Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První railjet je v Česku, v květnu začne jezdit mezi Prahou a Brnem

České dráhy ve čtvrtek převezmou první ze sedmi jednotek railjet vyrobené rakouským závodem Siemens. Podle informací MF DNES dráhy soupravu nasadí už 6. května na vnitrostátní vlaky mezi Prahou a Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a27v91e83l 68M74e31j11s32t94r80i92k 2734613257726

Jako obvykle uzasne vyhodny nakup, ktery uz nerika ze je to jen souprava bez lokomotivy, ktere si bude muset CD pujcovat od Rakusanu protoze jedine Taurus s nimi komunikuje, takze spousta dalsich penez za pronajemRv Mimoto podle dostupnych foto je economy nebo druha trida dosti nepohodlen zvlaste pokud vedle vas sedi trochu mohutnejsi postava pak zasahuji ramena az temer do puli druheho sedaku, takze kapacita sezeni dosti teoreticka. Vsichni rostou a zvetsuji ale sedacky jsou mensi abyse nacpala co nejvice lidi a komfort cestovani jde do kytekRv Kino pro deti je snad spatny pokus o vtip, k cemu je to dobre? Proc se neinspiruji ve Svycarsku kde maji krasna oddeleni pro deti bez televizi, kde by se opravdu zabavili na dlouhe ceste. Jinak soupravy jsou pekne, konecne i klimatizovane, CD vstupuji do 21.stoleti:-), jsem zvedav jake to bude v realu a doufam, ze se konecne opravdu otevre trh na zeleznici i pro ostatni abychom se posunuli zase o nejaky level dal:-)

0/−5
25.4.2014 11:14

J60i64r20k50a 76D50v95o72ř64á61k 4745550183188

Všeobecně se ví, že je to bez lokomotivy a že je to i s řidičákem a bistrem výhodnější než jednotlivé vagóny.  Na jen tři sedačky vedle sebe ve druhé třídě budete muset pomalu zapomenout, je to neekonomické a už si to v Evropě moc nedělá, nově se to snad ani nekupuje. Ve velkoprostoru je konkrétně tohleto snesitelnější, protože je to širší než v kupéčku. A komu to nestačí, vždycky si může koupit jedničku. Klimatizování se u ČD pěkně rozmáhá, já bych ocenil i kdyby byl jeden vagón z vlaku neklimatizovaný, ale to už je fuk.

Ta dětská telka je opravdu trochu vtipná, ale na velký dětský koutek a tři sedačky vedle sebe má jen takový dopravce, kterému nevadí být rok co rok ve veliké ztrátě - a tím teď rozhodně ČD nemyslím.

+4/0
25.4.2014 13:27

M75a21r38t75i61n 59N23o48v87o92t57n18ý 3806346301284

"konecne i klimatizovane" ... co to je za blábol? Ke konci loňského roku měly ČD přes 800 klimatizovaných vozů (tedy bez RJ).

+5/0
25.4.2014 19:09

P36a46v87e47l 52M87e71j57s77t20r49i50k 2874953197686

zadny blabol ale horka zkusenost. Kdyz jsem jel v lete ze Zdaru do Prahy tak jsme mel v jizdnem zdarma i saunu v uzasnych opravenych vagonech, kde neslo otevirat okenka, ale na klimatizaci jaksi zapomneli. Takze tech 800 vagonu asi jezdi na uplne jinych trasach a je potreba mit stesti aby na ne clovek narazil. Zapomnel jste napsat kolik ma ji CD vozu celkove abychom meli predstavu o podilu klimatizovanych vozu, kdyz jste tak dobre obeznamen s cisly. Jinak s vyjimkou hlavnich koridoru a i zde pouze mezinarodnich spoju jsem na klimatizovane vozy CD narazil snad jednou nebo dvakrat. Pokud tedy do klimatiyace nezapocitavate moznost otevreni oken. Takze mozna by jste se mel nejdrive zamyslet nez nekomu napisete do diskuze neco o blabolech8-o

0/−2
26.4.2014 10:34

M36i75r86o71s26l62a32v 48Z21i10k50m71u62n83d 7929863904403

Stačilo zapnout "topení - větrání" ....

+2/0
26.4.2014 21:44

T41o55m 29J70u30r38e67č49k14a 6135812135985

Žádný pronájem lokomotiv se platit nebude. Jde o společnou linku ČD a OBB, kdy ČD nasadí 7 souprav, rakušáci 3 a k tomu dají k dispozici 10 lokomotiv. Příště by si to chtělo napřed něco zjistit, než plácat blbosti.

+3/0
27.4.2014 16:30

J47a14n 60M98a21l97e53n41k63a 6293355243

ježkovy my dovážíme techniku z Rakouska? tak tomu říkám úpadek...

+3/−12
24.4.2014 20:45

D14a76v70i17d 16Š57a65f56r11á14n78e37k 5797564257513

Problém čecháčků vašeho stylu je v tom, že neumí ani psát. Neumíte psát, neumíte počítat, neumíte vyrobit ani ozubené kolo do traktoru.

Nadávejte na Brusel a kupujte věci od Rakušáků...

+5/−1
24.4.2014 21:58

V87i93k81y43r 17B28o47h71u25m78i41l 86S78t41r87a24n65s51k94y 9237638726439

Vážený pane, jsitě se shodneme na tom, že nejlépe fungovala ekonomika 1. čsl. republiky. Pokud to vezmeme za základ, tak se stačí podívat na libovolné stránky o historii čsl. drah (parní trakce) a zjistíte, že tak na výrobu lokomotiv vyspělý stát, jakým nepchybně ČSR byla BĚŽNĚ též mašiny dovážel právě z důvodu ekonomických /počet jen mála kusů jistého modelu, zubačky, atd/ a to "překvapivě" i z tehdejšího Rakouska. Poté co zavřel Siemens fabriku na tramvaje v ČR tuto firmu osobně také nemusím, ale chápu, že nikdo nebude vydávat balík peněz za vývoj něčeho, co jinde již mají, vyrábějí a dokonce...prodají.

+1/0
25.4.2014 7:27

J95i75r54k43a 89D13v56o30ř83á28k 4955260223408

Nezapomínejte, že Siemens fabriku ve Zličíně zavřel proto, že byl tak trochu  vyhnán. Rozhodně bych jim to nepřipisoval jako nějaké mínus. Raději buďme rádi, že v českém prostředí byl schopen tu továrnu provozovat aspoň nějakou dobu.

+1/0
25.4.2014 9:57

J40i41r69k69a 51B69a43š42í85k 3252238346467

Kdybysme ekonomicky nevyhnali Siemens ze Zličína... mohly se vyrábět v Praze...:-P

+2/0
25.4.2014 9:03

J48i65r90k73a 55D74v39o19ř10á20k 4525910383358

Možná jo, možná ne. Ale ten S-Bahn z Prahy byl prý dost úspěšný.:-)

0/0
25.4.2014 13:28

J75i84r66k94a 23D90v96o53ř20á63k 4815930123918

No, říká se, že v těch rakouských továrnách se vyrabí z víc českých dílů, než třeba v mladoboleslavské Škodovce. Takže vasi reakci moc nechápu...

0/0
25.4.2014 9:58

M36i41r21o56s73l89a31v 82Z44i61k15m51u65n65d 7109313694583

Nejméně pohodlné vozidlo na českých kolejích má zkvalitnit dopravu. Červené rakouské ojetiny Bmz s logem ČD ze 70. let minulého století jsou mnohem pohodlnější i bez modernizace - jinak by je Jančura nekupoval. Slovenské modernizované vozy jsou i v tom nejchudším provedení minimálně o jeden level lepší než RailJet ... modernizované vozy ČD BD..... jsou minimálně o dva levely lepší než RailJet ...

Za stamiliony dostávají ČD šunt, který výrazně zhorší komfort cestování ... zlaté rakouské modernizace Bmz, Bmpz ....

Rozhodnout o nákupu vozidel mohl jen diletant, který neměl ani potuchy o tom, jak vypadá pohodlný vlak.

Ing. Zelený jako "přechodný šéf" naštěstí nákup dalších souprav zarazil ...

+3/−14
24.4.2014 19:13

T97o76m 14J17u20r39e55č39k33a 6575672475635

Pane Zikmund, už jste s těmi kecy nejen tady na idnesu celkem trapný. Ještě doplňte vaši oblíbenou písničku o tom, jak jsou špatné povinné místenky v Pendolinu, protože vy jako režijkář si je musíte kupovat a jsou k režijkám za minimálně 100 Kč.

+9/−3
24.4.2014 19:32

M91i92r45o16s17l83a21v 79Z80i60k85m62u83n59d 7609843554873

Povinné rezervace jsou nesmysl, země nejen železnici zaslíbená = Švýcarsko, po jejíž kvalitě se v tuzemsku slintá, žádná povinná rezervace v běžném vlaku není.  Jakou konkrétní protihodnotu dostanete za místenku v prázdném vlaku ... Podobně není povinná rezervace v Rakousku. V Německu, které je nejblíže Švýcarům je pouze u vlaků ICE-Sprinter. Povinná rezervace je bolševické myšlení, mělo zajistit vysokou kvalitu cestování ... díky tomu jste pak stál ve frontě na místenku podobně jako na zájezd do kapitalistické ciziny nebo na pomeranče ... u vlaků ze zahraničí jste navíc neměl jistotu, že se na vás dostane, protože předprodej nebyl možný ...

Tvůrci těchto předpisů se stále pohybují v intencích "Varšavské smlouvy" a RVHP ...

0/−3
26.4.2014 21:53

T53o62m 59J33u53r92e59č36k14a 6465442435915

Ještě řekněte, kolik peněz se v tom vašem Švýcarsku do té železnice cpe peněz a kolik tam stojí jízdné. Ale je mi jasné, režijkář si vozí p***l zadarmo, tak cenu neřeší dokud si nemusí platit ze svého místenky v povinně místenkovém vlaku, že?

+1/−1
27.4.2014 16:33

Z59d86e93n67ě87k 72O72r64š25u61l74í86k 1955330567342

Hele zikmund a jak má vypadat podle tebe pohodlný vlak?;-Dosobně mám railjety najeto hoodně km v rakousích a bylo to pohodlný, rychlý, tichý a jel na čas...zikmund zajdi si k lékaři ať se ti podívají ct do hlavy...;-D

+4/0
24.4.2014 20:44

O76l71d79ř71i72c22h 58J19a38n43e21č62e24k 8339836753441

Pohodlné jsou právě třeba ty "staré" rakouské IC vozy.

Kterou třídou těmi ÖBB railjety jezdíte? Economy nebo business?

Osobně economy v railjetech řadím co do pohodlí mezi to nejhorší, co lze ve vyspělém světě potkat. Mám teď na mysli výlučně sedačky a prostor, nikoliv jízdní vlastnosti apod. 2,5 hodiny z Vídně do Salzburgu se v tom ještě vydržet dají, 6 hodin do Bludenzu bylo dost peklo. No podobně jako v economy v letadle.

Business to je jiný kafe, tou naopak jezdím rád ;-)

+1/−2
24.4.2014 23:15

M26i51r70o34s71l66a26v 66Z24i80k97m43u71n77d 7159623134573

Jak ... třeba jako rakouská modernizovaná ojetina Bmpz, Bmz nebo jako řídící vůz ČD původního označení 954 ... RJ je rychlý jako jakékoli rakouské IC / EC s klasickými vozy, na včasnosti jízdy nebo hlučnosti souprava RJ nic neovlivní ... Velmi kvalitní jsou švýcarské vozy ... třeba velkoprostorové Bmpz i se stahovacími okny, model "ve stanici nelze" ... stejně tak francouzské vozy ze 70. let minulého století, s dřevěnými schůdky  ...

0/0
26.4.2014 21:59

F21i66l71i21p 86S23i81r18o77t43e39k 9522619472511

Gratuluju, že jste se seznámil se slovem level. Trošku mi připomínáte film Trhák. Pan Kukura to zazpívá přinejmenším o 25-30% líp. Jenže to byla komedie, vy jste tragéd.

+2/0
24.4.2014 22:22

O13l29d87ř40i81c15h 47J17a15n55e54č44e38k 8409986493831

S diskomfortem souhlasím.

Pokud jde o rozhodnutí o nákupu, tak to bylo z donucení ze strany ÖBB, který tím podmínily pokračování společného provozu linky (Graz-) Wien - Praha.

Ale třeba budem ještě příjemně překvapeni - ČD by měly mít interiér odlišný od ÖBB - a interiér je to jediné, co mi na railjetech vadí

0/−1
24.4.2014 23:19

J18i69r80k28a 32D58v79o59ř46á58k 4845170873798

Vy souhlasíte se zikmundovým nesmyslným tvrzením, že railjet je méně pohodlný než motorák 810? Tomu nevěřím.;-D

+1/0
25.4.2014 10:05

J50i54r81k33a 36D12v43o24ř26á39k 4615340133818

Pan Zikmund má nepochopitelnou averzi k railjetům, asi v něm někdy dostal facku. Někomu může připadat méně pohodlný, někomu pohodlnější, záleží na mnoha faktorech. V každém případě má ale dobrou ekonomiku, na to ovšem málokterý diletant slyší.

+1/0
25.4.2014 10:02

M66i36r73o49s13l40a12v 76Z38i80k31m11u65n80d 7129553104583

Facku jsem nedostal, na RJ jsem se těšil jako malé dítě na nového medvídka, nicméně jsem byl totálně zklamán (tehdy jezdil je na pár vlacích a strávil jsem kvůli tomu noc ve Vídni na nádraží) ... od vagonu dlouhého 26,50 metru jsem čekal více místa než u vozu (nejen ČD) dlouhého 26,40 metru, ale ono je to naopak. V delším voze máte ve čtyřce méně místa než v tom delším, miniaturní WC, kde se sotva otočíte - klasický vagon vám nabídne na tuhle nezbytnou potřebu přece jen víc prostoru ... jít tam s kojencem na přebalení je iluze ... O zdvihací plošině pro vozíčkáře si můžete nechat zdát ... tu mají i rychlíky z Prahy do Chebu ... nebo příměstské vlaky ČD kolem Prahy a Ostravy ... nikoli ovšem RailJet ...  Stejně tak jsem čekal komfortní sedačky, minimálně na úrovni vozů DB provedení "velkoprostor" Bmpz nebo řídící & kolo vůz k lok BR 101 ... mj. tyhle vozy jezdí na osobních vlacích Norimberk - Ingolstadt po "VRT"...

Marně ... se soupravami norských, švédských nebo finských železnic vypadajících navenek dost chudě, leč uvnitř velmi pohodlně, se RJ nedá srovnávat ...

Ne nadarmo nabídku těchto "levných" souprav DB odmítly ... Poslední "luxusní" soupravou v Evropě byla rakouský Transalpin řady 4010 (ke konci kariéry jezdil do rakouského Gmündu NÖ na spěšnících z FJB) nebo švýcarská "Šedá myš", která již v roce 1960 "uměla" čtyři trakční proudové soustavy, na nichž jezdila ...

0/−2
26.4.2014 22:21

M30a48r65e64k 86V84y27m25a57z15a36l 5658116922960

Jsem zvědavý na ty pomluvy škarohlídů na RJ vlak....mně se ten vlak líbí.R^[>-]

Jen si asi ze začátku budou lidé plést tento nejmodernější vlak ČD se stejnou značkou u SA.

+3/0
24.4.2014 19:06

B55l55a63ž90e57j 43M48o76t20y52č14k94a 8557797415580

každej to pozná podle toho traktoru.

+2/0
24.4.2014 19:09

J44i36r15k33a 54D61v28o70ř19á61k 4275230853298

Řeč byla zřejmě o jméně, ne o vzhledu.

0/0
25.4.2014 10:11

M32i53r65o98s71l83a56v 10Z46i67k71m14u27n87d 7769423224303

A svezl jste se třebas z Vídně do Bregenzu RailJetem a zpátky jel klasickou rakouskou dvojkou s polohovatelnou sedačkou ve dvojce ...

+4/−3
24.4.2014 19:14
Foto

J12i35ř93í 17Š65r65á90m31e10k 3118717869341

A svezl jste se dvě a půl hodiny v padesát let starém motoráku, který jezdí jako rychlík z Prahy (s přestupem v Turnově) do Liberce? Zkuste to, to se neochodí.

+1/−3
24.4.2014 20:14

O85l58d96ř65i83c71h 11J24a42n85e60č79e14k 8859866893231

Já toho mám dost naježděno jak "rychlíky" na Liberecku, tak railjety. A ty motoráky mi z hlediska sedaček vyhovují mnohem více.

0/−1
24.4.2014 23:21

P53e31t84r 83N10o65v26o96t59n58y 3429152919342

Takový nejezdí.

+2/0
24.4.2014 23:31

Z98d44e94n84ě79k 40O38r78š76u38l58í11k 1205610307152

já jezdil rj do lince a bůhvíkda ještě a bylo to docela příjemná svezení.a le stejně se mi nejvíc líbí lasička coby příměstský vlak ve vídni;-)

+2/0
24.4.2014 20:46

O85l86d44ř23i21c58h 43J13a10n73e96č98e66k 8739516653981

jo z Vídně do Lince je to fakt příjemné - sednete, vypijete kafe a už vystupujete. 190 kilometrů za 1:15 hodiny. jenže ten problém je v tom - zkuste si v tom strávit čtyřnásobný čas. obzvláště pokud ten vlak bude plný. a to pokud možno na českých kolejích, které znáte z ECčka a kde Vám dojem z railjetu nebude rozptylovat to, jak rychle a hladce jede - protože pojede stejně jako to ECčko.

co Vám přijde tak super na lasičce? takový ešus, no...

0/0
24.4.2014 23:25

M80i67l54a15n 51W90e14l42s22e91r 5152178708161

Mezi Prahou a XXX jezdí spoustu pěkných vlaků.

Ale od nás z ČB do Prahy jezdí podle výbavy a rychlosti vlaky 40-50 let staré. A možná i parní vlaky...

+3/0
24.4.2014 18:20

K25a85r96e37l 37N28o15v88á84k 3323462516766

ale zase v ČB by chtěl žít každý. A navíc máte Masné krámy, ty v Praze ani v XXX nejsou.

+5/0
24.4.2014 18:40

B39l64a81ž76e70j 83M58o54t62y49č46k41a 8807927325170

člověče, byl jste někdy v budějovicích? Nechce se mi věřit že píšete takový nesmysl.

+5/−2
24.4.2014 19:10

J25i30r20k94a 66D35v92o50ř87á53k 4375710613628

Víte, "v Yyy by chtěl žít každý" je taková známá ironická hláška...

0/0
25.4.2014 10:16

M64i29r28o54s62l65a81v 37Z32i39k10m32u65n40d 7449873894863

Vozy z 80. let minulého století jsou 40 - 50 let staré ? V Německu jezdí soupravy, které pamatují J.F.Kennedyho ... a nijak se po rekonstrukci a modernizaci neliší od nových souprav.

+4/0
24.4.2014 19:18

M33i95l62a25n 30W30e65l44s96e56r 5832298958151

Přál bych si, kdyby u nás jezdili vlaky z tohoto století. Alespoň občas.

0/−1
24.4.2014 23:49

L27a89d87i83s75l61a73v 76P54a59s47t82o71r36e34k 1693837568195

Na trase Praha Brno jezdí jedny z nejhorších vozů ve flotile ČD?

+2/−3
24.4.2014 17:42

J49i80n73d38ř68i65c13h 33Č41e98r47m39á75k 3549806368

Pokud Praha-Brno jezdí nejhorší vozy flotily, tak jsou ČD s přehledem nejluxusnější přepravce široko daleko :-).

+6/−2
24.4.2014 17:44

J61a33n 51B92í76l57e54k 7334472704353

Tak jste asi rychlíkem nikdy nejel;-€!! Ty jsou opravdu nejhorší snad z celé západní Evropy!!

+1/−3
24.4.2014 17:48

J51a17n 21S75ů27r10a 4975853743522

Na rychlících. Nikoliv EC.

+2/0
24.4.2014 17:45

J47i87n55d34ř14i76c89h 81Č72e44r89m28á35k 3549266388

RailJet bude jezdit jako R?

+2/0
24.4.2014 17:47

J60a96n 90S74ů27r42a 4755413143342

ano, několik týdnů po dobu zkušebního provozu na R Praha - Česká Třebová - Brno (vybrané spoje)

+1/0
24.4.2014 17:47

J81a73n22a 40H83u35d72á55č85k79o13v14á 3310321490555

takže cestující pak čeká další šok a to, když z nejlepších vozů přesednou opět do nejhorších :-)

+3/−2
24.4.2014 17:55

V57i87k62t16o27r 92N49á71r82o68ž34n77ý 3609722708

On to žádný šok být nemusí.. Šok byl , když na obyčejných rychlících jezdilo pendolino a řada lidí si to vyhodnotilo jako lepší panťák...

0/−1
24.4.2014 20:38

T23o58m 72J71u65r98e97č32k58a 6435102815695

V zkušebním provozu na žádných R jezdit nebude. První souprava vyjede na tomhle (a jeho obratu).

http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-570

+2/0
24.4.2014 18:07

J51a80n 92S86ů52r93a 4915293833252

Tak máte pravdu. Byl jsem CD uveden původně v omyl,text upravíme a omlouvame se.a ooravdu s CD nemáte nic společného? :-)

+1/−1
24.4.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.