Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy hlásí téměř dvoumiliardovou ztrátu, dluhy přesáhly 34 miliard

Skupina České dráhy loni prodělala téměř dvě miliardy korun, ale řada provozních čísel vykazuje zlepšení hospodaření. Firmě loni zhoršily výsledky intervence České národní banky i nesplněný plán prodejů nemovitostí. Klíčový byznys v osobní dopravě zůstává nadále ve ztrátě. Do plusu se naopak dostalo ČD Cargo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a73n 73S89ů10r19a 4215203933972

Vážený pane Novotný. Najděte mi prosím jedinou věc, která je v té zprávě špatně. Pokud ji najdete, máte u mě prémii 1000 Kč.

0/0
1.5.2014 14:38

B33l32a24ž66e51j 96M67o87t90y44č36k67a 8117357545360

kamiony na koleje

+1/0
1.5.2014 13:24

S22t70a32n19i84s36l30a78v 45S25r75b87a 4265104328504

Tak pokud maji dluh(opisy) v eurech a vydaje v eurech a prijmy v korunach a nemaji to kurzove zajistene, tak to je na kriminal za nepeeeci radneho hospodare.

0/0
1.5.2014 12:18

J82a81r42e15k 85K12a38l49i84v34o27d47a 7656863151726

ČD Cargo v plusu, no to se picnu...

+1/0
30.4.2014 18:51

J63a55n 82G97a49z70d88a 6472948933867

Dráhy jsou ve ztrátě - a to ještě dostávají proplacený skoro každý vlak do výše kterou si sami navrhli. Myslím, že pro začátek by stačilo je nenechat jezdit a dělat další ztráty tam, kde funguje soukromá doprava bez dotací.

0/0
30.4.2014 18:42

A15l81a90n 98Ř74e43p13k27a 4285536

No jasně, to by se Jančurovi líbilo ;-D Otázkou je, jak by ta doprava pak vypadala.. :-P Btw. Ve ztrátě nejsou jen dráhy.

+1/0
30.4.2014 19:49

M21a30r35t68i93n 68N10o11v12o40t79n37ý 3696246611544

Tam, kde funguje soukromník bez dotací, jezdí bez dotací i ČD.

+2/0
30.4.2014 20:14

J49a51r43o20m53í66r 89S17t50r43a13š43i27l 72S31t83. 3874534200435

Černý díry Česka!

Poslanecká a senátní sněmovna včetně těch vyžírků evropských, úřad prezidenta, Strakovka a jejich ministestva, různé dohledací jejich úřady, VZP, České kolejnice - dejte jim všem padáky - ale potáhnout po kolejích!!, pošta, ale i ředitelství dálnic a jiný státní pohrobci

To je dneska všechno odstrašující  pro Čecha - pracujícího....

+1/−2
30.4.2014 16:40

P61e71t79r 76P29r47a92t90e55r 5343539305848

Hlupák, který si říká ekonomický ředitel a neumí měnově zajistit obchody firmy, může existovat snad jen ve státní firmě. Platy by chtěli dorovnat, ale že jsou tito "manažeři" neschopní již nikdo neřeší..

+1/−1
30.4.2014 15:58

R22a88d63e74k 83N43e66u62m45a60n52n 5342962678845

měnově zajistit se může proti ekonomickému vývoji - ne proti měnové reformě

0/0
30.4.2014 21:37

P67e58t53r 81P70r51a20t86e78r 5623429345298

Když nevíte, co je měnová reforma, tak tu neplácejte nesmysly. A to pomíjím fakt, že i měnová reforma je důsledkem nějakého hospodářského vývoje.. proti kterému se lze zajistit.. ale vy zřejmě ani nevíte, co se rozumí pod pojmem měnové zajištění, že? To byste mohl dělat ekonoma u drah.. ;-D

0/0
30.4.2014 23:31

M96a25r94t19i58n 22Š42v59a42n29c22a68r 5762763

JE TŘEBA ROZEBRAT ŽELEZNEJ ŠROT NA LOKALNICH TRATÍCH A PŘESTAT NESMYSLNĚ DOTOVAT TEN ZTRÁTOVEJ PROVOZ.  SOUSTREDIT SE NA EFEKTIVNI PROVOZ PATERNI SITE...

+1/−5
30.4.2014 15:33

J97a36n 29H33r93a49d 6350161870

"Klíčový byznys, osobní doprava zůstává nadále ve ztrátě." -konec citátu. Chtěl jsem s dětmi v neděli jet ze Strakonic na Kubovu Huť a zpátky (změna v našich autovýletech). Po silnici je to cca 40 km (půl hodiny). na stránkách ČD jsem si našel jídní řád a cenu jízdného. Byl to pro mě šok. Jedna cesta trvá zhruba hodinu a půl a jednoho dospělého s dvěma dětmi (6 a 7 let) by to stálo 275,-Kč! Napište mi někdo, proč jet vlakem? Ztráta cca dvě hodiny času, (i když bych jej s dětmi ve vlaku uměl využít), finanční ztráta cca 80,-Kč, určité nepohodlí kvůli časům odjezdů. Jediným plusem by bylo, že si na Kubovce můžu dát pivo. Myslíte, že mám jet vlakem? Myslíte, že to ČD myslí vážně s lákáním cestujících? Podotýkám, že jsem si dobře vědom toho, že cestující "mého typu" ČD moc nezajímá.

+3/−2
30.4.2014 14:52

M75i98r48e23k 70Z77á75v95o31d10n41ý 7432477440578

Pokud jde o rychlost, bylo by lepší si stěžovat na SŽDC.

+4/0
30.4.2014 15:09

B25e47n 55P51a17v26k34a 1687113737431

No je to teda hrozný courák, ale nechápu, co se vám nezdá na ceně? To mně jako vysvětlete.

+5/−1
30.4.2014 15:32

M87a51r42t19i40n 78K70r19e16j42č59í 5731280888635

Já chci zase jen vlakem z Dobříše do Příbrami. Vzdálenost 20km autem. A vlakem to je šok, 120 km přes Prahu!! Ve vlaku už mě nikdo neuvidí.

+2/−2
30.4.2014 16:52

J52a26n 47K75l44i64m87a 7830753770122

Neomezená jihočeská jízdenka čd stojí 250kč je přenosná  a můžou na ní cestovat 2 dospělí a 3 děti.

+1/0
1.5.2014 9:28

J78a64r80o59s74l78a22v 95M44o86u53č87k90a 3119632767352

Ať se na mně idnes nezlobí, ale jaký má vliv nákup nových vozidel v € při změně kurzu na hospodářský výsledek firmy v roce 2013? Předně to není náklad, ale investice (v mezinárodní ek. hantýrce tzv. CAPEX). Odpisová doba kolejových vozidel je kolik? 10 let? Tak snížení kurzu koruny o 10% se v hospodaření jednoho roku projeví 1% z původně plánované hodnoty investice. Tedy investice původně 25 mil. Kč se zvýšila na 27,5 mil Kč a dopad do nákladů je potom 250 000 Kč ročně oproti plánu. Navíc by k té změně kurzu muselo dojít začátkem roku, aby to mělo vliv na rok 2013, ale ČNB intervenovala až ke konci roku pokud se nepletu. Takže nám pánové z ČD ve spojení s neználky z idnesu valí pěkné klíny do hlav. A proč? Aby ospravedlnili své bídné hospodaření? A tohle zdůvodnění jim dozorčí rada schválí? No potěš koště. Tady je vidět zač stojí tyhlety státní firmy. Česká pošta je stejný dáreček. Ty managementy by v komerční sféře nevydržely měsíc.

+5/−2
30.4.2014 14:34

M50a82r86t81i32n 27K61r80e52j62č96í 5971330628575

za 25 mil nemáte pomalu ani drezínu, patrně Vám vypadly dvě nuly. A zrovna Česká pošta hospodaří ziskově.

0/0
30.4.2014 17:17

J42a61n 76S91ů53r35a 4825843933162

velká část dluhů je v eurech.

+1/0
30.4.2014 20:38

K91a29t64e72ř58i84n43a 11S21l58a34v94í24k96o41v62á 6963935360583

tak to asi zase budou asi obří zlaté padáky a nové vedení.

+1/−1
30.4.2014 14:24

T97o46m63á89š 39H57u48d86e84č80e25k 3103123869263

Je zajímavé, že největší tunel v historii ČR, tedy České dráhy, nikomu nevadí.

+2/−6
30.4.2014 14:13

M35a42r25t79i14n 22N63o31v50o98t17n66ý 3616936221714

Asi proto, že tomu tak není. To vás nenapadlo?

+4/0
30.4.2014 14:15

M84a90r67e56k 93T81ů11m81a 4292378946242

Blanka bude zase nejdelší... ;-)

0/0
30.4.2014 15:27

M36a76r19t93i22n 19N24o37v64o77t55n54ý 3856816421484

Doporučuji všem, aby si radši přečetli tiskovou zprávu ČD a ne tu překrouceninu, kterou z toho (ja je jeho zvykem) udělal Jan Sůra:

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-20433/

+7/−1
30.4.2014 14:09

J40a50n 80S34ů89r68a 4525243213282

Najdete mi tam jedinou chybu a máte u mě tisíc korun prémii. A jsem si zrovna v tomto případě na 1000% jist, že tam není jediná chyba.

+1/0
1.5.2014 14:39

S69t41a59n24i96s83l84a67v 17S24r31b96a 4725484838964

manažeři by měli začít přemýšlet, co zákonodárce měl na mysli, když do nových zákonů napsal, že pokud orgány společnosti mohli vědět o budoucí nesolventnosti, tak že vrátí co firmy dostali dva roky zpátky. být v orgánu čd, vše co dostanu dám stranou a neutratím ani korunu.

0/0
30.4.2014 14:08

M43a30r22t21i11n 17M98u67r42c87i85n24a 5888466186655

A co?

Na niektore veci je statna kasa bez dna a CD je jednou z nich...

+1/−4
30.4.2014 13:51

J79o11s90e54f 95K14o63p58e69c11k24y 9344342185

jak spolu ty 2 veci souvisi? ;-)

+3/0
30.4.2014 13:54

M52a18r84t15i70n 18M92u97r17c67i33n59a 5558646946975

Suvisia spolu tak, ze doteraz sa kazda vlada tvarila, ze situacia, kedy je statna zeleznicna firma v strate je uplne normalna (a aj spolocnensky akceptovana vec) a implicitne je psou povinnostou danovych poplatnikov zacvakat stratu, ktoru CD vyprodukuje.

0/−4
30.4.2014 14:01

J53o27s76e23f 41K91o47p92e52c47k26y 9574622405

uz asi 6 let existuje zakaz podpory statnich firem v tomto segmentu v ramci cele EU...;-)

+4/0
30.4.2014 14:08

M16a84r43t17i79n 43N15o13v40o46t56n85ý 3126836851724

Nepište nesmysly, stát nemůže ztrátu ČD "zacvakat".

+3/−1
30.4.2014 14:11

J53i18ř92í 73K13o69c17u57r94e20k 6255474225278

Ale může, apokud na to dojde, tak taky zacvaká. Je většinovým akcionářem a tak v případě konkurzu nese jistá rizika s vlastnictvím akcií spojená.

0/0
30.4.2014 14:43

M70a76r50t53i36n 27N73o22v57o25t63n48ý 3246456751834

Musím se opakovat - nepiště nesmysly. Státu opravdu nic nehrozí a nemusí ztrátu ČD hradit. Ani v případě (opravdu hypotetického) konkurzu - žádné závazky vůči ČD nemá.

+2/−1
30.4.2014 15:03

J16a45n 19S66ů73r71a 4495693663122

Pane Novotný, toto se píše ve výroční zprávě za rok 2013, takže Vašimi slovy, nepište nesmysly

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

J25a36n 58S84ů33r89a 4655283293842

Společnost má uzavřenou úvěrovou smlouvu s konsorciem bank vedených Československou obchodní bankou, a.s. Dalšími členy konsorci

a jsou Kreditanstalt für

Wiederaufbau, Bayerische Landesbank, Česká spořitelna, a. s. a Deutsche Bank Filiale Prag, org. složka. Úvěr byl poskytnut za účel

em obnovy vozového parku a je

zajištěn státní zárukou vystavenou Ministerstvem financí ČR, která zajišťuje jistinu a úroky

0/0
1.5.2014 14:57

V18i61k39y58r 54B78o95h45u58m48i31l 91S21t28r36a19n12s12k60y 9957148116839

Ale intervence těch pánů z ČNB PŘECI nastartovala růst!!:-P Pravda je, že v tomto případě růst dluhu;-D. Ukazuje se, že nesmyslné rozdělení /dříve/ státních drah na "spolupracující" subjekty přinesla přesně to, co většina skutečných expertů předpkládala, totiž ještě větší úpadek a dluhy.

+1/0
30.4.2014 13:17

P69e24t58r 85Š97i40l40h58a58n 7278552977963

Už při intervenci se bez obalu říkalo, že zdraží dovoz.

0/0
30.4.2014 13:34

H82o78n17z29a 91K52o34v17a63r 6933437479653

Jistě, ale exportu. ČD něco exportuje?

0/−1
30.4.2014 13:41

J95o79s62e25f 68K87o13p60e55c87k40y 9304202465

CD nic neexportuje, nakupuje ale za Eura a dluhy ma tez z velke casti Eur

0/0
30.4.2014 13:43

H28o18n72z43a 93K71o38v22a28r 6323527769223

Přesně tak. ČD určitě nebyla firma, kerou to mělo podpořit. Bohužel byla spíš na té straně, která intervencí utrpěla.

+1/0
30.4.2014 13:50

J57a59n 61N60o63ž51i60č73k43a 1770945119863

Nevadí stát potažmo daňový poplatník to zaplácne a jedeme dál :-) Když se podívám na některé spoje do "horní dolní" a jejich opravdu velkou obsazenost, nebylo by lepší místo vlaku vypravit minibus určitě by provoz vyšel mnohem levněji.

+2/−1
30.4.2014 13:10

V19i92k32y33r 28B87o70h42u86m88i54l 31S98t52r92a67n67s44k92y 9267218906129

A lavně až se budou zase vyplácet ty zlaté padáčky, to bude hezounké zdůvodnění, že dluhy jsou vlastně prospěšné a management to vedl super!

+1/0
30.4.2014 13:19

A95d36a79m 65V67i85l53í73m93e48k 3926848286

Odvolání Žaludy byla obrovská blbost

+1/−3
30.4.2014 12:56

B29e94n 98P33a88v50k25a 1717723167421

Žaluda byl hlavně lhář.

+1/−2
30.4.2014 13:09

A52l17a79n 75Ř20e59p17k70a 4975116

V čem Žaluda lhal? Lhář je spíš Jančura.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:38

M30a37r91t18i15n 73M10u45r79c36i60n59a 5188486486485

no jasne... bolo by lepsie, keby ta strata bola 3 miliardy a celkovy dlh tak okolo 50 miiliard...

;-D

0/0
30.4.2014 13:54

M93i92r31e50k 86Z33á62v73o33d25n78ý 7722977830878

Nebyla. Jeho D1Ex byly pro ČD pohromou.

+1/0
30.4.2014 14:52

V84l24a30s27t74i71m40i79l 45S50v70o37b35o16d91a 7563718375714

2 mld. sekera s 12 mld. dotacemi je tedy super úspěch :-D.

+8/−2
30.4.2014 12:40

A21l23a76n 75Ř60e43p13k39a 4445816

Dokázal by si snad tak obrovský podnik jako jsou dráhy řídit líp? A počítej i s úvěry na obnovu vozového parku.;-)

+2/−1
30.4.2014 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.