Diskuze

MF DNES: Stát chce omladit auta v Česku. Nápadů je spousta

Česko má jeden z nejstarších vozových parků v EU. Průměrné stáří aut na tuzemských silnicích je více než 14 let, o šest let více než v západní Evropě. MF DNES zjistila, že ministerstvo průmyslu to chce změnit. A pomoci přitom automobilkám s odbytem nových vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P40e69t46r 17N72o50v45á57k

26. 6. 2014 10:42

Auto má splňovat technické požadavky dané zákonem. I kdyby bylo třeba 30 let staré, pokud vše funguje jak má, vládě je do toho ho..o. Při výrobě  auta se spotřebují suroviny, energie a lidská práce v ccelkové ceně v řádu stotisíců Kč. Pokud takové auto vydrží 16 let místo 8, tak je to snad dostatečný argument pro ekologii.

2 0
možnosti

Stát chce omladit auta - trochu mylně to vyvolává dojem, že stát chce kromě buzerování, nařizování, okrádání a omezování mlčící většiny taky něco aktivně činit.

2 0
možnosti

Posílám je někam. Nové auta nestojí za nic a platit za nízké emise nehodlám, rozhodně ať si platí vláda sama za své auta, co vydávají dost emisí oproti mému starému autu.

2 0
možnosti
Foto

Kolem aut je tolik uměle vytvořenejch problémů, že si vlastní snad ani nebudu pořizovat. Rv:-P

1 0
možnosti

Mám dvacet let staré auto, poctivou ameriku, jednoduchou, robustní, pohodlnou a spolehlivou káru, kterou si udržuju v rámci koníčka ve velice dobrém stavu - rozhodně lepším, než v jakém je většina tzv. spotřebních vozů, které mají jen minimální, pokud vůbec nějaký servis. Moderní auta mne prostě neoslovují, protože postrádají genia loci a neumožňují mi jednoduchou a levnou údržbu vlastními silami. Tohle moje auto splňovalo i tehdy velice přísné kalifornské emisní limity, kterým ty evropské nesahaly ani po kotníky a protože má motor ve vynikajícím stavu, i nyní jsou jeho emise hluboko pod hraničními hodnotami. Auto i dnes funguje spolehlivě, ročně s ním najezdím přes 20 000 km a jsem s ním extrémně spokojený. Kdo dal mandát státnímu úředníkovi od stolu rozhodnout, že tohle spolehlivé a fungující auto je najednou nebezpečné? Kdo mu dal mandát k tomu, aby tahle bez problémů fungující auta šmahem odsoudil na šrotoviště a nutil občany kupovat si předražený šmejd z produkce současných automobilek? Za sebe říkám - raději zaplatím daň (a vyberu si to formou vratek daně jinde), než abych si kupoval předražený nespolehlivý krám.

3 0
možnosti

Nikdo nechce auta šrotovat - model daně zohledňuje stáří vozu, objem motoru, emise. Toť vše. Kdo má na auto, má jistě i na daň. Stáří auta, diesely, velkoobjemové motory daň zvyšují Jednoduché a relativně spravedlivé.

0 5
možnosti

Stačí přihlašovat z ciziny pouze omlazená auta (max. pět let stará), a je po problému... R^:-)

0 3
možnosti

Já jsem vyměnil 16 leté auto za 5 leté. Je to jedno z aut, které má ještě nromální atmosférický čtyřválec s nějakým výkonem. A podle hsitorie a recenzí je to auto spolehlivé. V žádném případě nebudu kupovat nové auto s podivnými motory, které nejsou oveřené časem a navíc jsou uměle udušené kvůli emisím. To nové auto by mě stálo 3x  tolik co to pětileté a nejspíš by to příneslo jen potíže.

Pokud se zavedou nějaké další daně a poplatky, tam mně to jen poškodí a ke koupi nového mně to nepřiměje. Rv

8 0
možnosti

V41i89l19é83m 45K69o23s

25. 5. 2014 15:09

Hlavně ať se do toho stát nes..e. Pak se tu možná jednou budeme mít tak, že se začne prodávat víc nových aut..;-D

6 0
možnosti

Jde jim jen o prachy. Ekologie je každému fuk.

10 0
možnosti

Paráda, Právě jsem odvezl čtyři roky starý Opel Astra do servisu s rozpadlou převodovkou. Najeto 129 000 km Můj dvacet let starý Renault má převodovku stále v dobrém stavu. Záleží někomu z vás na blahu automobilek a jejich odbytu víc než na tom, abyste měli slušné auto? Mně teda ne. A co se týče keců o ekologii, Výrobou auta a likvidací jiného vznikne zátěž, která se možná vyrovná rozdílu ve spotřebě a provozu modernějšího auta, ale určitě ji nepředčí o tolik, abych si šel koupit nové auto, co je nacpané technologiemi aby se mělo co kazit, je vyrobené z odlehčených a méně kvalitních materiálů, aby bylo "dostupné široké veřejnosti" a do pěti let se rozsype. Kvalitu běžnou před patnácti lety si dneska těžce zaplatíme jako nadstandard. Nekupujte nové krámy dokud se automobilky nenaučí opět vyrábět kvalitní auta.

11 0
možnosti

presne tak, dneska je to vsechno delany aby to bylo co nejlehci a tim padem to nezralo a splnovalo to EU ekoterorismus. Vyroba tech nahradnich dilu a vysiratek co se musi u novejch aut porad menit vyprodukuje vic emisi, nez 12 let stary auto.

1 0
možnosti