Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta budeme sestavovat jako kostičky lega, říká šéf Tatry

Petr Karásek loni na podzim převzal automobilku Tatra a snaží se ji spolu s dalšími manažery opět vzkřísit. Firmu chce směřovat hlavně na okrajové segmenty trhu, jež největší automobilky tolik nezajímají. Výrobce náklaďáků se pustil například do produkce agrotraktorů, podařilo se mu také vrátit na důležitý ruský trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J93a29n 46Č65e36r29m94á14k 4819468935857

no, zdá se, že Tatra má konečně majitele s reálnými plány a střízlivým viděním skutečnosti... 

 Dobu, kdy se Tatra mohla stát světovým výrobcem terénních nákladních automobilů firma i společnost propásly, takže nyní se musí snažit vybudovat značku na okrajových segmentech oboru a věřit, že přijde den, kdy se situace změní... A na tu dobu být připraven... 

A nebo udělat z onoho okrajového segmentu své hájemství a stát se jedničkou v této části trhu...

+2/0
20.5.2014 15:29

J68i10ř90í 81K79o57c82u43r50e58k 6775374625398

Na trhu je Mercedes UNIMOG a pak ... skoro nikdo. Takže zaměření na tahle speciální užitková vozidla vidím pozitivně. Držím palce, ať se jim daří. Bylo by to hezké kdyby i na německých silnicích pracovaly Unimogy A Tatry :-)

0/0
19.5.2014 13:32

P72e42t20r 93L23a16n58d63a 1159320195404

Ve Wörthu vedle sebe stojí 40 Mercedesů a každý je jiný. V Gentu vedle sebe stojí 40 Volv, ale jsou to v podstatě jen 4 základní modely. Nechápu, jak to Mercedes dokáže. V Tatře jsou slyšet jen výkřiky do tmy...

Na východě Německa na opravách dálnic opravdu občas zahlédnu starou Tatru nebo Ifu, ale vetšinou jen kvůli speciální nástavbě. Na opravě D1 se jich podílí hodně, ale denně tam potkávám nějakou porouchanou. Škoda, že už tam nepotkávám Foxe.

Dřív jsem si myslel, že se Tatry konkurence bojí, ale dnes je situace obrácená, kdyby Tatra byla k něčemu, naopak by s ní rádi spolupracovali. Třeba se to v Kopřivnici taky jednou naučí dělat tak jak se to má a budou se o spolupráci s nimi prát ostatní automobilky...

0/0
24.5.2014 10:26

M57i79c80h97a65l 33F16i57n81s27t58e15r94l97e 7629750573458

Čím se Tatra proslavila ?

 - lidovým vozem T11 (vzduchem chlazený motor, páteřová konstrukce podvozku = nezničitelnost), 

aerodynamické prvně na světě sériově vyráběné (!!!) vozy T77, T87, T97,

v podstatě inspirací( a následně i za války Ferdinandem Porsche dokonané špionáže) vedoucí ke vzniku firmy VW - dnes paradoxně faktického majitele Škody-Auto, "nezničitelné" nákladní T111, 

následované poválečně v kategorii osobních vozůTatraplánem, T 603, T 613 (označované za Rolls-Royce východu), 

nákladní T138, T 148, T 813 a následně T 815...,  jestli tohle, co nemá ve svém automobilovém  portfóliu většina zemí, hodíme jen tak do "koše", nejsme hodni odkazu tvrdé práce našich předků a tudíž i nároku na podílu z jejich slávy...Ba právě naopak, bude to jen znak ostudy, který tímto přístupem zanecháme našim dětem.  Omlouvám se za určitou patetičnost, ale jsou to fakta, které je prostě důležité donekonečna obemílat..., jakožto obrana proti krátkodobě hamižné lhostejnosti...

+2/0
19.5.2014 2:13

J51i19ř12í 96E55r61b92e86n 1323874366157

A on to někdo háže do koše?

Jenže pouze z historie se žít nedá, sotvakdo si koupí tatru jen proto, že bývala slavnou. Zákazník si koupí auto, které musí být lepší než konkurence i dnes - a mnozí tatrováci dodnes nepochopili, že situace se změnila a ve většině zemí jsou zpevněné silnice, na které se dostanete i s výrobně levnějším žebřiňákem...

Patnáct tisíc jednotek ročně už nikdy dělat nebudou. Patnáct set ročně jich ale prodají bezproblémově.

+1/0
19.5.2014 5:53

P93e67t71r 49S98o13j61k51a 8912532309156

Tatra je určena převážně na stavby tam se osvědčila.

0/0
19.5.2014 6:40

J56i54ř82í 15E97r25b52e82n 1153694806107

Jistěže, jenže většina pozemních staveb je se zpevněným povrchem, kde postačí MB a MANy. Těch velkých terénních staveb, kde by se průchodivost Tater prosadila, zas tolik není.

Mimochodem jsem nedávno opět viděl snímek "Kdo hledá zlaté dno". To snad je propagační film na T 148 :-)

+1/0
19.5.2014 8:33

P37e60t33r 28L14a77n11d28a 1309760325904

Ano, Tatra bývala slavná a v historii dělala krásná a často i přelomová auta.

Když chtěl její slávu vzkřísit a propagovat ji Miloš Zeman, dostal modernizovanou vládní Tatru. A jak ta modernizace vypadala? No plastová kapota nalepená na původní plechové. A takhle nějak to s Tatrou vypadá už pár desetiletí! Měl tu někdo chromici? Jo? Co jste říkali zámkům dveří? Co kvalitě plechu? Co vypadávajícím klikám? A co brzdám? Na Tatrách 613 bylo odfláknuté fakt skoro všechno.

0/0
24.5.2014 10:34

M55a97r59t23i16n 52S97k87o96u50m10a77l 1872874167440

Tatru 613 mám a co říkám zámkům dveří,jsou tam ještě původní zcela funkční-výrobce FAB. Vypadávající kliky, nevím jaké. Pokud kliky dveří tak tenhle problém neznám,obě vnitřní  (na jedněch dveřích)  jsou  kovové , nasazeny na tisícihranu a zajištěny šroubem asi M6 . Vnější kliky jsou také bezproblémové.. A brzdy? Nemohly snad být lepší. Na všech kolech kotoučové čtyřpístkové ,všechny  kotouče duté s ventilací. Unikátní je kompletní zdvojení brzdové soustavy. Při poruše jednoho z okruhů nadále brzdí všechna čtyři kola. Kvalita plechů je přiměřená k době vzniku a stupně ochrany před korozí. Nijak výrazně nevybočuje od tehdejší ostatní produkce.  Ještě by mě vážně zajímalo co dalšího bylo podle Vás na T613 odfláknuté. Tady se ale člověk dozví novinky.

0/0
24.5.2014 13:03
Foto

M53i98r34o85s71l22a48v 78S42t47e23i52n12e84r 6798324913715

Lubomír Štrogal měl kdysi výbornou myšlenku- normovat a unifikovat, zmenšit počet nestandartních dílů a tím zhospodárnit výrobu.

Já mám k Tatře zvláštní vztah, na Tatře 57B jsem ve Svazarmu ve Střešovicích 1957 udělal autoškolu. Bez synchronizace, celá elektronika spočívala v přepínači na ovládání směrových vyklápěcích ramének s elektromagnetem.

Vidím, že Tatra chce oživit trh bývalého Mercedesu UNIMOG. To byl malý náklaďáček s pohonem na všechna kola, tahač a nosič různého nářadí- třeba na zametání komunikací nebo sekání trávy v příkopech a podobně. Velikostí podobný T815.  Hasičské sbory je mívaly v celém Německu. Ještě dnes poslední zachovalé Unimogy docilují vysokých cen na trhu pro milovníky historické zemědělské techniky.

V oblasti osobních vozů nevidím žádný prostor pro nové výrobce. Pokud se Tatrovákům podaří, přesvědčit kvalitou, přídavným nářadím a užitnou hodnotou  svých užitkových vozů zejména obecní zastupitelstva, správy velkých průmyslových oblastí, pak  přežijí.

+6/−1
18.5.2014 19:53

P52a26v92e68l 98J26e82ř22á40b19e33k 7491262894937

Při nákupu z veřejných peněz rozhoduje výběrové řízení a  zpravidla nejnižší nabídka. A těch několik obcí co by využily přidané hodnot Tatry je minimum. Stejně tak průmyslové oblasti kde převládají zpevněné komunikace či lehčí terén.

Trh je celkem zasycený četnými značkami s kvalitním zázemím. Prostě a jednoduše - Tatru ze staveb vytlačily nákladní auta s levnějším provozem a zbytek je již jen několik drobků.

+1/0
19.5.2014 0:18

J82i75ř76í 97D14v70o43ř58á80k 5798683398540

Zažil jsem výběrové řízení , kde jeden z požadavků byl vzduchem chlazený motor do V.Kdo to asi vyhrál(a dopředu zaplatil)?

0/0
19.5.2014 19:35

J84a21n 69G77a85z26d44a 6882518833107

Výběrové řízení je mantra veřejné sféry. Často něco potřebuji a nedokážu se k tomu dostat jinak, než podobně mizerně formulovanými požadavky. A ještě to vypadá na korupci. Tím ale nechci říci, že korupce není. Samozřejmě je a administrtivní překážky typu výběrovek ji jenom chabě překážejí.

0/0
6.6.2014 9:49

V18l13a59d80i38m55í91r 30F33i57a28l18a 3136342863109

Jako mladej jsem se učil jezdit v Tatře 603 a později v Tatře 613. Oba tyto vozy byly skvělé! 

Je mi velmi smutno z toho, kam Tatru dostali komunisti a co nedodělali komunisti, odstřelili tuneláři...

+4/0
18.5.2014 19:24
Foto

J19a67k22u88b 40V86a37š36k28o 1498544632983

Ono už nebylo moc co dodělávat :-(

+3/0
19.5.2014 0:15

P54a14v41e91l 75D88o10u21b61e29k 5345861470150

"Tatra " už bohužel nikdy nebude Tatra ;-( Poslední a konkurebční byla 815!

0/−5
18.5.2014 18:33

J96i65ř13í 66E53r97b25e35n 1313394946697

Vsadím se, že jsi nikdy neseděl v TerrNu. To je jiné kafe než T815.

+3/0
19.5.2014 5:55
Foto

J30i75ř33í 62O88p10á38l31k77a 5531860268367

Terrnovka nemá chybu R^

Máme ji již několik let na prvním výjezdu a ve srovnání třeba s Ategem je to jedno a sto ve prospěch Tatry. I když, i terrnovka nás už párkrát vypekla, což je ale vzhledem k využití v JPO logické.

Jsem spíše zvědav, jak se za pár let bude zpětně hodnotit "nová" sedmičková Tatra.

0/0
19.5.2014 8:27

J44i85ř88í 56D47v86o11ř92á80k 5398693248810

A v čem je je jiná?Jiný plast na přístrojové desce a trochu jiné přepínače .Střeva stále s 50.let.

0/0
19.5.2014 19:05

J11i64ř82í 28E81r11b95e16n 1683344876977

Garantuju Ti, že záměnnost dílů mezi T111/141/147 a TerrNem je nulová ;-)

Mají podobnou koncepci, tím to hasne.

0/0
19.5.2014 20:52

J40i33ř58í 26D37v53o78ř86á40k 5198213368780

2014 -50=1964.To už je věk minimálně137/138.

0/0
21.5.2014 19:09

M83a52r93t76i49n 45S62k47o17u98m72a47l 1582704847290

A co má společného řada T138 s řadou Terno,815-7 nebo Phoenix?? Vážený ,věřte , že se od té doby toho změnilo poněkud více než plasty na přístrojové desce a přepínače.

0/0
22.5.2014 9:09

J29i75ř61í 11D57v17o62ř51á75k 5538853908370

A co má společného Phonix s Tatrou?

0/0
22.5.2014 20:16

M50a90r52t56i49n 97S58k12o39u28m88a34l 1592324347850

Co má společného Phoenix s Tatrou? Děláte si legraci? Jednak byl tento vůz projektován a vyrábí se v Kopřivnici a především dále rozvíjí unikátní koncepci páteřového rámu s výkyvnými nápravami. Je to snad málo?  V současném globalizovaném světě výroby čehokoliv  , dopravních prostředků nevyjímaje je skutečným uměním si udržet vlastní jedinečnou koncepci. Jenom zapátrejte v paměti kolik slavných a originálních výrobců již zaniklo nebo bylo nuceno se vzdát své originality.

0/0
24.5.2014 12:50

J77i77ř82í 92E67r20b42e59n 1353304766887

Píšeš o 50. letech, a potom o roce 1964. Nauč se počítat a psát, jinak se fakt nemáme o čem bavit.

0/0
5.6.2014 9:26

J51i10ř94í 58L70a20n65g17w29e89i19l 3710364268899

Největší nepřítel Rusko je pro tento podnik klíčový:-)... ach jo. A to není jediný podnik , který na tomto našem nepříteli závisí... a náš přítel USA či EU nám v tomto asi nepomůže... kšeft je kšeft a jak jsme četli trh je plný...

+2/−3
18.5.2014 18:33

J56i72n75d96ř83i38c65h 97Š75k13o97p68e40k 4575921310295

Když už to musí být skládačka, tak ať je aspoň z dílů spolu vzájemně vyzkoušených v provozu

Krásný příklad na dakaru. Když se speciály stavěly dřív, měly na Dakaru šanci, protože jako celek to pocházelo z dílů vyzkoušených a odladěných v provozu.

Aktuálně Dakar skoro vždy propad, protože nějak neplatí, že když vezmu sice vyzkoušené díly z celého světa a poskládám z toho speciál, výsledek bude spolehlivý.

Nebude.

+2/−2
18.5.2014 18:24

L31u68k60a39s 33N39o62v49a66k 4269659863678

Blbost. Lopraisova nejslavnejsi Puma mela cca.500koni, dnes se motaj mezi 800-1000koni. Ten pokrok sel neskutecne dopredu. Driv to byla vytrvalostni soutez, dnes je to 14jednodennich rallye, kde se vysledek secte az na konci ;)

Dakar pred 15 lety a dnes je neco uplne jinyho.

+4/0
18.5.2014 19:27

J20i66ř50í 30D85v86o58ř32á91k 5608843118290

Koně u nákladního auta nejsou podstatné.podstatný je kroutící moment.

0/0
19.5.2014 19:32

F55r72a50n35t59i36š68e89k 50M66o65s59s 8322423229579

To se přeci nedá srovnávat. Dakar před 15ti lety jezdily upravené sériové kamiony, zatímco dneska to musí být na míru stavěné speciály, jinak se na špičku nechytají.

+4/0
18.5.2014 19:53

J27i22n10d20ř17i91c40h 28Š19k71o15p72e95k 4385171740375

ano, jenže pokud ty speciály vychází ze vzájemně odzkoušených dílů, celků, je to vždy  plus

0/0
19.5.2014 6:55

T14o82m89á97š 40M65a39c28e77j69k98a 6841692627537

Je to velká škoda. Když si člověk uvědomí jak měla Tatra po váoce dobře našlápnuto ve všechohledech ve srovnání se světem, pak prakticky 40 let ztracených let a nepovedená privatizace tomu nasadila korunu. Opravdu zbytečně promarněný potenciál. Ale takových příkladů jsou u nás snad stovky. Na co komouši hrábli, to pokazili.

+10/−5
18.5.2014 17:13

J45i73ř74í 48L84a90n21g62w41e32i25l 3860304958929

Nesmysl... až po 89 roce se to rozvalilo... Tatra byla vždy světová značka ... privatizace do zahraničních rukou - ty odstranily svou konkurenci...:-/

+4/−8
18.5.2014 18:35

P22a58v89e32l 28J59e32ř58á85b55e69k 7901382324407

Světová značka bez servisu.

Tatru utopilo RVHP, protože jí stačil její trh. A když se východní blok rozpadl a my jsme s Ruskem přestali obchodovat, tah se tam prakticky obsadil Kamaz a světové značky kamiónů. 

Brečet nemá cenu - je to jen globalizace výroby. A zkusit tedy být zajímaví specializací.

+3/0
18.5.2014 18:44

A43n49t18o60n36i31n 63B68l88a45z91e30k 4578752247781

Tatra nikdy nebyla svetova znacka. Jeji auta se prodavala ve vychodnim bloku, kde nebyla temer zadna konkurence. A nebo ze by se vyvazela tenkrat i do Zapadniho Nemecka, USA, Svedska ?? :-)

+2/−2
18.5.2014 18:52

J18i32ř83í 57E50r93b46e43n 1933224246877

Vyvážela, ale v minimálních objemech. A když to v 80. letech začal ve Francii rozjíždět pan Strager, tak Tatra nebyla schopna dodržet emisní limity a po roce 1989 se na něj vykašlala stejně jako LIAZ. Přišlo nové vedení firmy a vše, co udělali a připravili jeho předchůdci, šlo do koše...

0/0
19.5.2014 5:57

M92a24r98t81i39n 10S88k75o78u68m68a70l 1572894117850

Ano, konkrétně Západní Německo Tatry dováželo.

0/0
19.5.2014 13:20

J36i38ř74í 82D71v75o60ř68á54k 5748893488120

Jestli tvým světem je Rusko , tak určitě.

+2/0
18.5.2014 19:15

J73i66ř23í 16K74o74c74u46r19e89k 6565854475988

Ale notak. Výrobu lidových osobáků v Tatře ukončili komunisti (jediným správným výrobcem byly stanoveny AZNP a basta). Výrobu dodávek komunisti ukončili tak nějak po celé ČSSR, neboť živnostník i malá firma byly pro komanče totéž jako žid pro nácka = nežádoucí, určeno k likvidaci.

Krom toho komunisti Tatru ukradli původním vlastníkům.

Po '89 se to rozvalilo proto, že v bývalém SSSR nebyl nikdo kdo by jakékoliv nové náklaďáky ZAPLATIL. Soudruzi internacionalisti totiž dovedli ke krachu celé slavné RVHP.

+1/0
19.5.2014 13:13

J49i62ř22í 98E60r92b60e17n 1643474416267

Za prvé, Tatra patřila baronu Ringhofferovi a ten se za války otevřeně přihlásil k Říši, takže poválečná konfiskace jeho majetku byla jednou z válečných reparací, které jsme jinak po Německu nepožadovali.

A za druhé, ty statisíce vyrobených dodávek a pikapů Š 1101/1102, Š 1200/1201, Š 1202, Š 1203 nebo TAZ 1500 ve skutečnosti neexistovaly?

0/0
19.5.2014 20:58

J26i62r39k37a 63H20o49n73c14ů 2124544641828

V tomhle případě je svalování viny na bolševiky opravdu dětinské.

+4/−7
18.5.2014 18:36

T25o35m49á26š 48M27a95c33e76j21k16a 6411752397557

Orpavdu, a proč teda když se zhroutily RVHP trhy, tak o produkci Tatry nebyl nikde jinde ve světě zájem, když byla tak dobrá? Protože ty zastaralý krámy nikdo nechtěl. Na Západě totiž za těch 40 let například postavili silnce, takže náklad se nemusel převážet v takových autech. A navíc snad až na podovozek a jeho specifické využití Tatra nemohla knokurovat vůbec ničím. Počínaje designem a motory konče.

+7/0
18.5.2014 18:46

M51a65r11t75i74n 58S57k21o16u81m35a46l 1462734937470

A kdo jsou potom ti "blázni",kteří Tatru nakupují,když je tedy tak zastaralá. Uvědomte si ža v devadesátých letech tatra uspěla v tendru na dodávku více než 1000 vozidel pro armádu SAE,dále 300 vozů pro Izrael. A v současnosti s úspěchem prodává speciální aplikace pro australský trh se vzduchem chlazenými motory Tatra. Všechna tahle výše uvedená vozidla vychází z původní Tatry 815.

+1/0
19.5.2014 13:18

J17i57ř25í 44E66r20b90e26n 1293444916497

Ale byl zájem, jenomže to by se Tatra v těch 90. letech musela trochu snažit a ne ze sebe dělat dámu, za kterou mají zákazníci chodit s prosíkem.

Dodneška uchovávám v pracovním stole dodací list z roku 1999, kde je hlavička o.p. Tatra, nositel Řádu Vítězného února nebo co to bylo. Deset let po pádu režimu byli schopni takový canc poslat do oběhu. To o něčem shnilém v její administrativě taky vypovídá.

0/0
19.5.2014 21:01

J51i33ř95í 87L79a92n32g48w10e78i88l 3330664248439

Ahojte Jirko. Je to hrůza. Co dokázali ti hajzlíci po 89 zničit . Tatrovky a  Liazky  byly výborné. Tady u nás také tzv. zprivatizovali Italové sklárny a dnes zůstala jen jedna výrobna... :-/.. Někdy mne napadá tento vtip: Je po druhé světové válce a v Londýně na velitelství se objeví Hitler. Zasalutuje a hlásí agent XY splnil úkol a zničil půlku světa.... a když to doplním tak Klaus a hlásil se v Berlíně a místo války je Velká privatizace a zničení průmyslu Československa..

+1/−4
18.5.2014 18:46

J43i22n80d59ř58i81c73h 97L82u59k93á88š 8407741830555

no tak zrovna Klaus se spíše hlásí v Moskvě...

0/0
18.5.2014 19:16

J40i66ř17í 69H81r84a47d65e52c 9518557460384

Tatrovky a Liazky nebyly výborné, byly nejlepší... Celý svět se pral o to, kdo v nich bude jezdit...;-D;-D;-D

+5/0
18.5.2014 19:21

A68n91t77o51n76í56n 13H48o83s42t67i76n34s23k37ý 6851141905724

Je to těžké zvrátit, i když jim moc fandim. Konkurence má desítky let vývoje náskoku. Jestliže to nekoupil zahraniční koncern, který by investoval do kvalitního vývoje i efektivní výroby, dnes to sami nedoženou. Finančníci tam můžou nalít miliardy, ale nemají techologické know-how a zkušenosti či vlastní reference na trzích. Se státní podporou je to stejné.

+8/0
18.5.2014 16:31

M25i32r58o66s58l54a60v 57Š74i24m16k17o 7355373692245

Desítky let snad ne :-) Navíc Tatra dělala terénní auta se specifickým podvozkem, docela unikání mezi světovými výrobci. Problém byl, tak jako ve všem, s kvalitou. Za socialismu se na ní tak nekoukalo.

+4/−1
18.5.2014 16:39

J67i26ř46í 63D27v79o16ř55á33k 5498913578710

Minimálně 30.let.

+1/−1
18.5.2014 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.