Diskuze

Britské řetězce rozpoutaly cenovou válku. Máslo je levnější než u nás

Na britském maloobchodním trhu se odehrává ostrý boj o zákazníky. Supermarkety zlevňují a investují velké peníze do reklamních kampaní. Poslední slovo zatím mělo Tesco. Lídr trhu od úterka zlevnil o desítky procent desítky potravin jako chléb či vejce. Nízké ceny chce udržet dlouhodobě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nakupuji v Morrison's, protoze zeleninu ma nejlepsi!

0 0
možnosti

Nás v Česku to také čeká..

Řetězce sníží ceny natolik a na tak dlouho, až drobní čeští obchodníci zkrachují a potom budou prodávat za kolik budou chtít..

0 0
možnosti

Mali obchodnici co meli prodejnu pobliz retezcu uz vetsinou zkrachovali. Spise lze ocekavat boj mezi retezci, aby meli vetsi podil na trhu.

0 0
možnosti

J66a65n 80M14a44l33e78n98k39a

24. 4. 2014 20:37

Ať si to užijou socky. Předpokládám, že v Británii může být k dispozici jen něco jako "euromáslo".

0 0
možnosti

My si rádi připlatíme. Nejsme přece socky :D

0 0
možnosti
Foto

Jinak to nemohlo dopadnout.Za ty ceny co šejdíři předvedli za poslední rok by šli do kopru,takže jen zjistili kde je strop a ceny se vrátí do prodejné podoby.

0 0
možnosti

Skutečnost, že český občan si vydělá řekněme polovinu britské mzdy se podepisuje hlavně na kvalitě a sortimentu nabízeného zboží.

Pokud si budete chtít udržovat kvalitativně stejný standard stravy jako je běžně k dostání třeba v UK, bude nás to v česku stát vice peněz než v Anglii při menším výdělku. Kvalita jednoduše stojí více.

Další skutečností je to, že výdaje na stravu řekněme v Anglii zaberou procentně mnohem méně porce ze mzdy než v česku, takže motivace šetřit na stravě je v česku mnohem silnější.

K tomu lze přidat tradiční tendenčnost čechů utrácet peníze za - předměty, nikoliv zážitky - takže zážitek požití dobré stravy konkuruje zážitku ze zakoupení předmětu jehož vlastnictví trvá.  

Angličani si jednoduše za stejné, nebo menší peníze koupí v supermarketu lepší a kvalitnější boty, maso, oblečení, alkohol (kromě piva), nehledě na to co je běžně k dostání v kamenných obchodech.

Chápu, že běžný čech preferuje třeba Moravské vino, kterého jsou plné regály, ale faktem je, že třeba v té Anglii dostanete ve stejném supermarketu na vybranou z nepřeberného množství značek a různé kvality z celého světa. Stále mi není jasné, jak třeba Moravské vino může doma konkurovat jak cenou tak kvalitou běžnému vínu třeba z Francie a přesto jsou těch některých strašných patoků z Moravy v česku plné regály. Tím netvrdím, že Morava nedělá dobré vino, ale cenově prostě na to v té kvalitě nemá. To samé se vztahuje třeba na služby v bankách, jejich poplatky atd.,služby od řemeslníků atd. Dá se to shrnout do jednoduché věty: Když vyžaduji méně, dostanu méně. Lidi na západ jednoduše vyžadují vice a jak se říká - vice volí nohama - a odejdou pokud nedostanou za své peníze dostatečně kvalitní zboží či potraviny.

0 2
možnosti

P86e64t73r 22U35r21a51m

24. 4. 2014 21:22

Evidentne jste nikdy nevidel, kolik stoji alkohol a hlavne vino v Anglii.

0 0
možnosti

U nás taky vedou cenovou válku, ale jen na oko. Třeba kuřecí prsa - v běžném menším obchodě je prodávají celoročně kolem 130,-, zatímco ve všech hypermarketech za 179,90. Pak udělají tu cenovou "válku" všichni velcí ve stejný týden a prodávají je za 109,-. Podobně mléko - v menších řetězcích konstantně kolem 15-16 korun, ve velkých klidně za 24,-, ale ve společné akci všichni velcí zlevní na 12,90. Pro antimonopolní úřad je to asi jen náhoda. Škoda, že lidi mají pořád vsugerováno, že ve velkých řetězcích je levněji, kdyby se vrátili do těch menších, divili by se, jak je ve velkých často okrádají.

2 1
možnosti

Pokud kupujici dobrovolne pristoupi na cenu, tak samozrejme nejde o zadne okradani.

1 1
možnosti

A ani nechci vědět, jaký je přitom rozdíl v kvalitě... Tesco je ve zdejších končinách dost zoufalý obchod...

3 0
možnosti

Zákazník je tupec, se kterým se dá velice jednoduše manipulovat. Každá sleva něco stojí. Udělá se pompézní reklama, že se snížila cena másla a ztráta zisku se rozpustí v položkách, které zákazník nesleduje a tupec jde a nakupuje s pokřiveným vědomím, že nákup u tohohle manipulátora je výhodnější jak kdekoli jinde. RvRv [>-] EU RvRv

1 1
možnosti

Je zajímavé, jak se někteří lidé v diskusích obklopují tupci, aby mohli vypadat chytře... Napsal jste nic neříkající a nic nepřinášející příspěvek - spíš takový výkřik, kterých je tu za těch let plná hromada. To mi nepřipadá jako výkon hodný myslitele.

5 1
možnosti

nevim jak je to v te anglii, ale vim že u nas když tržby klesaji tak obchod. okamžite zdražuje zboži.

3 0
možnosti

Tak prijedte na maslo do US, ja kupuju ctvrt kila masla za kolem 25Kc.:-)

2 0
možnosti

Ale jakého? Před zkažením, rozpuštěné armádní rezervy, tedy máslo rozmražené vydávané za  skoro čerstvé?

0 0
možnosti