Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency má nové autobusy. Bílo-červená linka bude bez stevardek

Student Agency představila devět nových autobusů Setra, které nasadí v příštích dnech na linky zajišťované pro největšího evropského železničního dopravce Deutsche Bahn. Na rozdíl od stávající flotily nebudou žluté a nebudou se v nich procházet stevardky, na tradičních linkách však zůstanou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a95v94e34l 60O24d74r60a76z21i38l 6684879287880

A taky budou vytláčet ostatní ze silnice, jezdit na trojpruhu vlevo a udržovat rychlost 20-30 nad limit?

+2/−1
22.5.2014 12:42

Z50b93y21n51ě76k 74L23o13s89k65o46t 7501958548392

Velmi mě potěšila zmínka o možném cestování i vozíčkářů. Tahle vymoženost by měla být i v ČR víc zastoupená v autobusové dopravě.!!!!

0/0
22.5.2014 11:08
Foto

B82r65o49n62i48s98l54a26v 92G24a59b92r60y88š 2852889971

Asi bych nevydržel nějakou dálkovou zahraniční cestu autobusem, byť by byl autobus jakkoliv pohodlný. Autobus sice vypadá pěkně, ale já zvládnu maximálně Praha - Liberec. Vlak mi vyhovuje daleko víc.

+7/−1
21.5.2014 15:33

P74e26t94r 28N13i93v40n27i15c92k15ý 3672234725787

Jel jsem Praha - Madrid (a pak zpět) a bylo to maso. ;-) Ale jako studentovi to člověku ani nepříjde. Podívá se po krajině, pokecá se spolucestujícími...

0/0
22.5.2014 13:56

P16e47t38r 72L28a34n78d89a 1959770285364

27 hodin vsedě jen s malými přestávkami nepomůže vydržet sebelepší zábava :-/

0/0
24.5.2014 9:56

R27o80b62i23n 13Ž76i48ž75k78a 2588204786706

Není autobus jako autobus.. moje hranice je tak 4-8 hodin - ale pak už hodně záleží, jestli je to SArdinkárna určená max na cesty Praha Plzeň/Liberec nebo bus Istanbul Ankara jen se třemi řadami sedaček a luxusní roztečí.

0/0
25.5.2014 22:33
Foto

B18r45o43n15i49s57l79a50v 79G86a22b59r22y70š 2722949351

Jo, s tím souhlasím. Ale napadlo mě, proč se třeba kloubové autobusy nepoužívají na dálkové cesty. Vždyť jen z hlediska mechaniky trpí ten kloub více v městských uličkách než na dálnicích.

0/0
25.5.2014 23:34

L98u50k84á66š 23Š45m52a78h11e90l 2747964982564

Doufám, že po dokončení železničního koridoru (tunel Rokycany - Ejpovice, průjezd Berounem a Plzní) se zase IC vrátí tam, kam patří, tedy na koleje. Cestování do Norimberka z Plzně přes Prahu je poněkud nepraktické...:-)

+6/0
21.5.2014 14:23

J37i58ř12í 19M88a45n83d55á29t 4477842470936

Ten autobus na fotce není nový ani omylem.

+2/0
21.5.2014 14:17

M49i62c89h16a74l 79J53a59r68o93š 4137946107896

Proč by nebyl?

0/0
21.5.2014 15:29

M36a47r66t15i53n 79V39y84s11k20o60c83i58l 3512528315470

Nejspis je majitel firmy uplny lord z Mentu (de Ment) a koupil to v ackach se stocenym tachometrem, ze? ;-)

0/0
21.5.2014 21:29

J81i75r50k12a 25D21v84o98ř26á55k 4965670643978

Vlastně je celkem fuk co pózovalo pro fotku. Nebylo by to poprvék, kdyby to byla třeba jen kastle bez motoru, eventuelně s částmi z papundeklu...

0/0
21.5.2014 22:37

K88a55r56e18l 61S42c41h66i64e64s61s78e54r 5906312117167

Taky si myslím že to bude second-hand nebo nějaká (ne)povedená repase starého stroje, na volantu je totiž logo "K" - nejedná se o Karosu :-) ale logo firmy Kässbohrer, která Setry produkovala až do svého skoro úplného krachu (stejně jako známé sněhové rolby...) výrobu autobusů od krachujícího Kässbohreru převzal Mercedes tuším už v roce 1995 a nejsem si jistý, zda značku Setra vůbec zachoval, takže je možné že se jedná o skutečného veterána. Každopádně z mé zkušenosti byly Setry tím nejlepším, čím se dalo na delší trasu jet.

+1/0
22.5.2014 8:07

M47i56l31a29n 58L86a21š36ť81o16v36k34a 8412264453228

Kecáte z hladu? http://www.setra.de/fahrzeuge/topclass.html#/exterior/efficiency

0/0
29.5.2014 5:27

M46i94r13e93k 44Z68á14v49o18d85n47ý 7622417390178

Nespolupracovaly DB stejným způsobem i s ČD v oblasti autobusové dopravy? Jinak mi to přijde, jako linka DB. Moc SA toho není.

0/0
21.5.2014 14:09

M94i53c89h30a18l 75J93a39r67o45š 4807796367156

SA je ten autobus a také veškerý personál, to je celkem dost.. :-)

+1/0
21.5.2014 15:30

J42i32r47k25a 66D18v95o28ř17á71k 4785510803208

Je to linka DB a SA je subdodavatelem některých "součástek". To mi přijde podobné, jako když se montuje vlak Siemens a fůra dílů tam jde z fabrik v ČR.

0/0
21.5.2014 22:41

M71i49l57o94s51l97a41v 79K51a95n37t45o52r64e44k 1579627881779

Doufám, že SA najme řidiče Krbce. Ten má praxi s autobusu dvoupatráčky, zejména s jejich otáčením na střechu. Jinak děkuji za pěkný reklamní článek;-D

0/−12
21.5.2014 13:59

P44a75v63e98l 47J73i31ř21í75k 9468287519

Nic proti SA ale nepatri takovyto reklamni a PR clanek nekam jinam ???

+7/−2
21.5.2014 13:52

K66a93r82e66l 28B87l85a37ž37e72k 6620807517876

Kafe už nebude v ceně jízdenky, ale budu muset na něj vystát frontu a pak ho i zaplatit. Nedostanu noviny nebo časopis. No, děkuju pěkně. To je tedy pěkný sešup firmy Student Agency. Vítejte zpátky ve starých časech ČSAD.

0/−14
21.5.2014 13:52

M30a65r40t82i58n 19P88e72t46r 6443182498199

Zase nepřehánějte :-) A i v článku je zmíněno, že toto vychází ze zadání DB, jinak u autobusů, které provozuje podle svého SA, zůstane vše jak je...

+13/0
21.5.2014 13:56

J30i30ř85í 64M42a32n54d70á50t 4687962260686

Zaprvé: O takových věcech se nežetruje

Zadruhé: Chtěl bych vidět vás,kdyby se uvolnilo natáčení zadních kol a autobus se stal de facto neovladatelným.

0/0
21.5.2014 14:23

L75u60k49á70š 23K82r57a59u53s 4658801917870

podle komentáře jednoho starého autobusáka jel pan Krbec s prominutím jak to pra.e a na na těch skocích u Nažidel neudržel volant rovně, takže ho to vyhodilo ven

0/0
21.5.2014 14:31

M18a61r92t57i48n 58H78o77u65b16a 6513171299578

stary autobusaci u nas jezdili tak s karosou nebo ikarusem

0/0
21.5.2014 15:15

A95l26a78n 95Ř42e66p88k43a 4385326

Nojo, když čecháček nedostane kávu zdarma, tak už remcá;-D Noviny tam počítám taky nebudou zdarma. Noviny a zásuvky a WiFi by zůstat mohli.

0/0
21.5.2014 14:27

J74a30k35u90b 59K75o64r15e71c 6544240921763

chápu správně, že před "uvolněním trhu" zahraniční dopravci mohli do německa cestující dovážet a vysazovat je v jednotlivých městech nebo naopak v jednotlivých městech je nabírat a odvážet do zahraničí, ale nemohli převážet mezi jednotlivými německými městy?

0/0
21.5.2014 13:35

V92i29k48t46o90r 19N53á97r62o93ž34n60ý 3429732688

Přesně tak. Ony i tam nemohly existovat klasické autobusové linky , jak je známe z naší země.Tam fungoval systém , že byly velké DB ,  do kterých stát sypal peníze , perfektní železniční infrastruktura a tak stát programově nepovoloval autobusové linky , které by mohly konkurovat vlakům. Aby těm vlakům se neodčerpávali klienti a stát tak nemusel do DB a infrastruktury sypat více...

0/0
21.5.2014 13:45

R47a34d97e74k 32J69a81n28a32t86a 9285886514462

Tak to stále částečně funguje - tam, kde by případný autobus konkuroval vlaku objednávanému zemskou vládou (kategorie RB, RE, IRE), jezdit nesmí.

Povoleny byly jen autobusy na trasách, kde RB,RE,IRE nejezdí. Tj. konkurovat mohou akrát vlakům IC,EC,ICE, kter jsou v Německu komerční.

0/0
21.5.2014 16:23

J45i74ř43í 13M49a85c76e93k 3305975334831

Ta reklama přes okno, to je na zabití. Člověk se pořádně nemůže koukat ven na krajinu, protože pohled je rozmazaný.

+9/0
21.5.2014 13:24

M34i21c36h10a40l 27J12a95r67o47š 4567486697166

Já v tom autobuse dnes byl a pohled tedy nebyl rozmazaný, protože reklama zasahuje do okna zevnitř asi tak 10 cm.

0/0
21.5.2014 15:31

P20e11t25r 59L71a30n12d60a 1279280905564

A není to ta dírkovaná? Člověku uvnitř to skoro ani nepřijde a zvenčí to přitom vypadá neprůhledně.

0/0
24.5.2014 10:00

P91e87t90r 52Z14w98i51k48i45r69s90c32h 3565102

Obsloužím se sám vším,co budu potřebovat;-D

0/−1
21.5.2014 13:19

V86i54k78t97o28r 93N43á42r74o74ž77n69ý 3359122808

Co se týče těch stevardek v českých autobusech...Jak je to legislativně ?

Dle mého názoru je jejich činnost na hraně zákona. Za jízdy by měl každý sedět , být připoután a svoje místo opouštět pouze na nezbytně nutnou dobu.

A nikoliv trávit celý jízdní čas pobíháním po autobusu...když dojde k nehodě , bude ten stevard mrtvý jako první....

+11/−7
21.5.2014 13:17

M72i92l17a18n 82K34r23a14t24o42c56h96v31i70l 8494194924138

Moc to řešíte. Mimochodem právě proto na to "starání se" EU zdechne.

+7/−7
21.5.2014 13:36

V71i43k57t81o29r 10N96á23r59o23ž26n73ý 3449722488

To není ani tak "starání se" , ale důraz na dodržování pravidel.

A na světě není jediná vyspělá země , která si nedokáže dodržování pravidel vynutit... a s EU to nemá absolutně nic společného.

0/0
21.5.2014 13:41

J66a71n 76N83o23v72á74k 9725498634645

Abyste mohl dodržování nějakých pravidel vynucovat, musíte nejdřív ty pravidla vymýšlet a protlačit do zákonů a vyhlášek - a to je to, co EU přehání.

Příště vám do vyhlášky přidají, že žádná nezbytně nutná doba neexistuje, a že pokud chcete svoje místo opustit, musí autobus stát na bezpečném místě.

0/0
21.5.2014 13:53

V70i95k22t70o34r 65N84á66r63o68ž33n89ý 3739162218

Pravidlo , že člověk musí být za jízdy připoután platí celosvětově.....

To není žádné přehánění...

V USA Vás za nepřipoutání se za jízdy také policajti nepochválí....

0/0
21.5.2014 14:30

J69a74k10u87b 49Š96a82f58a63n98d72a 7355787391951

Opravdu celosvětově? Ani náhodou. Neplatí to ani u nás.

0/0
21.5.2014 15:25

V69i17k27t63o39r 10N10á87r87o59ž88n76ý 3199782428

Ale platí.... Jak zájezdový autobus , který je vybavený pásy zastaví policajti a nebudete připoutaný...dostanete pokutu

+1/0
21.5.2014 15:40

J80a12k76u12b 13Š10a71f61a24n67d87a 7475577711601

No vidíte. Musí být vybaven pásy. Což ne všechny busy jsou.

Jinak pokutu nedostanu neboť policajt tam takto rychle vtrhnout nedokáže. A připoután musím být jen za jízdy.

0/0
21.5.2014 15:42

J39i16n37d67ř98i26c72h 19Š76k20o68p85e21k 4375601290735

ano, autobusy jezdící MHD a starší busy mít pásy nemusí.

Nové na dálkovou přepravu bez vyjímek musí

0/0
21.5.2014 16:30

J78a31k27u70b 57Š75a35f94a96n55d13a 7955517611521

No, a pak jsou i další busy. Nejsou ani dálkové, ani MHD a jezdí po dálnici. Jsou nové a bez pásů.

0/0
21.5.2014 22:00

J25i37r30k81a 49D50v79o26ř18á92k 4105900443248

Zajímavé. Jsou pro veřejnou dopravu? Mají nízkopodlažní část?

0/0
21.5.2014 22:34

J60a33k63u47b 23Š68a35f54a89n81d39a 7115717111691

Jsou pro veřejnou dopravu. A nemají nízkopodlažní část.

0/0
21.5.2014 22:39

J68i22r34k57a 25D69v83o17ř77á79k 4325980143198

Škoda že nemají, jinak by se na takovéhle likky dost hodily. Kde to jezdí?

0/0
21.5.2014 22:43

J76a56k84u90b 80Š46a31f48a58n37d92a 7265707461471

Slaný - Praha. Je to Mercedes.

0/0
22.5.2014 7:47

J51i47n77d78ř55i48c80h 74Š42k28o53p75e26k 4845661900685

to, že jezdí či nejezdí po dálnici, či pouze ve městě není rozhodující fakt, zda autobus musí mít pásy

0/0
22.5.2014 7:15

J31a45k23u34b 54Š20a90f63a48n30d62a 7965647981981

Nezkoumal jsem to, je mi to jedno. Předpokládám, že když busy objednával kraj tak to zákonné podmínky splňuje.

0/0
22.5.2014 7:48

P68a35v41e53l 30O58d69r95a81z51i71l 6374709157630

Viděl jste někdy letadlo? Tak tam jsou stevardi taky. A víte co? Klidně si tam choděj, zatímco ostatní musej sedět s kurtem. To je divný, že? Navíc mají zcela viditelně nadlimitní kabinový zavazadla.

0/0
22.5.2014 12:43

J91a46n 33L94a35k33o22m96ý 7371865245164

To záleží na tom jak si kdo ten zákon vyloží. Nicméně německý automotoklub provozující po Německu také žluté autobusy ADAC POSTBUS umožňuje pobíhání po autobuse za jízdy taktéž. A když je to v pořádku tam, proč by to byla jen kvůli barvě autobusu trága u nás?

0/0
21.5.2014 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.