Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy vyjely s railjety. Musí kvůli nim vymyslet nový ceník

České dráhy poprvé v běžném provozu svezly své cestující vlastními vlaky railjet, které od prosince začnou naplno vozit lidi mezi Prahou a Vídní. Nejmodernější vlaky na české železnici si užijí zatím cestující hlavně na vnitrostátních vlacích. Poprvé v novodobé historii budou mít ČD vlaky se třemi třídami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46r89a33n10t17i95š83e26k 54K95a58b82r49h20e82l 3395880292148

II. třída je velké zklamání, co je platné, že je to nové, hezké, velkoprostorové, když se na sedačkách dvprůměrně rostlí lidé mačkají :-(

smysl dává jen I. třída

0/−1
22.5.2014 7:44

L58i92b35o21r 91Z34a61v44ř82e26l 8469286181452

Pěkný,akorát mě v tom schází kupé,takže udělám vše abych s tímto pro mě dobytčákem jezdit nemusel. Chci mít relativní soukromí a klid při cestování na delší tratě a to velkoprostor nenabízí!

+2/−2
11.5.2014 18:20

M39i98r11o48s97l80a11v 98Z45i62k67m22u97n81d 7979173534363

Bohužel ...

0/−1
16.5.2014 19:34

M69a12r67t78i21n 78M41u75r55c61i11n10a 5178776506475

Vieden-Praha za vyse 4 hodiny... na to radsej mohli kupit o 50 ojetin viac a sedem novych lokomotiv od Skodovky.

+1/−4
7.5.2014 23:27

A20l21a80n 90Ř90e48p13k59a 4575716

Nemohli, zaprvé by se zase nadávalo, že kupují ojetiny :-D a zadruhé tu linku myslím provozují ve splupráci s OBB, takže jen tak něco si pořídit nemohli. A navíc Railjety nejedou jen do Vídně. ;-)

+2/−1
9.5.2014 20:20

M52i79r36o78s45l75a71v 20Z57i15k76m60u87n32d 7169323344483

ÖBB jistě nebude vadit, když se jejich modernizované ojetiny (nadále s rakouským registračním číslem) , poskytující vyšší cestovní komfort než je komfort RailJetu,  budou nasazovat na vlacích do Rakouska ...

0/−1
16.5.2014 19:37

A96l44a55n 89Ř71e60p70k86a 4355626

To je věc osobního názoru, že modernizované vozy jsou lepší než ty nové, nesdílí ho ovšem ani zdaleka všichni ;-)

+1/0
16.5.2014 20:00

M44i30r98o18s31l48a35v 61Z49i75k25m35u37n95d 7299443694593

Když máte projetu téměř celou západní Evropu od Pyrenejí až po Narvik , tak můžete posuzovat, jaké vozy jsou šunt a co je cestovní pohodlí ...

0/0
3.7.2014 19:25

A33l58a83n 68Ř24e63p61k22a 4265626

Pro vás, ale nejste tu sám a každý to vnímá jinak ;-)

0/0
3.7.2014 20:50

P18a75v18e58l 50B18l74a36ž16e68k 6391481966541

Tak nevim, rano z Brna jel Drak s obycejnymi vagony...

+1/0
7.5.2014 15:38

R82a58d32e71k 16J58a70n36a89t21a 9625756784752

Railjet jel dneska do Prahy na Fibichovi, z Prahy na Drakovi. Od zítřka na Drakovi v obou směrech.

+1/0
7.5.2014 19:51

O16l44d56ř18i31c72h 53J72a67n66e84č29e30k 8919386103301

Jo a ještě bych dodal, že ačkoliv se jízdní doba mezi Prahou a Vídní zkrátí téměř o půl hodiny, cestující mezi Prahou a Břeclaví to téměř nepozná :-P

Neznám sice budoucí jízdní řád, ale z mé zkušenosti se dá zkrátit hlavně stání v Břeclavi, cesta mezi Břeclaví a Vídní a i průjezd samotnou Vídní - třikrát po 10 minutách ;-)

+4/0
7.5.2014 14:37

M83a61r38t84i65n 40O88p16l67o90c80k84ý 5955944732390

Souhlas, vždy když jezdím z Vidně tak to staví v Břeclavi klidně i přes dvacet minut, protože téměř vždy přijede dříve. Zbytečně. Taky když vyjíždí z Wien-Meidling tak staví před stanicí Simmering cca 15 minut kvůli průjezdu regionálních vlaků, taktéž zbytečně ale to se snad vyřeší po dostavbě Hauptbahnhof.

0/0
7.5.2014 23:26

M98i30r70o22s30l27a33v 11Z19i89k65m86u86n37d 7789973884903

Jenže v BV se čeká na přípoj od Bratislavy ....

+1/0
16.5.2014 19:44

O77l23d49ř89i50c13h 66J12a63n80e71č87e70k 8709206883311

Vlaky se třemi třídami už dávno po českých kolejích (a za jízdné ČD) jezdí: EC Vindobona a Gustav Klimt vedená soupravami ÖBB business kupé mají :-) Ale ČD dosud nestálo za to se tím tarifně zabývat...

Je každopádně super (pro mě), že mezi Vídní a Grazem výrazně přibude spojů s přepravou jízdních kol. To railjety ÖBB nemají a to je strašný průšvih. Na druhou stranu jen 6 míst v business nic moc ;-)

0/−4
7.5.2014 14:21

M71a66r87t98i66n 37O37p75l74o74c11k28ý 5405224822940

Což o to, v Business stejně moc lidí cestovat nebude ono i v Rakousku to jezdí prázdné i po nedávném slevnění. Raději měli přidat víc míst v první třídě.

+1/0
7.5.2014 23:27

R15a27d59e88k 18J78a66n54a28t62a 9525386304292

Naopak, myslím, že ČD udělaly správně, když objednaly méně 1. třídy. U nás není mnoho lidí ochotno si za více místa připlatit (muselo by to být minimálně +40%).

+3/−1
8.5.2014 0:04

F93r76a96n15t17i40š11e90k 20K84a22b24r74h38e65l 3825320682888

nemohu souhlasit, díky in100 jezdí I. třídou bez příplatku poměrně hodně lidí ......stačí zasondovat ve spojích ranní a odpolední špičky .....dnes se bez místenky pomalu nechytnete

0/−1
22.5.2014 7:46

M91i64r53o59s10l23a91v 10Z42i80k14m84u97n54d 7559793344303

Sedm míst pro kola ve vlaku s kapacitou 442 místa je směšné.  To je jako dát slonovi jahodu a tvrdit, že je nakrmený ...

Větší kapacitu mají mnohé vlaky v tuzemsku s upravenými vozy ...

Naopak v tom bude "bordel", protože český RJ bude mít kola, rakouský nebude ...

+1/0
16.5.2014 19:43

P34e15t52r 93V24i16n73t76r92l14í38k 3886444391

nejlepší vlaky má asi Leo Expres, Regio Jet zklamal, ČD mají takový průměrný standard

0/−21
6.5.2014 18:07
Foto

P49e38t63r 50P26a96v90l24í40č68e20k 5169103235680

Tak to je velké mínus! Leo Expres se vzhledem nedostatku místa na dálkové spoje vůbec nehodí, jako příměstský vlak dobrý. Já preferuji Regio Jet, pohodlí a ochotný perzonál, nedám na žluté vlaky dopustit . . .!

+5/−2
7.5.2014 6:38

P29e57t40r 62V97i63n45t97r50l47í84k 3336294871

bude to asi o zkušenosti, já měl zatím jen dobré, kdyby ne, tak to nepíšu

+1/−1
8.5.2014 12:34

M71a52r46t73i11n 58N26o90v39o17t33n42ý 3896226351144

LEO je právě jednoznačně nejhorší, strašně málo místa a málo záchodů (jakmile jim některý nefunguje, tak je to průšvih).

+8/0
7.5.2014 8:23

M98a73r63t33i83n 79M57u81r41c29i13n39a 5228126416735

Tak ale... svycarska kvalita... ;-D

+1/0
7.5.2014 23:28

P71e36t67r 25V72i42n97t64r52l37í28k 3336384641

určitě se nechci hádat s vaší zkušeností, já s ním nejel sice mnohokrát, ale nestěžoval jsem si ani jednou

0/−1
8.5.2014 12:34
Foto

P72e33t72r 46S47l20á68d94e13k 8900941643419

No, nevím kolikrát jste jel s Jančurou ale, co se týče Leoše, tramvají jezdím raději po Praze.

+1/0
8.5.2014 5:40

J81a54r86o78m37i75r 59M70a62r53e19s 8400654745980

Furt to jsou dobytcaky ve srovnani s tim co jezi treba v Anglii....

+2/−33
6.5.2014 14:54

A80l55a61n 34Ř52e76p55k79a 4655756

No až bude cena jízdného jako v Anglii:-P Všichni chtějí západní kvalitu, ale za východní ceny;-D

+38/−3
6.5.2014 15:13

M63a30r14t75i33n 75K30y18p10r 2262195654584

No vidíte. A tuto jednoduchou rovnici mnozí diskutující nemohou pochopit. Někteří začnou argumentovat způsobem, že přece nemají německý plat, tak nemůžou platit německé jízdné. Samozřejmě mají pravdu, ale nějak už jim nedochází, že za české jízdné můžou mít v přeneseném smyslu slova tak zhruba Fabii a ne Audi A8.

+31/−1
6.5.2014 15:35

P90a57v77e92l 20M79a62t16o81u44š69e24k 5560397698214

Třeba v Číně je jízdné nižší než u ČD a kvalita a hlavně rychlost vlaků nesrovnatelně vyšší, a to rozhodně ne pouze vysokorychlostních.

+1/−1
7.5.2014 8:31

J64o35s73e30f 12K72o54p55e94c39k76y 9884312645

A maximalni rychlost vlaku ovlivnuje v CR firma CD? ;-) a napsat, ze kvalita vlaku je v Cine vyssi /nepocitaje ty vysokorychlostni samozrejme/ nez v CR muze jen lhar...

+3/−1
7.5.2014 9:17

P58a88v25e96l 70M76a74t82o45u10š12e69k 5810847438604

ČD donedávna vlastnily i tratě, takže za jejich stav samozřejmě do značné míry mohou. Nevím, kdy jste jel v Číně vlakem, nicméně neznám v ČR trať, kde by se dalo jet souvisle alespoň 50 km rychlostí 160 km/h a vůbec už ne vyšší, což je v Číně naprostý standard. Jiná věc je samozřejmě uspořádání interiérů vozů, které jsou u nás relativně pohodlné. Já jsem jen dával příklad, podobných bych našel jistě více.

+1/−1
7.5.2014 10:04

J75o46s59e96f 45K90o45p44e56c27k12y 9314962805

jiz 11 let spravuje trate SZDC a ani do roku 89 CSD opravdu nebyly ti, co rozhodovaly o kvalite trati, takze trochu soudnosti... a co se tyce rychlosti napr trat Beijing - Datong za cca 6h30min a ze by vzdalenost mezi obema mesty odpovidala rychlosti 160km/h... ;-)

0/0
7.5.2014 13:07

P12a72v83e26l 85M80a98t59o68u91š46e80k 5880737278424

1) Ceny jízdného v západní Evropě jsou při včasném nákupu srovnatelné s českými, někdy i výrazně nižší. Při nákupu na poslední chvíli jsou ceny samozřejmě často několikanásobně vyšší, v našich poměrech takřka neakceptovatelné.

2) Když je u nás východní cena pracovní síly (až na vrcholový management), těžko lze očekávat úspěch od zavádění západních cen za jiné zboží včetně jízdného. To jaksi nejde dohromady. Koneckonců ČD i jiní čeští dopravci mají jistě výrazně nižší mzdové náklady než např. DB, SNCF apod.

+1/0
7.5.2014 8:29

J89o68s22e43f 62K40o38p34e29c66k52y 9794502525

Prumerna cena jizdneho na zapade je samozrejme vyssi nez u nas. Jeste by se sluselo dodat, ze vsechny spolecnosti na zapad od nas dostavaji na platbach za objednane trasy cca 2x vice nez CD za ty same sluzby... ;-)

+6/0
7.5.2014 9:19

M74a52r85t64i96n 39K85y65p98r 2612615264764

1. I ČD mají systém různých slev, včasných nákupů a podobných věcí, takže jak napsal p.Kopecký, ve výsledku jsou průměrné ceny jízdného u nás nižší.

2. Mzdové náklady jsou jen jednou (a ne největší položkou). Vedle toho ostatní náklady (cena elektřiny, nafty, lokomotiv, vozů) jsou pro ČD plně "západní".

+4/0
7.5.2014 9:46

P67a60v64e12l 70M27a23t36o42u19š62e27k 5710437588954

To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly. Dost dobře nechápu, jak může někdo něco takového obhajovat. Jinak já napsal nic o průměrných cenách jízdného, ale o krajních případech. Nicméně zkuste v ČR docílit sazby cca 0,70 Kč/km, které lze docílit například v jinak předraženém Norsku, podotýkám bez jakýchkoli zákaznických či věrnostních karet. Nicméně jsem nechtěl srovnávat naše a západní ceny (což je bez uvažování nákladů nesmysl), ale poukázat na to, že cenová politika ČD není vůči občanům ČR právě z nejvstřícnějších. ČD by spíše měly vymýšlet, jak jízdné zlevňovat, ne jak ho zdražovat. Mizerná obsazenost pendolin (v porovnání s obdobnými vlaky v západní Evropě) je jasným důkazem, že ČD moc prozíravé nejsou.

0/−1
7.5.2014 10:15

R28a37d29e19k 26J27a92n94a33t75a 9875566344692

"To sice jsou (ostatní náklady), ale v tom je právě zřejmě něco prohnilého, protože ty ceny (energie, lokomotiv, vozů apod.) nejsou úměrné ceně pracovní síly."

Proboha proč by měly být? Máme v Evropě volný trh a takže takovéhle zboží, u kterého je cena transportu relativně zanedbatelná, prostě BUDE stát všude stejně. I kdyby dokázala česká firma vyrobit vlak levněji, tak pokud je management příčetný, nebude ji českému dopravci prodávat levně, když ji může prodat na západ dráž. Dtto ta energie.

Výrazně levnější u nás jsou logicky jen věci, kde je vyšší podíl naši levné lidské práce a nejdou exportovat/importovat (například ceny v kadeřnictví).

0/0
7.5.2014 11:55

M60a81r45t63i70n 73H63o64c81h61m36a25n 7413437324473

Ale jděte. Jsou to normální vozy v běžném evropském standartu. A hodnocení kvality je naprosto subjektivní. Někdo z toho bude řičet nadšením a někdo bude zklamán. Ale rozhodně to nejsou žádné dobytčáky...

+17/0
6.5.2014 17:01

M35a94r36e68k 79V33y42m17a59z49a66l 5698776942390

Nevím, co si představujete pod slovem dobytčák pane Mareši? A co se týká Anglie, tam jezdí Pendolína jako v Česku, tak o co Vám jde?

0/0
8.5.2014 20:09

A66d12a71m 57J80a80k17l 3728846423639

Super, ale kdy konečně přestanou jezdit ty žlutý mr*ky - (ne)vlaky Regionova a budou nahrazeny nějakými vlaky?

+4/−14
6.5.2014 14:49

R55o66m81a10n 84P59o72l85á49č92e29k 1640896360495

Doporučuji řvát na svém kraji. Tam je šance, že zadupou a budou jezdit novější vlaky.

Jinak za současné jízdné nic lepšího nečekejte ;-)

+15/0
6.5.2014 14:54

A38l13a31n 17Ř93e85p85k32a 4695226

Si tak říkám, jestli by tam, kde nyní jezdí Regionova/810ka od ČD jezdilo třeba pod Jančurou něco lepšího. Zvlášť když si vzpomenu na žluté jaro, řeči o ušetřených miliardách a nových vlacích (Desiro a spol.).

+5/−1
6.5.2014 15:15

J69i84r50k65a 28D31v51o36ř26á76k 4745340583638

Těžko říct. V jedné televizní debatě chtěl Jančura odkoupit právě ty "červené motoráčky".

+3/0
6.5.2014 15:21

A16l96a91n 55Ř45e46p47k81a 4315406

Myslíte "Hurvínky"? ;-D To se mi první vybavilo, ale o tom vlastně nemluvil přímo Jančura, jen padlo jeho jméno :-)

0/0
6.5.2014 15:26

J52i14r51k76a 47D76v69o43ř22á87k 4255740313308

Jančura řekl vlastní pusou ty "červené motoráčky". Já jsem si pod tím samozřejmě představil 810, co jiného. Jo, někdo jim také říká hurvínky, ale pravé hurvínky byly 801 / M 131.1 a už nejezdí. Ale mylím že si rozumíme.

+1/−1
6.5.2014 15:32

J31a70n 77T38i73c59h73ý 8130532660108

Šukafon se tomu říká :D

+1/0
7.5.2014 0:20

J96i93r40k86a 33D74v86o63ř20á22k 4245790733878

Teda vlastně ne, řekl "ty motoráčky". Koneckonců, tehdy byly kromě regionov červené skoro všechny.

0/0
6.5.2014 15:36

R48o17m41a22n 70S48t41o74n70e34k 1749673199171

Jančura jezdí na regionálních tratích z německými Bombardier Talent viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent

0/0
6.5.2014 18:14

T70o65m 48J59u83r76e50č81k39a 6565882225375

Ano, na Slovensku. Dokonce jezdí i víc spojů než původně ZSSK, ale taky Slovensko na dotacích těm vlakům vynakládá dvojnásobnou částku než předtím. Jo a část těch talentů (ve kterých je mimochodem míň místa než v Honeckerově pomstě zvané Bdmtee) už nahradil méně kapacitními Desiry.

+2/−1
6.5.2014 21:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.