Diskuze

Dráhy hlásí téměř dvoumiliardovou ztrátu, dluhy přesáhly 34 miliard

Skupina České dráhy loni prodělala téměř dvě miliardy korun, ale řada provozních čísel vykazuje zlepšení hospodaření. Firmě loni zhoršily výsledky intervence České národní banky i nesplněný plán prodejů nemovitostí. Klíčový byznys v osobní dopravě zůstává nadále ve ztrátě. Do plusu se naopak dostalo ČD Cargo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J23a77n 86S56ů71r87a

1. 5. 2014 14:38

Vážený pane Novotný. Najděte mi prosím jedinou věc, která je v té zprávě špatně. Pokud ji najdete, máte u mě prémii 1000 Kč.

0 0
možnosti

Tak pokud maji dluh(opisy) v eurech a vydaje v eurech a prijmy v korunach a nemaji to kurzove zajistene, tak to je na kriminal za nepeeeci radneho hospodare.

0 0
možnosti

ČD Cargo v plusu, no to se picnu...

1 0
možnosti

J98a25n 15G34a79z88d13a

30. 4. 2014 18:42

Dráhy jsou ve ztrátě - a to ještě dostávají proplacený skoro každý vlak do výše kterou si sami navrhli. Myslím, že pro začátek by stačilo je nenechat jezdit a dělat další ztráty tam, kde funguje soukromá doprava bez dotací.

0 0
možnosti

A91l57a38n 84Ř22e94p88k71a

30. 4. 2014 19:49

No jasně, to by se Jančurovi líbilo ;-D Otázkou je, jak by ta doprava pak vypadala.. :-P Btw. Ve ztrátě nejsou jen dráhy.

1 0
možnosti

Černý díry Česka!

Poslanecká a senátní sněmovna včetně těch vyžírků evropských, úřad prezidenta, Strakovka a jejich ministestva, různé dohledací jejich úřady, VZP, České kolejnice - dejte jim všem padáky - ale potáhnout po kolejích!!, pošta, ale i ředitelství dálnic a jiný státní pohrobci

To je dneska všechno odstrašující  pro Čecha - pracujícího....

1 2
možnosti

P73e45t65r 87P97r47a89t60e26r

30. 4. 2014 15:58

Hlupák, který si říká ekonomický ředitel a neumí měnově zajistit obchody firmy, může existovat snad jen ve státní firmě. Platy by chtěli dorovnat, ale že jsou tito "manažeři" neschopní již nikdo neřeší..

1 1
možnosti

měnově zajistit se může proti ekonomickému vývoji - ne proti měnové reformě

0 0
možnosti

JE TŘEBA ROZEBRAT ŽELEZNEJ ŠROT NA LOKALNICH TRATÍCH A PŘESTAT NESMYSLNĚ DOTOVAT TEN ZTRÁTOVEJ PROVOZ.  SOUSTREDIT SE NA EFEKTIVNI PROVOZ PATERNI SITE...

1 5
možnosti

J29a97n 20H75r39a11d

30. 4. 2014 14:52

"Klíčový byznys, osobní doprava zůstává nadále ve ztrátě." -konec citátu. Chtěl jsem s dětmi v neděli jet ze Strakonic na Kubovu Huť a zpátky (změna v našich autovýletech). Po silnici je to cca 40 km (půl hodiny). na stránkách ČD jsem si našel jídní řád a cenu jízdného. Byl to pro mě šok. Jedna cesta trvá zhruba hodinu a půl a jednoho dospělého s dvěma dětmi (6 a 7 let) by to stálo 275,-Kč! Napište mi někdo, proč jet vlakem? Ztráta cca dvě hodiny času, (i když bych jej s dětmi ve vlaku uměl využít), finanční ztráta cca 80,-Kč, určité nepohodlí kvůli časům odjezdů. Jediným plusem by bylo, že si na Kubovce můžu dát pivo. Myslíte, že mám jet vlakem? Myslíte, že to ČD myslí vážně s lákáním cestujících? Podotýkám, že jsem si dobře vědom toho, že cestující "mého typu" ČD moc nezajímá.

3 2
možnosti

Pokud jde o rychlost, bylo by lepší si stěžovat na SŽDC.

4 0
možnosti

Ať se na mně idnes nezlobí, ale jaký má vliv nákup nových vozidel v € při změně kurzu na hospodářský výsledek firmy v roce 2013? Předně to není náklad, ale investice (v mezinárodní ek. hantýrce tzv. CAPEX). Odpisová doba kolejových vozidel je kolik? 10 let? Tak snížení kurzu koruny o 10% se v hospodaření jednoho roku projeví 1% z původně plánované hodnoty investice. Tedy investice původně 25 mil. Kč se zvýšila na 27,5 mil Kč a dopad do nákladů je potom 250 000 Kč ročně oproti plánu. Navíc by k té změně kurzu muselo dojít začátkem roku, aby to mělo vliv na rok 2013, ale ČNB intervenovala až ke konci roku pokud se nepletu. Takže nám pánové z ČD ve spojení s neználky z idnesu valí pěkné klíny do hlav. A proč? Aby ospravedlnili své bídné hospodaření? A tohle zdůvodnění jim dozorčí rada schválí? No potěš koště. Tady je vidět zač stojí tyhlety státní firmy. Česká pošta je stejný dáreček. Ty managementy by v komerční sféře nevydržely měsíc.

5 2
možnosti

za 25 mil nemáte pomalu ani drezínu, patrně Vám vypadly dvě nuly. A zrovna Česká pošta hospodaří ziskově.

0 0
možnosti