Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy koupily v Rakousku další ojeté vagony za čtvrt miliardy

České dráhy zlepší opět kvalitu svého vozového parku nákupem ojetých vozů z majetku rakouských státních drah ÖBB. S dopravcem už podepsal dohodu na nákup 25 vozů pro mezinárodní vlaky a devět lehátkových vozů. Celkem za ně utratí zhruba čtvrt miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E67v69a 64K70a81š50p66á15r92k78o15v74á 7780951239862

Hm, do dvaceti let po revoluci jsme měli dohnat západ (první odhad byl 15 let) respektivě Rakousko.....Furt to nejde a nejde, no aspoň, že máme na ty vyřazené vozy, když už se nedostává na nové...Rv

+1/0
2.5.2014 0:41

J81a92n 45H95o30r11a 6227531376

To by snad ani nebyl mistr Sůra, aby do článku o nákupu vozů ČD nevpašoval zmínku o RJ.:-)

Jinak pane redaktore ,když jste psal o nákupu "ojetých" vozu z Rakouska pro RJ ,zněl název článku "Na české koleje poprvé vyrazily vagony s dětskou hernou"

ve kterém dokonce mystifikujete,že je reko onoho oddílu provedl RJ.....

+3/0
29.4.2014 12:48

J83i62r66k15a 96D25v45o80ř76á81k 4105810573148

Sem se to o RJ docela hodí, je tu výrazná spojitost, i když v článku nezvýrazněná.;-) Je to prostě obdobný nákup vozů a předtím se psalo, jak to Jančura ČD vyfouknul. Zjevně ne vše, že. Jindy ty zmínky o Jančurovi bývají mnohem víc násilné.

+1/0
29.4.2014 14:24
Foto

J33i63ř23í 18N72o90v47á88k 5550686519

"Předpokládáme, že v Česku budou během několika týdnů. Projdou jen úpravou laku do našich barev, jinak se na nich nic měnit nebude," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský -  pravda, po rakušanech se nemusí čistit ani vnitřek ;-)

+1/0
29.4.2014 8:45

J59i46r10k81a 96D65v56o21ř42á97k 4875100983948

No teď možná, protože je ČD naučily, že když se jim prodaný vagón pokouší předat v jiném než smluveném stavu (vykradené díly, co se na poslední chvíli daly odšroubovat), tak ho vrátí. A to i za cenu že jede do ČR a pak svinskym krokem pěkně zpátky do Rakous.;-D

+3/0
29.4.2014 8:59

J63i68ř93í 11V24o22t14o33u88p21a42l 6167919485624

Zlepší kvalitu ojetými vozy? Neměli by tedy v Rakousku i pár ojetých politiků?

+2/0
29.4.2014 7:55

J89i93r16k97a 63D47v78o45ř98á79k 4255520703248

;-DR^

0/0
29.4.2014 9:11

M15a45r63t23i22n 19H31o53c86h40m55a46n 7353567874493

Když ČD kupovaly před cca 12 lety nové vozy Bmz nebo Ampz od Siemensu byla cena někde kolem 50 milionů za kus. Ten nákup z Rakouska je supervýhodný, ty vozy nejsou nijak zastaralé a jsou velmi pohodlné. A na údaj o stáří moc nehleďte. Po západaní evropě jezdí spousta vozidel kolem stáří 40 let po několika rekonstrukcích. Vagón nebo lokomotiva nejsou auto, které je po 5ti letech potřeba vyměnit.

+9/0
29.4.2014 7:48

M89i72r18o57s52l13a80v 12Z45i57k84m33u93n31d 7989693434183

Zrovna včera to bylo 50 let, co tehdejší ČSD převzaly první elektrickou jednotku řady 451 (tehdy EM 475.1001/1002).

Vydařená oslava tohoto výročí se konala v sobotu v Milovicích ...

0/0
29.4.2014 19:57

A82n75t78o91n79i39n 41B45l17a75z51e26k 4218312567591

No co, my zase prodavame ojete letadla do Iraku.......

0/0
29.4.2014 3:58

J88a51n 44C22h71o12d63e60c 9778643342964

Ojete vagony, ojete auta, ojete pbleceni, ojete jidlo.....jeden by rekl, ze zijeme v ojete republice

+4/−2
28.4.2014 23:25

J58i64ř40í 84V13o27t73o21u69p97a92l 6777269165954

Spíš v ojebané.

+3/0
29.4.2014 7:56

E15v59a 28K45a62š75p44á42r56k35o31v46á 7800221279242

;-DR^

0/0
2.5.2014 0:42

V24í15ť43a 86N51o44v65á23k 1938573445881

200 M za pár ojetych vagónu??

0/−1
28.4.2014 22:40

J90i57ř65í 94K64o15c57u10r59e28k 6705304235328

To je cena za 4 až 5 nových. Tyhle jsou cca v polovině životnosti.

+2/0
28.4.2014 23:11

J83i59r81k79a 91D98v52o82ř78á71k 4825290533708

Spíš za osminu nového.

+1/0
29.4.2014 9:01

J93i14r51k15a 40D55v51o97ř68á35k 4815740633268

(Ach pardon, po druhém čtení - máte pravdu.)

0/0
29.4.2014 9:09

D44a22v73i29d 60Š16a41f23r64á45n45e17k 5787934217453

Ty vagóny z osmdesátých let jsou pořád stavu jezdit hodně nad 160 km/h a to i jako tlačené, což vám v ČR nikdo nevyrobí. My umíme atomové elektrárny, sedláci z Rakouska holt jenom rychlovlaky. ;-D

+1/−1
28.4.2014 23:52

J61i86r16k54a 76D64v89o67ř80á84k 4895550973278

Nejen sedláci, taky myslivci.  No a občas ňákej ten císař, no.;-D

0/0
29.4.2014 9:02

M45i36r28o82s37l70a54v 34Z19i87k71m38u50n94d 7209433294743

Ony u nás nejezdí řídící vozy tuzemské výroby ???

0/0
29.4.2014 19:58

I66v50a89n 37M77a28r81e47k 6244938562

Jak se to říká ? "Nejsem tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat laciné věci" ? ! ? !

+1/−3
28.4.2014 21:39

J64i25r41k61a 14D68v27o18ř63á57k 4485480843438

Jenže tyhle vagony nejsou laciné, jsou z bazaru a ve stavu zřejmě převyšujícím cenu. Taky mě trochu mrzí, že se místo nich nekupuje na expresy něco nového, ale v současné finanční situaci ČD je to teď asi rozumné. Na nové teď víceméně není a je potřeba se rychle zbavit několika set šrotů. Bohužel hlavně prvních tříd.

+2/0
29.4.2014 9:07

M71i85r23o12s94l11a53v 32Z18i72k55m84u97n90d 7369803644373

A jaký je kvalitativní cestovní rozdíl mezi rakouskou ojetinou od Siemense a novým vozem od Siemense ... spíše ta novotina má méně pohodlné sedačky než ta ojetina ...

cestujícímu je ukradené, jak starý je rám vozu, to je totiž to jediné, co je na ojetinách, především těch modernizovaných původní ... všechno ostatní jsou díly, které se dají vyměnit ...

0/0
29.4.2014 20:03

J58i11r20k10a 53D62v43o40ř90á80k 4415180123508

"Laciné" my byly možná nějaké z Rumunska. Ale možná také ne.

0/−1
29.4.2014 9:10

J51i43r55k95a 34D21v97o55ř91á41k 4175680153288

A také si myslím, že by ČD mohly tyhle vagony poslat na rychlíky na ČB, Ústí a Cheb a tvářit se, že je to první třída.;-D Určitě je to mnohem lepší než ta jednička co tam teď jezdí. Ale na to si ČD asi netroufnou...

+1/0
29.4.2014 9:29

B70o35h80u82s92l20a89v 83K32r71á41l59í68k 2641200729906

"Jsou vybaveny klimatizací" si překládám jako "nedá se v nich větrat ani koukat z oken". Ale holt taková je doba.  Pohodlným vlakům s luxusními koženkovými sedačkami, otvíracími okny a účelně uspořádanými kupé už asi odzvonilo.  A design 60. let už asi taky nebude ničím překonaný.

+1/−3
28.4.2014 20:49

M98a69r15t43i63n 45K40y56p52r 2382125184774

Otevřené okno ve 160km/h je čistá radost. A v létě lepivá koženka taky.;-D

+3/0
28.4.2014 20:56

B92o83h57u24s68l64a98v 57K25r90á59l67í20k 2821630739516

Jestli radši jezdíte v uzavřených dobytčácích s neprůhlednými okny na fakírských sedačkách v umaštěné vyšisované plyši, budiž vám přáno - vaše doba nadchází. A pokud životnost těch vozů je desetinová a cena desetinásobná oproti tomu, jak to bývalo kdysi, když se ještě železnice uživily samy, tak bych se vůbec nedivil, kdyby už nikoho nebavilo vám a k oboru nabaleným tunelářům váš koníček sponzorovat.

+2/−4
28.4.2014 21:06

M43a45r29t50i17n 98K10y84p16r 2892505364494

Opravdu je jejich životnost 4 roky?;-D

+2/0
28.4.2014 21:10

B80o86h74u54s78l57a12v 53K94r54á73l42í82k 2771540759536

To se zeptejte Rakouských drah a Českých drah, po jaké době své vozy vyřazují a prodávají do rozvojových zemí. Nejhůř to odskáčou železnice těch nejzaostalejších zemí, které to pak  už nemají komu dál prodat.

+1/−1
28.4.2014 21:15

J61i75r81k11a 94D66v88o36ř84á84k 4575390623748

Že by po 40-50 letech, kus od kusu?

0/0
28.4.2014 23:01

J58a30n 75M20o72l91n65a14r 7160705971470

Proc se zlepsi komfort cestovani tim ze vagon ma kotoucovou brzdu?

Chapu ze to lip brzdi , ale jak to ovlivni komfort kdyz v tom sedim? Ze to min skripe?

0/0
28.4.2014 20:21

M90a55r17t34i30n 54K19y62p37r 2742535484854

Zhruba tak, pokud je kotoučovka ve slušném stavu, nadělá při brzdění o dost míň rámusu, než špalky. Pokud je ve skvělém stavu, brzdí skoro potichu.

+6/0
28.4.2014 20:24

T30o85m27á93š 71K54u24č42e78r24a 6219177674818

Tak treba kolem brna jezdi stare osobaky a ty kdyz brzdi tak si vsichni musi zacpat usi jinak by za pul roku poslouchani toho rachotu lidi ohluchly ;-)

+3/0
28.4.2014 20:36

M82i86r57o68s21l13a57v 74Z43i29k60m63u12n30d 7109473824763

Hlavně, že vozy Bdmtee jezdící kolem Brna" mají kotoučovky ...

0/0
29.4.2014 20:07

J37i33ř51í 15K47o20c43u25r82e15k 6225404945268

Asi tak -20 dB hluku oproti vylágrovanému béčku možná i víc. Ony ty brzdové špalky mlátí při sebemenší nerovnosti do kol a i když se nebrzdí, tak se o kola lehce otírají, což generuje syčivý zvuk. Nic příjemného.

+2/0
28.4.2014 23:15

J62i72r35k74a 78D15v42o45ř38á54k 4525970423188

A ještě je tu další věc, jízdní dobu bych klidně také určitým způsobem zahrnul do komfortu. Pokud mají mj. všechny vozy vlaku dostatečně moderní podvozek (a to obvykle souvisí i s kotoučovou brzdou), smí vlak jezdit na "horní rychlostníky", čili v obloucích zpomalovat o 5-10 km/h méně než ta východoněmecká Béčka. Není to samozřejmě tolik jako pendolino, ale je to znát. I na ekonomice.

+1/0
29.4.2014 9:17
Foto

V52l92a41s40t40i44m79i43l 39Č77e48r47n34ý 3947293515

Chápu, že napsat čtvrt miliardy vypadá určitě mnohem senzačněji, než napsat 250 milionů. A uvést alespoň orientačně cenu nových vozů a porovnat tahle dvě čísla je asi už nad síly novináře. Ale jen primitivním dělením bez ohledu na typ vozu, vychází cena za vagon na něco málo přes 7 mil. To mi přijde pocitově jako docela dobrá cena, jestliže jsou vagony po rekonstrukci. Předpokládám, že nový vyjde na násobky této ceny.

+11/−1
28.4.2014 20:01

M62a13r33t43i11n 39N94o34v68o77t44n91ý 3946966621494

To pan "novinář" napsat nemůže, protože by pak bylo vidět, že jde o velmi dobrý nákup, a nevrhalo by to na ČD negativní stín, jak je potřeba ...

+9/−3
28.4.2014 20:04

B76o35h72u88s72l80a98v 60K46r28á42l56í35k 2411800469256

Já bych pana redaktora nepřeceňoval. Prostě jen papouškuje informace z tiskových zpráv dopravců, padni komu padni. Pokud budete mít nějakou funkci nebo titul a plácnete nějaký nesmysl, třeba vás taky ocituje.

0/0
28.4.2014 20:53

J85a90n 49S73ů98r17a 4235973163712

Nepapouškuji nic, jde o vlastní zjištění. Najděte mi na toto téma prosím tiskovou zprávu, co k tomu ČD vydaly.

+2/0
28.4.2014 22:51

J62a10n 86H47o42r25a 6987701976

Pane Sůra,že by špioni z manežmentu ČD........;-D

0/0
29.4.2014 12:33

J32i39r78k81a 13D72v96o81ř95á47k 4985360953968

Ne, tenhle článek je opravdu z těch lepších.

+1/0
29.4.2014 9:20

J75a19n 15S22ů75r76a 4285593903652

Jasně, tohle je vysloveně negativní zpráva o ČD. Ale napsal to Sůra, to je debil, tak je to negativní.  Co je na ní konkrétně negativního?

+1/0
28.4.2014 22:50
Foto

V19l45a59s58t79i10m41i36l 69Č81e23r85n16ý 3197453115

Její dikce. Víceméně je to z toho textu na hony cítit. Už jen ten senzacechtivý nadpis. Víte, je z toho cítit tendenčnost. Já také nemám České dráhy moc v oblibě ale mám z Vás pocit, že je to vlastně jedno co udělají, stejně je to špatně. I kdyby dráhy ty vagony koupily nové, že?

+1/0
29.4.2014 6:32

J12a34n 26S60ů17r44a 4655123213382

Nesouhlasím. Co je na titulku senzacechtiveho? Jak byste ho napsal vy?

0/0
29.4.2014 7:07

M37a12r33t92i79n 71N48o22v71o67t22n47ý 3116956151714

A proč tedy do toho článku nenapíšete, kolik stojí nový vagon, aby měli čtenáři možnost porovnat, jaký je rozdíl v ceně?

0/0
29.4.2014 15:01

J66a24n 83S88ů13r94a 4765733743922

Nepovažuji to za důležité.

0/−1
29.4.2014 15:08

V42a39c58l73a78v 57H47a51j72e39k 3136769119

Ale pro toho, kdo to čte a nepohybuje se v železniční branži to důležité naopak je.

+1/0
29.4.2014 16:13

J51a47n 92S47ů77r87a 4635323303542

OK

0/0
29.4.2014 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.