Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další průvan na kolejích. Šéfem železnic bude místo Koláře Surý

Sociální demokraté budou mít svého člena přímo ve vedení jedné z nejbohatších státních organizací. Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) povede od 31. května namísto Jiřího Koláře (ODS) Pavel Surý, který dosud vedl oblastní ředitelství SŽDC v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a79v79e15l 98H98a20l29b73i95c77h 6699122796539

Pro odvolání nebyl důvod. Takže ten zlatý padák dostane vlastně jen tak, bez důvodně, že?

0/0
22.5.2014 9:30

J92a20k28u69b 65S36t44a68n38ě63k 8490776564581

Důvodem je údajná změna koncepce... Jinými slovy, změnili se akcionáři, mění se vedení...

0/0
22.5.2014 10:18

R16a38d95e92k 25P18r72o13c76h82á21z16k37a 2423909538

Já chci taky dělat ředitele ČD! Už ho dělali všichni, tak teď jsem na řadě. Já přece taky umím rozfofrovat 10 miliard ročně, zaměstnat veškeré příbuzenstvo na dobře placených místech nebo prodat vagóny, které ale hned příští týden budu zase potřebovat :-)

0/0
22.5.2014 8:50

J92i40r55k55a 35D50v78o49ř23á63k 4885510263648

Tohle není článek o ČD ale úplně jiné organizaci.

+1/0
22.5.2014 9:33

R30a51d60e22k 45P10r83o53c93h17á50z25k36a 2163629388

Není? Ale to nevadí. Tu SŽDC bych samozřejmě zvládnul taky ;-D

+1/0
22.5.2014 9:55

M92i52r25o45s32l93a31v 30Z17i37k87m81u38n36d 7669563474563

A jste osobou odporně způsobilou podle zákona 266/1994 Sb,

0/0
22.5.2014 12:00

J40i60ř93í 91J42a16n98o97t33a 2159405973

Myslím že výměna "strejců" nepomůže, je to na dráze průšvih

0/0
22.5.2014 6:37

J44a26n 21L30i21b72i15c92h 9702978315523

To by bylo, aby se škatulata nehýbala.

0/0
22.5.2014 2:49
Foto

T83o56m27á54š 27K37i60r12o68v 1955558685467

Dobrý den pane Sůro. Promiňte mi ten dotaz, ale máte i jiný obor žurnalistiky než železniční dopravu obecně?:-) Nemějte mi to za zlé já se ptám jen pro zajímavost;-) Já jen, že jsem od Vás ještě nic nečetl, komě oboru železniceR^

0/0
21.5.2014 23:48

J59a46n 25S46ů98r88a 4905313723212

Mám a jistě jste natolik inteligentní, že to zjistíte sám :-)

+1/0
22.5.2014 6:25

J76i61r27k62a 60D62v76o57ř18á17k 4195440243608

Občas píše i o jiné dopravě. A je dobře, že se na dopravu soustředí. Sice má dost mezery (nebo to tak aspoň vypadá) a o oběktivitě by se dalo říct leccos, ale mezi těma ostatnímá 8-o:-P je pořád jak jednooký králem.

0/0
22.5.2014 9:37

J81a70k71u12b 70S12t87a57n73ě69k 8730566684921

Tak pan Sůra je jeden z mála zde, který když napíše nějakou řekněme nepřesnost, tak ji neprodleně opraví a ještě vám v diskuzi poděkuje za upozornění. Objektivita je u těchto ekonomických témat sporná, velmi záleží na ekonomickém "vyznání" čtenáře, bohužel ekonomie není exaktní věda a na každou teorii existuje opačná.

+1/0
22.5.2014 10:22

M81i16c98h78a72l 78S65e37d63l76á96č35e20k 7863481584116

Dobrý den pane Sůra, nevíte, jak je na tom nový šéf s pohledem na VRT? Všichni víme, jak předchozí vedení bylo v přípravě VRT naprosto nekompetentní, pamatuji, jak minulý hospodářský výbor PSP byl zděšen přístupem SŽDC k jejich pohledu budování VRT, takové diletanty pohledat. Myslím, že je to dost skandální, když politická reprezentace veřejně deklaruje, jak budování VRT je strategickou prioritou, hospodářský výbor jim dá miliony, aby se už konečně začalo s konkrétními kroky vedoucími k výstavbě a na SŽDC ani nejsou schopni tyto peníze utratit a vrací je zpět do rozpočtu...protože prostě tam není nikdo, kdo by pro to chtěl něco udělat, připadá mi, že oni tam jsou zastaveni ještě v dobách socialismu, kdy zítra znamenalo včera...

+1/0
21.5.2014 21:41

J45a84n 43S74ů36r85a 4305293833632

Dobrý večer, nevim,ale určitě se ho budu ptát i na tuto problematiku.

+3/0
21.5.2014 21:43

V13i91k52t15o90r 69N93á50r19o37ž45n64ý 3589332278

Stavba VRT v českých podmínkách je ekonomický nesmysl...proto přístup SŽDC k této problematatice byl moudrý

0/−5
22.5.2014 7:29

L93u74b75o59s 24K49a97p72l34a88n 6238929661946

Zkuste napsat nějaké objektivní argumenty proč by to měl být ekonomicky nesmysl.

+1/−1
22.5.2014 7:39

V85i79k93t19o75r 72N83á57r84o37ž40n68ý 3779202238

Zkuste se zamyslet nad tím co to bude stát a co to přinese.

Pokud usilujete o VRT , pak je třeba toto všechno říci daňovým poplatníkům , kteří to zatáhnou... Je třeba říci , připravte si desítky či stovky miliard na výstavbu a každý rok dalších x miliard , abyste tuto trať udrželi v chodu...Vize , že by se něco takového samo dokázalo uživit je naprostá utopie...

Myslím , že v této zemi se tyto miliardy dají investovat mnohem účelněji...

0/−3
22.5.2014 8:01

J45i85ř60í 26K80v60ě19š 1693146442641

Co to přinese: VRT ve srovnání se silniční dopravou je podstatně rychlejší, pohodlnější a ekologičtější. Vhodně trasovaná VRT tedy odlehčí silnicím , zvýší mobilitu obyvatelstva včetně podstatného zlepšení možností dojíždění za prací, sníží ekologickou zátěž. Nemluvě o napojení na evropskou síť VRT a zlepšení dopravního spojení se světem.

Veřejná doprava se sice sama nezaplatí, přínosy jsou ale zřejmé.

+3/0
22.5.2014 8:26

V40i67k63t91o96r 13N97á64r38o42ž35n88ý 3849492698

Bla , bla , bla...

Víte jak to říkal bývalý prezident o tom , že peníze jsou až na prvním místě.... Pokud i přes stavbu VRT zůstanou platby státu do železniční dopravy stejné jako dnes...proč ne , ať se staví...

Nicméně , toto je o obrovském navýšení plateb státu .....

0/−4
22.5.2014 8:46

L18u47b44o90s 46K39a84p36l47a38n 6968229151856

Pokud zůstanou platby na železniční infastrukturu stejné jako dnes bude oproti silniční dopravě trpět velkým investičním deficitem.

+1/0
22.5.2014 8:58

J26i74r59k54a 45D15v30o65ř87á33k 4425140493768

Jen opakujete staré bláboly. Výstavba VRT samozřejmě nebude ročně stát víc než dnešní koridory, spíš míň jak to s nepřipraveností vypadá.

+1/0
22.5.2014 9:40

V86i56k10t20o56r 72N23á73r78o67ž14n79ý 3139292348

Výstavba nebude stát více , než dnešní koridory ?

Člověče , vy jste blázen.

Tato trať bude muset mít daleko lepší parametry ...takže počítejte více umělých staveb..

0/−1
22.5.2014 10:21

J94i84r97k22a 48D62v82o80ř52á78k 4295140303238

Spíš si zjistěte, co to v zahraničí běžně stojí. Stejně nebo dvojnásobek našich koridorů. A nejen kvůli ekonomickému rozhodnutí ale i kvůli naprosto katastrofální (ne)připravenosti staveb se bude sotva postupovat aspoň tou poloviční rychlostí kilometráže ročně. Takže ty blázny si nechte pro sebe. Jo a nezapomeňte, že dotace EU kolem 70-85% pořád platí.

+1/0
22.5.2014 14:01

M12i85r95o61s97l78a46v 27Z49i48k90m21u46n16d 7549743414853

Jeden nebo dva vlaky za hodinu, jako v Německu mezi Köln Hbf a FFM zcela nepochybně odlehčí silnicím ...

Zlepšit dopravní spojení se světem lze i bez VRT ... zejména se jedná o Polsko, dále řadu česko-slovenských železničních přechodů, Německo - konkrétně Vojtanov, Vejprty, Česká Kubice taky nic moc, Rakousko zejména Summerau, Znojmo, Břeclav v podobě osobních vlaků rovněž ...

Dojíždění za prací do zahraničí příhraničním vlakem nebo vlakem VRT je úsměvné, ruší se vnitrospoje ...

+1/−1
22.5.2014 12:08

J94i69r12k35a 30D65v85o93ř15á13k 4305900523528

Kapacita VR dvoukolejky je taková, že by se tam celý osobní provoz D1 vešel několikanásobně, kdyby v extrému musel. Když do extrému zacházet nebudem, je ta kapacita VRT zhruba stejná nebo jen dvojnásobná. Jen na % těch cestujících co budou ochotni využít VR dopravu záleží, jak často a jak kapacitní vlaky by tam pak jely, případně nakolik by je využívaly i vlaky jiných kategorií.

0/0
22.5.2014 14:15

J98i71r91k70a 52D80v33o81ř16á54k 4455160103118

Nevím co vám připadá úsměvného na tom, že příměstské vlaky, kterými se dojíždí do práce, pro velký zájem tolik zvýšily kapacitu, že se už nevejdou na koleje. Oddělení rychlé dopravy na nové koleje je potřebné už jen pro to. To nemá nic společného s rušením nějakých lokálek nebo okrajových spojů kodrcavých rychlíků.

+1/0
22.5.2014 14:37

V55i37k16t21o92r 33N43á27r86o81ž30n20ý 3679912758

R^

0/0
22.5.2014 15:30

L25u36b96o95s 91K49a53p45l12a92n 6178139871246

Proč tedy s touto logikou jakou popisujete investujeme stovky miliard do dálnic, které se taky nikdy nevrátí? Z tohoto pohledu by se taky dalo efektivněji investovat do silnic prvních tříd a obchvatů měst a bylo by to levnější. Údržba dálnic je také dražší než vynese jejich mýto.

+3/0
22.5.2014 8:55

V66i29k29t63o39r 66N98á91r37o66ž18n35ý 3219882718

Jenže ty dálnice narozdíl od VRT tato země ke své prosperitě skutečně potřebuje....Do těžce dopravně přístupného místa (po stránce silniční dopravy) žádný investor nepůjde...

0/−3
22.5.2014 9:07

L59u84b88o57s 65K79a56p48l24a60n 6568209351236

Pokud by bylo místo dostupné kvalitní silnici 1.třídy vedoucí mimo obce, tak je to levnější alternativa k dálnici a požadavky investora to také splní. Stačí se podívat do Bavorska nebo Rakouska, kde je spostu takových firem a neleží přímo na dálnici.

VRT nejsou prioritně určeny k lákání investorů, ale k mobilitě pracovní síly. Je to snad málo?

+2/0
22.5.2014 9:20

V13i88k45t28o59r 67N62á66r80o10ž92n82ý 3879692888

Kdyby platilo , že v takové Praze bude nezaměstnanost nula a počet volných míst pracovních míst 50.000... a tato pracovní místa by mohla být obsazena nezaměstnanými , kteří dnes každý den nemohou do Prahy dojíždět a díky VRT by mohli...pak by to bylo o něčem jiném. Stát by na jednu stranu musel investovat , na druhou by ušetřil na dávkách...Jenže to neplatí...

A pro pár desítek lidí , kterým to zlepší život ,  nemá cenu realizovat miliardovou investici

0/−1
22.5.2014 9:32

L70u79b59o81s 84K26a13p59l47a18n 6678279151676

Je vidět, že nepoužíváte objektivní argumenty. Ve Francii se využívá VRT masově, není to žádný luxusní dopravní prostředek, stejné je to v Německu nebo Itálii. Dalším přínosem je uvolnění přetížených železničních koridorů, což se zase dotkne desetitisíců cestujících.

A např. dálnice D1 dnes z velké míry slouží jako tranzit pro nákladní dopravu. Pro osobní je čím dál hůře využitlená. A časem to bude jen horší!

+3/0
22.5.2014 9:38

V16i28k40t84o88r 48N31á88r74o53ž36n15ý 3789832948

Zamyslete se nad přepravními proudy ve Francii a u nás.

Ve Francii nebyla a není jiná možnost řešit vnitrostátní dopravu jinak než vysokorychlostní tratí. Kolik tam máte měst o více obyvatelích než 0,5 mega ? Kolik jich máte u nás ? Jaké máte vzdálenosti na vnitro relacích v těchto zemích ? Německo a Itálie jsou takté v diametrálně odlišné sitauci , než jsme my..

Hlavně , že vy používáte objektivní argumenty ;-D.

Typoval bych Vás na schoto ultras...apropo , ať máme VRT , to že bude k ničemu je jedno , že si díky ní budou muset všichni lidé (95% jich tuto trať využívat nebude) utáhnout opasky...tak ať..hlavně , že budu spokojený já

0/−1
22.5.2014 10:17

J73i77ř19í 67K77v43ě11š 1733356182191

Pan Kaplan tady věcně popsal obecné přínosy VRT. Váš jediný argument jsou miliardové cifry, které ale nejste schopen ničím podložit.

Pokud se bavíme o našem území, tak pro VRT se nabízí tratě Praha-Ostrava (která spojuje dvě milionové aglomerace) a Praha-Brno, kde by v podstatě fungovaly jako příměstské tratě, čili tratě pro každodenní dojíždění. Ostravsku, jež trpí dlouhodobě vysokou nezaměstnaností, by to mohlo výrazně pomoci.

+2/0
22.5.2014 10:37

V53i51k36t60o41r 62N94á59r62o69ž17n93ý 3499482988

Ano , připouštím , že Ostravsku by to mohlo trochu pomoci. Nikoliv však výrazně. Z Ostravy dojíždět  každý den do Prahy je dnes takřka nemožné... poté by již i to mohlo jít. Každopádně představa , že se najde na Ostravsku tisícovka lidí , kteří by díky VRT dojížděli každý den do Prahy je lichá.... Většina lidí v této zemi odmítá trávit ve veřejné dopravě v souvislosti s denním dojížděním hodně času. A těch pracovních nabídek v Praze pro nezaměstanané horníky také moc není....

0/−1
22.5.2014 10:48

J94i35ř32í 76K15v42ě18š 1843696972981

Většina lidí nemá problém dneska dojíždět do práce tu hodinku, hodinku a půl, což by tak odpovídalo VRT Pha-Ostrava. 

A jestli se najde tisícovka lidí ochotných denně dojíždět do Prahy? Na milionovou aglomeraci je to nízké číslo.

+1/0
22.5.2014 11:02

R49a70d65e41k 91P32r75o44c96h93á37z42k90a 2413549268

Lidi u nás raději budou nezaměstnaní, než by dojížděli hodinu do práce nebo se nedej bože stěhovali. Samozřejmě, ti, po kterých je velká sháňka, se už do Prahy odstěhovali, takže Ostrava se pomalu zahušťuje přesně takovými lidmi, kteří to rychlé spojení nebudou používat ;-D

0/0
22.5.2014 11:35

L24u87b79o38š 70K67r81i18m77l 4967294740115

Možná ano, možná ne, ale zcela jistě Ostrava není milionovou aglomerací, možná celý kraj. Jen pro zájímavost si zkuste jet z Karviné do Ostravy, tam přestoupit a jet do Prahy a nakonec se v Praze přesunout na pracoviště.

A když čtu srovnání VRT v ČR a v západní Evropě, tak se nějak nemohu zbavit dojmu, že vzdálenost mezi zastávkami je tam v průměru 300 km. Dalším problémem je cena výstavby, protože by muselo dojít k úplně novému profilování trati, tj. výkupy pozemků, mosty, tunely atd. Kde na to chcete vzít peníze? Problém následně bude stejný jako u pendolín, jen o něco dražší.

0/−1
22.5.2014 12:47

J81i38r61k91a 90D38v27o69ř46á41k 4585510533708

Ve statistice EU se Ostravsko skutečně považuje za milionovou aglomeraci, i když má nižší hustotu.

0/0
22.5.2014 14:42

J62i44r90k32a 88D28v29o14ř40á36k 4415660623878

... čili měst/aglomerací nad 0,5 mega máme 3x tolik než v Rakousku.

0/0
22.5.2014 15:40

J44i72r56k74a 75D25v65o75ř49á98k 4125360553768

Co se týče průměrné vzdálenosti mezi VRT zastávkami, tak třeba v Japonsku je to 30 km. V Evropě je to víc ale už nevím kolik přesně, možná 50 km, rozhodně ale pod 100 km.

0/0
22.5.2014 15:33

L55u30b85o27s 95K29a72p86l74a39n 6568809631506

Vy teda házíte cifry! Přečtěte si odhady přepravních proudů na VRT Praha-Brno http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

Přímo ve městech na celé VRT Praha - Brno - Ostrava, kde budou zřízená nádraží bydlí 21% populace, v blízkém okolí těchto měst 1/3 populace ČR. To vám přijde málo?

+1/0
22.5.2014 12:17

M11i30r35o38s50l82a96v 89Z65i81k36m87u94n22d 7449873944433

No jo, jenže Francie je poněkud větší než Česko, dále lokality,  které vlaky TGV spojují jsou demograficky výrazně větší než česká města, mnohá TGV jezdí do turisticky atraktivních oblastí, nicméně jeden nebo dva páry spojů za den ... Na druhou stranu počet vlaků ve Francii je ve srovnání s tuzemskem velmi malý. Na řadě tratí jeden nebo dva páry spojů za den, pochybné návaznosti přípojů ...

0/0
22.5.2014 12:14

J50i73r83k54a 19D44v46o88ř10á69k 4425980933228

Však u nás také neplánujeme tolik tisíc km VRT jako ve Francii, ani nebudeme mít zapotřebí více než tisícimístné vlaky, že...

+1/0
22.5.2014 14:51

J73i63r55k24a 70D61v53o58ř86á89k 4475580393118

V zahraničí je lístek na VR vlak jen o málo dražší než na konvenční IC. Dejme tomu o 30-40%.

0/0
22.5.2014 9:45

V17i38k97t78o95r 15N17á79r95o91ž84n87ý 3499492228

Já se nebavím o tom , co bude stát lístek. Já se bavím o tom , kolik ta sranda bude stát komplexně

0/0
22.5.2014 10:18

J63i89r71k69a 61D33v48o96ř73á35k 4505830633838

Komplexně? Komplexně v horizontu 50-100 let se dá očekávat naopak ziskovost.

+1/0
22.5.2014 15:43

J45i94r79k42a 39D59v12o89ř46á93k 4855420773718

VRT ke své prosperitě potřebuje také, pokud se nechce ekonomicky zaseknout. A na rozdíl od dálnic si na sebe VRT vydělá. Ne v horizontu 20-30 let, ale spíš 50, takže na čistě soukromou investici se to nehodí.

+2/0
22.5.2014 9:43

V70i35k30t22o41r 93N96á27r77o95ž15n62ý 3199632718

V této zemi jsou regiony , které prosperují špičkově.

A žádná VRT do nich nevede...

Ta VRT si na sebe nevydělá ani za 50 let. Zkuste se zamyslet nad tím , kolik ji denně využije cestujících..

0/0
22.5.2014 10:24

J38i21ř51í 33K43v10ě22š 1513586882461

Mezi Prahou a Brnem, resp. Prahou a Ostravou? Desetitisíce..

+1/0
22.5.2014 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.