- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Auto má splňovat technické požadavky dané zákonem. I kdyby bylo třeba 30 let staré, pokud vše funguje jak má, vládě je do toho ho..o. Při výrobě auta se spotřebují suroviny, energie a lidská práce v ccelkové ceně v řádu stotisíců Kč. Pokud takové auto vydrží 16 let místo 8, tak je to snad dostatečný argument pro ekologii.
Stát chce omladit auta - trochu mylně to vyvolává dojem, že stát chce kromě buzerování, nařizování, okrádání a omezování mlčící většiny taky něco aktivně činit.
Posílám je někam. Nové auta nestojí za nic a platit za nízké emise nehodlám, rozhodně ať si platí vláda sama za své auta, co vydávají dost emisí oproti mému starému autu.
Kolem aut je tolik uměle vytvořenejch problémů, že si vlastní snad ani nebudu pořizovat.
Mám dvacet let staré auto, poctivou ameriku, jednoduchou, robustní, pohodlnou a spolehlivou káru, kterou si udržuju v rámci koníčka ve velice dobrém stavu - rozhodně lepším, než v jakém je většina tzv. spotřebních vozů, které mají jen minimální, pokud vůbec nějaký servis. Moderní auta mne prostě neoslovují, protože postrádají genia loci a neumožňují mi jednoduchou a levnou údržbu vlastními silami. Tohle moje auto splňovalo i tehdy velice přísné kalifornské emisní limity, kterým ty evropské nesahaly ani po kotníky a protože má motor ve vynikajícím stavu, i nyní jsou jeho emise hluboko pod hraničními hodnotami. Auto i dnes funguje spolehlivě, ročně s ním najezdím přes 20 000 km a jsem s ním extrémně spokojený. Kdo dal mandát státnímu úředníkovi od stolu rozhodnout, že tohle spolehlivé a fungující auto je najednou nebezpečné? Kdo mu dal mandát k tomu, aby tahle bez problémů fungující auta šmahem odsoudil na šrotoviště a nutil občany kupovat si předražený šmejd z produkce současných automobilek? Za sebe říkám - raději zaplatím daň (a vyberu si to formou vratek daně jinde), než abych si kupoval předražený nespolehlivý krám.
Nikdo nechce auta šrotovat - model daně zohledňuje stáří vozu, objem motoru, emise. Toť vše. Kdo má na auto, má jistě i na daň. Stáří auta, diesely, velkoobjemové motory daň zvyšují Jednoduché a relativně spravedlivé.
Stačí přihlašovat z ciziny pouze omlazená auta (max. pět let stará), a je po problému...
Já jsem vyměnil 16 leté auto za 5 leté. Je to jedno z aut, které má ještě nromální atmosférický čtyřválec s nějakým výkonem. A podle hsitorie a recenzí je to auto spolehlivé. V žádném případě nebudu kupovat nové auto s podivnými motory, které nejsou oveřené časem a navíc jsou uměle udušené kvůli emisím. To nové auto by mě stálo 3x tolik co to pětileté a nejspíš by to příneslo jen potíže.
Pokud se zavedou nějaké další daně a poplatky, tam mně to jen poškodí a ke koupi nového mně to nepřiměje.
Hlavně ať se do toho stát nes..e. Pak se tu možná jednou budeme mít tak, že se začne prodávat víc nových aut..
Jde jim jen o prachy. Ekologie je každému fuk.
Paráda, Právě jsem odvezl čtyři roky starý Opel Astra do servisu s rozpadlou převodovkou. Najeto 129 000 km Můj dvacet let starý Renault má převodovku stále v dobrém stavu. Záleží někomu z vás na blahu automobilek a jejich odbytu víc než na tom, abyste měli slušné auto? Mně teda ne. A co se týče keců o ekologii, Výrobou auta a likvidací jiného vznikne zátěž, která se možná vyrovná rozdílu ve spotřebě a provozu modernějšího auta, ale určitě ji nepředčí o tolik, abych si šel koupit nové auto, co je nacpané technologiemi aby se mělo co kazit, je vyrobené z odlehčených a méně kvalitních materiálů, aby bylo "dostupné široké veřejnosti" a do pěti let se rozsype. Kvalitu běžnou před patnácti lety si dneska těžce zaplatíme jako nadstandard. Nekupujte nové krámy dokud se automobilky nenaučí opět vyrábět kvalitní auta.
presne tak, dneska je to vsechno delany aby to bylo co nejlehci a tim padem to nezralo a splnovalo to EU ekoterorismus. Vyroba tech nahradnich dilu a vysiratek co se musi u novejch aut porad menit vyprodukuje vic emisi, nez 12 let stary auto.