Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu ojetin se točí miliardy, prodejci chtějí marži aspoň pět procent

Nižší kupní síla Čechů se projevuje i v prodeji aut. Vozový park stárne, loni průměr přesáhl čtrnáct let. Důvodem jsou nízké prodeje nových vozidel, dovozy starých ojetin ze Západu a rostoucí zájem o ojeté vozy mezi českými motoristy. Trh ojetin je u nás třiapůlkrát větší než trh nových vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a55n 31G88a30z35d88a 6252218953947

Na co se zapomíná, že výrazné procento aut na trhu jsou nabořené ojetiny. Pokud by někdo chtěl spočítat kolik procent ekonomiky tvoří dopravci a opraváři těchto aut, asi by se divil. V opravárenství  se prodává hlavně práce, minimum materiálu. Jde o odvětví kde pracuje i dost lidí. Tím, že jsme hodně blízko západu a máme hodně šikovných lidí to docela funguje. Navíc je určitě jiný standart jezdit poměrně spolehlivým ojetým PSA či Toyotou, než se plácat podivným a poruchovým novým korejcem či rumunem.

0/0
21.5.2014 6:52

J61i71ř88í 75N55o56s94e88k 7656732495284

Můj názor je že poctivý prodejce ojetin neexistuje...jsou to podvodníci a zloději ...náš systém udělá zloděje z každýho....poctivý zkrachujou Rv

0/0
20.5.2014 15:53

J83a49n 68G30a40z28d30a 6912718123857

To je vidět na statistikách. Ojetin se prodává víc než nových aut. Možná mj. proto, že daleko větší podvodníci a zloději jsou někteří producenti nových aut.

Stáčení tachometrů je český folklór. Na tachometry, nový věnec volantu a nové koberečky  se nemusím dívat, stačí se podívat na auto zespodu, podívat se pod víčko olejové náplně (pokud ho nevyměnili) a trochu se s tím projet. Stačí přejet pár nerovností a zkusit studený motor, popř. za pomoci znalce a víte vše.

0/0
21.5.2014 6:56

A28n28t53o43n68í98n 24S88e47b84e20r98a 7483408500859

Jasně že se ojetiny točí. Pořád raději koupím 4 letou ojetinu za 130 tisíc než stejné nové auto za 360 tisíc. Užitek je z toho stejný, když to prodám za 5 let tak ztratím max 50 tisíc a pořád mi zůstane dalších 180 tisíc rezerva na opravy. R^

+1/0
20.5.2014 14:21

I89v24o 15Z91d91e24b36o47r48s60k14ý 3573951890141

Koupím za 400, prodám za 500. Mně ta marže sto procent stačí.

0/−1
20.5.2014 10:09

J32i58ř84í 69H57o12l23ý 5362880503833

Za korunu koupím, za dvě prodám.

Vaše "xxxxxxxxx" pobočka AAA auta.

P.S.: Za xxxxxxxx si dosaďte dle libosti například "oblíbená";-D;-D;-D;-D

0/0
20.5.2014 8:10

P12e43t73r 50Š30í89p89e41k 5392769669

"prodejci chtějí marži aspoň pět procent"

Cha, že ONI chtěj, to nás má jako dojmout? Připadaj mi jak Marfuša z Mrazíka: JÁ CHCÍÍÍ!!!

Sami maj máslo na hlavě, kolikrát člověk může číst o všelijakejch čachrech v bazarech, přetáčením kilometrů počínaje....

0/0
19.5.2014 19:02

T20o93m13á90š 16V93a17l94d65e91r 7563800869

Klidně bych si koupil nový vůz. Politici tohoto státu jsou proti. Když započtu poškození nefungující justicí , policií, administrativou, špatné zákony a korupcí v tomto státě. Nechtějte, abych se likvidoval nákupem nového vozu. Nový by stál minimálně 600000,- Krabičky(kabelky) pro rodinu neberu.

0/0
19.5.2014 18:12

Z49d62e69n91ě83k 76Z87a25b50a17v21a 1922734976404

prodejci chtějí marži aspoň pět procent - a před nebo po stočení tachometru ;-O?

0/0
19.5.2014 16:25

J24i67n63d59ř37i64c48h 90Š65k65o95p29e29k 4925831910555

samozřejmě po stočení, částka je vyšší

0/0
19.5.2014 17:20

J61o85s10e66f 29B96r57o62ž87k50a 6684862918967

Nechybí tam u té 5 ještě náké číslo. Výkup auta protiúčtem 86 t. Kč, prodejní cena na place 132 t. Kč. AUTO Plus.

0/0
19.5.2014 20:07

J42o94s75e80f 97B37r95o53ž31k11a 6714142368867

A ještě jeden příklad z AAA výkup 79 t. Kč, prodej na place 126 t. Kč.

0/0
19.5.2014 20:10
Foto

J57a68k32u66b 25S65o41b86o97t72k93a 6694168967486

Marže jen 5% na autech? Tak mizerné marže nemají ani hypermarkety na rohlících. 

Navíc pokud tedy vezmu tu nejnižší hladinu z uvedeného příkladu, tak když koupí za 100.000,- a prodají za 120.000 tak marže mi dělá 17%.

Já nevím, školy nemám a v byznyse jsem samouk, ale myslím, že za 5% marži by ten byznys nikdo nedělal :)

+3/0
19.5.2014 14:38

J24i79ř14í 73E68r63b33e52n 1223844636587

Já kupoval auto v AAA za 120.000 (+ přes 3 tisíce za nějakou "přípravu smlouvy", což jsem se dozvěděl až při podepisování - moje chyba) a po měsíci mi poslali originální papíry, ze kterých jsem vyčetl, že to auto vykoupili za nějakých 83.000 Kč...

Takže ne 5 %, ale 50 %.

0/0
19.5.2014 15:00

J18o63s98e94f 24V70o69m14á29č28k11a 5713354653544

31 %. U výpočtu marže není ve jmenovateli nákupní cena, ale prodejní cena.

+1/0
19.5.2014 16:13

J96i12ř85í 38E31r98b14e17n 1303674406667

OK, díky, spletl jsem si pojmy :-)

0/0
19.5.2014 21:05

M33a34r26e19k 80H60r17u33b32y 6987762791978

"Dnes se pomalu bojim rict, ze se zivim jako zlodej a podvodnik" ;-);-D Autobazary proste nejsou ferovy obchod, a to bez ohledu na velikost bazaru :-/

0/−2
19.5.2014 12:32

J45a91n 29M94o77h41y47l13a 6192359499361

Nesuďte ostatní podle sebe a svého omezeneckého vidění.

0/0
19.5.2014 15:30

M56a41r58e13k 56H77r37u83b13y 6467792121198

Jiste dokazete dat odkaz na bazar, kde vas povazuji za zakaznika a ne za kafku k oskubani ;-):-P

0/0
19.5.2014 16:34

J30i20ř28í 41Z31ý97k34a 9169393851160

autokrs

0/0
19.5.2014 20:31

M84i21c51h35a91l 63T24o97m75i82n33s29k57ý 9291755307494

10 let stará škoda fábia se v AAA vykupuje za 40 tisíc Kč. Prodávají jí tam za 75.000,- Ale lidi jí přesto kupují. !!VVVVRv

Já jí na internetu prodávám o 20 tisíc levnější - tj. za 55 tisíc.

Nikdo mi ani nepíše!!

TAKŽE LIDI NESTÉŽUJTE SI NA ŽE V BAZARU JE PŘEDRAŽENO, KDYŽ LEVNĚJŠÍ AUTA ODMÍTÁTE KUPOVAT !!!!!!!!!!!!

+7/0
19.5.2014 12:18

M94a94r97e22k 26H85r57u31b29y 6707862371248

Podezrele levne? ;-) Nebo mozna spatny inzertni server..

0/0
19.5.2014 12:32

P29e27t54r 51N27i45v35n12i91c49k32ý 3812364355957

No jo, ale podívej se na to očima nakupujícího:

bazar: 75

Inzerát: 55 - to je nějaké divné, má to nějaké levné, v tom bude nějaký háček...

0/0
19.5.2014 12:34

M89i69c22h55a76l 84T21o44m87i93n67s34k92ý 9131715927364

Ano, to je možné, ale to je problém, že si lidé navzájem nevěří. Mohou mít pěkné, servisované auto o 20 tisíc levnější než za kolik ho koupí v bazaru. Já s prodejem nechvátám, než ho prodávat za 40 tisíc, tak ho mám jako rezervní. povinné ručení na 1,2 fábku zas není tak drahé.

0/0
19.5.2014 13:14

P69ř60e62m16y73s15l 11H40r93o46m12a54d74a 2404896608611

Deset let stará fábie se  dá koupit už za 27 tisíc!! Všechno to záleží v jakém stavu ji máte. Dneska lidi jenom jezdí - tlumiče nemění, o brzdy se nestarají, nástřik podvozku a dutin nedělají, rozvody mění pozdě - no a pak se diví

0/0
19.5.2014 12:54

P40a58t58r40i59k 39S18v82o66b57o59d20a 3419981306555

nástřik dutin a podvozku?????

+1/0
19.5.2014 12:59

P94ř21e74m71y89s26l 64H20r25o82m48a18d88a 2224636778731

To neznáte? Neošetřujete spodek a dutiny? No tak pak se nedivte, že vám to sežere rez!!

+2/0
19.5.2014 13:26

M41i71c22h44a95l 20T31o54m33i17n57s51k29ý 9611475817984

Já porovnávám to co mám přesně s tím co prodávají v autobazaru. Najeto 100 tisíc km. A výbava podobná.

0/0
19.5.2014 13:11

P79ř28e24m87y71s24l 93H48r25o76m89a98d92a 2544926808461

Tak asi porovnáváte s áčkama - to je nesrovnatelné, tam mají o polovinu předraženo, aby měli z čeho dávat slevu, když si to vezmete na úvěr!!

+1/0
19.5.2014 13:25

M10i36c17h21a98l 11T52o27m65i18n16s67k95ý 9301105367894

Ano mají tam předraženo, já prodávám levně, ale lidé si raději koupí předražené auto....s tím se holt nic dělat nedá.

0/0
20.5.2014 1:30

J42o44s62e84f 69V57o27m95á80č42k40a 5543394623634

Nejspíš máte špatně napsaný inzerát, to je vše. Nebuďte příště tak stručný, uveďte, proč auto prodáváte o 20 tisíc levněji, než je běžné, jakou má auto historii, přesný technický stav vozidla atp. Rovněž nezaškodí poznámka, že se nejedná o podvod, že nechcete žádné peníze předem, že si lidé mohou přivést mechanika ke kontrole stavu vozu. Prostě se snažte rozptýlit obavy potenciálních kupců.

Budete mít auto hned pryč, pokud samozřejmě využíváte dobrý inzertní server.

0/0
19.5.2014 16:17

M69i81c61h21a73l 86T79o27m70i70n15s15k87ý 9791285567894

sauto.cz na seznamu.

Lidé se prostě bojí, věří reklamám, že v áčkách je 100% záruka na původ Áčka mají právníky. atd. mě jako fyzické osobě nevěří, já jim mohu dát pouze své slovo že auto je v perfektním stavu a že nebylo kradené, že papíry jsou originál atd,

0/0
20.5.2014 1:35
Foto

M72a13r21e57k 27C61e39r78n88y 5258286677

Nojo, ono taky rozhodovani mezi novym autem a stejne dobrou ojetinou vyssi tridy celkem logicky dopadne spatne pro nove auto.

0/0
19.5.2014 11:52

P21e71t36r 55N52i96v23n67i88c61k12ý 3612274905247

Co znamená "stejně dobrá ojetina"? Ona je nějaká ojetina stejně dobrá jako nové auto?

+2/0
19.5.2014 12:14

I64v51a39n25a 61N85o50v80a36k50o15v51a 2302322429832

tak pokud je nove auto za 500k stejne dobre jako to za 300k tak logicky nemuze byt nikdy ojetina stejne dobra jako nove auto.

0/0
19.5.2014 12:36

J71i61ř59í 58K97o77c59u44r81e15k 6875104215108

Pokud zastáváte názor, že libovolné nové auto je vždy (tj. za všech podmínek) lepší než libovolné ojeté auto, tak jste poněkud vedle.

Další otázkou je plánovaný nájezd, očekává-li majitel, že najede do 10.000 ročně, tak nové auto vyjde nevýhodně.

+2/0
19.5.2014 12:50

K59a40r36e46l 74M36a59t98o65u81š70e90k 7108152460546

A jaký význam má cena auta po vyjetí z auotsalonu, on někdo takové auto prodává? Když si koupím nové auto, tak mě bude zajímat cena tak nejdřív za 2 roky. A taky co mě to auto bude za tu dobu stát.

+3/0
19.5.2014 11:32

P92e45t56r 76N40i98v67n41i26c85k90ý 3932424555967

To je jen laciný argument autobazaristů...

0/0
19.5.2014 12:15

P49ř69e35m89y74s25l 82H56r15o34m71a94d76a 2874176778541

Pro pana Škopka a škopky určené na vrakoviště. 

To není pravda, tento EKO poplatek není určen rokem výroby, ale emisní zátěží E1 - E3:-P Platí se i na auta, kde už dávno výrobce zaplatil likvidaci vraků. No a co je ještě víc zarážející, jsou  další poplatky od vrakovišť - například za chybějící části vozidla - to pak vlastně platíme likvidaci autovraku potřetí!!

Každopádně hodně aut už dávno mělo být na vrakovištích a neohrožovat lidské životy na silnicích.

0/0
19.5.2014 11:07

J97i37n22d52ř53i44c68h 60Š72k93o30p87e44k 4645661190845

- rozhodující je EURO norma, r.v. je orientační a běžně se (i v médiích) uváděl

- Euro III je bez poplatku

Ze zákona musí autovrakoviště přijmout zdarma na likvidaci pouze kompletní auto. Co se považuje za kompletní autovrak je uvedeno v zákoně.

Pokud někdo přiveze na vrakáč nějaký zbytky, je v pořádku (dle zákona), že to není grátis

P.S..Evidentně bylo jednodušší stanovit poplatek EURO normou než vypisovat značky, kterých se to netýká (protože výrobci již zaplatili) a kterých se poplatek týká

0/0
19.5.2014 11:36

P30ř30e73m24y70s38l 19H87r51o51m68a13d89a 2534186178461

uváděl se - říká se - je to v zákoně

;-D

Pravdou prostě je, že tzv. EKO poplatek je čistou daní. Není nijak určen na likvidaci autovraků a nijak se neeviduje a nesleduje. Je to prostě čistý příjem státního rozpočtu. 

No a co je to ten autovrak by mne tedy zajímalo - v jakém zákoně je to definováno ?

+1/0
19.5.2014 11:59

P95ř15e43m54y95s34l 66H39r12o31m62a67d69a 2694156858911

a) autovrakem – každé úplné nebo!! neúplné!! motorové vozidlo, které bylo určeno k provozu na pozemních komunikacích pro přepravu osob, zvířat nebo věcí (dále jen “vozidlo”) a stalo se odpadem podle § 3,

b) vybraným autovrakem – každé úplné nebo !!neúplné !!motorové vozidlo vymezené zvláštním právním předpisem31a) jako vozidlo kategorie M1 nebo N1 anebo tříkolové motorové vozidlo31b) s výjimkou motorové tříkolky31b) (dále jen “vybrané vozidlo”), které se stalo odpadem podle § 3,

0/0
19.5.2014 12:04

P67ř85e14m39y36s97l 12H63r12o91m98a56d81a 2494216808971

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c)! bezúplatně! převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených

0/0
19.5.2014 12:07

P68ř60e75m40y33s95l 16H83r68o17m56a30d80a 2814636278971

To znamená, že autovrakoviště může chtít poplatek například za chybějící katalyzátor. Protože z prodeje některých součástí do šrotu má platit likvidaci ostatních částí autovraku.

Za likvidaci autovraku platíme tedy třikrát: poprvé v ceně  vozidla, podruhé při platbě tzv. EKO poplatku a potřetí hodnotou samotného autovraku - v případě jejího snížení - například o chybějící díly - to musíme doplatit hotově!

0/0
19.5.2014 12:12

J85i32n13d16ř68i17c40h 89Š93k42o66p81e29k 4805501860715

jasně, vzít mustí každý autovrak, zadarmo jen ten úplný

0/0
19.5.2014 12:13

J10i53n19d61ř43i89c96h 54Š66k89o55p43e30k 4205451390825

v zákoně o odpadech

samozřejmě,že kvůli tomu neudělají nový, zvláštní vázaný účet.

0/0
19.5.2014 12:04

V63l88a77d90i10m53í44r 49F39i63b49i12g49e35r 5154421191814

Mělo a mnoho už být mohlo, kdyby nebyly ty tzv EKO poplatky. To pak někdo kdo by si koupil novější bezpečnější ojetinu raději hobluje to co má dokud to drží pohromadě, protože dávat několik tisíc za přepis mu přijde nesmyslné.

+2/0
19.5.2014 11:38

M20i17c46h52a42l 15B60o11c26k 3837560720310

Jaký je Vás názor na auta značky Kia?

0/0
19.5.2014 10:44

J31a52n 45F26r60o19l80í10k 6106740215134

Lepší nová KIA než 12 let stará plechovka.

+1/0
19.5.2014 11:30

M36i57l52a27n 64K50r10á21l 8383358311461

Ale zase horší než 4 letý auto (nesmí být z dovozu)

0/0
19.5.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.