Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun

Cenová válka o cestující přináší dopravcům mezi Prahou a Ostravou velké ztráty. Leo Express ve svém prvním roce provozu prodělal 159 milionů korun, přitom má nejnižší náklady na kilometr ze všech tří dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B80r97o38n50i78s14l12a51v 17G93a98b14r13y27š 2352159351

Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.

0/0
2.5.2014 21:01

P23e37t32r 31N74o70v68á70k 3103766864774

Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu....  Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..

0/0
2.5.2014 8:23

V96l52a66s17t67i60m87i48l 43S28v38o96b49o86d86a 7253158555724

Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.

0/−6
2.5.2014 8:37

J82i52r45k49a 55D95v83o16ř37á68k 4785770373248

Dotace na provoz už ČD několik let nedostává. Jezdí se na základě smluvní objednávky a takových železničních dopravců je několik, ne jen ČD, i když ty jsou (zatím?) s přehledem největší.

+3/−1
2.5.2014 14:05

V72l20a51s42t95i45m65i47l 65S91v94o97b35o80d87a 7833528655534

Kraje = stát a zároveň platí, že stát si typicky nic neobjednavá, neboť není spotřebitel, takže... dotuje ;-).

0/0
3.5.2014 15:28

L14a13d34i60s13l20a21v 82P54a60s78t63o49r11e81k 1753767448825

No největší dotace Svobodo bere Jančura a to nejsou ČD víš;-)

+1/−2
2.5.2014 16:41

J19a20n 16S44ů86r52a 4535563703122

12 miliard je méně, než 73 milionů? Pane Pastorku, zkuste zas nějakou odrhovačku:)

+2/0
2.5.2014 16:50

V28l53a26d23i33m32í20r 47F58i48b31i84g61e21r 5854851371544

EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.

Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.

0/0
2.5.2014 7:28

V95l52a14s21t48i68m55i43l 96S67v47o17b58o62d50a 7793368175614

A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.

0/0
2.5.2014 3:37

M25a77r70t37i27n 95M60a33c58e93k 6585106253987

fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal.;-D časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží ;-D

+1/−1
1.5.2014 21:32

J60i27r96k17a 14D56v66o89ř35á51k 4105500893678

K tomu není naprosto žádný důvod.

0/0
2.5.2014 14:23

A44l80e84š 78J34a86n39á28č80e76k 3923524176323

Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.

0/0
1.5.2014 18:41

T83o12m19á47š 91H58o12l32u81b 4282123151826

kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.

+1/0
1.5.2014 19:04

M34i52r28o37s76l15a92v 88Z76i19k78m75u38n68d 7419463304233

V Česku koluje DVD "Veřejná doprava ve Švýcarsku".  Po kvalitě podobné dopravy u nás "toliko slintáme" a omílají se učebnicové poučky o tom, jak konkurence přinese zlepšení kvality a zlevnění služeb. To jistě platí, ale pouze do určité míry ... Stejně tak jako racionalizace a snižování nákladů, zejména mzdových formou propouštění má své hranice, protože propuštění lidé nemají práci, nemají peníze na nákup "racionálně" vyrobeného zboží ...

Na tom DVD hovoří funkcionář "svazu" a říká, že přílišná liberalizace nevede ke zlevňování, ale naopak ke zdražení.

V zemi s nejlepší veřejnou dopravou by si ani černý ani žlutý dopravce nelízli, pokud by nepřistoupili na pevná pravidla "svazu". Přitom dopravní trh je tam otevřen, akorát všichni musí jezdit za stejné peníze, uznávat jízdenku vydanou u pokladny jiného dopravce na celou přepravní trasu ... jinak řečeno, u pokladny železniční stanice x si lze koupit jízdenku na trasu učiněnou vlakem, lodí, lanovkou, autobusem, vlakem a podle stanoveného klíče se dělí tržba ...

Vybírat si rozinky nelze - chceš jezdit Praha - Ostrava ? Je-li volná kapacita dráhy, žádný problém, ale pojedeš každou hodinu, od 5.00 do 22.00, za jízdné, které jsme stanovili ... ve vlaku můžeš dávat lidem zadarmo co chceš ... Od nás dostaneš zaplaceno tolik a tolik ... 

Jo ty nemáš vozidla a personál na vlak každou hodinu oběma směry ? Tak to je nám líto, až budeš mít vozidla, tak se přihlas ...

Jezdí - li mezi Prahou a Brnem vlak, tak by nikdo nedostal licenci na autobusy. Autobus by skončil na nádraží v Praze nebo Brně ...

+2/0
2.5.2014 7:56
Foto

B61r48o44n15i32s42l62a57v 40G65a21b97r65y75š 2282139151

Geniální! Stejným způsobem vlastně má fungovat integrovaný dopravní systém. Jenže Češi jsou rozmlsaní a když musí přestupovat, raději si berou auto. Směl bych vědět, kde je ono DVD k mání?

0/0
2.5.2014 21:09

J61i48r25k46a 24D42v17o92ř40á71k 4635890693858

Je naprosto v pořádku, že se první rok nebo třeba i dva podniká se ztrátou. Jde o to, jestli se to do plusu opravdu dostane v rozumné době, se kterou podnikatel a investoři mohou rozumně počítat.To platí o větším podnikání obecně.

0/0
2.5.2014 14:13

J50i65r48k28a 30D85v74o28ř74á36k 4765770533128

V zásadě by se mohlo i "tolik" dopravců na té trati uživit, ale až se množství cestujících stabilizuje natoik, že tam víceméně zůstanou i když cenová válka pomine. Ale jistě, dá se to urychlit tím, že buď jeden půjde z kola ven, nebo že v součtu omezí počet spojů - což už trochu nastalo a pravděpodobně se do konce roku ještě stane.

0/0
2.5.2014 14:27
Foto

M56i34r63o66s83l81a97v 24S34t11e97i38n11e90r 6938494943355

To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.

+1/−1
1.5.2014 17:46

P78e16t35r 40M46a29r90e84š 8830336

;-DJen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.

+1/0
1.5.2014 18:11

V34l41a51d40i91m75í92r 68F77i21b18i17g10e53r 5464451681884

Vlaky jsou nové v záruce tudíž náklady na údržbu jsou minimální. Časem se to otočí vlaky budou odepsané ale zase vzrostou náklady na údržbu. Vždyť jen 1 soukolí na nápravě vyjde samo o sobě na 500tis. bez práce a to je jedna věc z mnoha, přitom stačí aby vlak rychle brzdil a hned jsou kola s ploškou tak se musí přebrousit nebo vyměnit. Je to dost častý jev občas mám pocit že je jízda s masáží jak to dupa než dojedu jsem naklepaný jak řízek. Každý rok revize atd.

+2/0
2.5.2014 7:33

J72a75n 64J23e90m33e67l53k10a 1315280

Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..

0/0
1.5.2014 17:08

M65i63r89e89k 72Z45á55v23o97d56n61ý 7312697570918

"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D

0/0
1.5.2014 14:57

M92i70r16e81k 93Z10á59v11o21d17n68ý 7202507270728

Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."

0/0
1.5.2014 14:58

R48a75d70e49k 21J57a28n27a36t17a 9905326704422

Ano, to je velice zajímavé. Započítal do toho, že všech 7 souprav Pendolín už je splacených?

0/0
1.5.2014 19:12

J21a53n 93S65ů98r40a 4955463273372

srovnejte si někdy náklady na dopravní cestu u LE a SC...už jen to dělá dost velký rozdíl.

0/0
1.5.2014 20:43

V28l15a61d77i81m14í34r 14F94i34b17i84g60e29r 5464431731534

Ty náklady má na mysli za použití dopravní cesty. Pendolina jsou těžší tak za použití kolejí platí víc. Cena se vypočítává podle hmotnosti soupravy a spotřeby. Leo má vlaky nové a jsou kratší než Pendolino tak mají i nižší spotřebu. Nejvíce za cestu platí Jančura.

0/0
2.5.2014 7:35

J79i73r13k77a 88D68v10o63ř73á54k 4515860753118

Jenže říct/napsat "poloviční náklady" a "poloviční náklady na dopravní cestu" je opravdu hoodně velký rozdíl.;-)

To je jako z toho vtipu říct "ukradl jsem provaz" a "ukradl jsem provaz na jehož konci byla přivázaná kráva".;-D

0/0
2.5.2014 14:10

V57l42a31d16i95m50í45r 31F81i85b36i46g34e36r 5924731281644

To máte pravdu jen jsem napsal jak to Leo myslel.

0/0
3.5.2014 16:18

J65i52r66k53a 34D49v26o92ř76á28k 4405790623188

Pendolino je skutečně těžký vlak na to, že jde o ucelenou jednotku, ale přesto je lehčí než klasika, se kterou jezdí RegioJet. Musí se ale také vzít v potaz, že pendolino má skoro o polovinu víc sedadel než LE, zatímco LE má asi tolik sedadel co pětivozovka Regiojetu, která je ale těžší ne skoro dvakrát ale podstatně víc než dvakrát...

+1/0
2.5.2014 14:45

D57a16v36i27d 97K40r47á33l 1179576919268

zkušenosti s Leo Expressem

http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html

jestli je tohle pravda, tak se nedivím;-D

0/0
1.5.2014 13:37

M51a51r43t73i69n 98K35a85r30á33s43e14k 9188803888128

Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....

0/0
1.5.2014 14:45

J72i27r90i 12B33e27d87n27a98r 5753754875266

Uz jsem s LE parkrat cestoval a v pohode. Kazdopadne popsane v tom blogu by se v dobytcaku CD stat nemohlo, to je holt technologie z minuleho stoleti, vsechno mechanicke, tam se nema co zaseknout, natoz WC. Obcerstveni taky nemuze dojit, neb tam zadne neni. I o pretopenost bych se nebal, to spis u CD clovek zmrzne.

+1/−1
1.5.2014 17:08

P42e44t19r 61F17o97l73t58y13s 7575401530758

Fakt? A které ČD máte na mysli? Nebo se vám zaseklo CD? ;-D

+2/−1
1.5.2014 17:49

T87o33m72á31š 18H26o50l44u60b 4892653881926

já jel s ČD minulý týden do Prahy a mám jasno, už nikdy tuto chybu neudělám. Jo jo už mě Regio Jet rozmazlil ;-D

+3/0
1.5.2014 18:34

M63a25r73t92i33n 47N68o86v88o33t52n11ý 3816246531684

Tak, když máte času nazbyt a risknete si k tomu nějaké to zpoždění, tak klidně i Regiojetem ...

+1/−4
1.5.2014 20:00

J68a59n 57S56ů39r63a 4545773673592

Pane Novotný, v textu o výsledcích drah na vás čeká tisícikoruna....nějak mlčíte na mou nabídku:)

0/0
1.5.2014 20:44

M46a81r81t53i53n 71N24o74v20o42t39n64ý 3176166171104

O jaké nabídce mluvíte? Já nemlčím, spíše jsem někde v jiné diskusi přehlédl vaši reakci.

0/0
2.5.2014 7:55

J44a48n 78S17ů43r35a 4905903313152

v textu o ztrátě drah uvádíte odkaz na tiskovou zprávu drah s vysvětlením mého překroucení. proto vám nabízím, že když v té zprávě najdete cokoliv nepravdivého, dostanete tisíc korun. a také bych rád opravil vaše tvrzení, že stát vůbec neručí za dluhy českých drah....

0/0
2.5.2014 8:55

L40a46d92i98s70l95a35v 72P10a86s15t45o79r79e86k 1173147208395

Mě by třeba zajímalo jak stát ručí za dluhy akciové společnosti nad rámec obchodního zákoníku. ;-)

0/0
2.5.2014 16:46

J13a52n 51S48ů39r29a 4155983593252

Říká vám něco zajištění úvěru? Nebo proč myslíte, že si ho věřitelé drah v tomto případě nechali udělat?

+1/0
2.5.2014 16:49

T20o90m90á32š 47H40o76l81u20b 4712433391436

No  jak už tady někdo psal. Jel jsem u ČD, měl jsem místenku, ale jsemměl smůlu že do toho " dobytčáku " mimochodem taky můj názor před touhle diskusi.Prostě ať si jezdí každý jak chce, ale já osobně ČD už fakt ne. Prodali jízdenek kolik bylo zájemců a vůbec je nezajímá jak ty lidi jedou..plný uličky, na každé zastávce proudy lidí kteří hledají volné místo. Klimatizace asi funguje jen za jízdy ( 9 min. stání v Bohumíně a všichni lapali po dechu ) takže i když zpoždění které jsem u regio ještě nezažil tak si to vždy lajsnu ;-D

0/0
1.5.2014 20:53

K16r30y94š97t68o97f 30L36a31n79í60k 1279620885965

ocividne je pro spoustu lidi rozhodujici se dostat kam potrebuji i tim vasim dobytcakem na chodbicce nez se nedostat nikam luxusnim regiojetem.

+2/−1
1.5.2014 21:40

T63o79m64á96š 74H57o88l95u23b 4232423491196

tak netvrdím že regiojet je nějaký luxus.ale že by taková spousta lidí si najednou uvědomila že potřebuje někam jet. to se mi taky nezdá.

0/0
3.5.2014 19:11

V35l93a47d95i73m18í45r 28F44i30b46i10g39e88r 5884201391144

Tady jsou zkušenosti s Regiojetem, teda práce u něj ale také zajímavé počtení

http://www.jiri7.com/prace-v-regiojetu.htm

0/0
3.5.2014 16:23

F84r51a78n27t39i17š45e63k 85M26a33t80y84á35š 7585204101373

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun-tak nevím?To se chlubí nebo si stěžuje?

+3/0
1.5.2014 12:47
Foto

J42a64k52u53b 53V77a29š59k27o 1958454672983

Tak ke chlubení to asi není, ale žádná tragédie určitě taky ne. Kdo ví něco alespoň o základech podnikání, tak ví, že vydělávat hned od začátku, navíc v konkurenčním prostředí by byl zázrak.

+7/0
1.5.2014 12:59

T84o83m18á57š 97H39o17l63u39b 4592203321286

v tom je dost častý problém různých podnikatelů. Chtějí vydělat hned a hóódně

+1/0
1.5.2014 18:38

J93a62n 44J20e51m28e87l61k76a 1735610

Tak zásadní problém pro LE i Regio je Pendolíno za 290 Kč (2 krát dražší s 2 násobnými náklady na provoz). A že úřad se na to x let kouká. Před tím stála druhá třída Pendolína 430 Kč, kde nebylo nic.. Jinak za 330 courákem bez klimatizace, často dost naplněným (někdy málem na stojáka), v nic moc stavu a nic moc uklizeným s časem min. 3:50. Se zákaznickou kartou.. Takže já jsem rád za to, že tady Leo a Jančura je. A ČD na lep neskočím. Protože, kdyby to zabalili, dopadlo by to zase stejně.. Kdo chce nostalgicky zavzpomínat, ať jede třeba Ostrava - Brno, nebo Ostrava Frýdek - Místek. Jestli pojedou do Košic, docela se na to těším, protože jinak mezinárodní vlakové jízdenky národních dopravců je složitá předražená džungle. A časté zpoždění..

+4/−8
1.5.2014 12:37

J40a96n 10J97e79m89e49l28k27a 1265480

a ani 430 nebyla komerční cena, za kterou by se dalo Pendolíno rozumně komerčně splácet.

+2/−1
1.5.2014 12:59

P96e76t77r 60U80l92l72m12a15n42n 2307348837652

Za cenu Pendolina mohou ČD poděkovat naší tehdejší povedené vládě a ČKD, které se ho nejdříve "snažilo" samo vyrobit. Pořád je to na naší železnici jeden z nejmodernějších vlaků, který se díky naklápění hodí na naše pokroucené tratě jako p..el na hrnec. Škoda, že se to tenkrát nepovedlo tak, jak mělo. Škoda, že nemáme více naklápěcích jednotek.

+4/0
1.5.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.