Diskuze

První ostrý rok Leo Expressu: na každé jízdence prodělal 200 korun

Cenová válka o cestující přináší dopravcům mezi Prahou a Ostravou velké ztráty. Leo Express ve svém prvním roce provozu prodělal 159 milionů korun, přitom má nejnižší náklady na kilometr ze všech tří dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Ach jo, každý si to provozování drážní dopravy představuje až moc jednoduše. A to se pořád pyšnil, jak bude vydělávat - ostatně proto jezdí na koridoru a ne na regionálních tratích. Tam by ho ta prodělečnost nepřekvapila. Nepochybně má svá pozitiva, ale není to dopravce pro mě. Zatím jsem s ním nejel, ale nijak zvlášť po tom netoužím. Už jen to, že jezdí bez zálohy, mě odrazuje od cestování.

0 0
možnosti
PN

P84e23t82r 46N38o50v98á88k

2. 5. 2014 8:23

Asi si chystají půdičku pro nějakou dotaci od státu....  Není jak si umět dobře a na správném místě postěžovat..

0 0
možnosti
VS

Na dotace má u nás monopol jednoznačně ČD. Nyní tam má socialista Babiš svého kámoše, takže se situace nezmění.

0 6
možnosti
VF

EBITDA to je kouzelná formule, vlastně i když prodělávám tak jsem vlastně v zisku. I když mu přibila 1/5 cestujících tak to na přehoupnutí do zisku nebude stačit buď bude muset vozit víc lidí nebo najít další zdroj příjmů. Třeba začne jako Jančura prodávat jízdenky, letenky atd. a z toho dotovat vlaky.

Při tržbách 193 mil a ztrátě 159 mil by potřeboval daleko větší podíl na trati a téměř 100% obsazenost.

0 0
možnosti
VS

A teď bych měl napsat něco o tom, že bych chtěl taky podnikat s tatínkem za zadkem, ale neudělám to, protože vím, že L. Novotný je chytrej chlap a moc mu fandím.

0 0
možnosti
MM

fotr to pracně vydělal a synek mu to zase prodělal.;-D časem skončej jako bezdomovci na hlavním nádraží ;-D

1 1
možnosti
JD

K tomu není naprosto žádný důvod.

0 0
možnosti
AJ

Podle selského rozumu je kravina aby se na jedné trati uživilo tolik dopravců a ne cenové válce všichni leda prodělají kalhoty.

0 0
možnosti
TH

kravina to není. kravina je že to dělají se ztrátou. ale jestli jim to nevadí tak co už. stejně myslím, že to mají nějak vymyšlený.

1 0
možnosti
Foto

To je na první rok super výsledek. Ztráta je hlavně z odpisů majetku, ne skutečná. V příštích letech je proto přechod na černá čísla velmi pravděpodobný.

1 1
možnosti
PM

P16e52t88r 10M77a55r88e58š

1. 5. 2014 18:11

;-DJen se obávám, že bude muset vlaky splatit dříve než skončí odpisy, takže ta ztráta skutečná je.

1 0
možnosti
JJ

Nicméně, trochu mě překvapují provozní náklady. Jak personální, tak výkonová spotřeba. Čekal jsem míň..

0 0
možnosti
MZ

"Podle svých propočtů má poloviční náklady než například pendolina Českých drah." // To snad nemyslí vážně :D

0 0
možnosti
MZ

Pardon .... špatně zkopírovaná citace (i když i o té pochybuji, že by mohla být realistická) ... správná je "Soukromý dopravce loni utržil 193 milionů korun, podle výroční zprávy dosáhl třicetiprocentního podílu na trhu cestujících mezi Prahou a Ostravou."

0 0
možnosti
DK

D50a75v26i42d 68K59r70á98l

1. 5. 2014 13:37

zkušenosti s Leo Expressem

http://lich2.blogspot.cz/2013/01/kulervouci-cestovani-s-leo-express.html

jestli je tohle pravda, tak se nedivím;-D

0 0
možnosti
MK

Obcas leem jedu a cestuje se tam naprosto standardne.....

0 0
možnosti