Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express žaluje Dráhy o 380 milionů. Tvrdí, že jezdily příliš levně

Soukromý železniční dopravce Leo Express podává žalobu na státní České dráhy o 380 milionů korun kvůli cenové válce mezi Prahou a Ostravou. Leo Express loni prodělal na této trase 159 milionů korun. Škoda mu údajně vznikla tím, že dráhy nasadily podnákladové ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73i80r23o24s77l87a12v 18P82a79v87l89í88č87e76k 7853820425124

Soukromníci by měli bejt rádi že je stát pustil na koleje!

0/−1
25.5.2014 11:39

H86o95n31z24a 66H53r18o11m59a42s 1335217897472

Je I mozne, ze leo tuto kauzu vyhraje, ale jakou reklamu si tim udela? Agresivne se chce zbavit konkurence statniho podniku a bude se snim soudit o sve ztraty ktere si zavinil sam. to pak zaplatime ne? Jestli to tak bude do lea ani nevpachnu. A myslim, ze nebudu sam.

+1/0
21.5.2014 10:55
Foto

R51a77d91e17k 56P37o34l55i74c43k30ý 6241593891214

Konečně jsem pochopil podstatu podnikání LEO Expresu-pumpnout stát v soudních sporech

+8/−1
20.5.2014 20:41

J27i68r76k26a 96D80v70o77ř59á98k 4575330783108

ČD nejsou stát.

+2/−3
21.5.2014 9:26
Foto

R57a49d55e76k 98P50o46l97i93c74k84ý 6731613491554

Kdo asi vlastní ČD?

Každou korunA co ČD ZAPLATÍ JE kORUNOU CO ZAPLATIL STÁT

Pro natvrdlé-pokud jsou ČD v + odvedou o to menší dividendu, pokud jsou v mínusu-dostanou dotaci.

+1/−3
21.5.2014 10:03

M79a45r39t58i20n 48N25o64v43o72t50n69ý 3176246561574

Říkáte nesmysly. Pokud jsou ČD v mínusu, tak od státu nedostanou nic. Pokud by nakonec něco platily LEO Expresu, tak od státu na to nedostanou ani korunu navíc. Všechny peníze, které ČD má jsou za dopravu, kterou si od nich stát či kraje objednaly.

+2/−1
21.5.2014 11:27
Foto

R79a11d75e74k 84P79o68l81i90c69k80ý 6691823511214

A kdo ten mínus zaplatí?

To si myslíte, že stát nechá ČD zbankrotovat?8-o

Pokud se to zaplatí ze zisku z předešlých nebo následných let tak o to méně dostane stát na dividendách

0/0
21.5.2014 12:22

J17i19r37k14a 28D21v93o30ř88á19k 4345890433368

1) Stát riskuje bankrot ČD už dost dlouho, ale ČD to zatím ustála. Vlastně je na tom finančně líp, než leckteří západoevropští národní dopravci.

2) Nějakých 0,38 miliardy ČD nepoloží. Jen by se muselo odložit pár modernizací. Je to  5-10% každoročních investic.

+1/−1
21.5.2014 22:13
Foto

R10a75d90e78k 27P37o92l60i73c80k93ý 6641703751294

1/ To je nepodstatné jak jsou n tom v porovnání s dalšími dopravci

2/ To nic nemění na tom, že ČD jsou majetkem státu a tudíž by stát přišel  o 380 milionů-byť  třeba v investicích do modernizace ČD

0/−1
21.5.2014 22:18

J78i43r94k60a 31D38v62o97ř86á52k 4385680163548

3) Stát žádné dividendy od ČD nečeká. Všechno jde stejně na reinvestice.

+1/−1
21.5.2014 22:15
Foto

R84a75d55e78k 48P63o68l14i77c13k33ý 6831233571624

pOŘÁD SE ALE SNÍŽÍ HODNOTA MAJETKU čd O 380 MILIONŮ TUDÍŽ STÁT PŘÍJDE O 380 MILIONŮ-ČEMU NA TOM NEROZUMÍTE?

SORY ZA CAPS LOCK

0/−1
21.5.2014 22:22

J32i33r55k33a 54D68v40o89ř93á82k 4155700233928

Vy nerozumíte tomu, že státni kasa o peníze nepřijde. To cestující se budou vozit ve starých vagónech déle.

+1/0
21.5.2014 22:26

M91a74r97t34i53n 28N94o28v19o90t37n65ý 3196396261564

Stát o nic nepřijde.

0/0
23.5.2014 10:03

J96i54r49k49a 33D29v14o22ř82á10k 4255450653838

Máte v zásadě pravdu, ale se 2 výhradama. Z objednávek mají ČD necelé dvě třetiny peněz, víc než třetina je z jízdného. Ne všechna doprava co ČD provozuje je objednaná státem nebo kraji. Nicméně váš argument platí.

+1/0
21.5.2014 22:52

P64a58v97e90l 84D20o58l84n88í14č44e36k 3158463414261

Proč by měl vůbec někdo někomu kecat do toho, za kolik má prodávat svoje služby nebo zboží?

+4/−1
20.5.2014 15:38

J13i30r59k77a 35D17v26o72ř52á68k 4545930213698

Nebo kdo tvoří jakýkoli dumping, kartel nebo monopol? Myšlení z předminulého století - tam se to ale neosvědčilo.

+3/−2
20.5.2014 16:17

A27l79a82n 53Ř17e71p16k21a 4485406

Proto, aby si měl Jančura i Novotný na co stěžovat;-D

+2/0
20.5.2014 17:07

A45l48a69n 59Ř45e88p92k98a 4755516

Jistě ,Dráhy jezdily příliš levně, ale hlavně, že LE jezdil i za 137,-Kč, dával stovkové slevy na jízdenky... pak kdo jezdil levně. Ať si zametou oba dva soukromí dopravcí před vlastním prahem. Chápu, že nejradši by byli aby dráhy jezdily stále za draho a pak potupně vyklidily trh na pha-ova, ale to se nestane ;-) A vůbec Jančura byl přeci ten, kde první velice snížil cenu, dráhy jen dorovnali cenu na úroveň konkurence což je logické a musel s tím počítat:-) (když se otevře kaufland ve městě kde doteď bylo jen Tesco, tak taky tesco zlevní i když v tom v městě bylo třeba dominantní).

+14/0
20.5.2014 15:12

B82e21n 24P15a15v38k51a 1817273417511

Jak jste přišel na to, že když se otevře Kauf, tak Tesco zlevní? To si fakt myslíte, že jsou všichni v businessu pitomci?;-D

0/0
20.5.2014 15:14

A14l89a77n 43Ř26e56p32k92a 4335546

Tak je to logické, přeci si nenechá odlákat zákazníky jinam, když předtím bez konkurence rozhodně mělo vyšší ceny. I když zlevnění v supermarketech bývá často spíš jen na oko vlastně;-D

0/0
20.5.2014 15:17

J96i19r21k46a 89D67v55o23ř17á78k 4605930443288

Jo jo, to bude ono, že?;-D

0/0
20.5.2014 15:51

R43o67m67a47n 12N42o63v38á31č98e92k 6445782814115

Leoš je rozmazlený chlapeček, který nezvládl svou drahou hračku a teď pláče. Ve skutečnosti měl radši makat někde ve firmě od nuly a propracovat se. Pak by možná v životě byl úspěšnější.

+9/0
20.5.2014 15:08

B71e45n 76P82a28v38k24a 1147933687481

Však táta koupí jinou hračku;-D

0/0
20.5.2014 15:13

J82i35r14k33a 72D52v94o42ř25á81k 4885630543318

Spíš mu finančně teče do bot tak se snaží hrát podobně ostře jako jeho konkurent, vůdči kterému se kvůli tomu předtím vymezoval. Já nějak nevěřím tomu, že dělá dobře, lepší (nebo méně špatná) spolupráce s ČD měla být jeho deviza a zdroj úspor.

0/0
20.5.2014 15:53

J21o42s79e88f 47H95o33n75e40š 7151162250273

Představa je, aby dráhy jezdily za 600 ,a my budeme jezdit za 300.S cenami letenek se také čachruje a stěžuje si někdo?

+15/0
20.5.2014 13:30

M61i98r15o52s63l53a42v 93Z79i13k27m74u30n90d 7839493854893

Pokud je Leo ve ztrátě, tak počty, které jsem se naučil na základní škole mi říkají, že on sám jezdil pod náklady ... Pokud chce s ČD jednat, tak leda o tom, že by se stal dceřinou společností ČD a jezdil na trase Kolín - Mělník - Ústí nad Labem (- Most - Chomutov), kde by se stávající kapacitou pokryl přepravní náklady ...

+10/0
20.5.2014 12:30

J56i22r37k95a 27D80v33o14ř31á51k 4595590723288

LEOvi být ve ztrátě a jezdit pod náklady právo umožňuje.

+2/0
20.5.2014 13:16

J65o37s77e80f 25H76o45n10e11š 7871272610763

To je sice zajímavé,ale kdo zaplatí rozdíl mezi nákladovými cenami a podnákladovými?Hádejte kdo?

+1/0
20.5.2014 13:26

M71a71r75t41i91n 90K29a26r67á14s33e13k 9878713398488

No plati si je firma sama - tzn v konecnem dusledku invetori na uslem zisku - v krajmi pripade zmarene inventici, ale docela by me zajiam vas nazor :-D

+2/0
20.5.2014 13:41

J21o51s30e53f 53H56o63n63e15š 7671702230213

Zaplatí to stát-vlaky se 4,5vagony jsou ekonomický nesmysl,takže LEO si za to může sám

0/−3
20.5.2014 19:04

J22i35r18k98a 28D55v42o58ř75á27k 4665810973498

Stát nic takového nezaplatí a nemá pro to důvod. Také vlak se 4 nebo 5 vagony není žádný nesmysl, kde na to chodíte? LEOšův problém je, že koupil vlaky trochu drahé na sedadlo (1,27 MKč/sedadlo), ve kterém se stejně u stolku mačkáte, a nasadil drastické akční slevy.

+1/0
21.5.2014 9:34

J68o72s57e22f 87H72o69n62e75š 7751412330273

Jezdit na železnici se 4 vagonkama je to samé jakoby jste nahradil dálkové autobusy mikrobusy na 10 pasažérů nebo současné Boeingy JAKem 40 pro 40 lidí.To vám řekne ekonom pracující na diplomové práci,že doprava málého počtu lidí nemůže být ekonomické

0/0
21.5.2014 11:03

J25i21r77k85a 32D58v13o55ř90á96k 4935870523828

Přirovnáním nebo odvoláním na někoho jiného kdo tomu možná rozumí víc to nevylepšíte. Tušíte, že ty Leošovy vlaky nemají lokomotivu a tedy mají úplně jiná poměr tun na sedadlo? Ekonomický nesmysl tu provozoval naopak Jančura, když vozil lokomotivu za kterou se krčily 3 vagóny. Ne vagónky, ale těžké expresní vagóny, každý jen pro 48 cestujících (nebo méně).

+1/0
21.5.2014 22:22

J15i62r74k12a 85D70v57o24ř93á42k 4205570343478

Hádat není třeba. Od toho je byznisplán, aby se to z cestujících vytáhlo potom. A když to selže, když se toho potom ne a ne dobrat, zaplatí to investor.

No, od prosince se pojede zas jinak.

0/0
20.5.2014 14:22

P52e72t41r 33N86o32v25o42t63n48y 3809582499462

Ale povinnost to není, takže ať si ceny klidně zvýší. ;-D

0/0
20.5.2014 13:28

J23i80r59k27a 10D30v85o57ř23á10k 4385470553678

Však to postupně dělají celý letošek, ne? Ale možná málo razantně.

0/0
20.5.2014 14:24

J96a83k53u22b 10K77o17r48e34c 6624640651603

Proč tedy RJ a LE po svém nástupu nasadily tak nízké ceny? ČD na ně logicky reagovaly. Přitom před jejich nástupem měly základní jízdné relativně vysoké. Dopravci se snahou získat hned co nejvíce cestujících dostali do bludného kruhu, ze kterého teď nejde ven, aniž by nenastal úbytek cestujících.

+19/0
20.5.2014 11:53

B88e30n 20P62a15v22k17a 1777803607591

Jo, jo.R^

Leoš vlastně již zkrachoval. Kombinace nových souprav a podstřelení ceny je smrtící koktejl. Jenom naprostý blázen mu dá další kapitál. Všimněte si, že i přes extrémně levné bankovní peníze, to bere od "investora". Už z toho bych čmuchal, že mu na tu jeho párty banky nechtějí půjčit.

+10/0
20.5.2014 12:25

P40e34t27r 66N24i28v32n57i83c69k73ý 3662644365467

Skoro KAŽDÝ nový subjekt na trhu nejdříve nasazuje nízké ceny (propagace, nalákání prvních zákazníků, aby to nové vyzkoušeli, ...). To sis ještě nikdy nevšiml?

Tady jde ale o to, že dominant na trhu (ČD) jsou obviněny, že jezdily pod náklady - a to zákon zakazuje. Naopak firmů s malým podílem klidně mohou pod náklady jezdit, jak se jim zamane, To je oč tu běží.

+2/0
20.5.2014 12:26

B49e67n 15P42a35v63k44a 1637343677911

Johohohoho. To jsou novinky. A já vždycky myslel, že při podstřelené cenotvorbě se krachuje.

To jako že začnete péci rohlíky zadarmo, nalákáte zákazníky a pak si to další rok budete kompenzovat tím, že optimální cenu přestřelíte 2x?

Můžete uvést jediný příklad toho, že někdo při podstřelení nezkrachoval? Osobně nic takového neznám.

0/0
20.5.2014 12:30

T88o74m42a43s 60N29o12v92o61t68n53y 3881806198449

Kaufland prodával po otevření konkurence rohlíky za 10h když jsme u těch rohlíků. Nezkrachoval, stojí tam dodnes, konkurence taky. Co tam máš dál?

+2/0
20.5.2014 18:34

H41o17n75z29a 55H52r97o77m74a66s 1195757277342

A kaufland prodava JEN rohliky?

0/0
21.5.2014 10:48

J76i88r63k41a 55D35v42o82ř51á35k 4235470623438

A LE prodává JEN akční jízdenky do economy?

0/0
21.5.2014 22:17

J84a80k23u25b 61K25o29r13e55c 6574480461453

je rozdíl nasadit nižší ceny než zavedená konkurence a nasadit pro ně samé devastující nízké ceny. Tím, že nasadily až takto nízké ceny (jako zákazníkovi mi to samozřejmě nevadí :-)) stáhly i ČD. Snad si nemyslely, že ČD nebude reagovat. Sice jsou ČD vlastněny státem, ale oni normálně musí reagovat na vývoj trhu. A naopak by asi nebylo něco v pořádku, kdyby nereagovaly.  Jak se bude prokazovat, že jezdily podnákladově?

+5/0
20.5.2014 12:36

B76e63n 67P92a19v36k74a 1367913647351

Kdyby v ČD neseděli politruci a naprosté haluze, tak na ten boj nikdy nepřistoupili. Je to totiž porušení tzv. Nashovi rovnováhy, která nekončí nikdy hezky. Obecně vzato to vždy končí naprostou devastací daného trhu. Něco podobného by se stalo třeba u mobilních operátorů, ale tam zafungovaly data jako brzda.

0/−2
20.5.2014 12:40

K48r62y18š97t34o34f 92L42a15n44í43k 1899850945595

kdyby na to nepristoupili tak by soupravy z teto trati mohli poslat jinam nebo odstavit uplne, protoze vozit vzduch take neni uplne trzni opatreni.

0/0
20.5.2014 13:12

B65e18n 56P84a17v83k17a 1887953157861

Ano, přesně tak. Je mně naprosto jasné, jak to vypadá. Ale jediné řešení, jestliže se to takhle hraje, je vůbec nehrát. A ono se to vyřeší. Většinou prostě vouhnout zkrachuje a je po problému a může se frčet dále. Leoš prostě přijde za fotrem, řekne že ho obralo kasíno, ve vedení ČD se zatlemí a nasadí si mašiny zpět za normální ceny. Nebo ještě dříve Leoš pochopí, že je trouba, dá ceny zpět a problém je také vyřešen.

0/0
20.5.2014 13:15

K66r29y38š35t67o57f 87L58a88n22í62k 1209140305335

dalo se predpokladat, ze pokud by CD nereagovaly, oba konkurenti budou ceny postupne upravovat smerem nahoru. ten proces vlastne pomalu probiha i ted. mne se ale na druhe strane (i jako cestujicimu) tato lekce libi (pokud ty pokuty pak nebudeme muset zatahnout zase vsichni).

+3/0
20.5.2014 13:26

B55e13n 40P41a29v77k17a 1237763197271

Ale jasně, to víte, že i já chci jezdit... nejlépe zadara;-D

0/0
20.5.2014 13:29

B44e78n 27P64a54v29k11a 1297463357221

Dalším takovým vohnoutem v systému je např. Air banka a spol. (na tu si vždycky vzpomenu díky reklamě).

Kdyby v ČS seděli stejní experti jako sedí v ČD, tak už se to tady sanuje. Samozřejmě, že mě poplatky taky sejří, ale na druhou stranu chápu, že to je něco za něco a že to fakt nemůže být 0,-.

0/0
20.5.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.