a70r50e74č60e12k 1793441759268

Ať už to zprivatizují ;-€ ! Je to jen banda neschopů , která si žije nad poměry a na náš účet. Rv

+3/−7
22.4.2014 13:57

V41i39k19t74o36r 37N16á66r84o43ž21n26ý 3189172788

Oni to ještě nezprivatizovali ? Vždyť to vlastní Korejci , ne ?

Jinak to , že končí linka do Berlína je naprosto přirozené.  Jak dlouho jel před třiceti lety vlak z Prahy do Berlína...jak dlouho jede dnes.

Jak dlouho se jelo autem z Prahy do Berlina , jak dlouho se jede dnes.

0/0
22.4.2014 15:36

F79i58l43i83p 41S11i25r22o44t22e18k 9692259702601

ČSA jsou už zprivatizované. Ale banda neschopů musí nadávat vždy a na vše. Tak pozor na cévku.

0/0
22.4.2014 19:34

C13h47r22i40s94t91i82a27n 29M86o89r68g81e68n68s60t53e41r67n 5805326306104

Tak Swiss leta Zürich Praha 4x denne, k tomu jeste 4 lety tydne z Baselu a 4 z Zenevy, to dela 36 letu tydne. A CSA neni schopno naplnit ani jeden den denne? No co se divit, kdyz nasadi stary vrtulaky kde zamrzaji WC a doba letu je o 50% delsi nez u Swissu. ;-D

+4/−3
22.4.2014 13:49

P91e84t39r 23J95u40r24č29e45k 4509234810

Vysvětlení je jednoduché Swiss na rozdíl od ČSA v Zürichu může nabídnout navazující dálkové lety, většinu tedy na lince tvoří tranzitní cestující. S tímto faktem souvisejících více časových poloh během dne je pak další pozitivum.

+3/0
22.4.2014 16:07

C18h78r95i75s83t87i75a26n 63M53o20r56g40e75n52s56t26e83r13n 5795806276224

Vetsinu tvori tranzitni cestujici? A tuhle informaci mate odkud? 8-o8-o8-o

0/0
23.4.2014 17:51

P48e19t61r 68M30a88r72š70o32u41n 5545858526746

¨přesně tak, kdo by letěl vrtulákem, a ještě v debilnější časy než Swiss...

0/0
22.4.2014 19:10

Ř45e90h96o43ř 54V82l37a41s28á66k 2654634711716

Do Berlína může letadlo jen těžko kontrolovat vlaku. Jo, je to pět hodin, ale centrum-centrum, na nádraží stačí přijít na poslední chvíli a jede to x-krát denně.

+4/0
22.4.2014 13:34

J29i66r20k12a 37D61v82o37ř73á36k 4175940743798

Jen trochu upřesním. Je to vlakem cca 4:45, každé dvě hodiny z centra do centra. V noci o něco rychleji. Autobus je zhruba stejně rychlý, ve špičkách jede častěji, kolem poledne vůbec. Autem je to cca o hodinu rychleji se standardním řidičem. Letadlo letí sice dvakrát denně jen hodinu, ale to je jen malá část doby strávené na cestě. A spolu s ČSA letí i SmartWings...

+2/0
22.4.2014 14:31

M49i33r97o31s65l13a50v 47Z21i81k46m71u38n20d 7769423114633

A bez bezpečnostních kontrol a limitu váhy zavazadel ...

0/0
22.4.2014 17:55

L35e11o97š 13N73a43v83r24á23t61i62l 9323170465875

8-o  kontrolovat????;-D;-D;-D

+2/0
22.4.2014 14:52

L62i61b78o43r 67M42o15u67č77k28a 1978297895882

asi jste mel na mysli kontrovat ..;-D

0/0
23.4.2014 8:03
Foto

J53a26n 95T92e15s40a48ř 7786503303348

Letecká přeprava je stále lepší než ta kolejová. Raději se dostavím na letiště o hodinku dřív, odbavím se, projdu kontrolou a sednu si v tranzitu s notebookem do křesla, stihnu vyřídit pracovní korespondenci, sednu do letadla a letím. Momentálního stavu ČSA je škoda. Když jsem viděl ohodnocení 44-ti procentního balíku akcií na nějakých 41 mil. Kč, nevěřil jsem tomu. Historie managementu systematicky vyplácející si odměny z krvácející společnosti, špatné smlouvy, drahé běžící leasingy... Proti tomu je globálně složitá situace v letecké dopravě ještě slabé kafe.

0/0
4.6.2014 10:26

V86o81j88t37a 85S58u59k 3397355507571

Ten Berlin by meli resit dotacemi v Brusselu. CSA je ostuda  EU  letecke dopravy.V[>-]

0/−5
22.4.2014 13:08

A25l63e67x95a91n94d39r 34K55o45s63t34k34a 5189466359236

ČSA je hlavně Česká ostuda. Rozkradení státní firmy Jardou Tvrdíkem a policie nic.

+10/−1
22.4.2014 13:12

J40a56n 23H81a37v22l43i54n33a 9784506429493

policie resi kabelky jedne urednice, to ohrozuje tento stat nejvice :-P

+4/−1
22.4.2014 13:42

P69e60t62r 12M68a80r38e47č44e56k 1823211959788

ČSA  jsou rozkrádány ustavičně , bez ohledu na to kdo je zrovna u vesla!

+4/0
22.4.2014 13:55
Foto

P27a64v13e76l 21M33a25k93o93v44e43c 8368545621

Tvrdík "jenom" pustil ČSA trochu žilou. Rozkradení zařídil až management po Tvrdíkovi...:-(

0/0
22.4.2014 21:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.